Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
08-06-07, 11:51
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Apr 2006
Posts: 86
|
Ce influenta are dimensiunea jantelor
In principiu ma intereseaza cum influenteaza dimensiunea jantelor, consumul, demarajul, manevrabilitatea, etc.
Toate astea in conditiile in care dimetrul jantei+cauciuc este acelasi cu janta+cauciuc stoc (adica sa nu dea peste cap kilometrajul)
Sunt mai multe opinii asupra acestei probleme, astept si opiniile voastre
|
|
|
08-06-07, 12:10
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,628
Member of: [2 Roti]
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
eu zic ca nu prea exista diferente daca se ajunge la acelasi raport...dar...cauciucurile cu talon mic s-ar putea sa se comporte diferit fata de cele cu talon 60+
__________________
|
|
|
08-06-07, 12:54
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Apr 2006
Posts: 86
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
la asta ma gandeam si eu, daca in final circumferinta cauciucului este aceeasi, nu ar trebui sa fie influentat demarajul, consumul, manevrabilitatea, etc, poate doar comfortul.
Dar vad multe mesaje pe forum de genu, "daca as fi pus jante pe 17 abia mai pleca" sau kestii de genu asta.
Nu ma refer la cei cara isi modifica inconstient si circumferinta cauciucului fara sa se gandeasca ca in functie de aceasta se masoara nr de km parcursi, viteza, etc.
|
|
|
08-06-07, 13:06
|
#4
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Precizeaza mai multe detali, adica specifica dimensiunile, daca treci de la mari la mici sau de la mici la mari etc..
Daca treci de ex de la 16 la 17 in general se modifica si latimea jeantei implicit si a cauciucului deci o stabilitate putin mai buna pe drum dar si o crestere relativa a greutatii.
__________________
|
|
|
08-06-07, 13:21
|
#5
|
Stage 3
Join Date: Apr 2006
Posts: 86
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
ma refeream in general, dar oricum lumea trece de la janta mica la janta mai mare. auzeam mituri cum ca o janta mai mare duce la un consum mai ridicat, si la un demaraj mai slab.
Stiu ca niste gume mai late cresc stabilitatea, si chiar aderenta, dar ma refeream strict la cazul in care variabila este diametrul jantei.
|
|
|
08-06-07, 14:18
|
#6
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 907
Member of: [FORD]
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
poi,din exeperienta personala iti spun... pana acu 8luni aveam niste cauciucuri cu jenti respectiv 195/50r15 si dupa am akimbat cu altele d 205/40r17 primu lucru care lam observat este stabilitate in curba!!ecceptionala!!la consum park e cam la fel,sa zic cam max juma d litru in plus,fiind mai grele dar nik sa t sperii!demaraju a cam scazut,dar nu drastic!inainte cand dadeam pedala cu alea d 15patinau pana isi lua avant,acu nu prea!toata puterea se trasfer la asfalt,dak nu e ud sau mai stiu eu c...iar viteza maximala sa ma marit cu max 10-15km in plus... dar fiind cauciucu ff subtire,trb sa fiu tare atent la gropi!am strambat d cateva ori jentile...noroc k am ales un cauciuc intarit!!dar nu mas intoarce inapoi la 15 sau mai mik,paote mai mare dak ar intra! repet,singuru lucru care il simti imediat e stabilitatea!cel putin la mine...MONSTROS d lipita d asfalt,si pt faptu k am gume d uscat si sunt nitel mai largi!!in cazu in care maresti doar diametru jantei,presupun k va scadea nitel demaraju,se va ridica putinel consumu fiind mai grele si se va urca cu cativa km in plus viteza maxima...iti recomand dak e sati largesti si cauciucu dak tot iti skimbi jentile,nu cu mult...
|
|
|
08-06-07, 14:38
|
#7
|
Stage 4
Join Date: Jan 2007
Posts: 207
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Cu cat janta e mai mare in diametru cu atat creste si latimea si deci implicit stabilitatea masinii in curbe, deoarece se mareste suprafata aderenta de contact intre cauciuc si asfalt. Nici gropile nu le mai simti asa rau pentru ca le incaleci fiind cauciucul lat. Si aici nu vorbesc de craterele de la noi, ca pe alea le iei si cu un monster-truck. Eu am 205/50/R17 si masina sta excelent in curbe. Aproape ca iti da impresia ca nu poti pierde controlul niciodata.
|
|
|
08-06-07, 14:45
|
#8
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 907
Member of: [FORD]
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
nush...dar eu gropile le simt kam p toate!! ( poate unde am si garda joasa,d40, poate unde miam pus si suspensii sport si sunt mai rigide...si momentan stau in ita pt ink 2luni...nici nu vreau sami imaginez in romania!
|
|
|
08-06-07, 23:59
|
#9
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Quote:
Originally Posted by teddyb
poi,din exeperienta personala iti spun... pana acu 8luni aveam niste cauciucuri cu jenti respectiv 195/50r15 si dupa am akimbat cu altele d 205/40r17 primu lucru care lam observat este stabilitate in curba!!ecceptionala!!la consum park e cam la fel,sa zic cam max juma d litru in plus,fiind mai grele dar nik sa t sperii!demaraju a cam scazut,dar nu drastic!inainte cand dadeam pedala cu alea d 15patinau pana isi lua avant,acu nu prea!toata puterea se trasfer la asfalt,dak nu e ud sau mai stiu eu c...iar viteza maximala sa ma marit cu max 10-15km in plus... dar fiind cauciucu ff subtire,trb sa fiu tare atent la gropi!am strambat d cateva ori jentile...noroc k am ales un cauciuc intarit!!dar nu mas intoarce inapoi la 15 sau mai mik,paote mai mare dak ar intra! repet,singuru lucru care il simti imediat e stabilitatea!cel putin la mine...MONSTROS d lipita d asfalt,si pt faptu k am gume d uscat si sunt nitel mai largi!!in cazu in care maresti doar diametru jantei,presupun k va scadea nitel demaraju,se va ridica putinel consumu fiind mai grele si se va urca cu cativa km in plus viteza maxima...iti recomand dak e sati largesti si cauciucu dak tot iti skimbi jentile,nu cu mult...
|
Exemplu tau nu e relevant, adica cel putin din privinta catorva aspecte deoarece nu ai gumele corespunzatoare pt montarea jeantelor pe 17". Prin schimbarea pe care ai facut-o diametrul total al rotilor s-a micsorat 3,45 % iar la 100 km/h pe ceas ar trebuii sa iti arate 96 km/h. Sincer nu stiu cum ti-a urcat viteza maxima cand ea ar trebui la 200 km/h pe ceas, sa fie mai mica cu ~10 km/h
|
|
|
09-06-07, 00:01
|
#10
|
Stage 3
Join Date: Jan 2005
Posts: 107
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Eu iti recomand sa nu pui jante mai mari, decat cu maxim 1''.In primul rand pierzi din demaraj pentru ca adaugi cateva kg in plus/ janta.Am facut si eu experimentul asta si iti zica ca se simte mult.Se spune ca 1 kg adaugat la o janta inseamna 4 kg adaugati in alte parti ale masinii.Daca pui jante mai mari trebuie sa pui cauciuc cu un talon mai mic.Precum au mai spus si altii va trebuii sa fii foarte atent cu gropile si din pacate sunt destule pe la noi.Mai este si partea financiara: un cauciuc performant pe 15 costa mult mai putin decat unu pe 17. Intradevar manevrabilitatea va creste un pic pentru ca un cauciuc cu talon mic asigura un control mai bun in curbe.Eu cred ca poti sa obtii acelasi imbunatatire de manevrabilitate daca pui cauciucuri cu talon mai mic fara sa schimbi diametrul jantei.
|
|
|
09-06-07, 01:24
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Quote:
Originally Posted by pankrator
Eu iti recomand sa nu pui jante mai mari, decat cu maxim 1''.In primul rand pierzi din demaraj pentru ca adaugi cateva kg in plus/ janta....
|
Nu vad pe nimeni sa spuna ceva despre cel mai important lucru :citi cai putere ai sub capota?
La cauciucuri mai late de 195 discutam de minim 100 CV sub capota.Degeaba ai 70 de mirtoage si pui roti de 205 ,ca singurul avantaj iti ramine atunci cind cobori pe serpentine.
Da, jante/cauciucuri mai late ,maresc stabilitatea.
Da,jante/cauciucuri mai late ,maresc consumul.
Da,cauciucuri cu talon mai jos distrug suspensiile.
__________________
|
|
|
09-06-07, 03:00
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 461
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Cam aceeasi intrebare o am si eu ... care este diferenta ?!
Eu am auzit ceva de genul ca daca se pun cauciucuri mai mari decat dimensiunile trecute in talon, se duce pompa de servo (cine are) ... e adevarat ?!
__________________
Low is a LifeStyle - StanceWORKS
Sometimes keeping it simple is all we need !!!
|
|
|
09-06-07, 12:10
|
#13
|
Honda Driver
Stage 3
Join Date: Sep 2006
Posts: 123
Member of: [Honda]
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
salut.
eu am trecut de pe jante pe 14 de tabla la jante pe 16 cu niste cauciucuri ff f rare:185/50/16
asta la o ibiza 1.9 tdi de 101 cai
acuma/jante & cauciucuri pe 14: patina ca dreaq la demaraj
in curbe cam naspa
consum 4.5% cu clima(afara)
viteza 220km/h(pe ceas)
jante&cauciucuri pe 16 : nu mai patineaza dar pleaca vizibil mai greu
in curbe superrr tare
consum 5.5%(afara)
viteza 205km/h MAXIM
si la fiecare gropita iti sar plombele din masele si deja am scimbat de doua ori bucsele de la bascule,cam o data pe vara.
Salut
|
|
|
09-06-07, 15:44
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Apr 2006
Posts: 86
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Sincer, atata timp cat la final circumferinta rotii este aceeasi, eu cred ca nu ar trebui sa se simta nici o diferenta (poate ca stabilitate daca cauciucul este mai lat)
Nu cred ca aree vreo importanta greutatea jantei, atata timp cat asupra ei se sprijina un autovehicul de cel putin o tona, iar legat de modificarea circumferintei rotii, ce pot sa zic, cu siguranta apar anomalii la novelul kilometrajului
|
|
|
09-06-07, 17:25
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Ce influenta au dimensiunea jantelor
Quote:
Originally Posted by nookie
In principiu ma intereseaza cum influenteaza dimensiunea jantelor, consumul, demarajul, manevrabilitatea, etc.
Toate astea in conditiile in care dimetrul jantei+cauciuc este acelasi cu janta+cauciuc stoc (adica sa nu dea peste cap kilometrajul)
Sunt mai multe opinii asupra acestei probleme, astept si opiniile voastre
|
Daca diamertul este acelasi si latimea cauciucului este acelasi nu este nici o diferenta la demaraj, franare, consum, dar se simte la curbe, nu deformeaza cauciucul din cauza talonului mai mic = mai multa guma ramana pe asfalt = stabilitate mai mare, dar in ecceasi timp apare un disconfort, si afecteaza suspensia...dar poate te scoate o data dintr-o situatie...
Daca latimea e mai mare normal scade demarajul (0-100, in rest creste), franarea devine mai buna si consumul credte (un pic, nu 1 litru).
La cauciuc cu talon mai mic trebue umblat cu presiune mai mare decat la normal +0.2-0.4bar (depinde cu cat e mai mica talonul).
Cred ca e evident ca la curbe devine si mia buna...
Confortul va fi un pic mia buna decat in prima parte...dar nu si cum era cu originalul.
Ps. in general cauciucurile cu talon mai mic sunt de calitate...asta este un plus din start.
Last edited by Eagleee; 09-06-07 at 17:27.
|
|
|
|
|