Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 10-06-07, 18:49   #16
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

eu am 195 / 55 / 15 pe solenza 75 de cai ... si stabilitate ai .. grupa mare .. am sis suspensiile modificate ... dar si tre sa belesti ochii cand mergi cu ele k distrugi jantele . caseta de directie etc .. pleaca mai greu pe demaraje ... dar sunt multumit .. cat despre consum .. habar n-am
__________________
Nu sunati , ies eu din cand in cand

Psycho is offline   Reply With Quote
Old 10-06-07, 20:52   #17
T@zMania

Stage 5
 
T@zMania's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 3,341
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

am un 318is pisica,coupe 97.....cu jante pe 17' 225/45.....mi-a omorat pompa de servo si m-a disperat cu consumul...jantele pe 17 sunt un model greu,jante cu buza cromata.....
cine spune ca nu afecteaza cu nimic consumul,manevrabilitatea si demarajul se inseala amarnic...
eu am schimbat jantele de 17' cu unele de tabla originale de tabla si diferentza e enorma!!!
consumul a scazut,nu o scoteam din 12-13 in oras si acum nu trece de 10!!!
nu puteam sa dau burn pe loc cu masina acum merge!!!
cerculetze nu puteam face acum face!!!
nu exista diferentze?eu zic sa va mai ganditzi putzin cand facetzi afirmatzii de genul asta,eu am simtzit-o pe pielea mea...
va invit sa incercatzi cei cu jante mari sa punetzi jante originale la dimensiune si vetzi vedea diferentzele
respect
__________________
T@zMania is offline   Reply With Quote
Old 11-06-07, 00:21   #18
Gabriel_xenon

Stage 5
 
Gabriel_xenon's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,503
Member of:
[DACIA]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

nu prea ma dau cu masina asa ca nu prea le am cu liniutele...ce mai "provoc" si eu pe la semafor....
as avea si io o intrebare legata de subiect...
pui jante mai late si mai mari decat cele din fabrica
creste aderenta
s-a zis aici ca pierzi din demaraj...
si ca masina nu mai patineaza cum patina inainte la plecarea de pe loc
intrebarea este...nu este indicat sa nu patineze??
adica nu pierzi din timp cand patinezi?
ma gandesc ca pleaca mai greu insa pleaca mai bine....
posibil sa ma insel...
__________________

TUNIN' FANATIC
Suburbia Racing Club Member
Gabriel_xenon is offline   Reply With Quote
Old 11-06-07, 03:09   #19
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by Gabriel_xenon View Post
s-a zis aici ca pierzi din demaraj...
si ca masina nu mai patineaza cum patina inainte la plecarea de pe loc
intrebarea este...nu este indicat sa nu patineze??
adica nu pierzi din timp cand patinezi?
ma gandesc ca pleaca mai greu insa pleaca mai bine....
posibil sa ma insel...

Ai total dreptate...unul e ce auzi si "simti" si alta e ce apala pe ceas...

Nu stiu la voi ce inseamna "demaraj", la mine e ceace apare pe ceas, la 0-100, 200m sau 400m...
Consumul nu stiu cum creste la voi asa de mult (eu am schimbat la 2 masini si max 5-10% sa crescut consumul)
Evident ca modifica ambele daca creste diametrul rotii, la fel daca scade.
Eu inca nu ma incercat sa cresc diametul.

Pana acuma am schimbat 185/70R14 la 195-205/50R15 si ~145/...R15 la 185/55R14 (la asta clar demarajul e mai bun, mai ales ca am continental sport, consumul +10% afara in oras mai putin decat inainte...si cred ca restul nu trebue explicat...numai bine)
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 16-06-07, 17:31   #20
WARN

Stage 2
 
WARN's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 27
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Am trecut la un Astra GTC de la jenti originale 225/40/18, la jenti pe 19 cu gume 245/35/19 fata/spate si pot sa spun ca am observat doua chestii, sta mult mai bine pe sosea/in curbe si al doilea lucru a crescut consumul cam 11,3 afara la motor de 1.8 140CP.
WARN is offline   Reply With Quote
Old 16-06-07, 19:40   #21
Urban per4mance


Stage 5
 
Urban per4mance's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 310
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Treaba este in felul urmator:vrei confort,fiabilitate etc..lasa masina stoc si nu depasi limita de viteza...Din momentul in care incepi sa o sportivizezi apar consecinte..bune si rele.Schimbi jentile stoc pt ca vrei stabilitate in viraj,o mai buna franare..design mai "altfel"...vei avea toate astea cu un pret:bucsaraia cade mai rpd,consumul creste(sigur!!!!)demaraj ceva mai scazut...incearca jentile de la OZ,au ei o gama ultra light sau asa ceva,usoare si frumoase..
Urban per4mance is offline   Reply With Quote
Old 19-06-07, 22:18   #22
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

eu stiam ca daca diametrul este acelasi nu influenteaza cu nimic demaraj...etc,da' daca latimea e mai mare,s-ar putea sa aibe aderenta mai multa,da' nu cred ca te deranjeaza
eMH is offline   Reply With Quote
Old 20-06-07, 13:23   #23
Low_Ridah

Stage 5
 
Low_Ridah's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,248
Member of:
[Crazy Drivers]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Cat timp diametrul este aceelasi nu e neaparat k toate caracteristicele sa ramana la fel ..dak treci de la 185 / 65 /15 la ...205 /35/17 ...nu am facut calculul dar cred k diametrul e aprox egal ....se modifica multe ...greutatea jantelor se mareste ...asta in cazul in care ai trecut de la aluminiu simplu la aluminiu ..dak ai trecut de la aluminiu la jante de competitzie sar putea sa fii mai avantajat de cele de competityzie ..sar putea sa fie mai usoare ...

Pt cei ce au motoare benzina sub 90 de cai ...nu maritzi latzimea cu mai mult de 20 de mm fatza de cele originale ...avetzi de pierdut enorm ...pt cei cu diesel e chiar bine ..sa stapaniytzi cuplul mare ...asta in cazul in care avetzi un diesel cu putere ...fara 1.6 D sau 1.8D sub anii '90 ...

Stabilitatea creste odata cu marirea latzimii cauciucului ...dar scade odata cu marirea diametrului rotzii ...deci ...dak trecetzi de la 15 la 17 ....punetzi suspensii sport ..macar arcurile ...masina fuge de pe asfalt odata cu inaltzarea ei ...se pierde si din comfort foarte mult odata cu marirea rotzii dupa un anume timp ...telescoapele se uzeaza mai repede ..si pt cei antifonatzi bine avetzi grija la contraaripi ...sar putea sa atinga f tare si sa facetzi explozie ...lucru testat ...

Consumul creste si el automat din cauza k motorului i se cere mai mult de catre sofer ...din cauza k plecarea e mai greoaie multi tureaza mai mult ..deci ...

Stabilitatea e net superioara ....asta e si logik cauciucurilor mai late ..dar late nu sunt tot timpul mai bun ...pe asfalt e cea mai buna alegere ...dar ...macadamul si zapada ...

In concluzie ...pt a pune cauciucuri mai late si diametre mai mari fatza de cele de fabrica trebuie facute si acceptate unele compromisuri ...consum , confort , lipsa de stabilitate in unele cauze ...fortzarea directziei ...fortzarea franelor ...si multe altele ...deci ...unele performatntze cresc ...altele scad....acu depinde de voi ...
__________________
This here is Opel country ... On a quiet day you can almoast here de VW rusting and falling apart ...
Low_Ridah is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 00:50   #24
gergo

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 456
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Aş mai adăuga un singur lucru: nu poţi compara anvelopele stock, de exemplu Dacia Logan 185/65R15 Kormoran K801, Barum Brillantis, Debica sau cel mai rău caz, Montana, cu anvelope sport, cum ar fi un Yoko, un Toyo, Pirelli, care au "din start" un comportament mult mai bun in viraje, perete lateral rezistent, etc.

Iar in dimensiunea 225/45R17, să zicem BMW3, poţi opta intre: tuner performance, aici ar fi Yokohama, Toyo, Falken, BFG, cu care primeşti design brutal, compozitie moale, performanţe 100%, dar poti fi un bancher de 50 de ani, care optează īn acelaşi dimensiune de 225/45R17, pentru SAABul 9-3 pentru un Michelin Primacy HP, silenţiozitate, comfort, perete lateral foarte comfortabil, viaţă mai lungă, etc.

Jantele de magneziu sunt frumoase, oferă un design original maşinii, asta ştim toţi. Există insă jante de aliaj uşor, provenite din Turcia, China, Taiwan, care folosesc tehnologie din evul mediu: ori nu sunt destul de elastice, ori nu sunt destul de rigide, si in fiecare caz, sint grele. Aici este diferenţa de cāteva zeci de euro, intre un OZ, BBS şi ceilalţi: pe cānd OZ Ultraleggera cāntăreşte 5,5kg in R16, 7kg īn R17 si 8 in R18, vă recomand să puneţi pe un cāntar (noi folosim īn magazin ) o jantă "uşoară" fără marcă. 9, 10 kile. Să nu vorbim de performanţele de trackdays.

Diferenţele se simt atāt pe maşini performante, cāt şi pe cele "mici", vă dau cāteva exemple din propriile feedbackuri de la Clienţi:
1. BMW 1, 2006, motor 2litri, se montează anvelope Michelin Primacy HP ZP (Zero Pressure) de 225/45R17, pe jante OZ Ultraleggera. Clientul a constatat o stabilitate mai mare atāt in viraje cāt şi la pornire, pānă acum a avut problema că a fugit spatele maşinii, asta nu mai este. Maşina fuge mai uşor, se simte la acceleraţii de la 25km/h pānă la 180km/h. Nici o problemă de pană, lovituri, ovalizări, explozii. Locuieşte la 25 km de oraş, drum de ţară.

2. Opel Corsa, 1.2, anvelope 215/40R17 Kumho Ecsta KH11, jante noname, aşa este adus din Germania. Clientul este surprins de efectul "gokart", stabilitate excelentă. Are nevoie insă de o stabilitate financiară, fiindcă: bucşi, rotule, direcţie, totul este distrus după o lună de circulaţie. Discomfort īn rulare, consum mărit, etc. In plus, nici dimensiunea anvelopelor nu este conform catalogului. Solutia: ia jantele de otel primite cadou din Germania, anvelope de 150RON 175/65R14, si totul este OK.

Toate cele bune,
Gergo
gergo is offline   Reply With Quote
Old 10-08-07, 00:33   #25
Cypy...
VW Driver

Stage 5
 
Cypy...'s Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 675
Member of:
[VW]
[DACIA]
[Competitor CNCA]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Ce ofera jenti mai mari sau cauciucuri mai late:
1. confort
2. stabilitate in curbe
3. viteza creste cu 10 km\h
4. uneori pleaka mai greu si se opreste mai greu din cauza greutati lor
5. se intinnde la drum daca nu demareaza dar si asi ia avant de nu se mai opreste
6. si se opreste mai greu datorita formelor mai mari sau mai grele
7. aderenta la drum
8. imagine mai buna
Cypy... is offline   Reply With Quote
Old 10-08-07, 11:51   #26
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by nookie View Post
In principiu ma intereseaza cum influenteaza dimensiunea jantelor, consumul, demarajul, manevrabilitatea, etc.

Toate astea in conditiile in care dimetrul jantei+cauciuc este acelasi cu janta+cauciuc stoc (adica sa nu dea peste cap kilometrajul)

Sunt mai multe opinii asupra acestei probleme, astept si opiniile voastre
omu a intrebat o chestie...
printre altele, cresterea consumului este direct proportionala si cu cresterea greutatii rotilor precum si cu marimea suprafetei de contact la asfalt.
exista jante foarte usoare la diametre de 17, 18, 19, mai usoare decat cele stock. in acest caz influenta o exercita doar suprafata de contact a cauciucului.
o alta influenta asupra consumului o are anvelopa. compozitia, textura, profilul, indicele de viteza si greutate.
spre exemplu, foloseam pe masina dunlop 2000 sport 205/55/16.
la schimbarea acestora cu toyo proxes t1r tot 205/55/16 am simtit imediat diferenta. in curbe sta mult mai bine masina iar aderenta a crescut simtitor.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 21:53   #27
craziest

Stage 2
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 28
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

am o intrebare:vreau sa schimb jantele 175/70/13 cu unele de 205/50/15 pe un ford escort .sunt prea mari jantele?
craziest is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 22:05   #28
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by craziest View Post
am o intrebare:vreau sa schimb jantele 175/70/13 cu unele de 205/50/15 pe un ford escort .sunt prea mari jantele?
In ce sens sunt prea mari? Daca vei schimba dupa specificatile tale, diametrul total al rotii creste ~2% , mai exact 11mm.

Daca jantele nu ating , eu iti recomand sa pui anvelope 195/50/15 astfel diferenta e mica (1mm) iar kilometrajul nu iti va afisa eronat
__________________
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 22:10   #29
craziest

Stage 2
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 28
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by craziest View Post
am o intrebare:vreau sa schimb jantele 175/70/13 cu unele de 205/50/15 pe un ford escort .sunt prea mari jantele?
care ar fi consecintele negative si pozitive ale acestei schimbari,am inteles ca 195/50/15 nu ar fi indicate k s ar distruge si janta si cauciucul la prima groapa mai serioasa
craziest is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 22:11   #30
craziest

Stage 2
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 28
Default Re: Ce influenta are dimensiunea jantelor

Quote:
Originally Posted by craziest View Post
care ar fi consecintele negative si pozitive ale acestei schimbari,am inteles ca 195/50/15 nu ar fi indicate k s ar distruge si janta si cauciucul la prima groapa mai serioasa
le am probat si nu mi ating
craziest is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -