24-01-13, 07:34
|
#3286
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Nu ii chiar asa. Pentru autovehiculele care nu au trecuta emisia de CO2 in carte, taxa se calculeaza cu ajutorul tabelelor afisate si pe 4t. Iar daca nu iti convine, si crezi ca motorul emite mai putin CO2, implicit taxa ar fi mai mica, poti merge sa faci testul, sa platesti 3000 lei, si dupa aia daca ai noroc, sa platesti un timbru mai mic
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
|
|
|
24-01-13, 08:20
|
#3287
|
Honda Driver
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
k.lada ,sper sa fie asa cum zici tu ,asa ar fi logic insa ar fi rau pentru vampirii astia.Sa speram ca se vor ghida si dupa niste tabele oficiale acolo unde exista pentru masina propiuzisa si ca sa fie doar la alegerea propietarului daca vrea sa faca acest test.
|
|
|
24-01-13, 09:34
|
#3288
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,971
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
daca dai 3.000 lei doar pe test..probabil nici nu coboara taxa cu atata,deci nu are rost )
|
|
|
24-01-13, 17:03
|
#3289
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Dar de ce sa dai 3000RON pe test cand la ITP iti calculeaza noxele ? nu exista date acolo? Aia de unde stiu daca te incadrezi sau nu?
|
|
|
24-01-13, 17:15
|
#3290
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2012
Posts: 647
Member of: [Toyota] [FORD]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Quote:
Originally Posted by lord_wader
Dar de ce sa dai 3000RON pe test cand la ITP iti calculeaza noxele ? nu exista date acolo? Aia de unde stiu daca te incadrezi sau nu?
|
Da, la ITP se masoara, dar NUMAI pt euro 3, euro 4 si euro 5. Pentru non-euro, euro 1 si euro 2, scrie clar in lege si s-a scris si pe 4tuning (s-a creat chiar si un calculator), NU SE MASOARA NOXELE, ci se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica.
Asta nu vrea lumea sa inteleaga, si de-aia s-a inventat povestea cu masuratul noxelor pe 30 de milioane... (Costa intradevar atat, dar nu te pune nimeni sa te duci sa faci asta).
|
|
|
24-01-13, 18:11
|
#3291
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Domnilor, vorbiti prostii. Determinarea noxelor unui autovehicul se face la omologarea de tip (model, motorizare, alta gama de motorizare), si sa se calculeze emisiile de noxe pe km, si nu numai. Se stie ca autovehiculele emit noxe in functie de sarcina, viteza, asa ca pentru determinarea acestora, folosind vitezele medii observate ce se regasesc in trafic urban/extraurban, s-a creat un ciclu de testare, denumit NEDC (new european driving cycle).
Acesta supune autovehiculele la variatii de turatie, sarcina, viteze (accelerari, decelerari, rulare libera), pe un anumit interval de timp, binenteles cu incarcare variabila ca in conditiile reale de trafic/drum, atasez graficul sa se observe mai bine;
Colectarea noxelor in timpul testului se face prin insacuire, dupa care se analizeaza continutul gazelor de evacuare colectate.
Testul se mai numeste si "test dinamic", si intr-adevar costa banii aia.
Asa se determina emisiile cvasi-REALE !!! per km.
La ITP se masoara noxele emise (la benzinare, hidrocarburi, CO, CO2, NOx, PPM, si valoarea lambda), la ralantiu, si se compara valorile admise date de producator/norma de poluare in care se incadreaza autovehicolul.
Noxele niciodata nu pot fi calculate pur teoretic, ele trebuiesc masurate.
La ITP se masoara noxele la ralantiu, LA TOATE AUTOVEHICULELE (cel putin la benzinare, exceptand 2T, si la diesel se masoara cifra de fum, PPM, etc mai putin emisiile de noxe), exista NORMELE/BAREMELE ce trebuiesc facute in functie de norma de poluare, de ex la NON EURO sa treci ITP-ul valoare Co trebuie sa fie sub sau egala cu 3, etc; NU SE DETERMINA VALORI PER KM .
Last edited by k.lada; 24-01-13 at 18:17.
|
|
|
24-01-13, 18:15
|
#3292
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2012
Posts: 647
Member of: [Toyota] [FORD]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Quote:
Originally Posted by k.lada
Domnilor, vorbiti prostii. Determinarea noxelor unui autovehicul se face la omologarea de tip (model, motorizare, alta gama de motorizare), si sa se calculeze emisiile de noxe pe km, si nu numai. Se stie ca autovehiculele emit noxe in functie de sarcina, viteza, asa ca pentru determinarea acestora, folosind vitezele medii observate ce se regasesc in trafic urban/extraurban, s-a creat un ciclu de testare, denumit NEDC (new european driving cycle).
Acesta supune autovehiculele la variatii de turatie, sarcina, viteze (accelerari, decelerari, rulare libera), pe un anumit interval de timp, binenteles cu incarcare variabila ca in conditiile reale de trafic/drum, atasez graficul sa se observe mai bine;
Colectarea noxelor in timpul testului se face prin insacuire, dupa care se analizeaza continutul gazelor de evacuare colectate.
Testul se mai numeste si "test dinamic", si intr-adevar costa banii aia.
Asa se determina emisiile cvasi-REALE !!! per km.
La ITP se masoara noxele emise (la benzinare, hidrocarburi, CO, CO2, si valoarea lambda), la ralantiu, si se compara valorile admise date de producator/norma de poluare in care se incadreaza autovehicolul.
Noxele niciodata nu pot fi calculate pur teoretic, ele trebuiesc masurate.
|
Tu ai vorbit tehnic. Iar eu iti spun ce se intampla de fapt. Nu va merge nimeni sa i se masoare noxele in mod special. Masinile cu normele de poluare euro 3, 4 si 5 au emisiile trecute pe carte, si vor fi folosite pt calcularea timbrului de mediu. Cele cu normele non-euro, euro 1 si 2 nu au trecute emisiile si nici nu vor fi masurate. In cazul asta se va folosi capacitatea cilindrica a motorului. Asta scrie in lege. E asa greu?
|
|
|
24-01-13, 22:28
|
#3293
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,150
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
pentru multi noua taxa e un vis..si ma refer la cei pasionati de masini mai vechi,care pana acum nici nu visau sa le inscrie in ro
|
|
|
24-01-13, 22:40
|
#3294
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 452
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Maine la ora 10.00 la sediul ministerului mediului va fi dezbaterea publica legata de noua taxa auto TIMBRUL DE MEDIU haideti sa fim catateni sa ne aparam drepturile.
3.000.000 de romani cu masini inmatriculate inainte de 2007 vor platii aceasta noua taxa pe scurt ai o dacia 1310 di 1990 si vei vrea sa o vinzi noua lege te obliga sa platesti 360 euro,ai un pasat cu motor de 1.8 din 2004 euro 3 vei platii 1600 euro
HAIDETI sa ne spunem in mod civilizat off-ul chiar ei ne cheama
http://www.mmediu.ro/beta/ministerul...cate-de-presa/
Propun la 9.30 dimineata sa ne intalnim in piata constitutiei si de acolo sa mergem civilazt la dezbaterea publica...anuntata miseleste cu 10 ore inainte de avea loc ca nu cumva sa mergem acolo...TIPIC ORICAREI GUVERNARI
|
|
|
25-01-13, 10:13
|
#3295
|
Stock
Join Date: Jan 2013
Posts: 2
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Am vazut ca a aparut noua formula de calcul pentru Timbrul de Mediu, intrebarea mea este de cand ar intra acesta in practica? Am inteles ca undeva in 14 zile de la aparitia sa in Monitorul Oficial (sa inteleg ca pana pe la jumatea lui februarie legaea ramane cum este in momentul de fata)
Daca cumpar o masina fabricata in 2007 si inmatriculata in 2007 in Romania mai platest vreao taxa? (ma refer la taxa de poluare, timbru sau altceva de genul asta) atat timp cat masina este deja inmatriculata in Romania iar noua taxa a Timbrului nu a intrat in vigoare?
Am vb cu un vanzatorul si mi-a zis ca a platit o taxa de inmatriculare in 2007 dar ca nu are chitanta, cica acea chitanta o pot obtine pe baza contractului de vc de la administratia financiara sau ceva de genul asta, este adevarat?
|
|
|
25-01-13, 13:39
|
#3296
|
Stock
Join Date: Jan 2013
Posts: 5
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
am fost azi la inmatriculari ca sa inmatriculez masina an fabricatie luna 11 an 2007,acolo totul in regula cu actele doar ca i-mi trebuie de la finante o adeverinta care sa atente ca fostului proprietar(sau primul dupa caz) nu i s-a restituit taxa pe care a platit-o la prima inmatriculare.Am fost la finante si am depus cerere care i-mi va fi eliberata in 5 zile lucratoare,Nu va mai zic ca am stat 2 ore la coada.(cel putin asa este la Iasi de aglomerat).Acum treb sa stept eliberarea acestei hartii ca sa pot inmatricula masina.
|
|
|
26-01-13, 15:16
|
#3297
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
dany12epz - ai scris foarte bine dar vad ca nu-ti da nimeni o mana de ajutor. ai fost macar ? sa vezi ce si cum... news ???
|
|
|
31-01-13, 12:12
|
#3298
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,150
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
noh,cand se oficializeaza treaba? ca mi-as lua o rabla
|
|
|
31-01-13, 12:19
|
#3299
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2012
Posts: 647
Member of: [Toyota] [FORD]
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
Quote:
Originally Posted by apache
noh,cand se oficializeaza treaba? ca mi-as lua o rabla
|
Tipic...
(explicatie - nu pricep ce cauta pe 4tuning cineva pentru care masina veche = rabla)
|
|
|
31-01-13, 13:05
|
#3300
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,150
|
Re: Totul despre taxa auto pentru maşinile rulate
baiatu' tuning se face si la masini noi (asta in primul rand)
iar tuningul adevarat implica muuuulti banuti...iar baietii cu masini vechi de obicei n-au multi banuti pentru ca altfel si-ar lua masini noi (mai bune din toate punctele de vedere).
Vreau o rabla. Tot ce-i mai vechi de 2000 e R A B L A.
__________________
param pam pam
|
|
|
|
|