Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 03-06-12, 04:45   #16
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Temperatura admisie!

Mă bag și eu īn discuție. Avānd o jucărie care-mi permite să măsor īn timp real orice parametru al mașinii (evident dacă există și senzor care să-l citească) , m-am apucat să-mi bag nasul. Temperatura īn admisie la relanti este de 50-51-52 grade cu motorul īncălzit (Suzuki Swift 1.3 benzină aspirat). O fi mult? O fi bine? O idee bună ar fi să măsor și īn mers. Am admisia mărită puțin, dar nu e prea diferită de stock.
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 22:19   #17
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Discutia asta ma intereseaza si pe mine. Pana de curand aveam K&N in cutia originala, acum am un conic, tot K&N, cu tubulatura de inox.
Filtrul e pus chiar deasupra unei gauri mari (intra mana fara probleme) din aripa, care da direct in spatele barii fata. Va urma si o priza de aer in locul unui proiector, cu un burlan care sa-i duca aer cat mai rece din bara. I-am facut o cutie care il inchide cat de cat (spun cat de cat pt ca partea pe unde pleaca tubulatura spre admisie nu am putut sa o inchid), dar mi-a ramas neizolata tubulatura de inox.
Voi anula traseul de apa care incalzeste clapeta de acceleratie si vreau sa izolez termic tubulatura de inox. Stiu ca exista banda termoizolanta, dar pt ce imi trebuie mie, o portiune relativ mica, sunt costurile prea mari. Mai stiti vreun material ce se gaseste pe la magazinele gen Bricostore care sa poata fi folosit in cazul de fata? Nu vata de sticla... vreau sa mai pun mana pe la motor fara sa ma scarpin 3 zile dupa

Acum la subiect: la aspirate cred ca e mai important ca la turbo sa fie mai rece aerul din admisie. Cu cat e mai rece, cu atat are un volum mai mic si intra mai mult amestec in cilindrii. Intr-adevar, oricat am raci aerul care ajunge la filtru, el tot se va incalzi din cauza ca galeria de admisie e prinsa pe chiulasa, se transfera caldura de la una la alta... dar una e sa intre aer la 60-70 grade si sa mai ia inca 10 grade in plus din cauza galeriei, si alta e sa intre la 30-40 grade si sa mai ia inca 10...
Adrian, in admisie ai mult mai multe grade, plus ca acel termometru nu cred ca e prea exact... iar masuratorile trebuie facute in interior, nu in exterior.
De ce inox la traiectul de admisie?Pt aspect?Termic inmagazineaza si transfera mai multa temperatura fata de "plastic".
Injectia este monopunct?In acest caz nu iti recomand sa renunti la incalzirea clapetei.
Un aspirat nu merita efortul unui traseu de admisie custom.Ma refer la un aspirat mediocru.Forma galeriei de admisie,dimensiunile porturilor supapelor,raportul de compresie,durata si deschiderea supapelor sunt factori care pot duce un aspirat de pana in 2l la 200+cai.
Iar dezvolt si brevetez teoria chibritului insa nu vad de ce nu e bun un traseu de admisie DE FABRICA ce colecteaza aer din grila si il livreaza in carcasa filtrului de aer.De ce bani aruncati pe fereastra pe trasee de inox,filtre nu stiu de care...
__________________
1983 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1986 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 audi 90 b2,2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 suzuki samurai
1993 audi urs4 2.2l 20 v turbo quattro-dezmembez
1994 audi 100 c4 2.6 E 12 v FWD
2003 vw lt 35
1991 audi s2 3b
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 22:38   #18
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Pai daca un aspirat nu merita modificarea admisiei si schimbarea filtrulu....de un motor turbo ce puteam sa mai zicem?Crezi ca vei reusi sa tragi mai mult aer cu un filtru sport la un motor turbo sau crezi ca aerul tras cu o admisie modificata sa traga din exterior nu se va incalzi lafel de mult in turbina?

Din contra pe un motor aspirat se resimte aceste modificare.
Pe un motor supraalimentat e pierdere de banii sau poate doar de design aceste investiti.

De ce nu e buna admisia stock?
Pai in primul rand sunt foarte putine masinii care chear beneficiaza de o priza directa de aer pentru cutia de la filtru.Dupa cum ai spus si tu majoritatea trag din spatele farului,din aripa,etc.
Plus ca la un aspirat traseul pe care trebuie sa il faca aerul trebuie sa fie cat mai scurt cea ce nu ai sa vezi la o admisie stock.

Imagineaza-ti ce minunii ar face o priza directa de aer la o viteza de peste 100 km/h.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 23:24   #19
kng_bv

Stage 1
 
kng_bv's Avatar
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Member of:
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

@toyota_gt4, de ce sa schimbi ECU? Unde ai vazut tu ecu Stage1, Stage2, etc?
Doar softul din ECU este Stage1, 2,3,4, ca hardware este ACELASI.
Si senzorii nu trebuiesc schimbati, de unde ai auzit prostia asta? Senzorii ii schimbi doar daca schimbi ecu si forma semnalului dat de senzorul vechi nu este acelasi cu cel pe care il stie noul ecu.
Ex: senzorul de arbore la opel astra 1.7 da un impuls de 5V/1ms la turatia X
in schimb la 1.8 senzorul de arbore da mai multe impulsuri de 5V/2ms la aceiasi turatie, cu o pauza ceva mai mare la PMS, dar asta se datoreaza in principal inelului de pe arborele cotit care in cazul 1.7 are o singura fanta, in cazul 1.8 are mai multe fante pentru a putea da si scanteia la momentul potrivit.

@adrian_rujan, la turbo (si in special la motoarele diesel) este foarte important ca traseul dintre intercooler si admisie sa fie cat mai scurt si cat mai ferit de caldura. Temperatura aerului ce iese din turbina poate sa sara de 100 grade celsius (la mine, la 1.8T se inroseste galeria de evacuare daca merg mult peste 5000 rpm). Zici sa ramanem la aspirate, dar in primul post ai intrebat doar de temperatura aerului in general, nu ai spus nimic despre un motor anume.
kng_bv is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 23:39   #20
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

Gresala mea ca nu am specificat insa la un turbo degeaba ii bagi aer mai rece cu 10-20 de grade pentru ca turbina o sa le incalzeasca imediat.Din acest motiv exista intercooler pentru a raci aerul care iese din turbina.

Totusi principile de functionare intre un aspirat si un turbo sunt foarte diferite deci e imposibil sa le punem in aceiasi oala si sa vorbim la modul general despre amandoua.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 10:13   #21
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by pasbogdan View Post
De ce inox la traiectul de admisie?Pt aspect?Termic inmagazineaza si transfera mai multa temperatura fata de "plastic".
Injectia este monopunct?In acest caz nu iti recomand sa renunti la incalzirea clapetei.
Un aspirat nu merita efortul unui traseu de admisie custom.Ma refer la un aspirat mediocru.Forma galeriei de admisie,dimensiunile porturilor supapelor,raportul de compresie,durata si deschiderea supapelor sunt factori care pot duce un aspirat de pana in 2l la 200+cai.
Iar dezvolt si brevetez teoria chibritului insa nu vad de ce nu e bun un traseu de admisie DE FABRICA ce colecteaza aer din grila si il livreaza in carcasa filtrului de aer.De ce bani aruncati pe fereastra pe trasee de inox,filtre nu stiu de care...
Inox pt ca asta se gaseste, ca dimensiune si forma si in plus, pt ca este lustruit pe interior.
Merita, pt ca din fabrica venea cu priza de aer de deasupra radiatorului, avea un traseu imbarligat, cu 2 cutii rezonatoare... acum are un traseu relativ drept, de ~30 cm, si trage aer din exterior.
De ce sa nu renunt la incalzirea clapetei? Mai ales vara, nu ii vad rostul... si nici nu vad legatura cu injectia.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 10:55   #22
costash

Stage 3
 
costash's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 159
Default Re: Temperatura admisie!

Pana la urma ce vrei tu sa obti din treaba asta cu temperaturile scazute pe intake la un aspirat?Crezi ca vei avea cu mult mai multi cai sau cum?Tot ce vei obtine modificand traseul de intake sa traga aer direct sau ma rog aproape direct sau fortat cum vrei tu sai spui va fi bun in raspunsul mai agil in acceleratie si la felul cum va trage mult mai bine dar astea vor fi doar 5 cai max.Nu te gandi ca va fi o transformare socanta sau mai stiu eu ce.La un aspirat ca sa il faci sa fie mai puternic spre deosebire de unul turbo care cu un remap poti obtine 30% mai multa putere sau chiar mai mult la aspirat pt aceeasi crestere de putere trebuie umblat la partea mecanica mai exact modificare chiuloasa, prin aceasta spunand deschiderea porturilor de admisie si evacuare ,supapele de admisie si evacuare marite etc. ceea ce e foarte costisitor si nu cu o crestere masiva de putere.
Ca un sfat incearca sa modifici evacuarea putin, mergi cu un diametru mai mare pe teava de dupa galerie pana dupa catalizatoare si pune un catalizator sport pentru o evacuare mai nerestrictionata.
__________________
UrS4 Revo SmS ....PS! Sold
(Check my photo album )
S2 coupe
(entry level 300+)
costash is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 11:22   #23
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Temperatura admisie!

Daca cu mine vorbesti, nu e cazul de sfaturi de genul asta... stiu si deja am evacuare completa, chiulasa nu se poate comprima decat din pistoane si nu imi bat capul momentan, iar cresterea de "5 cp" de care vorbesti este "vis" Nici nu se pune problema de acesti 5 cp, pornind de la un 80 cp stock ai masinii. E vorba de simplul fapt ca: aer mai rece = volum mai mic = mai mult amestec in cilindrii = putere si cuplu mai mare. Cu cat... nu stiu si nu conteaza, important e ca e ceva in plus. Rezultatul il voi vedea la final, cand voi termina cu toate si masina va merge bine.
La un aspirat chiar conteaza acest aer rece, pe cand la un turbo... culmea, nu conteaza deloc.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 12:21   #24
costash

Stage 3
 
costash's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 159
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Daca cu mine vorbesti, nu e cazul de sfaturi de genul asta... stiu si deja am evacuare completa, chiulasa nu se poate comprima decat din pistoane si nu imi bat capul momentan, iar cresterea de "5 cp" de care vorbesti este "vis" Nici nu se pune problema de acesti 5 cp, pornind de la un 80 cp stock ai masinii. E vorba de simplul fapt ca: aer mai rece = volum mai mic = mai mult amestec in cilindrii = putere si cuplu mai mare. Cu cat... nu stiu si nu conteaza, important e ca e ceva in plus. Rezultatul il voi vedea la final, cand voi termina cu toate si masina va merge bine.
La un aspirat chiar conteaza acest aer rece, pe cand la un turbo... culmea, nu conteaza deloc.
Ma adresam celui care a deschis acest topic dar si tu esti in aceeasi pozitie ca si el referindu ne la motoare .Da stiu ca vrei sa mi explici ceva ce se stie deja despre volumul aerului in camera de ardere si densiatea mai mare cu avantajul a mai adauga mai mult combustibil rezultand in mai multa putere binenteles daca masina e echiapata si cu oxigen sensor(debitmetru) care poate regla automat cantitatea de combustibil la voloarea de aer citita care optim ar trebui sa fie 1 la14 si toate alea , dar tot ce vreau e sa subliniez ca, cresterea de putere nu este mare, e aproape nesemnificativa dar vei observa un raspuns mai bun al motorului in accelerare.La turbo ca si la aspirat sau la orice motor va conta temperatura de intrare a aerului in motor avantaj la turbo e ca poti scade tepmeratura de intrare cu ajutorul intercooler ului dar mai nou se merge pe meth injection cu care poti scadea temperatura in camera de ardere si care ati da optiuni mai multe in banda de putere si diminueaza detonarea .

Last edited by costash; 04-06-12 at 12:24.
costash is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 12:39   #25
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Temperatura admisie!

La aspirat, daca nu comprimi prea mult motorul, nu exista problema detonarii, deci nu discutam despre raciri suplimentare ale amestecului. Si asa, poti sa modifici avansul si sa folosesti benzina cu CO mai mare si poti rezolva problema.
La turbo, ai intercooler, deci poti sa ai si 80 grade la filtrul de aer, ca nu conteaza... si oricum turbina incalzeste tot ce ai raci tu prin prize de aer directe.
Vorbim strict de aspirate, unde temperatura aerului la filtrul de aer conteaza si se resimte la intrarea in cilindrii. Evident ca se mai incalzeste pe traseu, dar acel + 20 grade (nu luati de buna cifra, am zis ca exemplu) pe care il ia aerul cand intra in galerie, poate fii 20 grade la filtru + 20 grade pe traseu = 40 grade; sau 60 grade la filtru + 20 grade pe traseu = 80 grade. Sunt cifre exemplificative, dar sunt niste diferente care conteaza, iar investitiile pt a face o admisie buna de aer sunt relativ mici.
Nu ai nevoie de, debitmetru. Sunt masini cu potentiometru de CO2, masini cu senzor de temperatura in admisie, masini cu sonda/sonde Lambda, masini cu MAP... de unde isi ia ECU informatiile si face amestecul si aprinderea. Orice masina pe injectie are un sistem de monitorizare si gestionare cu diversi senzori.
Ca sa dezvolt "teoria chibritului": la aspirate nu exista solutii minune, prin care sa scoti multi, multi cp dintr-o data. Aduni din ce poti... o admisie, o evacuare, o comprimare, o portare, o aprindere, un soft... fiecare iti da putin, dar adunate inseamna ceva in plus si se simt.

Si repet intrebarea mea de mai jos: ce termoizolatie mai ieftina si usor accesibila as putea folosi? Am vazut ca firme de prestigiu folosesc pe admisii o izolatie in genul gentilor/rucsacilor termoizolanti pt camping. A incercat cineva asa ceva? Exclud din start produse din fibra de sticla, neopren, izopren etc.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 13:08   #26
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Temperatura admisie!

Ce avantaj prezinta tubulatura de inox incat merita construita,pastrata si termoizolata?Mentionam mai sus de plastic/cauciuc
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 13:13   #27
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Temperatura admisie!

Am spus si mai sus: se gaseste usor, pe forma si dimensiunea potrivita, plus ca e lustruit pe interior. Si nu am construit-o, am cumparat-o direct facuta, cu cot, gaura pt senzorul de aer si stut pt furtunul de carter... deci ideala pt ce-mi trebuia mie.
Plastic de unde? Sa ma apuc sa iau tevi de scurgere din pvc si sa le modific/adaptez?
Vechea admisie era formata dintr-un tub lung, care trecea pe deasupra radiatorului, se bifurca intr-o cutie rezonatoare, continua la cutia filtrului, iesea din filtru pe un burduf de cauciuc, din care se mai bifurca la o cutie rezonatoare... si intr-un final ajungea la clapeta.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 13:18   #28
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Temperatura admisie!

costash nu vreau sa intru in polemici cu tine.Nu cred ca ti-ai gasit persoana sa o inveti ce si cum sa isi schimbe la motor.Fara suparare dar am bagat la banii in tuning mai mult decat costa masina ta deci nu e cazul sa ma inveti nimic.
Daca nu ai inteles subiectul e problema ta.
Pentru cultura ta generala sa stii ca se poate scoate si dintr-un aspirat 20-25% cu unele modificari aferenta.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 14:06   #29
kng_bv

Stage 1
 
kng_bv's Avatar
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Member of:
[AUDI]
Default Re: Temperatura admisie!

@adrian_rujan, da, scoti si din aspirat, cu o axa cu came variabila pe admisie (VANOS de la BMW sau VCT de la Ford spre exemplu) sau cu alte axe cu came + arcuri supape mai tari si multe alte modificari destul de costisitoare.
kng_bv is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 14:12   #30
costash

Stage 3
 
costash's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 159
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by adrian_rujan View Post
costash nu vreau sa intru in polemici cu tine.Nu cred ca ti-ai gasit persoana sa o inveti ce si cum sa isi schimbe la motor.Fara suparare dar am bagat la banii in tuning mai mult decat costa masina ta deci nu e cazul sa ma inveti nimic.
Daca nu ai inteles subiectul e problema ta.
Pentru cultura ta generala sa stii ca se poate scoate si dintr-un aspirat 20-25% cu unele modificari aferenta.

Da vad ca pana la urma cel mai intelept trebuie sa taca.Bafta!

Ps:zic ca ar fi mai bine sa ti pui bani deoparte sa ti ei o masina in care merita investit cu cap.
costash is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -