Cand mi-a intrat in cap ca trebuie sa schimb Corolla aia din '92, am verificat sa vad ce banuti am si m-am pus pe cautat. Prima masina la care m-am oprit a fost Opel Astra F. Incepuse sa-mi placa la nebunie, mai ales dupa ce am vazut pe 4tuning niste Astre modificate. Apoi a fost un zvon ca s-ar mari putin suma de bani, asa ca am cautat altceva. Intai mi-a placut un Polo de prin 2000, apoi s-a intamplat marele fenomen: m-am indragostit irecuperabil de Ford! Si in mod special de Focus Mk1. Dar, dupa o perioada in care am fost convins ca imi iau Focus, zvonul ca suma de bani s-ar mari s-a dovedit a fi fals, asa ca mi-am intors privirea spre masini ieftine. Doar ca n-am mai gasit Astra F de vanzare. Asa ca, pana la urma, batalia s-a dat intre Ford Escort Mk6 si Daewoo Matiz.
Finalul a fost urmatorul: am achizitionat un Ford Escort Mk6 1.6 16v din 1998, hatchback in 5 usi, de culoare gri.
Dotari:
- ABS
- aer conditionat
- 2 airbag-uri
- geamuri electrice fata
- deschidere portbagaj electrica din interior
- faruri reglabile electric
- servodirectie
- inchidere centralizata din telecomanda
- interior velur
- faruri ceata
- jante aliaj pe 15...Platin scrie pe capacele ->
nu cunosc, nu stiu, nu ma pricep, dar arata bine
- gume...ZIEX scrie pe ele -> idem jante
- discuri de frana pe fata si tamburi pe spate
Defecte:
- vopseaua este exfoliata in coltul din stanga al barii fata;
- rugina in partea de jos a aripii dreapta fata, deasupra rotii pe aripa stanga spate, pe pragul stanga si alte mici puncte de rugina in alte parti ale caroseriei;
- nu am decat juma' de toba
;
- discurile de frana sunt cam uzate, n-o sa le folosesc prea mult timp;
- am o oglinda gri (in culoarea masinii) si una neagra
.
Interiorul este absolut impecabil, da impresia ca tocmai a parasit portile fabricii. Motorul la fel, functioneaza impecabil, toarce ca o pisica, e foarte silentios (la semafor am crezut ca mi s-a oprit motorul). Aerul conditionat functioneaza perfect, ca la o masina noua.
Si acum sa spun si povestea masinii. S-a nascut in Germania pe 8 iunie 1998 (e Gemeni ca si mine
). A fost inmatriculata la München in mai 1999. In aprilie 2011 un roman a cumparat-o si a adus-o in tara, in Ploiesti. Cand i-au expirat provizoriile internationale, i s-au scos toate cele 3 seturi de numere rosii. Apoi a fost bagata intr-o curte unde a dormit mult (de prin vara sau toamna trecuta pana azi).
Marti (alaltaieri) m-am dus la Ploiesti sa vad niste masini. Cand am ajuns la sobolanul asta, desi statea acolo in curte plin de praf si de frunze (semana cu un ghiveci de flori), reactia nu a fost una de scarba, ci dimpotriva, m-am indragostit de el. Pentru ca nu mai fusese pornit de cateva luni, bateria era descarcata. A pus vanzatorul clesti pe ea de la alta masina si a pornit la sfert de cheie. Dupa maxim un minut am pornit aerul conditionat si a inceput sa dea din prima secunda. Dupa un sfert de ora motorul a fost oprit si repornit fara clesti. La fel - sfert de cheie. Gumele erau in stare foarte buna, nu erau rascoapte.
Asa ca m-am hotarat s-o iau. Am fost azi, am facut actele, tranzactia, tot. Cand am mers la vanzator acasa sa luam masina (vanzatorul s-a angajat ca imi aduce personal masina acasa), am gasit-o intr-o stare superba, fiind proaspat spalata. Cum am adus-o? S-au pus niste numere pe ea (altele, ca ea nu are niciun fel de numar valabil) si am venit ca golanii cu ea asa pana la Campina.
Acum urmeaza s-o programez la RAR, sa ma duc sa-i fac identificarea si s-o inmatriculez. Apoi vreau sa-i schimb toate consumabilele si sa fac ceva cu rugina aia. Pentru toba trebuie sa gasesc o solutie, inca ma gandesc.
Ca planuri de viitor in ce priveste tuningul:
- subwoofer si boxe noi
- faruri si stopuri innegrite
- folie pe luneta si pe laterale (inclusiv laterale fata) si parasolar pe parbriz
- eleron
- niste croame pe ea (cred)
Cam atat deocamdata. Idei sunt multe, unele chiar extreme, dar nu vreau sa gandesc prea departe.
P.S.: Am uitat numarul de km: 105 mii si ceva. Si avand in vedere cat de bine arata (exceptand defectele estetice) si cat de bine functioneaza, tind sa cred ca sunt reali.
Cateva poze. O sa fac mai multe mai tarziu, inclusiv cu interiorul.