Detin un motor m42b18 cursa pistonului 81mm iar diametrul cilindrului 84mm.
Cu ajutorul unu vibrochen de M47D20 o sa ii pot creste cursa pistonului de la 81mm pana la 88mm.
Am cautat in catalogul online Marhle pistoane care au diametrul de 86mm si am gasit pistoanele de m3 si pistoanele de Opel c20xe.Cum pistoane de M3 nu am gasit la pret rezonabil,am cumparat cele de Opel.
Compression Height = Inaltimea blocului - (cursa/2) - lungime biela
=212mm - (88mm/2) - (140mm)
=212mm - 44mm - 140mm
CH=28mm
Pistoanele de c20xe au CH de 30.43 prea mult si o sa imi depaseasca limita blocului,stiu ca am 2 obtiuni ori frezez capu pistonului ori gasesc niste biele mai scurte.
Daca aleg obtiunea cu frezarea capului o sa afectez structural pistonul?
Mai pot jongla cu garnitura de chiuloasa? ca este de 1.7mm si aia,as vrea niste sfaturi prin care sa patrez bielele de 140mm.
Toate astea pt a ridica cilindreea de la 1796cc la 2021cc si o compresie mai mare.
Multumesc!
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
Re: Intrebari ax cu came
Probabil ca tu ai studiat mai bine situatia si cu osti compatibilitatea acelor pistoanepe arborele , bielel si blocul care il vrei.
Poate ai tinut cont de toate si ai cotele perfecte inclusiv piesele pe masa. Este importanta si pozitionarea boltului pe inaltime si desifur compatibilitatea cu biela.
Pistoanele de c20xe nu sunt forjate din fabrica dar sunt bune insa a freza atat de mult din capul lor este o problema, mai ales in zona segmentilor, apropii prea mult segmentul de capul pistonului.
Mai ramane 3mm pana la segment,ce probleme credeti ca pot aparea?
Pistoanele sunt de pe primele modele de c20xe cele cu chiuloasa Coscast care stiam ca sunt forjate.
Era discutata problema pe un forum din uk,baietii de acolo ziceau ca primele modele sunt forjate,deci nu stiu ce sa zic...
Cele 2 tipuri constructive: forjate-normale
In catalogu celor de la Mahle se specifica in codul de turnare proprietatile fiecarui piston,de unde reiese ca cele stantate in cod cu "P" sunt forjate.
In legatura cu proiectu meu,nu am ce sa folosesc in locul lor,nu pot sa pun o garnitura mai groasa de ex 2mm ca sa compensez cu cat ies pistoanele din nivelul blocului?
Ca sa frezen mai putin din capu lor si sa ridic din garnitura pt a impiedica sa loveasca chiuloasa.
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
Re: Intrebari ax cu came
Nu stiu ce sa spun dar am folosit pistoanele astea mult, erau bune pe aspirat insa nu mi-au lasa nicidecum impresia unui piston forjat ci a unuia turnat normal si lucrat foarte bine. Nu stiu cine si cand a scris documentatia, imposibil nu e nimic insa 99% din pistoanele de 220xe nu-s forjate decat de proprietar.
Ideea de a urca cu pistonul peste bloc nu o vad cu ochi buni.
Parerea mea este ca trebuie sa gasesti alta solutie.
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
Re: Intrebari ax cu came
Daca nu ridici foarte mult EGT-un cred ca rezista, dar nu forta in zona de cuplu.
Jocul de a obtine puterea variind amestecul, avansul, presiunea in turbo este unul foarte interesant, fiecare specialist in setari avand amprenta lui.
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
Re: Intrebari ax cu came
Este o valoare corecta dar depinde de la caz la caz, e greu de spus cu cat o sa mearga inainte sa o simti cum raspunde la cemenszile de setare.
Ca si terghet de AFR 11 este o valoare agreeabila, insa daca vrei sa-ti setam masina cand e gata iti putem face o oferta pentru asta la momentul oportun.