Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 04-10-08, 10:02   #46
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Quote:
Originally Posted by vitezoman View Post
cel mai eftim chip tuning cat costa si cat CP imi da
opel astra 1.7 cdti breack
Cel mai ieftin chip tuning la 1.7cdti e gratuit si nu-ti da nici un cal putere, indiferent ca masina e "breack", break, sedan sau hatch.
mituc is offline   Reply With Quote
Old 04-10-08, 18:36   #47
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Wink Sal

V-as ruga si eu , daca se poate,sa-mi dati si mie cateva informatii,k tot suntem la capiutolul "caii putere" .
Am un Bmw 320i M50B20 150 cai stoc. Din cauza unei probleme la computer,l-am schimbat cu altul,fostul proprietar spunandu-mi ca are cip pe el (de jim conforti). Filtrul de aer a disparut,l-am inlocuit cu un tub metalic , motorul aspira de sub spoiler,iar evacuarea e borla (doar finala,cea de mijloc am scos-o). Mai am si o pompa de benzina de 3 bari de pe un e46.Nu am avut ocazia inca sa o pun pe un dyno, doar informativ,imi puteti spune cam la cati cai s-a ridicat pana acum? Pana la sfarsitul anului intentionez sa-i pun un turbo , pe langa kitul ce contine turbina,conducte etc (l-am gasit la 1200 euro) ,imi mai puteti spune de ce as mai avea nevoie ? Spre exemplu cum pot decomprima motorul fara costuri exagerate,am auzit ca merge si cu 2 garnituri de motor! Injectoarele sunt bune cele de pe motorul de 2500 ? Merge sa ii pun turbo fara decomprimarea motorului ? Cam la ce cai si ce cuplu pot ajunge ? Daca exista cineva care detine un kit complet + tot ce am nevoie pt motor si doreste sa-l vanda , as dori sa posteze cateva date de contact. Mult. anticipat!
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 07-10-08, 12:20   #48
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Eu cred ca nu ai castigat nimic... poate doar o reparatie la motor Filtrul ala de aer crezi ca e pus doar de forma, ca sa mergi fara el daca asa ti se pune pata? Tot praful si gunoaiele pe care le trage admisia, unde crezi ca se duc? Ce le mai opreste acum sa nu ajunga in motor? Nimic! Pune un filtru sport bun, pozitioneaza-l in asa fel incat sa nu traga direct mizerii, apa etc si sa fie ferit de caldura de la motor.
Toba finala e frectie la picior de lemn, iar teava aia nu te ajuta cu nimic, poate doar o evacuare mai rapida in ture mari (4500-5000) si o pierdere de cuplu in ture mici.
Pompa de benzina cu debit mai mare pt ce? Injectoarele sunt tot cele vechi si debitul de benzina e dat tot de calculator, care da cat stie el, indiferent ce debit are pompa...
Kit-urile turbo bune stiu ca sunt ceva mai scumpe, nu doar 1200 euro... dar nu ma pricep, asa ca nu ma bag sa dau sfaturi.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 07-10-08, 19:48   #49
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Default

Mizeria nu intra in motor pt k e filtrata.(am folosit o panza care se gaseste pe filtrul de aer de 325 TDS) Mai sus intrebam daca sunt bune injectoarele de 2500 pt k dintr-astea am (nu stiu dak sunt cu bloc cu tot pt k nu am avut ocazia sa fac vreo comparatie),iar despre cipul din computerul de injectie am inteles,atunci cand l-am luat,k tine si injectorul deschis mai mult timp decat unul stoc,deci cum k ar baga mai multa benzina. De aici imi pot explica si consumul de 19% combinat (forja + mers normal) fatza de unul stoc al unui prieten care consuma 12~14 in acelasi ritm. La demaraj nu am avut ce discuta cu un 320i si un 525i (ambele M50 ),avand in vedere ca am jenti de 16'' cu gume de 225/55. Iar fara filtru,cu ce i-am facut eu,se simte bine rau la acceleratie,e mult mai responsiva. Comparativ la cum mergea inainte (filtru+toba+cip) merge mult mult mai bine fara filtru , fara toba centrala + pompa de benzina. Nu spun ca scoate mai multa putere,daca zici ca nu are de unde,dar mai bine merge garantat! Si da,fara tobe deloc,nu are fortza la turatii mici,am incercat.

Si legat de benzina care o da calculatorul la injectoare. Calculatorul nu face altceva decat sa deschida la miimi de secunda (probabil) injectoarele la un anumit moment. Eu cred k si pompa de benzina + valva de presiune de pe blocul de injectoare e importanta la consum (cred eu si la putere) De ce zic asta, pt k,computerul de injectie e conceput in asa fel incat sa tina injectorul deschis(sa zicem formal 1 secunda)un timp dat,dar calculat la presiunea din bloc! Practic computerul sau injectoarele nu trag sau sug benzina in motor,ci presiunea din bloc data de pompa,impinge benzina prin injector in camera de ardere.Si logic,daca intr-o secunda intra "x" ml benzina in motor la o presiune de 2 bari, alta intra prin acelasi injector,deschis la fel de mult timp,dar la o presiune mai mare! Iar benzina asta,combinata cu un amestec mai bogat de oxigen,genereaza mai multa putere. ..nu bag mana-n foc..prea mult,doar imi expun parerea!

Nu recomand nimanui sa-si scoata toba de mijloc sau sa-si indeparteze filtrul de aer daca vrea sa aibe o masina durabila si in conformitate cu normele. Eu st perfect constient de efectele negative pe care le are motorul din cauza lipsei filtrului,dar eu nu urmaresc sa ma ingrop cu masina asta si nici sa o vand pe viitor.Ma intereseaza puterea,poate sa-mi cada maine,nu-mi pasa chiar asa mult,o sa iau alta.O persoana care urmareste sa-si pastreze masina mult timp,sau nu are posibilitate,nu face asta. Vorba multa,saracia omului....

Last edited by 200SX; 08-10-08 at 00:12.
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 01:22   #50
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle View Post
Mizeria nu intra in motor pt k e filtrata.(am folosit o panza care se gaseste pe filtrul de aer de 325 TDS) Mai sus intrebam daca sunt bune injectoarele de 2500 pt k dintr-astea am (nu stiu dak sunt cu bloc cu tot pt k nu am avut ocazia sa fac vreo comparatie),iar despre cipul din computerul de injectie am inteles,atunci cand l-am luat,k tine si injectorul deschis mai mult timp decat unul stoc,deci cum k ar baga mai multa benzina. De aici imi pot explica si consumul de 19% combinat (forja + mers normal) fatza de unul stoc al unui prieten care consuma 12~14 in acelasi ritm. La demaraj nu am avut ce discuta cu un 320i si un 525i (ambele M50 ),avand in vedere ca am jenti de 16'' cu gume de 225/55. Iar fara filtru,cu ce i-am facut eu,se simte bine rau la acceleratie,e mult mai responsiva. Comparativ la cum mergea inainte (filtru+toba+cip) merge mult mult mai bine fara filtru , fara toba centrala + pompa de benzina. Nu spun ca scoate mai multa putere,daca zici ca nu are de unde,dar mai bine merge garantat! Si da,fara tobe deloc,nu are fortza la turatii mici,am incercat.
Inante de a veni cineva care copiaza modificarile tale mai bine spun ce si cum.

Injectaorele 2500 (M50B25) sunt mai mari (cel putin luand teoretic) deci intra mai multa benzina, dar nu si mai mult aer, deci puterea motorului scade...(ori cum nu e destul pentru turbo).
Filtrul de aer sport este mai eficient in genaral cu 20-50%, dar asta nu insemna ca intra mai multa aer in motor, poate cu 1-2% da, dar mai mult nu din cauza teavelor de legatura, rezonatoare, debitmetru, clapeta de acceleratie si altele ce sta in drumul aerului aspirat.
Partea ca consuma cu 20-30% mai mult decat a prietenului tau inseamna ca merge innecat motorul, deci are prea multa benzina, cel mai usor sa compari bujiile tale cu ale preietenului tau, ar trebuia sa fie in aceasi culoare.


Quote:
Si legat de benzina care o da calculatorul la injectoare. Calculatorul nu face altceva decat sa deschida la miimi de secunda (probabil) injectoarele la un anumit moment. Eu cred k si pompa de benzina + valva de presiune de pe blocul de injectoare e importanta la consum (cred eu si la putere) De ce zic asta, pt k,computerul de injectie e conceput in asa fel incat sa tina injectorul deschis(sa zicem formal 1 secunda)un timp dat,dar calculat la presiunea din bloc! Practic computerul sau injectoarele nu trag sau sug benzina in motor,ci presiunea din bloc data de pompa,impinge benzina prin injector in camera de ardere.Si logic,daca intr-o secunda intra "x" ml benzina in motor la o presiune de 2 bari, alta intra prin acelasi injector,deschis la fel de mult timp,dar la o presiune mai mare! Iar benzina asta,combinata cu un amestec mai bogat de oxigen,genereaza mai multa putere. ..nu bag mana-n foc..prea mult,doar imi expun parerea!
Degeaba ai schimbat pompa de benzina daca presiunea nu a crescut (asta e reglat de o valva la capatul rampei de benzina la motoarele vechi, la cele noi char in rezervor dupa pompa de benzina). Pompa de BMW e destul pentur 400-450 de cai, incercat, face o presiune undeva la 6 bari si 190 litri pe ora, ce e mult, foarte mult. Presiune pe rampa e 3 bari...

Quote:
Nu recomand nimanui sa-si scoata toba de mijloc sau sa-si indeparteze filtrul de aer daca vrea sa aibe o masina durabila si in conformitate cu normele. Eu st perfect constient de efectele negative pe care le are motorul din cauza lipsei filtrului,dar eu nu urmaresc sa ma ingrop cu masina asta si nici sa o vand pe viitor.Ma intereseaza puterea,poate sa-mi cada maine,nu-mi pasa chiar asa mult,o sa iau alta.O persoana care urmareste sa-si pastreze masina mult timp,sau nu are posibilitate,nu face asta. Vorba multa,saracia omului....
Tobele nu prea conteaza la viata motorului...mai mult de asta restrictioneaza oarecum evacuarea, dar daca le dai jos nu o sa ai putere mai mare in 99% din cazuri la masinile noi. La fel si filtrul sport daca e curatat cum trebue e ok pentru minim 100.000km, alta poveste e cum e plasat...


Parerea mea ca motorul tau are putere mai mica, sau in cel mai bun caz asemanator cu originalul, numai ca e mai zgomotoasa.
Sa nu ei in rau, dar daca pana acum ai urmat sfatul unora care au vrut sa faca bani din tine si au spus povesti care tia facut sa creeazi un fel de placebo e meritul lor, dar realitatea sta departe de asta.

sa ai placere demasina ta si fara evenimente neplacute.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 21:45   #51
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Acum sa mai zic si eu cate ceva
Nu am spus ca imi consuma mai mult cu 20% decat a prietenului meu, am spus ca a mea consuma 19% iar a lui undeva in jur de 14%. Motorul nu merge deloc inecat,daca ar merge asa as simte si in plus,ar da multa benzina nearsa pe teava! Motorul merge foarte bine! Acum legat de pompa de benzina,nu pot sa spun sigur pt k nu sunt,dar cred ca la un stoc,pompa de benzina baga undeva in jur de 2 , 2,5 bari la un 2000 24v. Si baga atat pt k e limitata de valva din capatul blocului de injectoare,facuta special sa deschida la 2 bari ,2,5 bari. La mine alimentarea cu benzina (pompa,injectoarele,valva ,nu stiu sigur daca si blocul injectoarelor) sunt schimbate. Valva de presiune este pereche cu pompa de 3 bari. Sigur baga mai multa benzina, iar legat de amestecul de aer,crezi ca fortzat la maxim,motorul poate trage doar cat putem vedea si auzi noi ? Nu cred ca admisia sau motorul a fost gandit de german sau de orice alt producator si dat spre folosintza la capacitati maxime! Debitmetrul isi face treaba,el dozeaza cantitatea de benzina dupa aerul care trece prin el. Nu primeste niciodata benzina multa cat sa se inece motorul la turatii joase (in special la ralanti).Motorul merge rotund la ralanti chiar daca restrictionezi 3 sferturi din gura de admisie a debitmetrului.Se regleaza singur,poti incerca. Iar la masinile noi,inlaturarea tobei are efecte negative cum ar fi pierderea cuplului in turatii joase pt ca marea parte a motoarelor noi sunt "sufocate" de fel de fel de senzori,printre care si sondele lambda de pe evacuare. Ele verifica presiunea din tzevi si gazele de acolo,ajustand mersul motorului; o scadere de presiune sau ceva "altfel" decat ar trebui sa fie,duce la pierderea performantelor. ....Eu nu am lambda pe esapament.
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 22:15   #52
vitezoman

Stage 4
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 172
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Quote:
Originally Posted by mituc View Post
Cel mai ieftin chip tuning la 1.7cdti e gratuit si nu-ti da nici un cal putere, indiferent ca masina e "breack", break, sedan sau hatch.
dar pt. +40cp cat costa
vitezoman is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 22:46   #53
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle View Post
Acum sa mai zic si eu cate ceva
Nu am spus ca imi consuma mai mult cu 20% decat a prietenului meu, am spus ca a mea consuma 19% iar a lui undeva in jur de 14%. Motorul nu merge deloc inecat,daca ar merge asa as simte si in plus,ar da multa benzina nearsa pe teava! Motorul merge foarte bine! Acum legat de pompa de benzina,nu pot sa spun sigur pt k nu sunt,dar cred ca la un stoc,pompa de benzina baga undeva in jur de 2 , 2,5 bari la un 2000 24v. Si baga atat pt k e limitata de valva din capatul blocului de injectoare,facuta special sa deschida la 2 bari ,2,5 bari. La mine alimentarea cu benzina (pompa,injectoarele,valva ,nu stiu sigur daca si blocul injectoarelor) sunt schimbate. Valva de presiune este pereche cu pompa de 3 bari. Sigur baga mai multa benzina, iar legat de amestecul de aer,crezi ca fortzat la maxim,motorul poate trage doar cat putem vedea si auzi noi ? Nu cred ca admisia sau motorul a fost gandit de german sau de orice alt producator si dat spre folosintza la capacitati maxime! Debitmetrul isi face treaba,el dozeaza cantitatea de benzina dupa aerul care trece prin el. Nu primeste niciodata benzina multa cat sa se inece motorul la turatii joase (in special la ralanti).Motorul merge rotund la ralanti chiar daca restrictionezi 3 sferturi din gura de admisie a debitmetrului.Se regleaza singur,poti incerca. Iar la masinile noi,inlaturarea tobei are efecte negative cum ar fi pierderea cuplului in turatii joase pt ca marea parte a motoarelor noi sunt "sufocate" de fel de fel de senzori,printre care si sondele lambda de pe evacuare. Ele verifica presiunea din tzevi si gazele de acolo,ajustand mersul motorului; o scadere de presiune sau ceva "altfel" decat ar trebui sa fie,duce la pierderea performantelor. ....Eu nu am lambda pe esapament.
Cumpara o carte sa u sa cauti ceva despre motoare ca habar nu ai cum functioneaza ele, asta spun a inginer mecanic.
Pana nu faci asta nimeni tu te va lua serios, si distrugi motorul in aceasi timp.

Sa nu ei in rau, dar dupa ce ai citit destul si recitesti posturile dai seama ca e crima ce faci cu motorul.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 22:51   #54
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

am citit multe, dar de la a citi pana la a pune in practica e cale lungutza. Nu iau nimic in nume de rau,fiecare cu parerea lui , ce am facut noi a fost un simplu consult si o schimbare de pareri. Acum sa fim seriosi,.. cam orice modificare majora a motorului,in spoecial cand incerci sa scoti mai mult decat i-a lasat producatorul....tot moarte curata se cheama. Daca vrei sa ai mai mult,trebuie sa dai la schimb ani buni din viatza motorului.
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 23:13   #55
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Stie careva cu exactitate ce presiune scoate pompa de benzina la un e46 320 ...cu motor de 2200 cred! ?
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-08, 15:22   #56
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle View Post
Acum sa mai zic si eu cate ceva
Nu am spus ca imi consuma mai mult cu 20% decat a prietenului meu, am spus ca a mea consuma 19% iar a lui undeva in jur de 14%. Motorul nu merge deloc inecat,daca ar merge asa as simte si in plus,ar da multa benzina nearsa pe teava! Motorul merge foarte bine! Acum legat de pompa de benzina,nu pot sa spun sigur pt k nu sunt,dar cred ca la un stoc,pompa de benzina baga undeva in jur de 2 , 2,5 bari la un 2000 24v. Si baga atat pt k e limitata de valva din capatul blocului de injectoare,facuta special sa deschida la 2 bari ,2,5 bari. La mine alimentarea cu benzina (pompa,injectoarele,valva ,nu stiu sigur daca si blocul injectoarelor) sunt schimbate. Valva de presiune este pereche cu pompa de 3 bari. Sigur baga mai multa benzina, iar legat de amestecul de aer,crezi ca fortzat la maxim,motorul poate trage doar cat putem vedea si auzi noi ? Nu cred ca admisia sau motorul a fost gandit de german sau de orice alt producator si dat spre folosintza la capacitati maxime! Debitmetrul isi face treaba,el dozeaza cantitatea de benzina dupa aerul care trece prin el. Nu primeste niciodata benzina multa cat sa se inece motorul la turatii joase (in special la ralanti).Motorul merge rotund la ralanti chiar daca restrictionezi 3 sferturi din gura de admisie a debitmetrului.Se regleaza singur,poti incerca. Iar la masinile noi,inlaturarea tobei are efecte negative cum ar fi pierderea cuplului in turatii joase pt ca marea parte a motoarelor noi sunt "sufocate" de fel de fel de senzori,printre care si sondele lambda de pe evacuare. Ele verifica presiunea din tzevi si gazele de acolo,ajustand mersul motorului; o scadere de presiune sau ceva "altfel" decat ar trebui sa fie,duce la pierderea performantelor. ....Eu nu am lambda pe esapament.
Ba iti consuma cu 20% mai mult(procentual),de fapt cu 35% mai mult-o masina similara consuma 14 a ta 19,iar diferenta procentuala intre 19 si 14 este un PLUS de 35%(dar nu asta e ideea)
Motorul tau "inghite mai multa benzina,dar aceeasi cantitate de aer(doar daca ti-a montat cineva fara sa stii tu un compresor sau o turnina,doua,in cascada,twin,bi,tri-turbo)
Deci merge"inecat"
Ceva stii tu despre sonda aia lambda....dar nu tot:ea e raspunzatoare de cititul continultul de OXIGEN din gazele de evacuare,emitand un semnal "calcualtorului motor",acesta aducand ajustari cantitatii de combustibil(cel mai usor de "plusat"sau scazut).Ar fi frumos sa stim daca exista producatori care compenseaza un rich mixture cu +de aer,sau lean cu un - de aer.Acest minus de aer s-ar putea efectua cu o crestatura in traiectul de admisie,unde este introdusa o placa,actionata de un motoras pas cu pas) Glumesc,dar nu e imposibil.
In concluzie,daca tu(sau dvs)dar prefer sa cred ca discut cu "prieteni" nu ai sonda lambda,cine corecteaza amestecul stochio-schizofrenic) nu ai de unde sti ca nu merge"INECAT"(ador termenul asta,imi e dor de plutitoare si jiglere)
Un analizor de gaze iti va fi MARTOR la procesul etapei.
Ne mai auzim
Imi place subiectul

Bogdan Pascu
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 21-11-08, 22:22   #57
turbocip

Stage 4
 
turbocip's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 218
Exclamation Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

avem cateva sute de motoare VW AUDI SEAT SKODA OPEL etc facute .....

nici o problema !!!

cu un tdi trebuie sa stii si cum sa mergi ! [cu sau fara ciptuning]



https://forum.4tuning.ro/showthread.p...29#post1860629
__________________
◄◄◄ www.turbocip.ro ►►►
Diagnoza & Chiptuning - Partener TCMTurbo zonele Ilfov & Bucuresti
FEEDBACK - Activez Functiile RANGE/Cornering/Rollup-down - Telefon:0722.384.553
turbocip is offline   Reply With Quote
Old 29-11-08, 10:54   #58
unchiulNOS
Banned

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 230
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

dupa rampare este de preferat sa se fol benzina de la 98 in sus, daca fortezi masina.
pt mers normal sau sportiv, dar nu brutal, merge si 95.

am inteles ca la unele masini, parca dupa 99', atunci cand bagi benzina 95, masina se seteaza* intr-un anumit fel, iar cand bagi 98(de ex) softul recunoaste benzina cu cifra oct mai mare si merge altfel.
sau masinile mult mai noi au asa cv si am incurcat eu!?

ce se intampla daca fortezi masina pana la zona rosie cu benzina de 95 pt un timp indelungat!?
unchiulNOS is offline   Reply With Quote
Old 29-11-08, 11:52   #59
turbocip

Stage 4
 
turbocip's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 218
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

alimenteaza cu combustibilul care e cel mai bun - pentru masina ta @ aceeasi treaba si cu schimbatul uleiului si filtrelor carburant si aer / daca calitatea e slaba - problemele apar chiar daca este tunata sau nu!
Stima !
turbocip is offline   Reply With Quote
Old 29-11-08, 12:59   #60
unchiulNOS
Banned

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 230
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

da inteleg ce vrei sa spui, dar am auzit cateva care au cazut pt ca au folosit 95 si masinile fusesera forjate la maxim.

cei care au masini de curse fol intotdeauna benzina f buna, cu cifra octanica mare>gen 100 carerra pt ca vor sa scoata tot ce este mai bn din motor, dar noi astea care vrem un tuning lejer dar de efect: rampare, bujii ngk, evacuare completa, filtru conic k&n si nu cautam sa scoatem "untul" din motoare, la modul ca nu fortam motorul la maxim cu reglaje, ci mai lasam rezerve de putere, POT aparea probleme serioase pt mot(folosit in forta), daca fol pt o perioada destul de mare benzina 95!?
nu garanteaza nimeni daca mot are de suferit din cauza benzinei(nu ma refer la benzina proasta>gen furata sau mai stiu eu d ce fel) 95!?
stiu ca se recomanda benzina 98-100+ pt o fct mai buna a mot!

deja cand folosesti benzina 100+, ai din start un motor "cipuit" pt ca iti da cu 5% mai mult din start, chiar daca mot este stock.
eu de ex cand fol 100 carerra simt cel mai tare consumul, care este fulminant de mare fata de 98, sa nu mai zic de 95.

Last edited by unchiulNOS; 29-11-08 at 13:02.
unchiulNOS is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -