Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 04-06-12, 17:45   #31
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by adrian_rujan View Post
Gresala mea ca nu am specificat insa la un turbo degeaba ii bagi aer mai rece cu 10-20 de grade pentru ca turbina o sa le incalzeasca imediat.Din acest motiv exista intercooler pentru a raci aerul care iese din turbina.

Totusi principile de functionare intre un aspirat si un turbo sunt foarte diferite deci e imposibil sa le punem in aceiasi oala si sa vorbim la modul general despre amandoua.
Oricum e un avantaj sa ai aer mai rece cu 10-20 de grade, daca e usor de obtinut scaderea in temperatura. Fie ca e la intrarea in turbina sau in admisie.

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Am spus si mai sus: se gaseste usor, pe forma si dimensiunea potrivita, plus ca e lustruit pe interior.
Daca e vorba de o curgere laminara in admisie, atunci eu unul nu vad avantajul faptului ca traseul e lustruit
__________________
Team SQNLL
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 18:07   #32
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Temperatura admisie!

una din cele mai bune metode pentru racirea aerului din admisie, atat la aspirat cat si la supraalimentat este injectia de apa / methanol.
avantajul racirii fortate unui motor aspirat este posibilitatea setarii unui avans mai agresiv si / sau marirea compresiei in conditii safe.

mai multe detalii puteti citi aici:

https://forum.4tuning.ro/15-sisteme-t...injection.html
__________________
Sablare si PowderCoating - reconditionari jante, etrieri, etc
Da-ne un like pe Facebook
https://srzpowdercoating.ro
https://www.facebook.com/SRZPowdercoatingCustoms
elspa is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 18:33   #33
costash

Stage 3
 
costash's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 159
Default Re: Temperatura admisie!

@adrian_rujan doar o singura intrebare va rog ,ce putere dezvolta masina d voastra si ce ,,tuning'' la motor ati facut?Eu, asta care sunt la furat cu astea te intreaba umil.
__________________
UrS4 Revo SmS ....PS! Sold
(Check my photo album )
S2 coupe
(entry level 300+)
costash is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 14:05   #34
toyota_gt4

Stage 2
 
Join Date: May 2012
Posts: 29
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by kng_bv View Post
@toyota_gt4, de ce sa schimbi ECU? Unde ai vazut tu ecu Stage1, Stage2, etc?
Doar softul din ECU este Stage1, 2,3,4, ca hardware este ACELASI.
Si senzorii nu trebuiesc schimbati, de unde ai auzit prostia asta? Senzorii ii schimbi doar daca schimbi ecu si forma semnalului dat de senzorul vechi nu este acelasi cu cel pe care il stie noul ecu.
Ex: senzorul de arbore la opel astra 1.7 da un impuls de 5V/1ms la turatia X
in schimb la 1.8 senzorul de arbore da mai multe impulsuri de 5V/2ms la aceiasi turatie, cu o pauza ceva mai mare la PMS, dar asta se datoreaza in principal inelului de pe arborele cotit care in cazul 1.7 are o singura fanta, in cazul 1.8 are mai multe fante pentru a putea da si scanteia la momentul potrivit.

@adrian_rujan, la turbo (si in special la motoarele diesel) este foarte important ca traseul dintre intercooler si admisie sa fie cat mai scurt si cat mai ferit de caldura. Temperatura aerului ce iese din turbina poate sa sara de 100 grade celsius (la mine, la 1.8T se inroseste galeria de evacuare daca merg mult peste 5000 rpm). Zici sa ramanem la aspirate, dar in primul post ai intrebat doar de temperatura aerului in general, nu ai spus nimic despre un motor anume.
pai dc sa schimbi ecu tu crezi ca un WRC e masina ta opel astra cu motor fabricat de 3500 de euro nou? mai uitate si tu si documenteazate , hai sa-ti mai zis ceva de masina asta ca sa ramai impresionat la 250 300 la ora daca mi se rupe cureaua de distributie , stiai ca motorul nu pateste nimic? asta e un motor wrc japonez nu vb de cotete opel si alte marci ,hai sa fim seriosi uitate pe net stage 2 ecu dai si tu un google.co.uk ca sa gasesti ,pe europa nu ai nici o sansa si mai ceva pt cunostintele atle praf , masina asta pe mobile.de la 250 300 de mii de km e 15000 de euro din 94 , sa nu mai vb de toyota supra voi vorbiti ce auziti la garaj la NEA ION Mecanicul, la noi in Anglia sunt 10 15 garaje care repara GT4, problema e ca daca nu ai citit manual nici nu sti ce face masina asta spre urmare ai sa ramai mult prea masca, in fine fiecare cu parerea lui, pana nu te da cu o japoneza nu ai cum sa sti..bafta
toyota_gt4 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 14:11   #35
toyota_gt4

Stage 2
 
Join Date: May 2012
Posts: 29
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by toyota_gt4 View Post
pai dc sa schimbi ecu tu crezi ca un WRC e masina ta opel astra cu motor fabricat de 3500 de euro nou? mai uitate si tu si documenteazate , hai sa-ti mai zis ceva de masina asta ca sa ramai impresionat la 250 300 la ora daca mi se rupe cureaua de distributie , stiai ca motorul nu pateste nimic? asta e un motor wrc japonez nu vb de cotete opel si alte marci ,hai sa fim seriosi uitate pe net stage 2 ecu dai si tu un google.co.uk ca sa gasesti ,pe europa nu ai nici o sansa si mai ceva pt cunostintele atle praf , masina asta pe mobile.de la 250 300 de mii de km e 15000 de euro din 94 , sa nu mai vb de toyota supra voi vorbiti ce auziti la garaj la NEA ION Mecanicul, la noi in Anglia sunt 10 15 garaje care repara GT4, problema e ca daca nu ai citit manual nici nu sti ce face masina asta spre urmare ai sa ramai mult prea masca, in fine fiecare cu parerea lui, pana nu te da cu o japoneza nu ai cum sa sti..bafta
mai intrati si voi pe google.co.uk si gasiti pe acolo ca pe com sau ro ai sa gasesti pe nea IOn la garaj
http://www.fensport.co.uk/Parts/Mode...tegory_14/1380
toyota_gt4 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 14:53   #36
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Adrian_rujan nu ar fi primul topic pe care ti-l inchid pe motiv de jigniri si offtopic.
Cat timp apar informatii utile , ramane deschis.
Incearca sa apreciezi informatiile si sa le filtrezi fara sa ajungem la jigniri si alte prostii.
Multumesc!
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 14:55   #37
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Temperatura admisie!

Merci bluey. Poate acum putem continua la subiect...
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 15:00   #38
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Chear apreciez o informatie utila insa nu sunt multii care pot sa o ofere.
De ex:cea data de colegul elspa ma pus pe ganduri rau.
Chear daca nu o sa fie un castig foarte mare...eu as fi multumit si cu un 10%+ca m-ar ajuta in viitorul foarte apropiat cand am de gand sa montez un compresor.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 15:19   #39
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Tot ce poti face, e sa nu incalzesti inutil admisia.
Orice racire sub temperatura mediului se face de obicei cu un anume consum de energie.Daca acea energie o iei tot de la motor direct sau indirect, nu prea e combinatie.
Ii mai trecuse unuia prin cap sa raceasca intercoolerul cu sistemul de AC.
Banuiesc ca stii deja ca motorul isi schimba regimul de functionare in functie de temperatura exterioara.Poate mai scoti de pe acolo ceva daca te joci la senzor.

Dar ca regula asa : nu exista perpetuum mobile. Nu in conditiile de pe Pamant cel putin. Pierderile sunt peste tot in jurul nostru.
Uite ca sa iti dau o idee.Stii ca daca schimbi uleiul din cutie cu alt tip de ulei care are alte caracteristici iti scad pierderile in transmisie si iti creste performanta masinii?
Am vazut un studiu facut pe afara din care un ulei OEM de transmisie (manuala )al unui mare fabricant auto avea unele calitati superioare uleiurilor racing uzuale (accesibile noua muritorilor) si avea un indice de vascozitate mai mic decat al uleiurilor de cutii automate.
Acum: merita sa iti pui un ulei "racing" in conditiile in care vei avea pierderi in transmisie mai mari decat cu cel OEM.
Referitor la aceleasi uleiuri de transmisie racing stiu una locala : bagat in diferential de Subaru (sper sa nu ma insel) au disparut unele zgomote pe care acesta le facea inainte de adaugarea respectivului ulei. Ca nu mai face zgomot e ok, dar de ce nu mai face zgomot??
Concluzia era destul de simpla, probabil uleiul racing era ceva mai vascos decat cel original.

Imi cer scuze de off-topic.
Daca sunteti interesati de subiect deschidem un topic nou despre pierderile in transmisie si reducerea lor.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 16:55   #40
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Hai ca ma bag si eu in discutie cu o informatie utila, sper.


The Ice Tube is a breakthrough air cooling system for naturally aspirated engines that uses S-Max Intercooler's patented internal coil system technology. Intake air travels through a 4" aluminum tube that is wrapped around internally by an aluminum coil. The coil is attached to a cooling system like our CO2 kit. When activated, the CO2 traveling through the coil creates a freezing chamber inside the Ice Tube, chilling the air just before intake.
The Ice Tube is available with 2.5" and 3.0" inlets to fit most applications and measures 9 3/4" in length. And although it is designed for aspirated engines, it is also a great complement for those looking to supplement an intercooler in turbocharged engines.



Se poate alimenta cu Freon,CO2 si Apa racita cu azot.
Se monteaza pe traseul de admisie cu aer al masinii.
Eu recomand racirea cu Co2 intr-un circuit simplu fiind foarte ieftin de umplut o butelie.

Costa cam 230 dolari de pe ebay.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IceTube1.jpg
Views:	90
Size:	24.6 KB
ID:	2456752   Click image for larger version

Name:	IceTube2.jpg
Views:	85
Size:	30.2 KB
ID:	2456753   Click image for larger version

Name:	IceTube3.jpg
Views:	79
Size:	28.5 KB
ID:	2456754  

Click image for larger version

Name:	internalcoil.jpg
Views:	81
Size:	19.8 KB
ID:	2456755  
__________________
"Soichiro Honda was turned down by Toyota Motor Corporation for a engineering job. He was jobless for a while and started making his own scooters at home. Encouraged by his neighbours, he later setup his own company – Honda Motor Corporation. "
Santon is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 17:08   #41
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Ideea nu este rea, intrebarea e cat de eficient aparatul din poze avand in vedere ca aerul are o viteza destul de mare si suprafata de contact (cat mai mare pentru o racire eficienta) este foarte mica in comparatie cu volumul de aer care circula prin el.
Banuiesc ca doar la relanti va influenta cat de cat temperatura aerului in admisie. La turatii mari diferenta de temperatura va fi minuscula chiar si pe un motor de 1.4.
Cu aceeasi idee l-am vazut pe Elvis (nu ala care canta candva) punand pungi cu gheata pe admisia masinii inainte de curse. Poate va mai vine vreo idee.
Daca nu il cunoasteti pe Elvis, ar trebui sa il cautati sa va invete una alta despre aspirate. Are un Cielo.

P.S. Santon imi place semnatura ta Sper ca nu iti era adresat tie postul ala ca am uitat cui i-am zis.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 17:15   #42
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Ideea nu este rea, intrebarea e cat de eficient aparatul din poze avand in vedere ca aerul are o viteza destul de mare si suprafata de contact (cat mai mare pentru o racire eficienta) este foarte mica in comparatie cu volumul de aer care circula prin el.
Banuiesc ca doar la relanti va influenta cat de cat temperatura aerului in admisie. La turatii mari diferenta de temperatura va fi minuscula chiar si pe un motor de 1.4.
Cu aceeasi idee l-am vazut pe Elvis (nu ala care canta candva) punand pungi cu gheata pe admisia masinii inainte de curse. Poate va mai vine vreo idee.
Daca nu il cunoasteti pe Elvis, ar trebui sa il cautati sa va invete una alta despre aspirate. Are un Cielo.

P.S. Santon imi place semnatura ta Sper ca nu iti era adresat tie postul ala ca am uitat cui i-am zis.
Putin offtopic. Nu stiu frate cui i-ai adresat replica da am ras 3 zile Imi permiti s-o port la semnatura da?

Cat despre tubu asta, face sens ce zici tu. La viteze mari cand aerul circula cu viteza mai mare e posibil sa nu fie foarte eficient. Cel putin nu cu CO2.
Insa cu un azot lichid cred nu e chiar asa de lepadat ideea. (Dar si costa ceva mai mult ) Ca sa nu mai zic ca se poate fabrica pe la diversi mesteri o admisie intreaga sub forma asta, nu doar o sectiune mica. Vb prea mult...

P.S: Oricum fata de ideea cu pungi de gheata pe tubulatura inainte de cursa asta este altceva. Cam next level zic eu.

Last edited by Santon; 05-06-12 at 17:20.
Santon is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 17:28   #43
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Ca o mica informatie suplimentara:

Gheata: 0 grade
Co2: -78 grade
Azot lichid: -198 grade

In conditii de presiune atmosferica.
Santon is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 17:28   #44
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Next level e injectia w/m daca insisti in scos cai din temperatura aia din admisie.
Dar sunt multe alte modificari prin care se pot scoate cai din aspirate si fara sa umbli dupa cai verzi pe pereti.
ITB-uri,axe,porting si altele. Nu cred ca scaderea temperaturii e printre primele cu care sa incepi decat in cazul in care e foarte prost proiectata masina de fabricant si traseul admisiei e incolacit pe galeria de evacuare.
Altfel acelasi principiu cu suprafata mica si viteza mare se aplica si invers: Cat de incet sa curga aerul ala prin admisie incat sa se incalzeasca excesiv?
Iti poti face un rig de masurat chestii de genul cu o teava de aluminiu/inox de 2"si un aspirator d-ala de pe vremuri care si sufla aer (desi nu se compara ca volum de aer plimbat prin teava.
Incalzesti cu o sursa externa teava si apoi sufli aer prin ea , senzor de temperatura la intrare/iesire si poti sa iti faci inclusiv un grafic sau mai multe in functie de materialul tevii,viteza aerului care trece prin ea, etc.
Oricum stiu pe cineva care chiar a facut teste pe masina lui (2.0TFSI) cu traseu admisie din aluminiu si traseu admisie din inox si aluminiul a iesit castigator la capitolul temperaturi scazute masurate de MAP.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 05-06-12, 17:34   #45
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Next level e injectia w/m daca insisti in scos cai din temperatura aia din admisie.
Dar sunt multe alte modificari prin care se pot scoate cai din aspirate si fara sa umbli dupa cai verzi pe pereti.
ITB-uri,axe,porting si altele. Nu cred ca scaderea temperaturii e printre primele cu care sa incepi decat in cazul in care e foarte prost proiectata masina de fabricant si traseul admisiei e incolacit pe galeria de evacuare.

Eh, eu am postat jucaria aia parte de admisie relativa la titlul threadului. Ca pana la urma la discutia de putere pentru aspirate tot internele raman baza.
Santon is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -