Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 21-07-13, 20:32   #106
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Temperatura admisie!

Faci cum vrei dar nu este in regula.
Racirea este insuficienta si acolo puteai intrcala un intercooler iar acea piesa cand se incalzeste se dilata si impinge foarte puternic.
Trebuie sa rezolvi altfel sustinerea.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 09:31   #107
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Coolerul acela este mult prea mic,nu vor face fata.
Hai sa it spun ideea mea,ai nevoie de un cooler de dimensiuni mult mai mari(30cmx30cm)si de o priza de aer pe capota,insa priza de aer sa fie orientata cu gaura spre parbriz,astefel incat sa scoata aerul.(se gaseste pe piata asa ceva).
Coolerul va veni prins sub capota exact sub priza de aer,astfel incat sa scoata aerul cald de la motor.
http://www.alibaba.com/product-gs/51...r_fan_12_.html
Intrebarea ar fi,oare cat curent va consuma?Va afecta performantele masini acel curent in plus?...pana la urma asta conteaza.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sfsdf.JPG
Views:	60
Size:	25.5 KB
ID:	2821786  

Last edited by adrian_rujan; 22-07-13 at 09:46.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 10:01   #108
bodosp

Stage 2
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
Default Re: Temperatura admisie!

nu mi se pare in regula sa tai capota...
trebuie in primul rand eliminata sursa de caldura, abia apoi merita efotul sa racesti prin cooler sau alte metode. Sebastian are dreptate, cred ca cea mai eleganta metoda e sa refac traseul ala de admisie si sa o izolez cu furtun de cauciuc de zona calda, dar si cauciucul/siliconul conduce ceva caldura...
bodosp is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 10:36   #109
Nel Biggson
Opel Driver

Stage 5
 
Nel Biggson's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 338
Member of:
[Opel]
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by bodosp View Post
Va rog, poate cineva sa-mi recomande un material termoizolant din care sa fac o garnitura de 2-3mm pt admisie eventual si unde l-as putea gasi. Am montat un compresor pe admisie si se incinde f tare, practic preia toata caldura de la chiuloasa.
Iti pot trimite eu material termoizolant dar gros de 6 mm. probabil va trebui sa mai subtiezi flansele tale de prindere. Sau pot sa-ti fac garniturile, am nevoie de garnitura de clingherit ca model. De 3 mm cred ca ar fi prea subtire garnitura si nu ar avea efectul urmarit.
__________________

Reparatii fisuri parbrize in Brailahttps://forum.4tuning.ro/102-bursa-se...ml#post5007594
Polish faruri in Brailahttps://forum.4tuning.ro/102-bursa-se...la-oferta.html
Nel Biggson is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 10:59   #110
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by bodosp View Post
nu mi se pare in regula sa tai capota...
trebuie in primul rand eliminata sursa de caldura, abia apoi merita efotul sa racesti prin cooler sau alte metode. Sebastian are dreptate, cred ca cea mai eleganta metoda e sa refac traseul ala de admisie si sa o izolez cu furtun de cauciuc de zona calda, dar si cauciucul/siliconul conduce ceva caldura...
Sursa de caldura este motorul,...nu ai cum sa o elimini niciodata...aerul cald se va strange in compartimentul motor si va incalzi orice piesa aflata acolo,indiferent daca este sa nu izolata...
Pune tu o bucata de aluminiu,fier,etc langa un calorifer(la cativa cm de el)sa vezi ca se va incalzi,chear daca nu are legatura directa cu el.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 11:07   #111
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Temperatura admisie!

Ruperea termica este importanta si daca vrei sa faci ceva ai nevoie de un racitor de aer -aer sau aer apa suplimentar intercalat intre compresor si admisie.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 12:00   #112
bodosp

Stage 2
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
Default Re: Temperatura admisie!

Dar daca ii dau un bobinaj cu teava de cupru la traseul ala scurt de admisie si il racesc cu o pompa de apa, ceva in genu asta folosite la calculatoare:
http://www.aliexpress.com/item/240mm...466665081.html
O avea vre-un efect? Zic asta pt ca nu am loc acolo de un intercooler sau un watercooler adevarat.
bodosp is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 12:14   #113
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Bani dati de pomana,daca vrei sa faci o treaba buna,cumpara un Water / Methanol Injection Kits.
http://www.alcohol-injection.com/en/
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 13:18   #114
bodosp

Stage 2
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
Default Re: Temperatura admisie!

Vreau sa racesc compresorul sa nu curga uleiul si vaselina din el, nu sa racesc camera de ardere. Poate sa interpun un watercooler micut intre compresor si admisie dar e foarte stramt spatiul nu cred sa gasesc ceva sa incapa acolo
bodosp is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 14:18   #115
Nel Biggson
Opel Driver

Stage 5
 
Nel Biggson's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 338
Member of:
[Opel]
Default Re: Temperatura admisie!

Cred ca va trebui sa folosesti o solutie combinata ca sa scapi de o parte din caldura.
Ai caldura provenita din cel putin 3 surse:
- una este caldura radianta care este degajata de partile calde ale motorului, chiulasei, galeriei de evacuare si care se propaga prin aer incalzind ce intalneste in cale. Asta se micsoreaza punand ecrane de protectie din aluminiu sau alubond, intre piesele ce degaja caldura si cele pe care vrem sa le protejam, si prin banda termoizolanta unde este cazul.
- alta este caldura conductiva, adica cea care se transmite prin contact direct intre chiuloasa si galeria de admisie. Asta se diminueaza prin garnituri termoizolante destul de groase ca sa fie eficiente, de 6-8 mm.
- si mai e caldura generata de compresor prin comprimarea aerului. Pt asta ti-a raspuns Sebastian. S-ar putea ca intercooler-ul sa iti bage un lag pe care acum nu il ai.
Mai poti suda niste aripioare de aluminiu ca la radiatoare pe admisie + capota decupata cum spunea Adrian mai sus.

P.S. Foarte frumoasa lucrarea.
Nel Biggson is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 14:52   #116
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Temperatura admisie!

Fara intercooler acolo e o problema.
Orice poate ajuta insa rezolvarea este chargecooler sau intercooler.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 24-07-13, 16:33   #117
dudaionescu

Stage 3
 
dudaionescu's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
Default Re: Temperatura admisie!

Am un proiect similar cu al tau.
Racirea o faci o data prin rupere termica (dupa cum te invata si Sebastian) intre galerie si compresor, dar nu vei scadea mult ca si temperatura deoarece are grija aerul de sub capota sa iti faca sauna acolo
Singura modalitate prin care am reusit sa il mai calmez este o priza de capota si decuplare ambreiaj la relanti (nu ai de ce sa il invarti cand stai pe loc iar cand mergi nu iti trebuie coolerul ala jenant ca sa bagi aer ca lumea in el.
La mine insa kompressorul sta intr-un loc in care daca ia ceva apa de afara (ploaie etc) nu deranjeaza si electronice sau trasee electrice.
O injectie cu apa/metanol il va raci insa atentie, gradientul longitudinal de temperatura per rotor va fi inegal si se pare ca Eatonurilor nu le place o extremitate mai rece si una mai calda. Rulmentii din capetele rotoarelor nu prea se gasesc pe la noi si oricum trebuie sa te prinzi din timp cand sa ii schimbi, jucariile se fac rapid salata cu final chiar neprevazut sau cu finalizare ca la masaj (bucati din rotoare sau carcasa zburate in pistoane, pistoane sparte, biele indoite, bloc spart, supape indoite, chiuloasa ciobita). Daca mai ai motoare prin beci, prieteni la ARR si un skill nebun sa dai jos/urci motoare in timp record pe tigaie, ignora ce ti-am zis
Cel mai safe e sa pui un intercooler, o sa poti lucra cu un avans mai rezonabil, detonatii mai putine, putere mai multa.
__________________
Stay TUNED for MORE...

Last edited by dudaionescu; 24-07-13 at 16:35.
dudaionescu is offline   Reply With Quote
Old 24-07-13, 17:08   #118
bodosp

Stage 2
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
Default Re: Temperatura admisie!

Multumesc tuturor pt solutii, dar o sa ma mai gandesc ca e inca delicata problema, in sensul ca e masina de strada si nu pot sa decupez capota, in plus compresorul e pozitionat chiar deasupra alternatorului, nu vreau sa intre apa acolo. La ambreiaj am renuntat demult si nici nu mai am de gand sa mai revin la el avand in vdr cuplul mare care il da la ture joase. Practic asta e cel mai mare avantaj de care ma bucur, ca pe boost intru f rar. Deci singura solutie care ramane valabila e sa inghesui acolo un mini watercooler sau chargecooler cum ii zice...In felul asta am si rupere termica de motor si racirea compresiei, si lag zero dar nu e usor de implementat. La avans deocamdat a nu am reusit sa preiau controlul, cand conectez semnalul de crank la piggyback imi taie benzina la ~2000rpm. Asta cu pullup pe senzor, fara, nici nu porneste. Oricum pe partea de boost am ceva probleme, parca nu trage cum trebuie cand simte presiune, desi knock auzibil nu am, trebuie sa studiez mai bine prb...
bodosp is offline   Reply With Quote
Old 24-07-13, 18:24   #119
dudaionescu

Stage 3
 
dudaionescu's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
Default Re: Temperatura admisie!

Pune diagnoza pe ecu cand iti taie gazul si vezi ce zice.
Timingul il faci mai bine din ecu, cand alterezi crank dai in alte beleli, mai ales daca citește poziția pistonului din axul cu came.
dudaionescu is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 07:47   #120
B11EAU

Stage 5
 
B11EAU's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 448
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Temperatura admisie!

Chargecooler nu este o solutie viabila. Am incercat aceasta varianta pe fosta masina. In oras apa din el se va incazi foarte tare, chiar daca ai radiator pentru el.
In schimb este ok la curse daca folosesti gheata...
Solutia mea a fost un intercooler aer-aer si injectie apa+methanol.
Exista riscuri cu ea, prezentate mai sus, dar ti le asumi!
__________________
@ 2979 @ ...
B11EAU is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -