Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 31-05-12, 00:19   #1
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Temperatura admisie!

Nu am gasit pe nicaieri raspunsurile asa ca am sa postez aici.
De obicei cand se modifica admisia este recomandat ca filtrul sa fie intr-o zona cat mai rece(cat mai departe de caldura degajata de motor)sau sa traga aer rece direct din afara compartimentului motor.Cam toate modificarile aduse admisiei pentru un + de putere se rezuma la temperatura aerului.
Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
-Care este temperatura optima care trebuie sa o aibe aerul din admisie pentru o funtionare normala(in parametrii dati de producator).
-Cam de la cate grade in minus fata de temperatura optima se simte acel + de putere.Sau mai exact care ar trebui sa fie temperatura optima pentru a castiga putere(nu conteaza consumul)...Banuiesc ca exista o limita inferioara a temperaturii aerului.

Last edited by adrian_rujan; 31-05-12 at 00:24.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 07:55   #2
kng_bv

Stage 1
 
kng_bv's Avatar
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Member of:
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Cu cat este mai rece aerul cu atat este mai dens, deci poti arde mai mult combustibil cu acelasi volum de aer. La motoarele supraalimentate aerul este incalzit destul de mult de turbina, de aceea avem intercooler.

cu mult mai rece decat temperatura ambientala nu poate fi pentru ca nu are cine sa-l raceasca (doar nu te apuci sa iti pui intercooler cu racire pe freon )
kng_bv is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 14:36   #3
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Un studiu foarte interesant!
Attached Files
File Type: pdf 20.pdf (211.5 KB, 709 views)
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 22:08   #4
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Ca idee....din ce am gasit pe net temperatura din admisia unei masini stock(cu filtru normal in carcasa)ar fi de 50-60 grade la o temperatura exterioara de 20-25 grade.Producatorul a reusitl sa scoate de ex 100 cp si 150 Nm la aceasta temperatura din motor.

Daca modifici in asa fel admisia incat sa traga aer de afara fara a mai fi in contact cu aerul cald de la motor iar temperatura din admisie o reduci la 20-25 grade....Sunt curios care ar fi cresterile de putere pentru acelasi motor de mai sus.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 22:50   #5
toyota_gt4

Stage 2
 
Join Date: May 2012
Posts: 29
Default Re: Temperatura admisie!

buna,sunt nou pe aici,dar vechi in alte treburi,am si eu o toyota celica gt4 st205 320 de cp ,am dat jos intercoolerul si am modificat filtrul de aer si racirea la throttle plus am schimnat pe furtune de silicoane toate furtunele la apa plus radiatoare care rezista la 600 cp,masina dezvolta 255 de cp dupa aceasta modificare are cu vreo 60 de cp mai mult am si dump valve si boost la 1.1 bar am sa pun niste poze maine , cineva spunea daca poate sa mareasca puterea motorului schimband injectoarele ,vreau sa va spun ca tot ce e masina din fabrica are injectoarele aproape ok ,primul lucru trebe schimbat stage 2 ECU, dupa care primul lucru pistoanele forge(forjate ) plus un set de segmenti din injectoare standard 550 cc la 800 cc plus cand se schimba ECU de la stage 1 la stage 2 se face REMAPPING plus vin schimbati toti senzori de pe masina mai ales cel de temperatura , dupa care masina ta asta vorbesc in cazul meu la GT4 dupa care din 320 de cp o sa am undeva la 450 plus ca mai pot aduce unele imbunatariti cu un turbo Hybrid ct26 plus o pompa de benzina noua pt racing ,F1 disc de ambreaj plus F1 curea de distributie , cam asa ar arata un stage 2 pt un GT4 2 l turbo traciune integrala, dupa care se trece la stage 3 care poate duce masina la motorul de 2l pana in 600 cp .
toyota_gt4 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 22:52   #6
toyota_gt4

Stage 2
 
Join Date: May 2012
Posts: 29
Default Re: Temperatura admisie!

toata smecheria e sa vezi cat rezista ECU tau la stage 1 ,dupa care te pui sa modifici masina,binenteles daca masina are ECU .
toyota_gt4 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 23:13   #7
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Temperatura admisie!

Sa nu deviem de la subiect,temperatura din admisie la un 5 in linie 20valve turbo cu 1.55 bar peak boost setat la 0.9-1 bar in redline este de 40-50 de grade masuratorile(logarile) fiind facute in mers cu wot prelungit(clapeta deschisa la 100%).Turbo stock,traseu admisie intercooler stock.
Daca mai detine cineva informatii de la alti producatori/motorizari sunt binevenite.
Sa nu uitam ca un procent important in temperatura admisiei il detine folosirea turbinei la capatul eficientei.
Un topic ce va deveni foarte interesant....
__________________
1983 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1986 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 audi 90 b2,2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 suzuki samurai
1993 audi urs4 2.2l 20 v turbo quattro-dezmembez
1994 audi 100 c4 2.6 E 12 v FWD
2003 vw lt 35
1991 audi s2 3b

Last edited by pasbogdan; 31-05-12 at 23:16.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 23:16   #8
toyota_gt4

Stage 2
 
Join Date: May 2012
Posts: 29
Default Re: Temperatura admisie!

nu poti sa faci un filmulet ? poate te pot ajuta ,pot sa fie multe cauze ,printre care si senzorul de la throttle daca ai asa ceva
toyota_gt4 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 23:19   #9
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Temperatura admisie!

La ce sa fac un filmulet(daca la mine va referiti)?Am logari.Nu am declarat cifrele ca fiind o problema,sunt normale.La un v6 aspirat se citesc 60 de grade(nu am logat in mers,doar in ralanti)
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 01-06-12, 09:02   #10
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Eu zic sa ramanem strict la motoarele aspirate.
De cele turbo eu zic ca nu are rost sa vorbim deoarece ele folosesc intercooler pentru a raci aerul incins la un 50-60 grade daca nu mai mult in functie de masina.
Chear daca se monteaza un intercooler mai mare nu cred ca se poate atinge vrodata temperaturi mai mici sau cel putin egale cu cele din mediul exterior.
Asa ca haide sa le lasam deoparte!
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-06-12, 18:05   #11
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Temperaturile si eficienta intercoolerului sunt strans legate si de presiunea din admisie.
Aerul prin comprimare se incalzeste. O turbina care face 0.8Bar in admisie nu va incalzi la fel aerul ca una care face 2.5.
La fel si intercoolerul care este eficient la 0.8Bar va fi aproape inutil pentru aerul incalzit cu 30 de grade mai mult.

Cu intercoolerele se ajunge la un compromis si asta trebuie calculat in functie de mai multi factori.
Pui prea mare, raceste, dar ai lag datorita volumului mareal ic-ului.
Pui mic, nu ai lag dar nici nu prea racesti.
Pui watercooler dar devine inutil si mai rau iti incalzeste aerul din admisie dupa o perioada de timp de mers la viteze mici.
Treaba trebuie gandita si calculata bine inainte de a te apuca sa risipesti banii pe un radiator care arata frumos si fioros in bara din fata.

P.S. Mai sunt si masini care nu pot beneficia de un IC racit corespunzator datorita pozitionarii motorului.

P.P.S De ce te-ai chinui sa racesti aerul din admisia unui aspirat?
Ca este un chin avand in vedere ca trebuie sa il cobori sub temperatura mediului ambiant ca sa poata fi numit "rece".
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 01-06-12, 19:41   #12
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Nu e neaparat un chin.Depinde si de modelul de masina(daca iti permite sa amplasezi corect filtrul de aer).
Am dat comanda de un termometru cu senzor pe fir pe care am sa il pozitionez dupa filtrul de aer pentru a putea masura corect temperatura.Pana atunci am facut urmatoarul test:
Am incercat sa masor cu un termometru normal(masoara de la -50,+70).
L-am amplasat pe filtrul de aer.
Temperatura exterioara era de 20 grade(indicata in bord)
Am mers cu masina in jur de 30 de minute prin oras cu maxim 50 km/h iar temperatura indicata de termometru era de 16grade.Deci cu 4 grade mai putin decat temperatura exterioara.
Banuiesc ca pe la 100-120 km/h scadea sub 10 grade.

Preciziez ca filtrul este destul de ferit de caldura de la motor plus ca are 3 prize de aer care aduce aer direct de afara.

Last edited by adrian_rujan; 01-06-12 at 19:44.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-06-12, 23:29   #13
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by adrian_rujan View Post
Nu e neaparat un chin.Depinde si de modelul de masina(daca iti permite sa amplasezi corect filtrul de aer).
Am dat comanda de un termometru cu senzor pe fir pe care am sa il pozitionez dupa filtrul de aer pentru a putea masura corect temperatura.Pana atunci am facut urmatoarul test:
Am incercat sa masor cu un termometru normal(masoara de la -50,+70).
L-am amplasat pe filtrul de aer.
Temperatura exterioara era de 20 grade(indicata in bord)
Am mers cu masina in jur de 30 de minute prin oras cu maxim 50 km/h iar temperatura indicata de termometru era de 16grade.Deci cu 4 grade mai putin decat temperatura exterioara.
Banuiesc ca pe la 100-120 km/h scadea sub 10 grade.

Preciziez ca filtrul este destul de ferit de caldura de la motor plus ca are 3 prize de aer care aduce aer direct de afara.
Pentru a obtine valori relevante senzorul de temperatura ar trebui instalat pe galeria de admisie.Nu stiu daca sunt producatori care procedeaza altfel.De la filtru pana in cilindri e cale lunga si masuratorile nu ar fi relevante.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 12:28   #14
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Temperatura admisie!

Discutia asta ma intereseaza si pe mine. Pana de curand aveam K&N in cutia originala, acum am un conic, tot K&N, cu tubulatura de inox.
Filtrul e pus chiar deasupra unei gauri mari (intra mana fara probleme) din aripa, care da direct in spatele barii fata. Va urma si o priza de aer in locul unui proiector, cu un burlan care sa-i duca aer cat mai rece din bara. I-am facut o cutie care il inchide cat de cat (spun cat de cat pt ca partea pe unde pleaca tubulatura spre admisie nu am putut sa o inchid), dar mi-a ramas neizolata tubulatura de inox.
Voi anula traseul de apa care incalzeste clapeta de acceleratie si vreau sa izolez termic tubulatura de inox. Stiu ca exista banda termoizolanta, dar pt ce imi trebuie mie, o portiune relativ mica, sunt costurile prea mari. Mai stiti vreun material ce se gaseste pe la magazinele gen Bricostore care sa poata fi folosit in cazul de fata? Nu vata de sticla... vreau sa mai pun mana pe la motor fara sa ma scarpin 3 zile dupa

Acum la subiect: la aspirate cred ca e mai important ca la turbo sa fie mai rece aerul din admisie. Cu cat e mai rece, cu atat are un volum mai mic si intra mai mult amestec in cilindrii. Intr-adevar, oricat am raci aerul care ajunge la filtru, el tot se va incalzi din cauza ca galeria de admisie e prinsa pe chiulasa, se transfera caldura de la una la alta... dar una e sa intre aer la 60-70 grade si sa mai ia inca 10 grade in plus din cauza galeriei, si alta e sa intre la 30-40 grade si sa mai ia inca 10...
Adrian, in admisie ai mult mai multe grade, plus ca acel termometru nu cred ca e prea exact... iar masuratorile trebuie facute in interior, nu in exterior.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 02-06-12, 13:33   #15
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Dupa cum a zis si Geo_ZGA una e sa intre 60 grade si alta e sa intre 20 de grade.
Totusi la turatie mica e posibil ca temperatura aerului din galerie sa creasca insa la o turatie mare mie greu sa cred ca aerul are timp sa cresca cu mai mult de 2-3 grade.
Si dupa cum am zis difere de la masina la masina.
De ex: eu am galeria de admisie in partea frontala a motorului cu priza directa de aer din grila masini iar galeria de evacuare pleaca din spatele motorului.Plus ca motorul meu este de aluminiu iar galeria de admisie din plastic...deci nu prea se transfera caldura.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -