La intrebarea de ce, raspunsul e pentru ca de cele mai multe ori, daca faci modificari la motor, nu iti incape bateria la locul ei
Eu trebuie sa mut bateria in spate ca nu imi incap carburatoarele orizontale de baterie, care e pozitionat inclinat in coltul din dreapta. Ai nevoie de cornier sa faci un suport la baterie, si sa il prinzi rigid de caroserie. Cablurile se dimensioneaza dupa consumatorii existenti pe retea, luand in considerare necesarul maxim + un coeficient de siguranta. Pentru cei care folosesc cablu gen de la aparate de sudura, merita sa masoare conductivitatea acestuia (defapt rezistenta) ca s-ar putea sa cauzeze batai de cap. Cablul in masina trebuie tras prin cel mai sigur loc posibil, la trecerea prin table se recomanda sa se foloseasca mansoane de cauciuc sa nu se deterioreze izolatia cablului. Sa nu uitam, ca la ce intensitate circula prin cablu, si la ce sectiune are, in cazul unui scurt ori sare bateria in aer, ori ia foc izolatia de pe firul respectiv. Am asistat la asa ceva, e groaznic, la o masina s-a montat o baterie mai inalta decat era prevazut, s-a atins plusul de capota, curentul a circulat prin siguranta capotei (era un Opel, deci un arc tensionat ) care s-a pur si simplu s-a topit, blocand capota pe pozitia inchis, si firul de masa de la baterie ardea la propriu... Deci recomandarea mea e sa se puna o siguranta pe borna. Dupa ce e tras firul prin masina, se recomanda a se unii cu firul care era la borna originala prin ceva clema sanatoasa + sa se cositoreasca solid cablurile intre ele. O importanta majora are firul de masa, care e recomandat sa se lege de caroserie intr-un punct care are conductivitate foarte buna, fara rugina.