Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Evenimente Auto (https://forum.4tuning.ro/25-evenimente-auto.html)
-   -   "CU PAPUCII PRIN DESERT" (https://forum.4tuning.ro/25-evenimente-auto/261295-papucii-desert.html)

Thomas Everywhere 29-05-11 22:07

"CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Salutare la toata lumea. M-am gandit sa fac un topic aici cu un eveniment care a avut loc in Romania si pe plan International cu ceva ani in urma, cu aproximativ 10-12 ani.
Se numeste “Cu papucii prin Desert”, expeditiile au avut loc incepand din anul 1999, cu intreruperi in 2003 si 2005, iar in 2004 cu alte masini, deoarece Dacia nu a mai sponzorizat Fundatia cu masini noi si din anul 2002 s-au retras. In anul 2006 cu ajutorul lui Marian Voicu de la TVR 1 pe vremea cand era la televiziunea romana a incercat cu cei care au mai fost in raiduri cu ani in urma sa mai faca o expeditie “cu papucii” , insa masinile au fost cumparate Second-Hand 3 bucati an de fabricatie 2000, cu motorizari pe injectie 1.6 si pregatite la Campulung cu tractiune 4x4. Expeditiile erau umanitare, iar in cadrul lor masinile Dacia au strabatut Sahara pentru a fi donate, in final, autoritatilor din statele africane de destinatie. Pe traseu au fost donatii de medicamente. Organizatorul este fundatia omonima. In fiecare an, masinile care au participat la raid, au fost donate in Senegal – Dakar, Directiei de Educatie Protejata din cadrul Ministerului de Justitie si in Mali. Astfel, avand in posesie 28 de masini de fabricatie romaneasca, donate in cei 5 ani de raiduri. Cate mai exista in momentul de fata nu se stie, cate masini au mai rezistat conditiilor de-acolo atatia ani, pe acea vreme erau noi. Modelul care a strabatut Desertul Sahara, a fost un Double Cab 1.6 in primii ani 1999-2000-2001, masini donate de Uzina Automobile Dacia S.A. , echipate cu sistem de tractiune integrala 4x4, motorizari 1.6 Injectie. Pe cei care ii cunosc care au fost in aceste raiduri, mi-au furnizat si mie informatii despre cum s-au comportat masinile romanesti in conditiile de-acolo si am putea spune, chiar foarte bine, cu mici erori de pilotaj din partea celor care au participat ca au mai taiat cauciucuri prin bolovani, la altele le-au mai spart cate o baie de ulei etc...insa vorba unui tovaras, daca nu am fi intampinat si aceste probleme, nu ar fi avut niciun farmec. In anul 2002, expeditia “Cu Papucii prin Desert” vine din nou cu masini mai imbunatatite, adica, Dacia Pick up Double Cab 1.9D 4x4, anul 2002 a fost si lansarea motorizarii Diesel pe Papuc si mici imbunatatiri la sistemul de franare, de prindere al rotilor in 5 prezoane, si redesenarea bordului cu unul mai placut CN4.
Tot din informatiile celor care au fost, masinile au fost noi din fabrica luate cu 0 km, in Noiembrie 2002 au plecat la drum si au ajuns pe 23 Decembrie in Dakar. Probleme intampinate pe traseu, a fost 3 roti sparte din cauza bolovanilor si a temperaturii ridicate, si la una din masini comanda electronica de la acceleratie defecta, problema aparuta in statul Mauritania in mijlocul desertului, masina a fost trasa la sufa pana la un atelier mecanic din imprejurimi...s-a schimbat pompa de injectie cu una mecanica, insa masina ramanea pe urma mai tot timpul, ca nu mai depasea 90 km/h fata de celelalte care mergeau si peste 100 km. Au strabatut 12.000 km din Bucuresti pana in Dakar, au fost 7 masini dintre care 6 donate si una s-a intors acasa expusa intr-un Show-Room Dacia pe Floreasca in Bucuresti la acea vreme, nu stiu daca mai exista acel papuc si astazi.
Dupa anul 2002, Dacia a evitat sa mai doneze masini Dacia pentru raiduri, iar in 2003 au fost si ceva conflicte prin zone s-a evidat a mai merge acolo. Au inceput in 2004 dar cu alte tipuri de masini gen Land Rover, Mitsubishi etc...insa expeditia nu a mai fost deloc mediatizata si nu prea a mai avut atata atentie cat a fost cea cu Papucii prin Desert.
In 2006, Fundatia “Cu Papucii prin Desert revine din nou, cu ajutorul lui Marian Voicu de la TVR1 si multi alti sponsori, s-au cumparat 3 masini Dacia Double Cab 1.6 si un Aro Double Cab 3.2 Diesel. Masinile au fost cumparate Second-Hand, iar Daciile au fost pregatite la Campulung pentru tractiune 4x4, deoarece erau versiuni doar cu tractiune pe spate. Plecarea a avut loc in Septembrie 2006 si au ajuns in Dakar pe 2 Octombrie, a durat ceva mai mult si din cauza unor defectiuni majore la unele masini. Pe langa masinile romanesti a mai fost si o Toyota ’99 si un Land Rover Defender 4x4.
Care a rezistat cel mai mult? Ei bine nu va vine sa credeti, au rezistat doar doua Dacii Papuc fara nicio defectiune pe tot traseul ,desi masinile erau folosite, dar au mers perfect, al 3-lea papuc a suferit ceva defectiuni si un mic accident din cauza unei erori de pilotaj...rasturnata la Oradea intr-o “mica” curba, insa nimeni nu a patit nimic, doar masina a avut parbrizu spart si capota putin stramba, dar s-a rezolvat pe loc la ciocan, s-a facut o constatare de catre Politia Romana si au mers mai departe, masina a fost cea cu numarul de inmatriculare TM 34 DTC. Pe traseul european au mai intampinat probleme cu aceeasi masina care fusese rasturnata inainte, motorul putin fiert si garnitura de chiulasa arsa...au asteptat ceva timp ca sa o schimbe, motorul fusese incins bine, deoarece se rupsese si elicea de la radiator, insa s-a rezolvat problema si au inaintat mai departe cu 90 km/h sa prinda Feribotul din Gibraltar pentru trecerea pe continentul African. Odata ajunsi in Desert sa ne astetam la alte defectiuni...si primul care cedeaza este ARO, care a fost reparat in fata Ambasadei Romaniei din Maroc, facut bucati de mecanicul din raid si impachetat la loc. Au avut de traversat cei mai inalti munti din Africa de Nord, Muntii Atlas, destul de greu pentru masinile romanesti la o temperatura de 48, 50 de grade celsius si totusi au mers...TM 34 DTC a suferit iarasi o mica fierbere, dar nu cu garnituri arse, si nu dupa putin timp blocul motor de la ARO incepe sa crape, lipit cu poxipol, masina nu a mai rezistat prin nisip si a fost trimisa la Dakar pe asfalt, deci? A iesit din competitie, au ramas cei 3 papuci si Toyota cu Land Rover. Dupa toate astea si masinile cele mai bune, care dadeau speranta ca nu-i vor lasa niciodata la drum, le-a venit randul si lor...la Mitsubishi s-a rupt distributia, iar la Land Rover pana de curent si un cauciuc spart. Problemele s-au remediat repede, au fugit in zona cu unul dintre papuci si au gasit piese, doarece sunt masini populare prin africa Toyota si Land Rover Defender , a fost mai usor de reparat gasind piese. In Apropiere de Oceanul Atlantic, TM 34 DTC cedeaza din nou garnitura de chiulasa, de la prima rasturnare din romania l-a afectat serios, masina a fost trasa la sufa de catre Toyota pana in Dakar. Celelalte doua Dacii Papuc nu au patit nimic pe tot parcursul raidului, s-au comportat bine, fara nicio surpriza. Odata ajunsi la Dakar, masinile au fost donate Directiei de Educatie Protejata din cadrul Ministerului Justitiei, iar Aro a fost acasa mai tarziu cu o luna pentru ca nu a fost capabil sa reziste conditiilor din Desert si a fost refuzat. Asadar Ministerul Justitiei in 2006 detinea 30 de masini de fabricatie romaneasca donate pe tot parcursul raidurilor din anii precedenti.

Am povestit tot si am pus poze pentru ca multi nu prea mai stiu de acest eveniment si m-am gandit ca poate va intereseaza si e bine sa stie si restul, pentru ca a insemnat ceva asta si pentru noi si pentru masinile Dacia cum s-au comportat in alte conditii decat cele din Romania. Informatiile le detin direct de la cunoscuti care au mers in aceste raiduri, si pozele de asemenea, unele nu sunt foarte clare, momentan mai am de luat un album de la cineva, sper sa il urc peste cateva zile. Sper sa va placa si sa nu uitati de asta. Multumesc.

Thomas Everywhere 29-05-11 22:08

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
3 Attachment(s)
Editia 2000

Thomas Everywhere 29-05-11 22:11

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
14 Attachment(s)
Editia 2002 cu Dacia Diesel

Thomas Everywhere 29-05-11 22:17

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
30 Attachment(s)
Editia 2006 Dacia 1.6. E singura Dacie care imi place, pentru faptul ca si a fost capabila de ceva, insa la noi in Romania e buna numai la carat :)))

cruizer11 29-05-11 23:33

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Foarte interesant topicul,merita urmarit!Felicitari pentru initiativa!:D

Vibrezzz 28-07-11 22:40

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
sincer am ramas masca,ar fi interesant daca sar face cu duster asa ceva...

CyberCSX 28-07-11 22:56

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Quote:

Originally Posted by Vibrezzz (Post 4493927)
sincer am ramas masca,ar fi interesant daca sar face cu duster asa ceva...

Ar face fata si duster-ul daca-i elimini toate porcariile electronice ca daca īn alea intra nisip si praf, stai si plīngi līnga el.
Vechiturile astea, n-au probleme deoarece,...........unde nu-i nimic īnuntru, nici n-are ce sa se strice ;)

Thomas Everywhere 06-08-11 23:48

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Quote:

Originally Posted by CyberCSX (Post 4493965)
Ar face fata si duster-ul daca-i elimini toate porcariile electronice ca daca īn alea intra nisip si praf, stai si plīngi līnga el.
Vechiturile astea, n-au probleme deoarece,...........unde nu-i nimic īnuntru, nici n-are ce sa se strice ;)

Au facut altii cu Duster si experienta asta prin Desert cu sosire la Dakar....asa ca daca ar mai face cineva cu niste Dustere din RO nu ar fi nimic unicat si nici interesant, deja au avut 4 editii la rand prin Franta si Maroc cu Dacia Duster, raliul Gazelle si altele ce-am mai vazut eu cu ceva timp in urma. Papuc am avut doar noi, nu a mai facut nimeni, e istorie masina asta deja....oricum nu prea a fost mediatizata, ca multi nu prea stiu ce facea papucu acum cativa ani inca din 99.

CyberCSX 07-08-11 00:02

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Comparativ cu alti..............."papucei" vestici (VW Golf Pick Up, versiunile Rancero si El'Camino din SUA si Mexic) care sau nascut "Just for fun", cel romānesc s-a nascut din necesitate si aici e marea diferenta.

Sa nu uitam ca Romānia dinaintea lui 89 a fost tara "transporturilor baligaroase" (CARUTE) īn sectorul particular, carute ce erau un pericol rutier groaznic si prin crearea papuceilor s-a īncercat diminiuarea acestor impuritati rutiere.
Din pacate nu s-a reusit din cauza preturilor exorbitante si aproape inacesibile largului public din acea vreme.

Thomas Everywhere 07-08-11 13:30

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Quote:

Originally Posted by CyberCSX (Post 4511422)
Comparativ cu alti..............."papucei" vestici (VW Golf Pick Up, versiunile Rancero si El'Camino din SUA si Mexic) care sau nascut "Just for fun", cel romānesc s-a nascut din necesitate si aici e marea diferenta.

Sa nu uitam ca Romānia dinaintea lui 89 a fost tara "transporturilor baligaroase" (CARUTE) īn sectorul particular, carute ce erau un pericol rutier groaznic si prin crearea papuceilor s-a īncercat diminiuarea acestor impuritati rutiere.
Din pacate nu s-a reusit din cauza preturilor exorbitante si aproape inacesibile largului public din acea vreme.

bine, bine...dar dupa 2000 s-au mai facut schimbari la "papuci" nu au mai fost la fel ca alea facute prin 80-90....si asta le-a adus un avantaj, acum vezi zilnic CN4 care transporta diferite marfuri...bineinteles ca masina ca tehnologie e depasita cu ce e astazi, dar si-a facut treaba bine, si nu stiu cati din cei enumerati de tine, si Noua Dacia Logan poate cara ce cara un papuc sau la ce a fost supus. Ce a fost s-a dus, astea sunt amintiri.

CyberCSX 07-08-11 15:37

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Pai din cele enumerate de mine, nici una.
Doar am spus ca sīnt masini "just for fun" si ce e facut "just for fun" nu are utilitate ci e ..... pe romāneste spus, DE FITZE si nimic mai mult.
Treaba asta am aratat si ca diferenta prioritara īn mesajul meu de mai sus. ;)

Īn afara de asta, a nu se confunda un adevarat PICK UP TRUCK cu un PAPUC.
Daca "papucii" americani (RANCHERO si EL CAMINO) dati ca exemplu de mine, ce sīnt sedan-uri modificate exact ca Dacia ar fi asa bune cum arata si se crede, americanul n-ar folosi adevaratele Pick Up Truck ci s-ar rezuma la aceste sedan-uri modificate.

Nici logan-ul Pick Up und este un Pick Up adevarat ci un SEDAN PICK UP = PAPUC. Logan pick Up e departe rau de a fi un Pick Up Truck nu numai ca dimensiune ci si ca capacitate de īncarcare si putere.

lord_wader 07-08-11 16:50

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Dacia pick up si carosata nu sunt facute pentru desert in adevaratul sens al cuvantului. In primul rand garda la sol nu e potrivita, jantele si anvelopele nu sunt potrivite, filtrul de aer nu e deasupra etc Aro da, de asta au si fost exportate in nordul Africii. Dar pentru Africa si zonele aride, desertice si semidesertice din Asia nr.1 e este Toyota. Altceva nu prea a existat in anii 80-90, la modul general vorbind, plus fiabilitatea Toyota care e renumita.

Ce au facut romanii a fost o chestie putin fortata, au vrut sa arate ca se poate, asta nu inseamna insa ca nu a fost o realizare. Dar nici nu inseamna ca daca nemtii isi puneau in cap sa faca , ceva identic cu vw Caddy pickup nu reuseau. Sau italienii cu Fiat Fiorino pick up.

PS: in septembrie-octombrie cand au plecat ei in 2006, in Muntii Atlas, in Maroc nu sunt 48-50 grade, deja poate aparea zapada. Am un prieten care a facut traseul dintre Marrakech si Ouarzazate cu masina inchiriata si a prins zapada. :-)

Thomas Everywhere 07-08-11 17:03

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
CyberCSX: normal...papuc de la bun inceput a fost gandit pentru a cara marfuri usoare, si nu pentru viteza, off/road etc...ce mai fac unii cu ele...potential de tuning care cam putin, nimeni nu a modificat un papuc spre deosebire de 1310, ca a mai aparut unu ici colea cu tuning vitan e alta treaba...

Lord_warder: In Africa vei vedea cu siguranta numai Toyota, Nissan si Land Rover Defender, astea sunt cele mai populare pe continentul african. Chiar daca nu au avut calitati ca masini de off road Dacia Papuc totusi s-a descurcat bine pe nisip si a rezistat conditiilor aspre din Africa...sa nu uitam ca doar o singura editie au avut papuc diesel 1.9 Renault, iar restul editiilor au avut numai 1.6Injectie motor romanesc si a mers foarte bine. Despre Aro ce sa zic...degeaba are capabilitati de off road, care s-au dus prin Africa n-au mai rezistat, a fost ultima editie cu papucii prin desert in care ARO cum am povestit acolo a cedat...deoarece erau echipate cu anticele motoare 3.2L Brasov foarte depasite tehnic din orice punct de vedere...as putea spune net inferior performantelor dacia. Si a mai fost o editie in zapada prin Nordul Scandinaviei cu niste papuci facuti la Mioveni special pentru zona de-acolo au facut o "mica" expeditie pana la cercul polar de nord cu 3 dacii double cab, una a crapat baia de ulei, doar doua au mai ajuns intregi :) Minusul lor era cum ai zis si tu...garda de sol nu prea permitea pe teren accidentat, sa nu mai zic ca la unu i s-a jumulit cardanul. Dar astea sunt aventuri, amintiri si asa a avut si papuc epoca lui de glorie, ca in Romania are parte doar de munca. :D

CyberCSX 07-08-11 17:56

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
@ lord_wader

Daca te uiti la unele, si astea au filtrul de aer afara pus sus. E normal īn conditiile astea.
Ce am vrut eu sa arat cu postingurile mele este simplul fapt ca papucii dacia sīnt simple, rudimentare cu tehnica minimala, greutate redusa. Chiar si un papuc standard, nemodificat ar face fata la conditii din astea vitrege comparativ cu productiile asemanatoare din alte tari si sa nu uitam, ca competitia nu este o treaba de viteza gen PARIS - DAKAR unde se trage īn forta si este nevoie de modificari extreme, ci o competitie de anduranta / rezistenta cu o masina standard pt. a arata ce poate si nimic mai mult.

Daciile astea sīnt robuste prin simplicitatea lor si asta este un punct PLUS foarte mare fata de restul si asta trebuie īnteles.

Singurul vestic ce ar putea face fata / tine piept daciei papuc ar fi VW Golf Cady PickUp construit īntr-e anii 1979 - 1993, primele golfuri care e din punct de vedere tehnic cam pe acelasi calapod / aceasi clasa si au fost defapt concepute pt. piata americana cu motoare de 73 CP, de 1,6 litri.

@ Thomas Everywhere

Chiar īmi pun īntrebarea, ce sa modifici la o dacie papuc?
Masinile astea nu "inspira" cu nimic. Sa faci din ea un..... MONSTER TRUCK cu roti de fadroma? Sai ridigi garda ca pe dracu cu alt motor si roti de juma de metru? Pe mine cel putin nu ma inspira.

Thomas Everywhere 07-08-11 18:35

Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
 
Quote:

Originally Posted by CyberCSX (Post 4512599)
@ lord_wader

Daca te uiti la unele, si astea au filtrul de aer afara pus sus. E normal īn conditiile astea.
Ce am vrut eu sa arat cu postingurile mele este simplul fapt ca papucii dacia sīnt simple, rudimentare cu tehnica minimala, greutate redusa. Chiar si un papuc standard, nemodificat ar face fata la conditii din astea vitrege comparativ cu productiile asemanatoare din alte tari si sa nu uitam, ca competitia nu este o treaba de viteza gen PARIS - DAKAR unde se trage īn forta si este nevoie de modificari extreme, ci o competitie de anduranta / rezistenta cu o masina standard pt. a arata ce poate si nimic mai mult.

Daciile astea sīnt robuste prin simplicitatea lor si asta este un punct PLUS foarte mare fata de restul si asta trebuie īnteles.

Singurul vestic ce ar putea face fata / tine piept daciei papuc ar fi VW Golf Cady PickUp construit īntr-e anii 1979 - 1993, primele golfuri care e din punct de vedere tehnic cam pe acelasi calapod / aceasi clasa si au fost defapt concepute pt. piata americana cu motoare de 73 CP, de 1,6 litri.

@ Thomas Everywhere

Chiar īmi pun īntrebarea, ce sa modifici la o dacie papuc?
Masinile astea nu "inspira" cu nimic. Sa faci din ea un..... MONSTER TRUCK cu roti de fadroma? Sai ridigi garda ca pe dracu cu alt motor si roti de juma de metru? Pe mine cel putin nu ma inspira.


da Vw Caddy Pick up ar putea tine piept daciei papuc, mai ales ca au aproape motoare egale ca si putere/cuplu. Cat despre modificari, adevarat am tras si eu concluzia ca nu prea ai ce. Si nici nu mai sunt in adevarata lor stare tehnica, estetica buna....sunt strambe, ruginite, muncite, masini obosite intre sens al cuvantului...si mai costa si o gramada de bani, about 2000-3500 Euro...Asta cu papucii prin desert a fost o initiativa buna, sa fim si noi in randu lumii cu ceva, ca putem participa si noi...


All times are GMT +2. The time now is 08:36.

- Copyright 2024 4Tuning