Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 27-06-08, 13:17   #46
rotisl

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 4
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

aaa..si am uitat...in plus pe roata fata de jantele originale cu cauciucuri de iarna. sunt 7 kg in plus...in rest masina pe curbe e inimaginabil de stabila, frana iar e sooper tare....viteza nu s-a schimbat pt ca e la ceeasi dimensiune ca roate veche.
deci....voi ce credeti???
rotisl is offline   Reply With Quote
Old 28-06-08, 12:56   #47
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

cu ce ai masurat 0-100 ? eroare de kilometraj nu poate fi , cum ai spus si tu, dimensiunea totala se modifica foarte putin, mai poate fi diferenta de greutate sau cip-ul cat este de profesional...
__________________

Last edited by Bogdan_mb; 28-06-08 at 12:58.
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 28-06-08, 13:55   #48
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by rotisl View Post
aaa..si am uitat...in plus pe roata fata de jantele originale cu cauciucuri de iarna. sunt 7 kg in plus...in rest masina pe curbe e inimaginabil de stabila, frana iar e sooper tare....viteza nu s-a schimbat pt ca e la ceeasi dimensiune ca roate veche.
deci....voi ce credeti???
acele 7 kg or sa se simta la buzunarul tau.....carburant,suspensie , vizite mai dese pe la vulcanizari...
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 28-06-08, 14:37   #49
fuscobal

Stage 5
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Variabilele sunt prea multe pentru a fi luate in calcul. Dintre 2 roti identice in diametru total nu neaparat cea cu janta mai mare va pierde acceleratie. Practic nu diametrul jantei conteaza ci greutatea totala a rotii. Compromisul ideal atunci cand se trece la jante mai mari si presupunand ca exista bugetul necesar achizitia unor jante forjate cu greutate foarte redusa. In cazul asta se castiga si la greutatea totala a rotii si la talon. De asemenea, janta nu poate creste la nesfarsit. Daca talonul scade prea mult vom fi nevoiti sa apelam la presiuni foarte mari in pneuri si se va duce de rapa amortizarea din balonul cauciucului. Trebuie precizat ca amortizarea din suspensie nu este suficienta, ea trebuind corelata si cu o oarecare amortizare a balonului. Cu alte cuvinte trebuie sa existe o oarecare relatie intre latime a gumei, talon si diametru al jantei. Presupunand ca stock avem 225/45/17 avem mai multe variante aproximative :

- 245/40/17 > diferenta 1% fata de stock, consum mai mare, stabilitate mai buna, directie mai greoaie, demaraj mai lent, franre ceva mai slaba
- 225/40/18 > diferenta 0.5% fata de stock, consum aproximativ identic, stabilitate mai buna, directie mai precisa decat stock, demaraj si franare similare cu stock
- 225/35/19 > diferenta 0.9% fata de stock, consum aproximativ identic, stabilitate si mai buna decat 18" dar...apar probleme pe viraje cu denivelari cat de mici, demaraj si franare similare cu stock
- 225/35/19 + suspensie sport > ca mai sus dar plecare de pe loc si franare mai bune datorita transferului redus de mase, stabilitate mult mai buna pe viraje dar...deja pe viraje cu denivelari cat de mici exista posibilitatea ca datorita lipsei amortizarii cauciucurilor masina sa o ia tangent la viraj la trecerea peste un hop cu volanul bracat
- 225/30/20 > complet nerecomandat pentru performanta, este o optine strict estetica

Din experienta, pentru cei ce merg in Bucuresti, 17" cu o suspensie sport de duritate medie ar fi un compromis ideal. Pentru cei ce fac mai des iesiri pe drumuri de munte (circuite nu prea sunt), 18" si 19" + suspensie sport ar fi o optiune daca se accepta renuntarea completa la comfort. 19" desi la prima atingere a volanului directia este mai precisa decat 18" pe viraje cu denivelari te poti pacali usor si scapa masina de sub control. In ceea ce priveste masina personala din semnatura, am optat pentru o combinatie destul de neobisnuita avand in vedere faptul ca merg 70% in Bucuresti. Sacrificiile facute pentru performanta in detrimentul comfortului sunt enorme. Practic nu se poate merge cu mai mult de 40kmh pe piatra cubica iar la denivelari aparent banale e necesara oprirea masinii. Acum ceva vreme, din cauza unei defrasari in asfalt luate cu 100kmh (noapte, drum ca-n palma si o defrisatura in mijlocul padurii) janta si amortizorul fiind de foarte buna calitate au ramas intacte dar s-a deformat oala amortizorului !

Concluzie : Pentru aplicatii de strada cu exceptii de mers sportiv 17" si 18" + suspensie sport de duritate medie sunt suficiente pentru 90% din utilizatori. Daca se trece la 19" + suspensie sport foarte tare ( cazul meu), castigul in performanta se poate vedea in 1% din cazuri, atunci cand se merge la limita in schimb pierderea flagranta a comfortului se vede in restul de 99% !
__________________
Mk5 GTI | K04 turbo | S3 injectors | Custom 3" decat exhaust | Evoms CAI | AP Racing pro 5000 front + S3 rear brakes + Pagid RS29/Carbotech XP8 pads | THS FMIC | S3 camshafts | Autotech HPFP | Je pistons + IE rods | BSH 27mm RSB + H&R 28mm FSB| BSH pendulum engine mount | BSH PCV | Forge short shift | Bilstein PSS10 coilovers | Peloquin LSD | Sachs SRE clutch | 235/40/ZR18 R888 on Team Dynamics 18x8" | Stage 3 Revo
fuscobal is offline   Reply With Quote
Old 30-06-08, 00:54   #50
rotisl

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 4
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Cip-ul este ft ok....am castigat mult....de exemplu: pana la 120 astra bertone 2.2 ma facea cam cu 3 masini....dupa cip stau bara la bara cu ea...deci am castigat mult...In mers masina sta langa 320 disel ultimul model...care are 163 cp si e cu 200 de kg mai usoara...plecarea de pe loc e problema...acolo se pierde mult...din cauza greutatii jantelor...
o sa iau rotile de pe alta masina zilele astea....de 16"...cu cauciucuri normale..si voi vedea daca e diferenta....
In rest masina sta ft ft bine pe strada...gropile se pot evita...si in plus jantele sunt ft rezistente....deci nu e problema prea mare....suspensie sport am si eu, masina e lasata cu 40 mm...si nu pot sa zic ca e ft nasol....decat pe piatra cubica..unde chiar te bufneste rasul...dai cu capul de toate cele....bucsi capete de bara pivoti..nu e problema daca se duc..nu sunt o valoare prea mare....si la noi se duc oricum...diferenta fiind de doar cateva mii de km....
rotisl is offline   Reply With Quote
Old 01-07-08, 23:54   #51
strik3ru

Stage 5
 
strik3ru's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 594
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Sunt si eu intr-o mare dilema. Am un seicento iar cauciucurile pe care la am acuma sunt 165/55R13. Masinuta este una de oras care are numai 40cp. Am gasit un mic tabel pe net cu niste valori acceptate printre care este si cea de 185/50/R14 precum si 185/55/R14. Am gasit niste jante la un tip pe forum exact cu aceste dimensiuni. Le-as pune pe cele de 50% pe fata si pe cele de 55% pe spate. Conform acelui tabel ele intra, insa nu stiu cat de sanatos este pentru masinuta mea. https://forum.4tuning.ro/attachment.p...5&d=1208819993

Cert este da din punctul de vedere al aspectului castig, insa intrebarea este cat pierd din celalte punct de vedere consum/franare/demaraj/etc.... si mai ales daca merita.
Idee e ca jante pe 13 sa gasesc putin mai greu.

mentionez ca acuma am jante stoc.
Ce spuneti ?
strik3ru is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 02:14   #52
rotisl

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 4
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

eu zic sa te bagi.....castigi ft mult la franare si la stabilitatea in viraje.Daca verifici bucsaraie, capete de bara pivoti mai des, si nu lasi mashina sa ajunga sa troncane la gropi e ok....rau nu are ce sa iti faca...La demaraj nu cred ca o sa pierzi prea mult.....nu e diferenta asa de mare....si la consum dif este insesizabila...ceva de genul 0,2 0.3 ...daca e si asta......in rest tre sa fi mai atent la gropi daca micsorezi talonul.....Bafta..
rotisl is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 23:04   #53
strik3ru

Stage 5
 
strik3ru's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 594
Default Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by Eagleee View Post
Daca diamertul este acelasi si latimea cauciucului este acelasi nu este nici o diferenta la demaraj, franare, consum, dar se simte la curbe, nu deformeaza cauciucul din cauza talonului mai mic = mai multa guma ramana pe asfalt = stabilitate mai mare, dar in ecceasi timp apare un disconfort, si afecteaza suspensia...dar poate te scoate o data dintr-o situatie...

Daca latimea e mai mare normal scade demarajul (0-100, in rest creste), franarea devine mai buna si consumul credte (un pic, nu 1 litru).
La cauciuc cu talon mai mic trebue umblat cu presiune mai mare decat la normal +0.2-0.4bar (depinde cu cat e mai mica talonul).
Cred ca e evident ca la curbe devine si mia buna...
Confortul va fi un pic mia buna decat in prima parte...dar nu si cum era cu originalul.

Ps. in general cauciucurile cu talon mai mic sunt de calitate...asta este un plus din start.
Da ms am citit acel post insa sunt foarte nedumerit, ms oricum de informatii.
strik3ru is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 02:34   #54
bogdan_e36

Stage 4
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 206
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

salut.am si eu o pisica 323i(motor 2.5 170 cai pt necunoscatori).momentan o aam incaltzata cu 225/45/17 fatza + spate.greutatea unui cauciuc cu tot cu janta este de 19,5 kg.vreau sa le schimb cu alte jante de 17 mai noi dar cu dimensiuni de 225/45/17 p fatza si 245/45/17 pe spate,greutatea acestorafiind de 12,5 pe fatza si 14,5 pe spate.oare influentzeaza cu mult performantzele masini?nu ma intereseaza consumul la ea,este o masini mai mult pt curse:P
bogdan_e36 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 11:02   #55
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

ai testat masina dupa ce ai pus cipul,dar cu jantele din fabrica ??
eMH is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 14:19   #56
bogdan_e36

Stage 4
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 206
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

dak te referi la mn sa stii k nu am cip p ea si eu am jantele din fabrica p ea,nu cele din tabla.
bogdan_e36 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 15:58   #57
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

imi cer scuze,eu m-am uitat pe pagina 3 la ultimul post,al lui rotisl,nu am vazut ca mai e inca o pagina !
imi cer scuze inca o data
eMH is offline   Reply With Quote
Old 03-07-08, 18:54   #58
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by bogdan_e36 View Post
salut.am si eu o pisica 323i(motor 2.5 170 cai pt necunoscatori).momentan o aam incaltzata cu 225/45/17 fatza + spate.greutatea unui cauciuc cu tot cu janta este de 19,5 kg.vreau sa le schimb cu alte jante de 17 mai noi dar cu dimensiuni de 225/45/17 p fatza si 245/45/17 pe spate,greutatea acestorafiind de 12,5 pe fatza si 14,5 pe spate.oare influentzeaza cu mult performantzele masini?nu ma intereseaza consumul la ea,este o masini mai mult pt curse:P
Intaleg ca vrei sa pui pe spate cauciucuri mai late dar nu vad de ce ar fi nevoie sa fie mai mare diametrul total.

245/40/17 ar fi o solutie mai buna pentru curse etc adica mai late, mai usoare si putin mai mici.
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 03:22   #59
bogdan_e36

Stage 4
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 206
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

da ar fi o chestie cu dimensiunile care le zici u:P,o sa ma mai gandesc k am tot timpul din lume acum k masina e iin service(nu a patit nimik,doar o magaresc putin) )
bogdan_e36 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-08, 23:59   #60
vali_canavaro

Stock
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 7
Smile Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

am si eu un clio symbol 1,5 dci 75 cp . am jante de 175/65/r14, vreau sa imi pun jante de 17 cu un cauciuc subtire k sa poata intra ? nu ma pricep ce tip de cauciuc ,dimensiune ..../.../r17 . ce tip de tip de jante? OZ am inteles k sunt bune , nu vreau turcisme sau chinezarii ieftine ; se poate sa nu am probleme ceva

Last edited by vali_canavaro; 10-07-08 at 00:03.
vali_canavaro is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -