Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 01-12-07, 00:07   #61
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

UE cere Guvernului sa returneze romanilor banii luati din taxa auto, indiferent cum se va schimba aceasta. Momentan, autoritatile de la Bucurestiul tac.

Comisarul european pentru Taxe, László Kovács, a declarat, intr-un interviu pentru RFI, ca Guvernul Romaniei ar trebui sa garanteze ca va returna taxa de inmatriculare, chiar si in cazul in care legislatia va fi modificata si Romania nu va fi trimisa la CEJ. De la inceputul anului si pina in luna septembrie s-au importat 338.000 de autoturisme, dintre care 109.000 second-hand. Aceasta inseamna ca, in cazul in care dorinta Comisiei Europene va fi respectata, fiecare nou proprietar de masina din 2007 ar trebui sa primeasca de la stat, in medie, 512 euro. In primele noua luni, statul a strins din taxa 717 milioane de lei.
Intrebat de reporterul RFI ce se va intimpla cu cei care au platit taxa de inmatriculare in cazul in care Comisia opreste procedurile inainte ca acest caz sa ajunga la Curtea Europeana de Justitie (CEJ), comisarul László Kovács a declarat ca “si intr-un astfel de caz autoritatile romane ar trebui sa dea garantii ca vor da banii inapoi; in caz contrar, vor continua procedurile”.

“Exista deja un precedent. Ungaria a fost condamnata de Curtea Europeana de Justitie in urma unei situatii asemanatoare”, spune comisarul european László Kovács.

Intr-un alt caz asemanator cu cel al Romaniei, Curtea Europeana de Justitie a hotarit returnarea banilor chiar si dupa modificarea nivelurilor taxei. La inceputul acestui an, CEJ a decis ca taxa impusa de guvernul polonez pentru masinile second-hand importate din UE a fost ilegala pentru ca era mai mare decit cea pentru vehiculele vechi inmatriculate in tara. Astfel, CEJ a obligat guvernul polonez sa returneze accizele platite de cei care au inmatriculat masini second-hand de la aderarea Poloniei la UE, in 2004, si pina in decembrie 2006, cind taxa a fost schimbata. Polonia a modificat legea, astfel ca acciza n-a mai depins nici de virsta vehiculului si nici de provenienta lui. Taxa romaneasca este insa putin diferita de cea poloneza. Aceasta nu face diferenta de provenienta si astfel nu incalca flagrant tratatul UE, ci doar prin efecte. Ministerul Finantelor n-a vrut sa comenteze declaratiile comisarului Kovács, promitind reactii abia dupa intilnirea tête-a-tête cu oficialul european pentru Taxe de saptamina viitoare. La rindul lui, Guvernul a refuzat sa-si prezinte ieri punctul de vedere.

Pe de alta parte, Kovács a mai spus ca a discutat cu premierul Calin Popescu Tariceanu despre acest subiect. „Am primit un telefon de la premierul roman si i-am explicat ca ambitia Romaniei de a proteja mediul, de a reduce emisia de gaze cu efect de sera, inclusiv a dioxidului de carbon, este absolut legitima, dar o lege nu poate sa functioneze pe baza vechimii unei masini. Asa cum i-am explicat primului-ministru, emisia de CO2 a unei masini mici si vechi poate fi egala cu cea a unui Porsche Carrera nou-nout, iar intr-un astfel de caz virsta unei masini nu este detaliul cel mai important, ci emisia in sine este importanta“, a afirmat Kovács. Potrivit acestuia, procedura impotriva taxei auto din Romania a fost declansata pentru ca legislatia romaneasca este discriminatorie, intrucit taxa pentru masinile de mina a doua este mai mare decit cea pentru cele noi.

„O taxa auto ce ar tine cont de nivelul de emisii de dioxid de carbon ar fi desigur acceptata, dar legea nu poate avea ca principal criteriu virsta masinii. M-am inteles cu primul-ministru ca Romania sa-si reconsidere pozitia“, a mai declarat Kovács.

Comisia Europeana a decis miercuri sa deschida a doua etapa a procedurii de infringement (incalcare a tratatului) impotriva Romaniei privind taxa de prima inmatriculare, considerind ca raspunsurile autoritatilor romane au fost nesatisfacatoare. Comisia a acordat un termen de doua luni pentru schimbarea legislatiei, ulterior fiind posibil sa actioneze statul roman la Curtea Europeana de Justitie.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 01-12-07, 00:09   #62
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Executivul a anuntat astazi ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, drept raspuns la recomandarile comisarului Laslo Kovacs.

“Ar fi surprinzator ca Romania sa primeasca astfel de critici, tocmai pentru ca incearca, prin masurile luate, sa protejeze mediul”, a spus astazi, Camelia Spataru, purtatorul de cuvant al guvernului.

In privinta recomandarilor recente ale comisarului european Laszlo Kovacs, executivul apreciaza ca nu se stie sigur “daca acest caz va ajunge in fata Curtii Europene”.

Purtatorul de cuvant al Guvernului a mai spus ca situatia Romaniei nu este similara cu cea a Ungariei, asa cum a sugerat comisarul european.

Kovacs, comisarul pentru Impozite si Uniune Vamala, a mai declarat ca executivul ar trebui sa dea inapoi romanilor banii platiti pentru taxa de prima inmatriculare.

In replica, Camelia Spataru a mentionat ca aceasta este "o masura care nu poate fi anticipata", si ca Romania isi va mentine angajamentele "deja agreate".
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 01-12-07, 00:54   #63
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Incepe distractia ..... ar trebui facut un referendum in care sa intrebam poporul : SUNTETI DE ACORD CA IN CAZUL CONDAMNARII ROMANIEI PENTRU TAXA DE INMATRICULARE , SA PLATEASCA GUVERNANTII DIN BUZUNARUL LOR TOATE CHELTUIELILE DE JUDECATA + DAUNE MORALE + DAUNE MATERIALE ?
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 01-12-07, 12:30   #64
bozo

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 60
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

ar deveni probabil 99% da(po****tia) si 1% nu(guvernantii si rudele lor apropiate)
iar prezenta la vot...ar depasi cu mult ultimul referendum
bozo is offline   Reply With Quote
Old 02-12-07, 22:19   #65
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

hmmm... deci o sa se mai certe inca vreun an cel putin...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 03-12-07, 15:43   #66
mihai88


Stage 5
 
mihai88's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,590
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Incepe distractia ..... ar trebui facut un referendum in care sa intrebam poporul : SUNTETI DE ACORD CA IN CAZUL CONDAMNARII ROMANIEI PENTRU TAXA DE INMATRICULARE , SA PLATEASCA GUVERNANTII DIN BUZUNARUL LOR TOATE CHELTUIELILE DE JUDECATA + DAUNE MORALE + DAUNE MATERIALE ?

pai se face sau nu?sa plateasca dai draq
mihai88 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-07, 20:36   #67
TurkishCarFan
Opel Driver

Stage 5
 
TurkishCarFan's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,078
Member of:
[Opel]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Ceva noutati TurboJack? Ma dispera astia cu taxa lor...
TurkishCarFan is offline   Reply With Quote
Old 03-12-07, 21:42   #68
RA_2fast4u
Ford Driver

Stage 5
 
RA_2fast4u's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 2,611
Member of:
[FORD]
[FOTO]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

a fost si la nasul intr-o seara acest subiect. am scris pe celalat topic despre taxa... la cum stau lucrurile.. se pare ca se va scoate.. astazi am auzit si la radio cum ca s-ar fi revoltat ceva partid.. sau ceva de gneul.. (bine inteles din opozitie =)) )... sa speram
RA_2fast4u is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 13:32   #69
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

nu din opozitie, ci de la putere
pd-ul a cerut returnarea banilor, si pnl-ul spune ca nu se poate
aleks is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 14:14   #70
RA_2fast4u
Ford Driver

Stage 5
 
RA_2fast4u's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 2,611
Member of:
[FORD]
[FOTO]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Posibil... chiar nu am auzit cine zicea, insa am auzit ceva de genul ca "nu au facut nimic in acesti ani.. bla bla bla" campanie de imagine ca de obicei.

Ori cum aseara la nasul s-a dezbatut din nou acest subiect. Vad ca e tot mai discutat si tot mai controversat. Din pacate nu am prins numai sfarsitul emisiunii, insa de aceasta data a fost invitata o doamna (din cate am inteles dansa ocupa postul de ministru al mediului pe vremea cand s-a adoptat aceasta taxe). Mi-a placut doamna, ii ingropa pe toti fara jena )
RA_2fast4u is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 16:16   #71
bmwm5
Skoda Driver

Stage 5
 
bmwm5's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,261
Member of:
[SKODA]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

cine a platit taxa o sa-si vada banii inapoi la pastele cailor
bmwm5 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 22:17   #72
Alexis_turbo

Stage 3
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 157
Member of:
[AUDI]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Informatii oficiale:

Auto.ro:
http://auto.ro/features/auto-economi...r--a28017.html

Aici am citit de vreo 3 ori 1.Se scoate! 2.Nu se scoate, doar mai scad vreo cateva procente! 3.Se scoate + banii inapoi la cei pacaliti!

ProTV.ro: http://www.protv.ro/stiri/economie/t...ar-ramane.html


Nici eu nu stiu ce sa mai cred! Cu un Guvern dasta instabil, unul hais si altul cha! Stiu nu 2-3-10 oameni care strang bani pt taxa caci pt masina adusa din Germania, au si au ratat cateva ocazii si altii care stau cu numere rosii din Spetembrie si o vand cand lu' tata, cand tata mi-o da mie! Niste oameni tampiti astia care ne conduc! Pai sa zica in p***a mamii lor odata, RAMANE sau NU RAMANE taxa asta!

Last edited by Alexis_turbo; 04-12-07 at 22:20.
Alexis_turbo is offline   Reply With Quote
Old 09-12-07, 03:00   #73
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Dupa ce premierul Tariceanu a anuntat in repetate randuri ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, interesele cetatenilor romani sunt aparate in acest moment de Comisia Europeana, care a luat pozitie impotriva guvernului.


La nici un an de la aderarea la Uniunea Europeana, Romania a intrat in conflict cu autoritatile de la Bruxelles din cauza nerespectarii legislatiei comunitare. Comisia Europeana ameninta ca va da Romania in judecata daca executivul nu va renunta la taxa auto de prima inmatriculare si nu va returna banii perceputi.

De ce sunt taxati romanii
Comisia considera ca solutia aleasa de executiv favorizeaza producatorii si importatorii auto, discriminandu-i in schimb pe cumparatorii de masini second-hand, care au devenit mai scumpe dupa aplicarea taxei.

In spiritul dreptului comunitar, asumat de statul roman prin semnarea Tratatului de aderare, cetatenii din tara noastra trebuie sa aiba aceleasi drepturi si obligatii ca orice cetatean din celelalte state membre ale UE. Astfel, romanii nu ar trebui sa fie penalizati printr-o taxa suplimentara pentru ca isi cumpara o masina second-hand sau una noua din Germania ori Franta. Acesta este principiul pe care forul de la Bruxelles contesta taxa de prima inmatriculare.

Guvernul Romaniei isi apara politica, sustinand ca e vorba de o taxa de mediu, menita sa protejeze parcul auto din tara noastra de invazia masinilor invechite. Scopul nedeclarat al executivului este de a proteja producatorii auto interni - Dacia si mult asteptatul Ford - precum si importatorii de autovehicule noi.

Oficialii romani si-au facut calculele pe termen lung si sunt convinsi ca efectele pozitive vor fi mai consistente decat pierderile ei. Un proces la Curtea Europeana de Justitie necesita mult timp, iar pana la stabilirea unei decizii, fie ea si una defavorabila, taxa va aduce mult mai multe beneficii decat pierderi.

Inainte de a fi o taxa auto, una de mediu sau fiscala, ea este una politica. Iar primul ei efect negativ ar putea fi unul politic. Este interesant de urmarit daca la alegeri romanii vor sustine un Cabinet care insista sa le ia mai multi bani din buzunare doar pentru ca ei doresc sa-si cumpere altceva decat ceea ce vrea guvernul.

Ori la bal, ori la tribunal

Taxa auto de prima inmatriculare se aplica de la 1 ianuarie 2007, dupa eliminarea accizelor care se aplicau la importul si achizitia autoturismelor pe piata din Romania. Ea se calculeaza in functie de trei criterii: vechimea masinii, tipul de catalizator (Euro) si capacitatea cilindrica a motorului.

Dupa mai multe runde de discutii, Comisia Europeana a anuntat ca va declansa a doua etapa a procedurii de sanctionare a Romaniei daca guvernul nu elimina taxa.

A doua etapa a procedurii de sanctionare presupune expedierea unui aviz motivat, care contine recomandari privind modificarile care trebuie operate. Daca nici in urma scrisorii de argumentatie Romania nu va respecta normele europene, Comisia Europeana va inainta cazul la Curtea Europeana de Justitie.

Ajutor european pentru romanii taxati de guvern

Cetatenii romani, penalizati cu o asa-zisa taxa de mediu pentru ca isi cumpara o masina noua sau second-hand din import, spera ca vor scapa de taxa de prima inmatriculare si ca vor primi banii inapoi.

Sansele ca taxa sa ramana neschimbata sunt minime, dupa ce guvernul a inceput sa dea semne de cooperare cu autoritatile de la Bruxelles. Marti seara, Varujan Vosganian, ministrul economiei si finantelor, a declarat ca executivul va modifica taxa de prima inmatriculare prin ordonanta de urgenta, pentru corelarea acesteia cu valoarea de piata a masinii.

Cu banii, insa, e mai greu. Vosganian a declarat vineri ca oamenii nu isi vor primi banii inapoi daca au achitat-o deja, pe temeiul ca aceasta a fost platita in baza unei legi aplicabile in acel moment. „Guvernul nu are in acest moment instrumentul legal de inapoiere a banilor”, s-a justificat ministrul. Exact asta cere, insa, Laszlo Kovacs, comisarul pentru impozite: o ordonanta care sa prevada modul in care incasarile vor fi returnate. Daca legea va fi modificata, acest lucru inseamna, implicit, ca ea a fost aplicata incorect.

Ne integram in URSS sau in UE?

Contribuabilii vor sa stie de ce nu au aceleasi drepturi ca orice cetatean din alte state membre ale Uniunii Europene. Pana acum, guvernul nu a fost, insa, capabil (sau nu a fost interesat) sa justifice cu argumente solide de ce romanii trebuie sa plateasca mai multi bani decat bulgarii sau ungurii pentru o masina adusa din strainatate.

Autoritatile vor, de fapt, mai multi bani la buget, protejarea industriei auto interne si innoirea parcului auto din Romania, dar acest lucru intra in contradictie cu principiile pietei comune si a liberei concurente, pe care Bucurestiul si le-a asumat prin Tratatul de aderare.

Piata comuna, in care taxele sunt armonizate sau unificate, trebuie sa stabileasca pretul masinilor pe care si le cumpara romanii. Nu e greu de presupus cat de multumit ar fi guvernul daca un stat membru al UE ar taxa suplimentar importurile de masini Dacia Logan pentru a-si proteja piata de masinile ieftine romanesti.

Cat priveste modul in care trebuie sa arate o taxa de mediu, Cabinetul Tariceanu ar trebui sa ia lectii de la guvernul francez.

Scopul scuza taxa

Daniel Butnariu, jurnalist auto, incearca sa explice modul de actiune al autoritatilor de la Bucuresti. „In acest moment, miza este jucarea rolului pana la capat, si anume intarzierea unei decizii clare, in contextul in care modificarea in ultimul moment a taxei poate sa evite aducerea Romaniei in fata Curtii Europene de Justitie”.

Autoritatile si-au facut socotelile si au ajuns la concluzia ca, si in eventualitatea pierderii unui proces cu CE, amenda ar fi mai mica decat avantajele obtinute. De altfel, fostul ministru al finantelor Sebastian Vladescu recunostea inca din luna februarie ca impozitul este discriminatoriu, dar sublinia ca important este scopul lui: „Poate ca vom castiga daca vom respecta cererile lor sau poate ca vom pierde. Dar scopul va fi atins. Guvernul este gata sa se confrunte cu Comisia si, la sfarsit, fie ca va pierde, fie ca va castiga, masura impusa a adus foarte multi bani la buget”.

Intr-adevar, guvernul si-a atins scopul. In primele zece luni si jumatate ale acestui an, statul a incasat 220 de milioane de euro din birul aplicat cumparatorilor de masini. Taxa de prima inmatriculare a scos intre 68 si 8.586 de euro din buzunarul fiecarui cetatean care si-a cumparat o masina noua sau second-hand din strainatate dupa data de 1 ianuarie.

Potrivit datelor Institutului National de Statistica, in primele noua luni ale acestui an au fost inmatriculate peste 316.700 de autoturisme noi, cu 30% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 09-12-07, 03:01   #74
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

PROCEDURA

Cum actioneaza Comisia Europeana impotriva statelor in culpa

> In cazul in care constata incalcarea dreptului comunitar de catre un stat membru, Comisia Europeana trimite autoritatilor respective o scrisoare formala de notificare, solicitand in termen de doua luni explicatii cu privire la situatia respectiva.

> Daca statul membru nu modifica normele prin care incalca legislatia comunitara sau daca executivul european considera ca informatiile primite nu sunt satisfacatoare, Comisia emite un aviz motivat. Acesta obliga statul membru sa aplice prevederile in termen de cel mult doua luni.

> Daca statul respectiv continua sa incalce legislatia comunitara, asa cum procedeaza acum Romania, Comisia poate prezenta cazul la Curtea Europeana de Justitie, care ia o decizie cu titlu obligatoriu.

> In cazul in care statul judecat nu respecta nici decizia Curtii, procedura se repeta: CE trimite o noua notificare formala si inca un aviz motivat, dupa care aduce din nou cazul in atentia Curtii Europene de Justitie, solicitand, insa, si o amenda, potrivit Tratatului Comunitatii Europene.

Institutii mai puternice

Daniel Butnariu considera ca politica guvernului este explicabila: „Hai sa privim lucrurile in perspectiva: nu este vorba de indarjire, ci de o atitudine care nu este specifica doar autoritatilor romane. Guvernele mai multor tari - de la Ungaria pana la Luxemburg - au avut initiative mai mult sau mai putin asemanatoare. Exista o reactie, in principiu normala, de protejare a pietei nationale, care vine in contradictie cu bazele unei „piete comune”„, explica jurnalistul.

Analistul politic Bogdan Teodorescu observa ca aceasta este prima pozitie antieuropeana a guvernului liberal, care pana acum s-a manifestat printr-o atitudine antiamericana „De data asta e invers, dar e si impotriva cetateanului roman. Mi se pare total stranie, riscanta si neproductiva insistenta guvernului in aceasta chestiune”, spune el.

Este semnificativ ca, inca din ziua istorica a aderarii la Uniunea Europeana, Romania a incalcat, prin intrarea in vigoare a taxei de prima inmatriculare, principiile de baza ale dreptului comunitar pe care tara noastra a consimtit sa le respecte. Interesele contribuabililor romani sunt aparate acum nu de propriul guvern, ci de autoritatile de la Bruxelles. Multi dintre cei care au platit taxa au trimis plangeri comisarului european pentru taxe si impozite, Laszlo Kovacs, si spera ca guvernul va fi obligat sa le returneze banii.

Bogdan Teodorescu crede ca vom asista la o infrangere cu tema data a executivului si ca acesta va fi semnalul pe care cetateanul roman trebuie sa-l primeasca in legatura cu importanta institutiilor europene. „Iata ca autoritatile de la Bucuresti nu mai sunt atat de puternice. Exista niste institutii mai puternice decat guvernul sau presedintia Romaniei. Cetatenii romani au fost ajutati pana acum doar de deciziile Curtii de la Strasbourg, care a invins statul roman de atatea ori”.

Bogdan Teodorescu spune ca pozitia guvernului in privinta taxei ar putea avea repercusiuni in plan politic, in functie de momentul solutionarii acestei chestiuni. „Daca situatia se solutioneaza mai aproape de alegeri, cetatenii nu vor uita problema taxei”.

Romanii sunt discriminati

Daniel Butnariu spune ca actuala taxa auto nu este o solutie in acest moment, dar intelege modul de actiune al autoritatilor: „Exemplul Poloniei dupa intrarea in UE este inca viu in memoria responsabililor din piata auto. Injumatatirea pietei masinilor noi, concomitent cu avalansa de masini de ocazie, nu este un proces care poate fi redus la prejudecata ca taxa de prima inmatriculare ii avantajeaza pe Tariceanu sau pe cei de la Dacia. Sectionarea pietei masinilor noi la jumatate ar fi dus la falimente si somaj in randul dealerilor si furnizorilor auto. Vorbim aici de oameni, de locuri de munca, nu doar de marci”.

Jurnalistul admite ca actuala taxa de inmatriculare nu este una de mediu. „Una de acest gen ar fi trebuit aplicata uniform si coerent tuturor automobilelor din Romania, iar o asemenea initiativa ne-ar fi scutit de tot balamucul cu Comisia Europeana”, spune el.

Butnariu arata ca statul are la indemana parghii cu care poate sa implementeze o anumita strategie referitoare la parcul auto, dar „important este ca actiunea sa nu fie discriminatorie”, cum se intampla in prezent. El este convins ca modificarea legii pentru a ne conforma cerintelor CE nu va duce la returnarea banilor pentru cei care au platit. „Totul depinde de balanta finala: este castigul pentru Romania (evolutia fara socuri a industriei de profil, innoirea parcului auto, costuri mai mici cu distrugerea potentialelor rable) mai mare decat o eventuala amenda?”, intreaba el.

Situatia este complicata si nu poate fi descalcita de pe pozitiile extremiste pe care s-au situat sustinatorii si adversarii taxei - crede Daniel Butnariu. „Guvernul nu are cum sa spuna la nesfarsit „nu scoatem, nu modificam”, la fel cum nici opozantii nu pot sa ceara eliminarea si atat! La fel de bine ar putea sa ceara si eliminarea taxelor suplimentare pentru tutun si alcool...”, argumenteaza jurnalistul.

sursa
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 09-12-07, 03:04   #75
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Adio Taxa De Inmatriculare

Inventivitatea romanilor nu are margini. Acest lucru poate fi dovedit si de o posibila modalitate de a fi evitata plata taxei de prima inmatriculare, expusa pe site-ul **********. Astfel, solutia propusa este urmatoarea: se da in judecata statul roman si Inspectoratul de Politie din judetul unde domiciliaza proprietarul masinii (la judecatorie) si se va cere obligarea IPJ la inmatricularea definitiva a masinii fara plata taxei de prima inmatriculare.

In instanta, se va ridica exceptia de neconstitutionalitate a textului de lege care obliga la plata taxei de prima inmatriculare, raportat la art ART. 20 din Constitutia Romaniei. Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor, reglementate de tratatele internationale privind drepturile omului, vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.

Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile. Dupa ridicarea exceptiei de neconstitutionalitate se va solicita obligarea IPJ la inmatricularea provizorie pana la terminarea procesului.

Potrivit reglementarilor actuale, plata taxei se face inainte de inmatricularea provizorie, ceea ce inseamna ca dupa aceasta, ea poate fi evitata cu succes.
sursa
turbojack is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -