Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
16-07-06, 20:42
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
|
Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
Cazul de fata:
Ford Focus 1.8 tdci 116cp 280nm.
Eu am gasit chipul Bluefin facut de o firma din Anglia. L-am ales pe acesta pentru ca este afiliat Ford Focus owners club.
Teoretic creste puterea PANA LA 140cp si cuplul pana la 330nm. Acuma va intreb pe cei care v-ati facut chip tuning la motor:
-Care este cresterea puterii fata de stock si fata de maximul declarat de companie?
-Ati intampinat probleme de orice fel la motor? Am auzit multe legende cum ca chip tuningul ar provoca probleme, dar prefer sa aud de la oameni care chiar au chip.
-A crescut mult turatia de cuplu maxim?(mai mult pentru posesorii de diesel, unde poate aparea turbo lag)
-Pretul chipului daca se poate, sunt curios ce diferenta exista intre un chip de 200 si unul 700 euro.
__________________
<a href="http://copycenter.alfasoft.ro">Copy Center Cluj</a>
|
|
|
16-07-06, 23:19
|
#2
|
Stage 3
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of: [Moderators]
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
de obicei un producator de chipuri estimeaza puterea si cuplul final pe un motor stock in stare buna. de obicei se cam ajunge la valorile pe care le afirma, daca se masoara masina pe un dyno.
un chip bun, nu provoaca nici un fel de probleme care sa afecteze in vreun fel comportarea motorului. la dieseluri e posibil la anumite turatii si sarcini ale motorului, sa apara un un pic de fum, dar nu e ceva de ingrijorat.
cuplul in majoritatea cazurilor coboara ca si turatia la care e atins, iar lagul scade.
la bani nu pot sa spun nimic. pretul unui chip e foarte mult dictat de firma care il produce, timpul necesar dezvoltarii pentru a il face cat mai precis si nu in ultimul rand de performantele acestuia. e posibil sa gasesti chipuri de la firme celebre care ofera o crestere de performanta mai mica decat a altor chipuri, fiind mai conservatoare fata de motor, dar in acelasi timp sa coste mai mult.
|
|
|
17-07-06, 00:48
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,299
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
- fum mult
- turbina belita
Asta s-a intamplat la cel putin 2 prieteni...
|
|
|
26-07-06, 18:39
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 369
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
La Ford pt ca se modifica doar harti de injectie si limitator de cuplu , dupa modificare vei avea fum mai mult sau daca acum nu scoate dupa va scoate dar doar pe forja .Ca performante vei cistiga aprox. 25cp si 25% la cuplu iar cu o versiune mai inpinsa dar fumigena se poate ajunge pina la max. 30-35cp .Cu cit vrei mai mult cu atat scoate mai mult fum .La acest model nu exista harta de presiune turbo , adica nu vei avea probleme cu turbina.Consumul creste pe mers sportiv (unde si performantele sunt net superioare)si ramane acelasi sau scade cu pina la 10% din vechiul consum pe mers normal.
Cu respect,
Ceky
|
|
|
08-06-07, 17:01
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
si atunci fumul de la ce e? nu s e face ardere completa. ulei.... nu vad de la ce ar aparea fum.... ca e motorina?
|
|
|
08-06-07, 18:10
|
#6
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
Quote:
Originally Posted by GabiByte
Care este cresterea puterii fata de stock si fata de maximul declarat de companie?
|
- cresterea de putere a fost peste cea asteptata
Quote:
Originally Posted by GabiByte
-Ati intampinat probleme de orice fel la motor? Am auzit multe legende cum ca chip tuningul ar provoca probleme, dar prefer sa aud de la oameni care chiar au chip.
|
- am masina de peste 3 ani modificata si inca nu am avut probleme, sunt de parere ca reviziile dese (nu am lasat niciodata sa ajung la 5000km ca sa schimb uleiul si alte consumabiile) si verificari lunare ale masinii, sa aibe apa in sistemul de racire ulei cat trebuie, suruburile sa fie la locul lor...
Quote:
Originally Posted by GabiByte
-A crescut mult turatia de cuplu maxim?(mai mult pentru posesorii de diesel, unde poate aparea turbo lag)
|
nu am diesel,
Quote:
Originally Posted by GabiByte
-Pretul chipului daca se poate, sunt curios ce diferenta exista intre un chip de 200 si unul 700 euro.
|
pret 0 (adica gratis)
|
|
|
08-06-07, 19:10
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
Fumul sa nu te ingrijoreaza (noul Ml scoate cat nu vad modelul...420cdi, si la fel restul dieselurilor, doar la forja) fumul vine din cauza ca intra prea multa motorina in motor care nu poate sa arda (asta daca e negru)
Chipul poate modifica multe...in general modifica semnalele de la senzor (motorul merge tot timpul parca ar fi rece, in acest fel da mai mult motorina...sau cum e facut chipul) sunt chipuri care modifica harata, presiunea turbinei, presiunea injectorului (este care face totul deodata...daca poate).
Si eu am un "chip", mai bine zis am un program nou la un TDI, in zilele de glorie avea 90cai...acuma peste nu stiu cat car mult.
Da, normal ca afectaza motorul, nu vreau sa iau cheful dar fordul nu stau bine cu motoare diesel (nici cu cele de benzina...)...eu am vazut cateva TDCI distrus, merge ca tractorul...ma rog.
Afectaza dar putin, un chip bun e facut bine, nu dupa 1-2-3 motoare testate ci multe. Programul aecesteia poate se distruga motorul si poate sa mareasca viata...depinde ce gasesti.
La service mare, la masinile noi se pune alt program, in general... se pune ca experiment (citesc "telemetria" motorului, care este trimis la fabrica, unde fac programuri si tot timpul schimba ceva, evident ca nu pentru tine, ci pentru toate masinile din serie...poate ca este foarte putin, dar se simte dupa 3-4ani).
Motoarele de azi sunt testate la rece (deci in fabrica nu sunt pornite pe stand numai cand iese) este corect ca nu este mare diferenta intre putere dar eu am vazut TDI la 95cai si la 84cai...ambele noi la service, inca folia era pe caroserie, acceasi model acceasi motor de 90cai, aceasi pneuri (absolut tot era la fel) deferenta nu prea se simte...dar eu zic ca prima va merge cu minim 50.000km mai mult...si chear de asta nu se poate stie cat plus iti da exact chipul.
Eu personal nu asi pune plug&play chip in masina...pur si simplu nu este facut pentru motorul meu, numai pentru tipul meu de motor...iti sfatuiesc sa faci alt program numai pe dyno (cu tot ca ar fi bine sa fie engine dyno...dar ma rog, nu scoti tot motorul pentru asa ceva).
|
|
|
08-06-07, 19:55
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 507
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
chip-tuning este accelasi lucru cu flash-tuning ?
|
|
|
11-07-07, 17:02
|
#9
|
Stock
Join Date: Jul 2007
Posts: 2
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
am si eu un megane2 seadan...1,5dci 80 cai...cam la cati cai pot sa ajung cu el fara sa fac modificari majore la motor?
|
|
|
31-07-07, 23:42
|
#10
|
Stage 2
Join Date: Dec 2006
Posts: 57
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
100cp, satisfactie garantata. am doi posesori care au motorul asta si dupa modificare au fost extrem de incantati
|
|
|
01-08-07, 21:11
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of: [FORD]
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
eu as fi incantat de la 110 la 150 sau de la 150 la 180 dar de la 80 la 100...e mai tare ca loganu?
|
|
|
03-08-07, 10:27
|
#12
|
Stock
Join Date: Jul 2007
Posts: 4
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
Sal sunt nou p aici yo nu prea le am asa bine cu astea vreau sa-mi zica si mie cineva dak imi pun chip la un corsa 2001 1.2 16v 75 cp poate sa creasca pana la 105 cp 110? si dak stiti cam ce urmari poate sa aiba .... Ms
|
|
|
03-08-07, 12:16
|
#13
|
Stage 2
Join Date: Dec 2006
Posts: 57
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
Cresterea din CHIP/FLASH, la masinile aspirate este de 8-10% din cat ai, deci slabe sanse sa castigi cat zici tu. Daca mai pui si un filtru si o evacuare klumea poate ajungi la 85-90cp
Succes
__________________
SEAT TOLEDO 2.0TDI, ~200CP(asa arata aparatele), plus alte chichite interesante .
tuningmotor.ro
|
|
|
16-08-07, 17:16
|
#14
|
Stock
Join Date: Jul 2007
Posts: 4
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
pfff speram si yo sa-l duc la 105 macar lasa k ma duc sa ma interesez bine de tot sa vedem ce se poate face ) ms mult oricum
|
|
|
21-08-07, 18:30
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 632
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [SKODA]
|
Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning
La o Skoda Octavia 1.9/77kW/105cp cutie 5 trepte stok cu un cip la ce putere as ajunge fara a afecta in nici un fel motorul ??
|
|
|
|
|