Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > VERSUS AUDIO

Reply
 
Thread Tools
Old 04-03-10, 18:54   #76
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Quote:
Originally Posted by ade View Post
....
Ma gandeam 2 boxe cu 2 tweetere in fata si pentru spate nu stiu exact ori un subwoofer ori 2 boxe pe basi aici chiar nu stiu. La boxe as prefera sa iau ceva de calitate mare iar statia eventual sa incerc sa o iau second dar de calitate, la subwoofer nu ma pricep dar totusi nu sunt fanul basului foarte puternic sau etc.. vreau sa se auda acolo un bass decent dar nimic mai mult masinii.
....
Masina ta e excelenta pentru muzica. Daca vei pune difuzoare bune ( sistem pe fata si coaxiale pe spate ) + un amplif mic si NOU de calitate pe fata, nu vei mai avea nevoie de niciun sub.
Din nefericire, majoritatea sculelor "second" sunt tzepe vindute pentru ca s-au bushit, reparat, si vor sa scape de ele. Poti lua si scule second bune, dar numai de la persoane apropiate in care sa ai incredere. Sau pur si simplu nimeresti ( foarte rar ) un vinzator cinstit.
__________________
Quality first !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 06-03-10, 00:40   #77
ade

Stock
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 4
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Quote:
Originally Posted by saxo View Post
Masina ta e excelenta pentru muzica. Daca vei pune difuzoare bune ( sistem pe fata si coaxiale pe spate ) + un amplif mic si NOU de calitate pe fata, nu vei mai avea nevoie de niciun sub.
Din nefericire, majoritatea sculelor "second" sunt tzepe vindute pentru ca s-au bushit, reparat, si vor sa scape de ele. Poti lua si scule second bune, dar numai de la persoane apropiate in care sa ai incredere. Sau pur si simplu nimeresti ( foarte rar ) un vinzator cinstit.
mersi ma gandeam sa iau niste helix esprit e135 pe fata si pe spate coaxiale si un amp de la aceeasi firma pe 4 canale x 60 ohmi.

Nu prea as mai vrea sa intru in cheltuieli suplimentare cu izolatia la usi si etc.. cel putin deocamdata.

Daca ai si alte parerei let me know
ade is offline   Reply With Quote
Old 06-03-10, 00:42   #78
Stage2

Stage 3
 
Stage2's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 141
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Am pierdut multe informatii critice dintr-o prostie, putin ajutor nu strica.
Ne-ar fi util o schema/tabel/informatie cu frecventa de rezonanta interior a fiecaror/cat mai multor modele de masini, va rog.
__________________
,,Motivation get's you going but habit get's you there"

Last edited by Stage2; 06-03-10 at 00:45.
Stage2 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-10, 16:26   #79
Stage2

Stage 3
 
Stage2's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 141
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Alfa 147 Serie 0 5usi Fara insonorizare 54-55 Hz, Insonorizata 53-54 Hz
Alfa 147 Serie 0 3usi Fara insonorizare 53-54Hz, Insonorizata 52-53Hz

Audi A3 3usi ultima serie de la 58 la 60 hz
Audi A3 prima serie 55 Hz
Audi A4 SW 2005 46Hz

Autobianchi Y10 71 Hz

Bmw Compact E36 pe la 55hz

Citroen Ax 73 Hz
Citroen Saxo 64-68hz

Daewoo Lanos 55Hz

Fiat 127 71 Hz
Fiat 500 71 Hz - 75 Hz (testata peste 150db)
Fiat 500 incinta tip WALL 79 hz
Fiat 600 73 Hz
Fiat Bravo 56 Hz
Fiat panda 30 (Seat marbella) 76 Hz (testata peste 150db)
Fiat panda 74 Hz (testata peste 150db)
Fiat punto 2003 3 usi intre 59 si 61 hz - 56 Hz (partial insonorizata)
Fiat Punto prima serie 3 usi Fara insonorizare 60-61hz
Fiat Punto prima serie 5 usi Fara insonorizare 56 hz
Fiat Uno 70 Hz

Ford fiesta (prima serie) 76 Hz
Ford fiesta 1997 64Hz 5 usi
Ford fiesta 2003 61Hz 5 usi
Ford Focus ultimul tip 53/54 Hz
Ford Ka 69hz

Hyundai Coupè Tiburon '98 intre 53 si 55 Hz

Lancia Y: intre 59 si 63 Hz

MCC Smart 75-80Hz

Mini Cooper 63Hz Fara insonorizare

Opel Corsa B 3usi intre 56 si 59 Hz
Opel Corsa C 58 Hz

Peugeot 106 (prima serie) 70 Hz (testat peste 150db)
Peugeot 106 (a doua serie) 68 Hz
Peugeot 205 68 Hz
Peugeot 206 3usi 63 Hz
Peugeot 206 5usi 60Hz
Peugeot 307 intre 54 si 56 hz

Reanult Clio 99 insonorizata 59hz
Renault clio (prima serie) 69 Hz
Renault laguna 5 usi 53 hz
Renault super 5 Gt turbo 75 Hz (testat peste 150) - 63 Hz la 142 dB
Renault twingo 69 Hz (testat peste 150 db)

Seat Leon normal 52Hz cu scaunele fata/spate coborate (lasate in jos) 55Hz

Volvo V40 48 Hz

VW Golf (prima serie) 67 Hz
VW Golf (a doua serie) 63 Hz
VW Golf (a treia serie) 56 Hz
VW Golf (a patra serie) in conditi clasa Street 52 Hz
VW Lupo intre 58 si 61Hz stock , insonorizat 71-72Hz
VW New Beetle 61-62Hz
VW Polo 6N 3 usi intre 56 si 61Hz
VW Polo 6N 5 usi 55/56hz
VW Polo 9N 58hz

O parte din ele le-am gasit chiar aici pe forum, mai greu ce-i drept, daca se mai cunosc, va rog, nu ezitati.
Stage2 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-10, 17:31   #80
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

la polo 9n mie personal mi-a variat in functie de temperatura exterioara intre 48 si 52 la clasa street sau cu incinta in portbagaj
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 26-10-11, 11:03   #81
rockitos
VW Driver

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 133
Member of:
[VW]
Cool Re: Alegerea componentelor functie de masina

Vad ca topic-ul e mai vechiut, dar foarte interesant. Eu am o mare problema cu un golf V pe care nu reusesc sa il fac sa sune bine. Mai am un Fiat Punto pe care cu un head unit Clarion, un sistem JBL de 16.5 si 30 w pe fata, plus insonorizare cu doua folii de dynamite si un pic de brax si un subwofer pioneer in portbagaj, l-am facut sa sune bestial, cel putin pentru mine (gusturile difera de la o persoana la alta). Dar golf-ul imi face probleme, nu reusesc sa il aduc macar aproape de ceea ce consider eu un sunet acceptabil. Am inceput lucrarea cu inlocuirea gramofonului din masina un Blaupunkt, cu un DVD Pioneer AVH-2300DVD, pe care l-am ascultat pe 2 masini si pe niste standuri la magazine si se aude binisor. Usile fata mi-au pus ceva probleme in genul ca wooferele facute de super specialistii VW sunt niste cartoane de 18 cm si 20 w aruncate in portiera, si puse in partea din spate a portierei nu in fata cum ar fi normal ca sa formeze un triunghi cu urechea ascultatorului. Le-am inlocuit cu niste DLS de 16.5 pluse cu doua inele adaptoare de MDF, insonorizat frumos, pus twitere, deconectat boxe spate din head unit. Rezultat neplacut pentru ureche, un pic peste sonorizare de fabrica, dar slab. Am schimbat boxe fata, pus sistem DLS UP6i tot de 16.5 pe fata si inlocuit sistem spate cu DLS RM6.2 tot de 16.5, insolorizat si spatele, facut inele. Am amplificat totul cu un Blaupunkt Velocity VPA 4120, si rezultatul tot e nemultumitor. Bassul e destul de slabut, iar dinamica imi pare slaba. Problema e ca folosesc masina la drumuri lungi si nu imi piermit sa pun sub in portbagaj (am nevoie de tot spatiul) asa ca imi trebuie o varianta fara el. Ma gandeam la o placa de pal cu 2 ovale in spate in loc de placa de la portbagaj, sau sa inlocuiesc sistemul pe fata cu unul de 20 cm, care poate are mai multa vlaga in el . Oricum am facut o afacere foarte proasta cu golf-ul (am mai avut vreo 5 masini inainte), dar nu am gasit masina asa prost gandita sin punct de vedere muzical

Last edited by rockitos; 26-10-11 at 11:05.
rockitos is offline   Reply With Quote
Old 26-10-11, 11:10   #82
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Quote:
Originally Posted by rockitos View Post
Vad ca topic-ul e mai vechiut, dar foarte interesant. Eu am o mare problema cu un golf V pe care nu reusesc sa il fac sa sune bine. Mai am un Fiat Punto pe care cu un head unit Clarion, un sistem JBL de 16.5 si 30 w pe fata, plus insonorizare cu doua folii de dynamite si un pic de brax si un subwofer pioneer in portbagaj, l-am facut sa sune bestial, cel putin pentru mine (gusturile difera de la o persoana la alta). Dar golf-ul imi face probleme, nu reusesc sa il aduc macar aproape de ceea ce consider eu un sunet acceptabil. Am inceput lucrarea cu inlocuirea gramofonului din masina un Blaupunkt, cu un DVD Pioneer AVH-2300DVD, pe care l-am ascultat pe 2 masini si pe niste standuri la magazine si se aude binisor. Usile fata mi-au pus ceva probleme in genul ca wooferele facute de super specialistii VW sunt niste cartoane de 18 cm si 20 w aruncate in portiera, si puse in partea din spate a portierei nu in fata cum ar fi normal ca sa formeze un triunghi cu urechea ascultatorului. Le-am inlocuit cu niste DLS de 16.5 pluse cu doua inele adaptoare de MDF, insonorizat frumos, pus twitere, deconectat boxe spate din head unit. Rezultat neplacut pentru ureche, un pic peste sonorizare de fabrica, dar slab. Am schimbat boxe fata, pus sistem DLS UP6i tot de 16.5 pe fata si inlocuit sistem spate cu DLS RM6.2 tot de 16.5, insolorizat si spatele, facut inele. Am amplificat totul cu un Blaupunkt Velocity VPA 4120, si rezultatul tot e nemultumitor. Bassul e destul de slabut, iar dinamica imi pare slaba. Problema e ca folosesc masina la drumuri lungi si nu imi piermit sa pun sub in portbagaj (am nevoie de tot spatiul) asa ca imi trebuie o varianta fara el. Ma gandeam la o placa de pal cu 2 ovale in spate in loc de placa de la portbagaj, sau sa inlocuiesc sistemul pe fata cu unul de 20 cm, care poate are mai multa vlaga in el . Oricum am facut o afacere foarte proasta cu golf-ul (am mai avut vreo 5 masini inainte), dar nu am gasit masina asa prost gandita sin punct de vedere muzical
3 cai amplificate in locatiile de fabrica (fata) sau modificarea fetelor de usi pentru repozitionarea midbasilor. In ambele cazuri, usile merita sa fie pregatite corespunzator.

Nu ai investit cine stie ce in solutia aftermarket si rezultatul e pe masura. O fi slabut sistemul de fabrica, dar asta nu inseamna ca-l depasesti usor.
__________________
www.melodix.ro
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 26-10-11, 14:11   #83
rockitos
VW Driver

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 133
Member of:
[VW]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Nu cred ca ai citit tot postul, am investit peste 2500 de euro, si am portierele preparate ca la carte (dymanite, plus rigidizare plastic cu brax). O solutie pe 3 cai nu mi se pare foarte atractiva deoarece nu stiu cum o sa afecteze adaugarea inca a unui nou punct de taiere sistemul care si asa sta slabut la bass. Eu am probleme cu bass-ul, adica cu joasele, din cauza amplasarii proaste a wooferului de catre producator (in dreptul urechii, nu ca sa formeze un triunghi cu aceasta), si probabil a subdimesionarii wooferului fata de volumul usii, care este cam de 55 de litri ceea ce e cam mult pentru un prapadit de difuzor de 16.5 chiar si amplificat.

Last edited by rockitos; 26-10-11 at 14:38.
rockitos is offline   Reply With Quote
Old 27-10-11, 12:46   #84
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Quote:
Originally Posted by rockitos View Post
Nu cred ca ai citit tot postul, am investit peste 2500 de euro, si am portierele preparate ca la carte (dymanite, plus rigidizare plastic cu brax). O solutie pe 3 cai nu mi se pare foarte atractiva deoarece nu stiu cum o sa afecteze adaugarea inca a unui nou punct de taiere sistemul care si asa sta slabut la bass. Eu am probleme cu bass-ul, adica cu joasele, din cauza amplasarii proaste a wooferului de catre producator (in dreptul urechii, nu ca sa formeze un triunghi cu aceasta), si probabil a subdimesionarii wooferului fata de volumul usii, care este cam de 55 de litri ceea ce e cam mult pentru un prapadit de difuzor de 16.5 chiar si amplificat.
Nu cred ca ai inteles ce ti-am spus, asa ca o sa detaliez. Si de citit ti-am citit tot postul, de 2 ori. Vorbeai pe larg si detaliat despre insonorizarea Fiat-ului, iar cand a venit vorba despre Golf si spus doar "insonorizat frumos" in pasajul despre montarea difuzoarelor in usi (chestie din care pot sa inteleg ca ai insonorizat frumos doua inele de MDF). In fine, nu asta e ideea.

Pentru un proiect cu minim de pretentii 2500 de Euro bagati cu cap pot sa fie suficienti. Pentru un proiect facut dupa ureche, fara o abordare corecta, sunt putini.

In cazul in care nu modifici usa ar fi bine sa mergi pe 3 cai pentru ca:

- Indiferent ca pui un midbass de 16 cm sau unul de 20 cm in pozitia de fabrica, tot in fund o sa-ti cante mediile alea. La propriu si la figurat.
- Daca o sa folosesti un midbass de 20 cm o sa ai sanse sa vezi bas-ul ala mult visat din usi, dar acel difuzor va cere mai mult ca sigur o medie buna sau un tweeter fortat. Iar eu prefer o medie buna.
- Tie iti e frica sa pierzi cu un punct de taiere in plus niste chestii pe care inca nu le ai. Eu zic sa abordezi problema practic si sa rezolvi problemele pe rand. O medie BUNA o sa cante cu multe tweetere si multi midbasi, fara sa te bazaie vreun... punct de taiere.

In cazul in care doresti sa modifici fetele de usi ai multe variante. Multe si bune.
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 28-10-11, 20:31   #85
allexandru
Competitor CNCA

Stage 5
 
allexandru's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 697
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

multumim pt frecvente.. o sa ne ajute mult
allexandru is offline   Reply With Quote
Old 29-10-11, 10:33   #86
rockitos
VW Driver

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 133
Member of:
[VW]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Merci mult ReLLaXX, si scuze ca nu am inteles ce ai spus de prima oara, am sa incerc sa schimb sistemele pe care le am deja la un prieten (sper sa accepte) cu un sistem DLS Ultimate pe trei cai, ori de 16.5 sau de 20, iar daca nici asta nu suna bine, am sa imi iau alta masina, ca drumurile lungi si cu muzica "naspa" nu prea se impaca .
rockitos is offline   Reply With Quote
Old 29-10-11, 11:06   #87
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Alegerea componentelor functie de masina

Quote:
Originally Posted by rockitos View Post
Merci mult ReLLaXX, si scuze ca nu am inteles ce ai spus de prima oara, am sa incerc sa schimb sistemele pe care le am deja la un prieten (sper sa accepte) cu un sistem DLS Ultimate pe trei cai, ori de 16.5 sau de 20, iar daca nici asta nu suna bine, am sa imi iau alta masina, ca drumurile lungi si cu muzica "naspa" nu prea se impaca .
Sau poate realizezi ca exista viata si dincolo de DLS.
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -