Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 07-02-08, 23:06   #16
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

da multumesc frumos de informatie. la treaba cu alezarea volantei mam gandit dar nu are rost sa o incerc pt ca nu stiu pe nimeni sa se priceapa si al chestia cu luat cativa mm din chiulasa nu mai are rost pt ca am compresia de 10:1 si daca mai iau din ea ink putin trebe sa imi cumpar pistoane forjate si decat sa fac toate astea mai bine imi iau un motor mai mare. cred ca o sa caut mai multe inf pe net despre carbuartoarele sincro. eu cred ca asta e momentan cea mai buna solutie.
__________________
Sir Sanjei
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 08-02-08, 07:47   #17
**COSMIN**
Oltcit Driver

Stage 5
 
**COSMIN**'s Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 774
Member of:
[4Rally]
[Oltcit]
Default Re: cp la masini cu motor mic

ce stiu eu despre carb sincron:
functioneaza amandoua in acelas timp (ca deaia sunt sincron )
trebuiesc reglate perfect ca sa pot stoarce si ultima picatura de putere de motor.
alfa romeo 33 si alfa romeo giulietta(cred ca asa se scrie) au fost echipate cu carburatoare sincron dublucorp.

iar cu volanta nu este asa greu, o cantaresti te duci cu ea la un strungar si ii spui ca vrei sa ti-o usureze si el alezeaza din ea pe strung material cat sa ajunga la greutatea dorita de tine.

* inca o treaba care va ajuta foarte mult motorul: lustruirea galeriei de admisie. o lustruiesti cu smirghel fin si cu pasta abrazivam astfel incat suprafata devine OGLINDA,fara mici zgrieturi pori si ate ciupituri. daca lustruiesti galeria de admisie , OBLIGATORIU sa lustruiesti si porturile chiuloasei (acolo unde se prinde galeria de admisie) , lustruirea se face pe interior,pentru ca benzina sa alunece mult mai usor in motor. daca vrei sa lustruiesti galeria, NU TE GRABI fa-o incet ca sa iasa perfect oglinda peste tot.

in afara de chestiile astea... curata saxofonul,adica galeria de evacuare (saxofonul este cel care este prins de motor si face legatura cu teava / tevile de evacuare.) curata-l de calamina si de acele depuneri. curata si tevile de evacuare. eventual schimba toba medie si toba finala. daca ai posibilitate pune o toba finala si medie un pic mai mare, la finala nu neaparat sport ci un pic mai mare,sau daca iti permiti pune si sport,astfe vei asigura o evacuare a gazelor din motor mult mai usor.

*mai poti echipa carburatorul (sau carburatoarele daca pui mai multe ) cu un filtru de aer sport(sau 2 daca pui 2 carb). acesta va ajuta motorul sa respire mult mai bine. depinde foarte mult si pozitionarea lui. cel mai indicat ar fi undeva in spatele grilei fata ca sa traga aer proaspat si rece. si ai putea confectiona un mic scut in inox care sa il amplasezi in spatele filtrului la cativa cm ca sa mai protejezi filtrul de contactul cu aerul cald .

NOTA:
- toba sport nu iti da nici un cal putere, doar scoate mai usor gazele afara si ai un sound mai sport. toba sport fara o galerie adecvata si o medie pe masura nu face nimic decat sa faca zgomot. degeaba ai toba sport daca ai teva de evacuare plina de calamina si deabia ies gazele.

- filtrul de aer sport la fel,nici e nu da vre-un cal in plus,doar respira mult mai bine motorul prin el. comparatia cu filtrul sport il poti face astfel. tu cum ai putea respira mai bine? cand ai gura acoperita cu o perdea sau cand ai gura acoperita cu orice alt fel de tesatura mai deasa care nu permite trecerea aerului la fel de usor ca perdeaua ?
la fel este si in cazul motorului. Da,respiri mult mai bine fara nimic pe gura,dar in cazul motorului nu este asa,fara filtru de aer, chiar daca simti ca motorul are un raspuns mai bun, si respira si mai usor,poti strica motorul din cauza particulelor de aer care intra prin carburator.

sper ca ai inteles ceea e am vrut sa iti explic.
bafta cu modificarea motorului.
...si stai linistit nu te mai lua dupa ce zic altii ,ca nu merita motorul,ca e prea mic si etc. si eu pe masina tot motor mic am. 1100 si sunt multmit de cum merge! pe viitor o sa ii fac transplant cu un motor de 1300. pe care il voi modifica usor. acum sa stam bine cu banii
__________________
**COSMIN** is offline   Reply With Quote
Old 08-02-08, 22:41   #18
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: cp la masini cu motor mic

La Oltcit poti incerca o combinatie chiulasa 1100 + bloc 1300, mai multe nu spun ca sunt off-topic

Faptul ca motorul are 1100cc e mai putin important.

Motivele pentru care o mare parte din motoarele moderne mici nu fac mare branza in ciuda miilor de euro pompati in ele au legatura cu conceptia lor pentru o utilizare usoara, consum mic, viteza redusa, fiind gandite pentru un utilizator care merge de acasa pana la birou si uneori la Carrefour:

- supape mici;
- porturile(traseul de admisie si evacuare prin chiulasa, de la supape pana la galerie) concepute pentru turatii mici;
- alimentarea cu carburant restrictiva;
- profilul axelor cu came mai putin agresiv

Deoarece majoritatea utilizatorilor de la noi n-au bani pentru o modificare majora a motorului, maximul pe care il pot face e o adaptare greoaie si nu prea reusita de turbo. Nu e nevoie de turbina pentru a face un motor mic mai capabil! Exista axe cu came, supape mai mari, echilibrarea arborelui cotit pentru turatii mari, chiar posibilitatea de "porting" daca ai o chiulasa de rezerva... si multe altele.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 12:48   #19
MaxX_82

Stage 4
 
MaxX_82's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
Default Re: cp la masini cu motor mic

"iar cu volanta nu este asa greu, o cantaresti te duci cu ea la un strungar si ii spui ca vrei sa ti-o usureze si el alezeaza din ea pe strung material cat sa ajunga la greutatea dorita de tine."

figura cu alezatu volantei (mie mi se pare mai mult strunjire sau frezare...) nu cred ca e asa simplu, ar trebui si echilibrata si verificata altfel pot aparea vibratii si nu cred ca iti doresti asta.
cu maritul supapei este iar o poveste destul de intortochiata, depinde ce forma are supapa, iti trebuie o scula aschietoare cu profilul supapei noi (motoarele actuale de pe motocicletele BMW au un profil dintre cele mai intortocheata cu multe raze si nu fara rost...) altfel risti sa nu se inchida etans.
se pot face deci modificari dar nu cred ca motorul va merge rotund si fiabilitatea ar cam avea de suferit, nu mai zic de consum ca iar ajungem la vechile discutii de genu "daca vrei putere nu te gandesti la consum..."
__________________
MaxX_82 is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 17:34   #20
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

da multutmesc tutror de sfaturi si sper sa mai vina. masina mea nu este un olcit este un renault 5. o sa incerc in curand niste chesti ca cea cu finisatul pe interior la galeria de admisie si chiulasa.
am cerut aceste sfaturi pt ca mi se parea ca masina merge cam prost dar astazi iam curatat carburatorul si iam reglat avansul, iam scos furtunul de gaze ce intra in carburator din capacul de chiulasa ca sa nu mai traga gaze carburatoru si cu acasta mica intretinere va zic ca am ajuns la 73 aprox in treapta a 2, si am numa 4 trepte. am fost destul de impresionat dar cand vad ca se poate si mai bine o sa o fac sa merga si mai bine, dar nu chiar ft curand ca trebe sa ma ocup ft urgent de tabla.
o sa imi cumpar momentan un filtru sport.


cu evacuarea este ceva mai greu si o sa atasez niste poze ca sa intelegeti
are toba (una la numar) in aripa din stanga deci are un traseu scurt evacuarea si nu pot sa ii pun toba soport si nimic de genu numa o sa incerc in viitor la cineva sa vad daca imi poate face ceva din inox cu un diametru cu vreo 10 mm mai mare la tevile de evacuare si o sa incerc seprisori in loc de saxofon
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 18:08   #21
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

si acum pozelehttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=448838&stc=1&d=1202576 530
DSC00750.JPG

la 1 si 2 este teava care pleaca din saxofon si la 3 este aripa interna si teava care intra in gaura de la aripa. cred ca o sa ii fac luni sau marti niste poze mai in detaliu si pana atunci mai pun niste poze cu motoru ca sa intelegeti mai bine despre ce este vb.https://forum.4tuning.ro/attachment.p...1&d=1202576787
DSC00751.JPG
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...1&d=1202576856
DSC00755.JPG
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00750.JPG
Views:	130
Size:	432.7 KB
ID:	448838   Click image for larger version

Name:	DSC00751.JPG
Views:	92
Size:	725.7 KB
ID:	448839   Click image for larger version

Name:	DSC00755.JPG
Views:	97
Size:	730.9 KB
ID:	448840  

Click image for larger version

Name:	DSC00757.JPG
Views:	123
Size:	622.6 KB
ID:	448841  
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 18:09   #22
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

https://forum.4tuning.ro/attachment.p...1&d=1202576897
DSC00757.JPG
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 19:55   #23
Bobytzul

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 178
Default Re: cp la masini cu motor mic

Din cite citesc R5 este din 85 ,cam 22 anisori .Rk motor ? banuiesc ca are ceva Km la bord.Din cite stiu R5 parca are diferite motorizari stiam si de 1300 cc care scoate lejer pe la 70 cp .O parere personala ,nu o lua in nume de rau, ce vad eu in compartimentul motor, seamana cu o masina ,abia scapata din mina talibanilor ,Eu zic mai bine sa cureti comp motor, apoi sa verifici inst electrica, ca vad fire care stau in aer si nu e a buna si dupa ce o faci luna poti sa te duci la un atelier >reglaj culb -supape apoi masoara presiunea pe fiecare cilindru si vezi compresia apoi decizi .Arunca o geana si pe la baietii de pe daciaclub ,gasesti acolo raspuns cam la toate problemele tale .

Last edited by Bobytzul; 09-02-08 at 19:58.
Bobytzul is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 23:23   #24
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

boby inst electrica e ft buna, si masina abia am luato de 1 sapt si ma interesat mai mult sa mearga corespunzator si dupaia aspectul, urmeaza sa ii curat si componentele motorului si cu inst electrica(fiind eu electrician) vreau sa fac ceva ft misto, vreau sa ascund majoritataea firelor la vedere in asa fel incat sa am acces la ele in cazul in care e necsar si sa nu se vada aproape deloc sau cat mai putin, si mizeria aia multa pe care o vezi pe blocul motor este din cauza ca masina nu a fost intretinuta de fostul proprietar si 2 ca vineri noapte dupa ce am venit de la kaufland am vazut ca fulia de la arborele cotit mia taiat un furtun ce vine de la radiator si sa udat cam mult din bloc si arata ft urat. numa hai sa nu mai fim off topic ca am deschis threatul acesta ca sa primesc sfaturi pt cai in plus nu despre cum arata compartimenul motor.
oricum ce ai zis tu este destul de imp numa ca nu tine de cai. oricum multumesc frumos
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 23:27   #25
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

a si eu nu vreau sa ii schimb motoru pt ca as avea nevoie de omologare si nu cred ca la masina asta miar omologa careva un motor de 1,3 sau 1,4 sau 1,6 defapt cred ca nici tata RAR-ului nu miar omologa asa ceva.
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 10-02-08, 10:50   #26
**COSMIN**
Oltcit Driver

Stage 5
 
**COSMIN**'s Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 774
Member of:
[4Rally]
[Oltcit]
Default Re: cp la masini cu motor mic

in legatura cu toba sport.
am un amic care face tobe sport la comanda. adica iti poate executa aproape orice model. si cam ai noroc ca e tot din timisoara. pretul tobelor este foarte mic . poate face ca toba sa fie la exteior identica cu cea pe care o ai acum pe masina , dar in interior umblata. in interior conteaza cum este facuta. daca esti dornic te pun in legatura cu el. eventual un link catre thread-ul de aici dupa 4tuning si discuti tu cu el.
**COSMIN** is offline   Reply With Quote
Old 10-02-08, 20:43   #27
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

pai dupa ce imi fac galeria de evacuare custom o sa imi fac si o toba sport, de preferat din inox, din mai multe motive. multumesc de ajutor
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 11-02-08, 18:29   #28
Bobytzul

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 178
Default Re: cp la masini cu motor mic

Stai sa ma dumiresc si eu 1) ai masina de 10 zile max 2)masina din 85 deci 22 ani garantat 3) pe la mecanic sa o ridici pe elevator sa traga de toate alea nu cred ca ai fost ca specificai ,reglaj ceva la motor cred ca ioc ca se vedeau urme de mina pe la bobina de inductie .Ia sa faci de bine sa lasi mai departe de tine entuziasmul cu tuningul cu tunatul si rasturnatul ,pune mina pe caldarea cu apa ,dedergent si ce mai ai nevoie spala si fa luna comp motor ,sterge tot ce este furtun si uitate cm cu cm la ce ai acolo ,vezi furtune coapte coliere lipsa furtune legate cu jbilturi de sirma ,curea .Apoi cauti un atelier care are si elevator sa o ridice sus sa traga de roti sa vada jocuri ,stare bucse rulmenti si ce o mai avea pe sub ea ,racorduri frina (e din 85),starea structurii de rezistenta apoi vezi ce este necesar de schimbat poate si niste ulei la CV .Sunt sigur ca e perfecta ,ca masina nu a circulat pina la tine prin Romania .sau a mers numai pe drumuri ca in palma de bune .Dupa ce ai ok de la mecanic (mai iei cu tine si un prieten cunoscator ) ca e buna si ca tinichea si ca motor dupa ce masoara compresia si poate un reglaj al culb etc atunci vezi tu ce e de facut .Nu ar strica si o roluire la unele roti iar o geometrie chiar cred ca ar face masina mai fericita .Sa auzim numai de bine .

Last edited by Bobytzul; 11-02-08 at 18:32.
Bobytzul is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 20:55   #29
sir_sanjei

Stage 5
 
sir_sanjei's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 718
Member of:
[DACIA]
Default Re: cp la masini cu motor mic

mai boby am sa schimb maine rulmenti pe dreapta spate ca imi huruie, iar toate cele specificate mai sus leam verificat( ce ai zis tu acolo era ca si cum mas fi dus sa cumpar masina noaptea si fara o lanterna sau chesti de genu) mam bagat si sub masina si am vazut ca la conexiunea levier-tija pt cutia de viteze am un joc( ceea ce explica ca imi intra mai greu in viteza 1) iar bara antiruliu este destul de coapta. masina urmeaza sa fie vopsita in urma unor multe pregatiri(lucruri pe care le va face un prieten de al meu care este tinichigiu).
am destul de sudat pe masina, numai la chestii de estetica, din pct de vedere structural masina este intretinuta binisor, dar in fine sapt asta o sa ii cobor garda la sol pe spate si ii pun cauciucuri noi, si motorul este reglat dar vreau sa ii schimb setul motor din motivul ca simt ca masina poate mai mult( am reusit o performanta de 80 in a 2-a) si simteam ca ar fi putut si mai bine. in fine daca ii schimb curand setul o sa ii alezez si din chiulasa si cred ca imi cumpar si un carburator sau 2 sincron. anunt eu pe viitor ce si cum mai fac la ea.
sir_sanjei is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 19:37   #30
Bobytzul

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 178
Default Re: cp la masini cu motor mic

Mai crestine eu nu am zis cu rautate ,am pustiul unui prieten care anul trecut a achizitionat o asemenea bijuterie era rosie Omul fericit dar si pielea a d... pe el ca nu a luat pe nimeni cind a cumparat masina .O freca o lustruia pina il maninca in c... scoate mochetele descalta papucii sa nu murdareasca vopseaua de pe podea ,dar vine si beleaua cade prin podea ca nu mai tineau ziarele cu fibra .Dupa ce ii faci tinicheaua ,bucsaraie etc ,vezi si frine dupa ce o auzi mergind fara sa troncane si dupa geometrie ca tine drumul drept ,genti roluite cauciucuri inloc (daca e cazul) ,vezi tu ce mai este de facut .Daca ai sta in Buc in Berceni te lasi pagubas cu lasatul de bot si garda joasa,ca pe la mine gropile sunt ca la mama lor acasa . Vad ca ai internet ia manualul pentru motorul tau si cel de 1300 vezi alez x cursa ,diferente chiul axa cu came compatibilitati intre motoare .Poate cind te apuci sa faci setul merge un set de 1300 cu blocul alezat la camasi si o chiul de 1300 planata si ai sarit la 70 cai or sa te jupoaie meseriasii .Fara suparare pune accentul pe siguranta ,apoi fa o reparatie a motorului ca la carte cu piese originale si gata ca nu o sa te dai la liniute cu ursuleti .
Bobytzul is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -