Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 20-01-09, 23:19   #136
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Eu nu pot decat sa ii inteleg pe cei care fabrica masini.
Acestia au o mare problema cu tuningul pe buna dreptate.
Multe din aceste interventii "autorizate" aduc prejudicii bunei functionari a autoturismului. Nu tot ce zboara se manaca.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 11:28   #137
Nba1

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 357
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

https://forum.4tuning.ro/469-electric...a-solutie.html
Nba1 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 11:41   #138
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Nu vrei sa ne lasi cu reclama la produsele tale si sa o pastrezi pentru sectiunea comerciala?
Multumim!
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 11:50   #139
Nba1

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 357
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Cum facem rost de mai multi cai putere ?
Nba1 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 12:08   #140
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Am citit si anuntul respectiv si nici macar o explicatie despre ce vinzi nu exista.
Un brand, un pdf, macar principiul de functionare.
Printre randuri citind, pare un piggyback cu mai multe optiuni.
Cu avantajele si marile lui dezavantaje.
Nici macar nu prezinta avantajul Unichipului de a fi configurat pe fiecare masina in parte ci doar dupa tipul de masina conform anuntului.Probabil dupa tipul de motor nu dupa tipul de masina ar trebui sa fie realitatea.
Te asteptam cu niste fise dyno si cu detalii despre functionarea sistemului pe care il vinzi.
Multumesc!
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 12:16   #141
Nba1

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 357
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Era normal ca dupa tipul de motor ..... Poate m-am exprimat gresit , dar totusi ...
Nba1 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 12:23   #142
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Ok.
Revino cu o prezentare detaliata a produsului si cu avantajele si dezavantajele lui, eventual si cu ceva rezultate masurate pe dyno.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 13:02   #143
Nba1

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 357
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Sigur , o sa postez cateva rezultate dyno .
Oricum , avantajele fata de o resoftare clasica sunt fara discutie superioare ( cum am spus , nu scoate fum DELOC , nu pierzi garantia masinii , nu iti crapa turbina - la exploatare responsabila bineinteles - , pretul mult mai mic decat o resoftare , buton ON / OFF , iar consumul de carburant se reduce simtitor + are cresteri mai mari de CP fata de o resoftare obisnuita , fara efecte negative ) .
Oricum , inca nu am avut timp sa fac o descriere completa , dar voi mai adauga pe parcurs .
Nba1 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 13:20   #144
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

In afara de butonul on/off nici unul din cele enumerate de tine nu sunt reale.
Caii nu pica din cer
Putem sa detaliem punct cu punct avantajele unei resoftari clasice fata de ce oferi tu.
Dupa cum am mentionat.
Aici e aria tehnica, nu intra toti copii de bani gata care vor cai cu bani.
Intra cei care mai stiu cum functioneaza un motor cat de cat.
Daca pe sectionea comerciala poti vinde orice , aici nu prea merge cu praf in ochi. Are si avantaje bineinteles dar aia cu fumul si caii scosi din piatra seaca nu prea sunt ok.

Intrebare: se pot configura hartile custom sau vin gata presetate de la fabricantul aparatului?
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 16:24   #145
Nba1

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 357
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Ele vin presetate , dar poti sa iti salvezi 10 harti maxim modificate de tine , dar nu vor da randamentul celor de la producator .

Nu vad nici un avantaj al resoftarii clasice , nici macar la pret ( o resoftare poate ajunge si la 1000 euro la o firma gen SKN , dar in medie cam 300-500 tot te costa ) , si trebuie sa te duci mereu sa iti rescrie softul original cand ai vreo problema .

Chiar vreau sa aud parerea ta pentru ca te pricepi si poate sa ai dreptate in unele privinte , dar ce avantaje dai unei resoftari clasice , exemplu daca ma duc la RBN ( am dat un nume aleatoriu ) .
Nba1 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 16:49   #146
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Pai din start nu exista 2 motoare identice.
Cum sa pui aceeasi harta pe TOATE motoarele cu un anume cod.

Sa zicem ca ai si tu ca tot omu , ceva modificari pe la motor.
Cum facem softul in situatia asta?

Sau vine clientul cu aparatul inapoi si zice ca nu ii trage sus in ture.
Da niste detalii, ce parametri poti modifica, ce parametri poti masura cu aparatul tau.
Spui ca da mai multi cai decat o resoftare clasica.
Din ce anume ii scoate?
Spui ca da mai putin fum.
Poate daca folosesti o harta fara fum, cu siguranta pe harta aia cu multi cai va da fum in ture joase pe un diesel.
De ce o resoftare clasica facuta de un profesionist cu experienta strica o turbina si aparatul tau nu?
Mai ales in conditiile in care da mai multi cai.
Avantajele ar exista daca s-ar putea modifica acele harti exact cum modifica tunerii softul din memoria ECU-ului.
Atunci aparatul tau ar fi un plus adus resoftarii clasice.
De aia iti cer mai multe detalii si sunt sigur ca nu sunt singurul interesat.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 04-01-12, 17:04   #147
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Avantajul unor modificari fix pe motorul tau, nu pe "modelul de motor". Ar trebui sa tina cont acest "fabricant" ca motoarele difera, chiar fiind identice ca model. Sunt foarte multe motoare care scot mai multi sau mai putini cp decat declara fabricantul si cifrele difera de la masina la masina.
Mai tine cont si ca unii au masinile deja modificate si chiar si un amarat de filtru sport, daca este bine pus, poate sa faca diferenta la o eventuala modificare de soft. La polul opus, o masina pe care se pune asa ceva (piggyback, unichip, chip, resoft) poate sa aiba un senzor defect, o sonda Lambda care nu mai citeste corect... sau poate doar un amarat de filtru de aer imbacsit. Si atunci tu ce faci, dai din umeri cand proprietarul masinii se plange ca nu are acel castig de putere fiindca tu i-ai vandut doar un soft facut de altii virtual si nu stiai cifrele date de ECU?
Si multe, multe altele...
Sunt atat de multe variabile la un motor si la o modificare de soft, incat putem discuta mult si bine, dar sunt discutii care sigur s-au mai purtat aici pe forum.

bluey a zis bine, nu ai explicatii clare, decat o reclama exagerata a unui produs. Oare de ce nimeni nu garanteaza asemenea cifre (40% crestere de putere) doar dintr-un soft? La Dacia chiar 50%??? Eu am o singura intrebare: CUM? Cum explici tu unui client, nu zic unui "Toma necredinciosu'", ca ii oferi o crestere reala (nu doar pe hartie) de 50%, din ce scoti cp? Cum garantezi aceasta crestere si in acelasi timp pastrarea fiabilitatii si reducerea consumului?

L.E: mi-ai luat-o inainte bluey.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 16:28   #148
Nba1

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 357
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Pentru cel care a spus ca firmele din afara au investit miliarde si miliarde in dezvoltare ( nu il contrazic ) , dar cate avantaje are un chiptuning clasic , si cate DEZAVANTAJE are ?
Citeste-mi te rog postul de aici , nu stau sa il copiez de 10 ori , citeste textul pe care l-am copiat ( nu am pus link sa nu fac reclama ) , si zi-mi dezavantajul din pct tau de vedere .

https://forum.4tuning.ro/469-electric...ml#post4809061
Nba1 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 16:49   #149
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Care e legatura intre turbina si returul motorinei?

Banuiesc ca realizezi ca in cazul unei probleme la motor ECU nu va "vedea" problema si nu va intra in limp mode.
Nici un powerbox nu va ajunge vreodata la performantele pe care le poate obtine un tuner prin chiptuning.
ECU nu are doar 2 harti.
Daca dieselul e mai permisiv la raportul aer/combustibil nu inseamna ca are doar 2 harti si gata ies caii.
Powerboxul se poate defecta aducand probleme mult mai mari masinii si motorului prin chiar sistemul lui de functionare , "pacalirea" ecu-ului modificand datele venite de la senzori si invers , modificand datele trimise de ecu catre motor.
Treaba aia cu scaderea consumului e praf in ochi cu exceptia cazului in care se foloseste un soft destinat acestui lucru care vine la pachet cu mai putini cai.
Nu poti obtine cai putere fara consum de combustibil.
Intr-adevar e o solutie mult mai comoda si mai rapida decat un chiptuning.
E doar pentru masini stock.
Treaba cu pretul iar e cu dus si intors.Poti primi pe mail un soft cumparat de pe net care face acelasi lucru ca si powerboxul si in bani mai putini.
Vrei calitate, apelezi la un profesionist, vrei un sticker frumos pe masina cu un nume mare, platesti.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 05-01-12, 16:53   #150
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Avantaje:

- Powerboxul, pastreaza programul motorului, dezolvatat de ingineri in fabrica, neintervenind asupra ECU-lui din motive de siguranta
- Montajul dureaza cca 10 minute, in functie de abilitatile practice a fiecaruia. Reamintim ca se monteaza pe mufele originale ale masinii.
- De asemenea, nu pierdeti garantia, deoarece nu se intervine asupra ECU-lui (ca si in cazul resoftarii) si se poate demonta oricand, in caz de nevoie
- PowerBoxurile sunt gandite pentru fiecare motor in parte
- Prin optimizarea injectiei, cresterea de putere este de 15-20% iar cuplul creste cupana la 20%
- Printr-o reglare corespunzătoare şi un stil de condus adecvat se poate obţine o reducere a consumului de combustibil cu 5-15%

Dezavantaje:

- Si aici, pirateria este principalul factor daunator. Din pacate, acesta este daunator si masinii dumneavoastra. Pe piata exista powerboxuri facute pe genunchi, in cutii de intrerupator, care pacalesc ECu-ul. Acestea sunt daunatoare, deoarece masina fumega si cu timpu se defecteaza principalele componente cum ar fi turbina sau injectoarele.


Hai sa va explic pe romaneste care e treaba:

Motorul merge dupa 3 harti: Aer ,injectie si sofer..
Powerboxul, trimite date modificate la ECU, si modifica harta de injectie. Prin acea harta , se schimba timpii de injectie, presiunea si cantitatea. Baga mai multa motorina, dar in loc sa o trimita in turbina si apoi afara, o baga pe retur si ce e surplus, recircula deci => lipsa fum



Am dat eu copy-paste, ca sa se vada, nu e greu deloc.

Singurul avantaj al power box-ului este ca e plug-n-play, dar ceea ce face el este sa "pacaleasca" ECU-ul masinii sa dea mai multa carburant. Asta scrie si in ultimile randuri citate de tine (si de mine mai sus). Ceea ce nu inteleg, este cum de trimite surplusul pe retur, cu atata precizie.
Si nu mai inteleg cum de optimizeaza atat de bine toti parametrii motorului, fara ca macar "fabricantul" sa fi vazut masina. Tu cand vinzi un asemenea produs (care apropos, nu stim nici macar cum se numeste si de cine e facut, ce soft are...), te duci la client cu laptopul in brate si cu interfata, sau macar cu testerul? Intrebi ce modificari are pe masina sau ce probleme are la ea? Nu stiu de ce ma indoiesc de astea...
Dezavantaje? Din punctul meu de vedere dezavantajele sunt lipsa avantajelor prezentate de tine. NU EXISTA cresteri de putere atat de mari fara compromisuri si pierderi de fiabilitate. Putere sporita cu consum scazut nu se poate.

Motoarele de serie sunt "tinute" la o putere mai mica din motive de fiabilitate, norme de poluare, consum etc. Tuningul pe un motor inseamna impingerea motorului peste aceste limite, prin diverse modificari, dar toate au un pret.

Imi pare rau, eu ma asteptam la o explicatie din partea ta, nu la un copy-paste de pe net. Tot nu pot sa inteleg de unde cresterile alea de putere de 50%, scaderile de consum de 20% si fiabilitatea 100%, fiindca nu ai explicat nimic. Textul de mai sus e abureala de marketing, chiar si cu cifre mai mici decat cele oferite de tine.
Eu nu am nimic de demonstrat, nici macar nu am masina diesel... in schimb, tu incerci sa-ti vinzi produsul si se pare ca ignori intrebarile mele si imi raspunzi prin alte intrebari.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -