Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 04-11-11, 11:19   #1
BluBear

Stage 5
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,111
Member of:
[RENAULT]
Default Mutare baterie in spate

De ce ai nevoie?
Cum se face?
BluBear is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 21:40   #2
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Mutare baterie in spate

Totusi nu e chiar o chestie legata de NASA...
Iti trebuie un cablu gros pentru +,minusul se leaga cu un cablu scurt tot in spate direct pe sasiu,trebuie facut un suport pentru baterie prins rigid de caroserie si eventual un capac cu aerisire peste baterie si ceva rabdare
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 22:24   #3
BluBear

Stage 5
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,111
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Mutare baterie in spate

Nu este!
Vroiam sa stiu de fapt de unde e mai sigur sa tai cablul!
Multumesc!
BluBear is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 22:49   #4
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Mutare baterie in spate

Cablul gros se pune de obicei intre electromotor si baterie,deci daca duci bateria in spate,iei un cablu de 4-5 metri(depinde de masina si de traseul care i-l faci prin masina) si ii sertizezi un papuc cu gaura si firul de la alternator(care la unele masini e legat la borna + la baterie,il pui tot pe electromotor
Vezi sa pui un cablu mai gros ca si "miez" decat cablul original dintre electromotor si baterie .
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 22:58   #5
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Mutare baterie in spate

La intrebarea de ce, raspunsul e pentru ca de cele mai multe ori, daca faci modificari la motor, nu iti incape bateria la locul ei Eu trebuie sa mut bateria in spate ca nu imi incap carburatoarele orizontale de baterie, care e pozitionat inclinat in coltul din dreapta. Ai nevoie de cornier sa faci un suport la baterie, si sa il prinzi rigid de caroserie. Cablurile se dimensioneaza dupa consumatorii existenti pe retea, luand in considerare necesarul maxim + un coeficient de siguranta. Pentru cei care folosesc cablu gen de la aparate de sudura, merita sa masoare conductivitatea acestuia (defapt rezistenta) ca s-ar putea sa cauzeze batai de cap. Cablul in masina trebuie tras prin cel mai sigur loc posibil, la trecerea prin table se recomanda sa se foloseasca mansoane de cauciuc sa nu se deterioreze izolatia cablului. Sa nu uitam, ca la ce intensitate circula prin cablu, si la ce sectiune are, in cazul unui scurt ori sare bateria in aer, ori ia foc izolatia de pe firul respectiv. Am asistat la asa ceva, e groaznic, la o masina s-a montat o baterie mai inalta decat era prevazut, s-a atins plusul de capota, curentul a circulat prin siguranta capotei (era un Opel, deci un arc tensionat ) care s-a pur si simplu s-a topit, blocand capota pe pozitia inchis, si firul de masa de la baterie ardea la propriu... Deci recomandarea mea e sa se puna o siguranta pe borna. Dupa ce e tras firul prin masina, se recomanda a se unii cu firul care era la borna originala prin ceva clema sanatoasa + sa se cositoreasca solid cablurile intre ele. O importanta majora are firul de masa, care e recomandat sa se lege de caroserie intr-un punct care are conductivitate foarte buna, fara rugina.
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 18-10-12, 00:55   #6
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: Mutare baterie in spate

exista si masini ce au bateria din fabrica in portbagaj, merita cautat la dezmembrari si luata acea sectiune necesara din instalatie, chiar si suportul bateriei, capitonaj.. Eu am dezmembrat 2 x Alfa 164, am 2 asemenea instalatii si le pastrez pt viitoare proiecte, masinile donatoare sunt vechi, costurile mici, nu e nevoie a se procura de la BMW-uri moderne(si altele), scumpe, exista si variante mai ieftine, mai vechi, la indemana


un caz de scurt in genul ce spui tu, cu capota ce s-a blocat..a fost nevoie sa se taie o "fereastra" in capota cu flexul(in timp ce masina ardea) pentru a putea stinge focul. Scurtul a fost provocat de pe langa baterie
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	11072012(004).jpg
Views:	103
Size:	172.6 KB
ID:	2584720  
florin_cars is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -