Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > Painting - Airbrush - Viniyls

Painting - Airbrush - Viniyls Locul in care artistii isi expun cele mai reusite creatii in domeniul Painting, Airbrush si Viniyls.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-11-07, 08:08   #16
stephio

Stage 4
 
stephio's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 277
Member of:
[No Limits racing team]
[AirBrush]
Default Re: Alegerea unui airbrush shi compresor....help :D

Salut!

Iata doua linkuri unde gasesti raspunsul la intrebarile tale:
https://forum.4tuning.ro/177-painting-airbrush-viniyls/40306-sfaturi-aerografe.html
https://forum.4tuning.ro/177-painting-airbrush-viniyls/37753-vopsele-airbrush.html

Daca mai ai intrebari, go ahead!

Happy airbrushing!
stephio is offline   Reply With Quote
Old 28-11-07, 08:45   #17
stephio

Stage 4
 
stephio's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 277
Member of:
[No Limits racing team]
[AirBrush]
Default Re: Alegerea unui airbrush shi compresor....help :D

Am mai gasit niste intrebari si raspunsuri in inboxul meu sper ca te ajuta si pe tine:

Principalele intrebari sunt urmatoarele:
1. Daca imi iau un aerograf, cam ce duze mi ar trebui si cam care ar fi pretul unuia?
2. Daca imi vopsesc masina, ce trebuie sa fac sa fie in regula cu politia? Trebuie sa trec iarasi pe la rar, sa mi scrie in cartea tehnica a masinii ceva, sau cum merge treaba asta?
3. Ce vopsea sa folosesc? Eu am masina verde si ma intereseaza daca se poate folosi vopsea normala de masina sau daca trebuie sa cumpar un anumit tip de vopsea, cam cat ar costa, si de unde as putea gasi?
4. Fiind in *******, ma intereseaza daca de exemplu fac masina in ******, si politia de aici zice ca e ok, daca politia din alta parte face scandal sau nu.
5. Aerograful merge pe compresor normal?Eu am un compresor de vopsit masina, dar nu stiu daca e bun...
6. Cate duze imi trebuie? Eu vreau sa mi fac un desen destul de complex, are umbre, linii fine, linii groase, etc.Eu ma gandeam la 3 duze, dar nu stiu sigur.
7.Intrebarea cea mai importanta e, cat ma duce per total un aerograf plus 3 duze, fara compresor, si sa zicem 2 litri de vopsea (daca trebuie vopsea normala) plus 2 litri de lac (daca intra mai mult sau mai putin sa mi spui si mie te rog)?


Raspunsurile:
1. Cel mai larg folosit pistol de airbrush are duza de 0,3 mm. Preturile difere de la marca la marca. Cele mai renumite marci sunt: Iwata, Sata, Harder & Steenback. Sunt si altele dar eu astea le recomand.
Un Iwata incepe de la 150 USD si ajunge la 600 USD depinzand de marimea duzei. Daca vrei rapid un aerograf atunci suna la 0264433554/0740133468, firma se numeste ABACOMP si explici ce te intereseaza. Sau daca vrei pistol de marca cauta o reprezentanta MAXMAYER, dar iesi mai ieftin daca comanzi de pe net. Totusi eu recomand mai intai sa citesti pe net despre pistoalele gravitationale (gravity feed airbrush) si cele cu sticla (bottom feed airbrush). Apoi decide cam ce iti doresti.
2. Politia in mod normal nu se leaga de tine daca masina are 65-70% din culoarea originala. Deci iti mai raman 30%-35% pe care poti vopsi. Daca decizi ca suprafata va fi mai mare, poate verdele de baza nu prea se mai vede atunci ar fi bine sa dai o vizita la rar sa-ti treaca multicolor in talon.
3. Vopseaua e bine daca este pentru masina, dar totusi sa te interesezi daca acesta se poate folosi cu aerograful (din cauza marimilor de pigmenti). Teoretic aproape orice vopsea pentru masini e OK asa pe baza de diluant cat si cel pe baza de apa. I-ti recomand sa vorbesti cu un ateliere de vopsit masini. Ei te vor furniza precis cu vopsele. Preturile incep de la 18 - 35 RON.
4. Daca ramai la 30-35% nu vor fi probleme, daca depasesti acest procentaj, oricum vei avea dovada de la RAR.
5. Compresorul tau este OK, doar ca va trebui sa respecti presiunea de 1,5 - 3 bari pentru aceste pistoale, altfel nu vor rezista.
6. Duza este o mufa mica care are orificiul de 0,15 sau 0,3 sau mai mare. Eu cred ca i-ti ajunge o singura duza, dar mai multe ace de rezerva, pentru ca pistolul va trebui curatat si pastrat impecabil de curat tot timpul, iar se iveste accidentul ca tu sa indoi sau sa strici cumva acul acela care va trece prin duza. E bine daca ai macar 3 rezerve. Sa nu-ti cumperi pistol care nu are un capac cu un orificiu ce vine direct pe capatul pistolului. Deci, sa respecti urmatoarele componente. http://www.iwata-medea.com/support/guide_hiline.pdf
Vezi componentele 1,2,3!! Este foarte important ca aceste componente sa exsiste la pistolul cumparat. Ideea este ca vei putea scoate in timpul suflarii componentul nr. 1 ajungand la un detaliu mult mai fin!
7. Deci daca suni la Cluj la ABACOMP acolo vei gasi un aerograf gravitational cu duza de 0,3 mm care te va costa ap. 300 RON, acele nu stiu cat costa, dar vin pe la 30 RON/buc. Cantitatea de vopsea depinde si de desen. Daca este color, atunci e bine sa-ti cumperi din toate culorile: alb, negru, rosu, galben, albastru si verde. La fiecare poti calcula preturile mentionate in punctul 3. Lacuitul este o procedura mai complicata. Ai nevoie de pistol mare si trebuie sa respecti multe reguli ca vopseaua sa nu se decojeasca, ca lacul sa nu aiba inpuritati, ca aceste sa arate bine. Atentie la compatibilitatile lac si vopsea! Daca gasesti vopsea pe baza de apa, nu te speria, cumparati ca e cel mai bun. Numai sa fie pentru masini!

In mod normal oamenii i-si pun 3 straturi de lac ca sa fie protejat capota si sa iasa si considerabil mai ieftin. Dar teoretic ca sa redai claritatea si adancimea imagini dupa trei straturi aplicate ar trebui sa matuiesti ultimul strat si sa mai aplici doua dupa care polisezi.
Poti ramane la trei straturi, ca asa face toata lumea...
Vopseaua se usuca foarte repede, dupa cateva secunde ce a fost aplicat. Recomand un material ce nu lasa urme si bucati, cu care va trebui sa stergi tot timpul zona unde ai aplicat vopsea, astfel stergi overspray -ul ce nu se vede cu ochiul liber.
Daca vopsesti o suprafata mare, ex. capota, vopseaua se aplica in straturi, primele 2-3 fiind foarte usoare, cate 5 min pauza intre ele, apoi se poate aplica mai tare pane ce nu se vad pete si devine totul uniform.
Timpul de uscare in acest caz este destul de lung. Daca nu folosesti cuptor atunci cumpara-ti un pistol cu aer cald, foloseste atat la uscare cat si intre straturi. Atentie! Nu tine mult si sa nu fie aproape. Sa lasi macar o zi acoperit cu un material ce nu lasa urme apoi poti aerografia pe ea. Daca nu se mai lipeste se poate desena. Lacuitul merge asemanator. Primele doua straturi sunt subtiri, aplicarea se suprapune la fiecare dunga. Pistolul trebuie sa fie mare, sa nu incerci cu aerograful sa lacuiesti. Intre fiecare satrat lasi 10-15 min. Distanta intre pistol si capota depinde de presiune dar trebuie sa fie la min 30-40 cm. Tine pistolul perpendicular. Incepi prima dunga din sus si incepi din afara capotei sa aplici, ca sa lacuiesti si marginile. Te duci incet si drept, pe transversala, opresti pistolul dupa ce ai iesit de pe suprafata capotei. Te intorci cu urmatoarea dunga din aceeasi directie de unde ai terminat cu anteriorul. ex. dreapta -> stanga, apoi stanga -> dreapta. Dungile se suprapun putin.

As dori sa-mi comand cateva produse de calitate la pretzuri decente(airbrush,compresor,culori,etc).Poti sa ma ajuti cu ceva informatii?Am incercat pe www.airbrush-depot.com,dar nu prea sunt in clar cu taxele si nu stiu daca trimit in Romania s-au nu.

TCP Globals i-ti trimite prin curierat Fedex sau UPC pana la Bucuresti de unde se preia de Fancurier (cred). Este o firma OK, deci poti comanda linistit. Va trebui confirmat prin mail daca doresti sau nu comanda, atunci vei primi si suma totala incluzand taxele postale. Totusi sa fi pregatit la apr. 300 RON doar pentru taxe.
Daca esti incepator, te-asi sfatui sa cumperi din RO. Gasesti tot la ABACOMP ing. Sabadus Alin 0746048340.


Deci pasii care se fac inainte de inceperea propriuzisa a vopsirii cu aerograful pe capota, si pasii de dupa...
Ma intereseaza pregatirea suprafetei etc.


1. Speli suprafata cu apa si putin detergent
2. Pregatesti un smirghel de 2000 sau pasta abraziva + apa
3. Incepi matuirea pe ud, adica dai cu apa, apoi zona aceea matuiesti cu smirghel. Sa fie tot timpul apa, sa nu dai pe uscat. Faci asta pana ce vezi ca dupa evaporarea apei suprafata nu mai luceste atat de mult ca si inainte. Unde va veni vopsea trebuie matuita! Fiecare curbura, coltisor.
4. Stergi totul cu o solutie degresanta, ideal este alcool etilic 90 grade
5. Incearca sa nu mai atingi capota, mai bine foloseste manusi in timpul vopsiri. Te poti apuca de vopsit.
6. Depinzand de locul unde vopseasti, daca este cazul sa acoperi suprafata cu un material care nu lasa urme sau nu este paros. Dupa ce te opresti la o pauza...
7. Vopseaua acrilica este un fel de vopsea pe baza de apa, dar se foloseste mai des in arta si nu neaparat se poate aplica pe metale, depinde de vopsea. Pigmentii sunt mai mari decat la vopseaua "normala" pe baza de apa. Te sfatuiesc ca sa eviti eventualele infundari ale duzei sa lucrezi cu cea normala pentru masini, daca vrei sa o folosesti pe masini. Acrilicele merg bine pe materiale. Avantajul vopselei pe baza de apa este ca te poti intoarce si peste o saptamana sa o continui, cred ca acesta este cel mai mare avantaj pe langa ca nu este toxic.
8. Daca ai terminat lucrarea, nu trebuie sa faci nimic decat bine protejat sa o duci la un vopsitor auto sa o lacuieasca. Depinzand de buzunarul clientului aici se aplica min 3 straturi de lac. Pentru pretentiosi se matuieste dupa 3 straturi si se mai aplica 2 apoi se poliseaza.
stephio is offline   Reply With Quote
Old 28-11-07, 15:11   #18
hot_ice

Stage 2
 
hot_ice's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 59
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Alegerea unui airbrush shi compresor....help :D

Stephio multumesc din suflet i cred ca sunt destule persoane care itzi multumesc pentru post..... acum o sa postez un link si sa va intreb daca sa merita sa cumpar setu asta si daca mai trebuie samai cumpar altceva inafara de ceea ce este in set.... http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...e=STRK:MESE:IT


Multumesc inca o data stephio.
hot_ice is offline   Reply With Quote
Old 28-11-07, 15:35   #19
hot_ice

Stage 2
 
hot_ice's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 59
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Alegerea unui airbrush shi compresor....help :D

asha eu neavand darul de a picta am facut rost de f f f f multe sabloane numai ca sunt in format electronic.....cine doreshte ma poate contacta shi sa-i trimit cate vrea....shi mai am nishte filmuletze cu tehnici de airbrush....la fel cine doreshte nici o pb.....

Happy airbrushing
hot_ice is offline   Reply With Quote
Old 29-11-07, 07:54   #20
stephio

Stage 4
 
stephio's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 277
Member of:
[No Limits racing team]
[AirBrush]
Default Re: Alegerea unui airbrush shi compresor....help :D

Salut hot_ice!

Cu foarte mare placere!
Iar la intrebarea ta din urma:
In primul rand este un pret bun, mai ales ca in acest pret este inclus si un compresor! Firma pare serioasa sper ca nu vei avea probleme cu ei!
-Singura mea obiectie este insa chiar compresorul, pentru ca nu are rezervor. Acesta fiind destinat pentru modelisti nu va supravetui prea mult la vopsirea suprafetelor mari si indelungat. Totusi pretul este bun pe acest pachet cum am mai zis. Un compresor cu un rezerov de 3 L costa atat, ba chiar si mai mult cat acest pachet. SI NIVELUL DE ZGOMOT DE 33 dB!!
Pistoalele sunt ok pentru inceput.

-Daca ai bani si esti dispus sa platesti mai mult, mai ales pentru un compresor atunci poate gasesti pe cineva care vorbeste maghiara si discuti cu cei de la: http://www.airlinekft.hu. Ei fac compresoare mici cu rezervor de 3/5 L cu motoare de frigider (deci silentioase) la un pret extrem de bun! Eu am compresorul de la ei. Daca rezolvi oarecum acest lucru atunci cumperi de la firma mentionat din Cluj in postul meu anterior, un airbrush cu 300 RON + teava de legatura and you are free to go!

Daca mai ai intrebari.... ne gasesti

Happy airbrushing!
stephio is offline   Reply With Quote
Old 29-11-07, 15:35   #21
hot_ice

Stage 2
 
hot_ice's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 59
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Alegerea unui airbrush shi compresor....help :D

Multumesc frumos.....acum sa vad ce fac....Auzisem ca acest compresor se poate folosi in medie 30-40 de min dupa care trebuies a stau cu el 10-15 min sa se raceasca din pct meu de vedere de inceput eu zic ca daca singura problema este compresorul asha ramane la varianta este pentru ca nu shtiu daca are sens sa bag mai multi bani shi sa ma trezesc ca sunt paralel cu airbrushing shi sa pierd aiurea banii ( itzi multumesc pentru sfat.
hot_ice is offline   Reply With Quote
Old 13-01-08, 01:48   #22
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Care sunt pasi pentru a vopsi o masina de durata

Vreau sa vopsesc si eu masina si ma intereseaza ce pasi trebuie urmati sa iasa o lucrare cat mai buna si mai durabila si mai ales sa nu fie cursa, ce compresor trebuie, cuptor neaparat? e bine daca o vopsesc undeva pe un deal unde nu este praf si alte chesti care sa se lipeasca de masina,cand e bine sa ma apuc,dimineata sau seara, cat se lasa la uscat daca nu am cuptor, si mai ales cum trebuie matuita si preparata inainte de vopsire ...? vopseaua e albastru normal
__________________



Repar spoilere auto,camioane,carene scutere,motociclete,atv-uri preturi fara concurenta
Dezmembrez Golf 1 Diesel - 1983
Citroen Saxo Benzina - 2000
Opel astra F Benzina - 1994
Ford Mondeo 2.5 V6 - 1997
Vw golf - 2004 1900 SDI
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 13-01-08, 21:04   #23
carboy

Stage 2
 
carboy's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 49
Default Re: Care sunt pasi pentru a vopsi o masina de durata

Frate ce vrei tu sa faci daca nu esti de meserie si nu ai cuptor e o foarte mare incercare pentru tine. Oricum ai nevoie de:compresor cu filtru separator apa, pistol de vopsit cu cioc de 2,5 sau3,5 daca posibil cu umplere superioara,presiunea de lucru pentru vopsit este 4,5 bari. Atentie la diluarea vopselei(prea diluata curge, putin diluant vine buburuzata) de obicei eu fac: 3 parti vopsea o parte catalizator si o parte diluant. Cand vopsesti ar fi ideal sa nu bata vantul si sa nu fie umiditate,inainte de a vopsi masina trebuie spalata si degresata.Pentru matisat foloseste: smirgel pe baza de apa, si la ultima mana schot&brithe( cred ca se gaseste si in romania la magazinele de specialitate) Ar fi ideal sa dai si un sprit chit se finiseaza mai bine si umple toti porii. Iti doresc succes.
carboy is offline   Reply With Quote
Old 13-01-08, 22:36   #24
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Care sunt pasi pentru a vopsi o masina de durata

Quote:
Originally Posted by carboy View Post
Frate ce vrei tu sa faci daca nu esti de meserie si nu ai cuptor e o foarte mare incercare pentru tine. Oricum ai nevoie de:compresor cu filtru separator apa, pistol de vopsit cu cioc de 2,5 sau3,5 daca posibil cu umplere superioara,presiunea de lucru pentru vopsit este 4,5 bari. Atentie la diluarea vopselei(prea diluata curge, putin diluant vine buburuzata) de obicei eu fac: 3 parti vopsea o parte catalizator si o parte diluant. Cand vopsesti ar fi ideal sa nu bata vantul si sa nu fie umiditate,inainte de a vopsi masina trebuie spalata si degresata.Pentru matisat foloseste: smirgel pe baza de apa, si la ultima mana schot&brithe( cred ca se gaseste si in romania la magazinele de specialitate) Ar fi ideal sa dai si un sprit chit se finiseaza mai bine si umple toti porii. Iti doresc succes.

Salut in primu rand pai compresor am un Schneider de ala mic nu stiu care atmosfere,pistol am ala cu rezervoru sus si nu am inteles cu diluarea cum ai spus,si trebuie sa dau toata masina cu sprit chit sau numai unde o matuiesc? schot&brithe ce e? nu is chiar incepator am mai vopsit o masina dar a iesit cursa si nu era a mea oricum o iesit binisor doar cateva cursaturi p usa oglinda si aripa din spate nu foarte vizibile mersi pt raspuns astept in continuare raspuns
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 14-01-08, 12:17   #25
carboy

Stage 2
 
carboy's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 49
Default Re: Care sunt pasi pentru a vopsi o masina de durata

Quote:
Originally Posted by nesscar View Post
Salut in primu rand pai compresor am un Schneider de ala mic nu stiu care atmosfere,pistol am ala cu rezervoru sus si nu am inteles cu diluarea cum ai spus,si trebuie sa dau toata masina cu sprit chit sau numai unde o matuiesc? schot&brithe ce e? nu is chiar incepator am mai vopsit o masina dar a iesit cursa si nu era a mea oricum o iesit binisor doar cateva cursaturi p usa oglinda si aripa din spate nu foarte vizibile mersi pt raspuns astept in continuare raspuns
Am nevoie sa stiu de cati litri e compresorul, oricum marea majoritate a compresoarelor ridica mai mult de cat ai tu nevoie.Problema in cazul compresorelor mici este pierderea de presiune in timpul lucrului(fiind rezervorul mic consumi mai mult decat produce).In cazul diluarii, eu am lucrat numai afara si vopselele erau un pic diverse. Eu foloseam la vopsit afara, fara cuptor: cxatalizator rapid ( adica : doua pahare de vopsea unul de catalizator si unul de diluant). In ce priveste diluantul poti pune mai mult sau mai putin, depinde de consistenta vopselei. Sprit chitul il poti da doar unde ai chituit sau unde a trebuit sa slefuiesti mai mult, dar este indicat sa il aplici pe toata masina. Schot&brithe e un fel de pasla care nu lasa urme si slefuieste foarte bine, cu o bucatica faci o masina , si costa o tampenie.In ce priveste cursaturile cred ca ai incarcat prea mult, trbuie sa mentii o distanta constanta,chiar daca ti se pare ca nu e vopsit bine te duci mai departe, poti reveni cu o alta mana dupa ceva timp.Daca vrei sa faci masina ta te sfatuiesc sa dai o vopsea multistrat, e mai usor de lucrat si pentru un incepator rezultatele pot fi extraordinare, vopseaua multistrat se usuca aproape instantaneu( se dilueaza doar cu diluant) dupa 5,10 minute se aplica un strat de lac care se prepara cu : 50% catalizator si un pic de diluant.
carboy is offline   Reply With Quote
Old 16-01-08, 14:15   #26
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Care sunt pasi pentru a vopsi o masina de durata

Quote:
Originally Posted by carboy View Post
Am nevoie sa stiu de cati litri e compresorul, oricum marea majoritate a compresoarelor ridica mai mult de cat ai tu nevoie.Problema in cazul compresorelor mici este pierderea de presiune in timpul lucrului(fiind rezervorul mic consumi mai mult decat produce).In cazul diluarii, eu am lucrat numai afara si vopselele erau un pic diverse. Eu foloseam la vopsit afara, fara cuptor: cxatalizator rapid ( adica : doua pahare de vopsea unul de catalizator si unul de diluant). In ce priveste diluantul poti pune mai mult sau mai putin, depinde de consistenta vopselei. Sprit chitul il poti da doar unde ai chituit sau unde a trebuit sa slefuiesti mai mult, dar este indicat sa il aplici pe toata masina. Schot&brithe e un fel de pasla care nu lasa urme si slefuieste foarte bine, cu o bucatica faci o masina , si costa o tampenie.In ce priveste cursaturile cred ca ai incarcat prea mult, trbuie sa mentii o distanta constanta,chiar daca ti se pare ca nu e vopsit bine te duci mai departe, poti reveni cu o alta mana dupa ceva timp.Daca vrei sa faci masina ta te sfatuiesc sa dai o vopsea multistrat, e mai usor de lucrat si pentru un incepator rezultatele pot fi extraordinare, vopseaua multistrat se usuca aproape instantaneu( se dilueaza doar cu diluant) dupa 5,10 minute se aplica un strat de lac care se prepara cu : 50% catalizator si un pic de diluant.

Mersi in mare parte am inteles ce e de facut,te mai intreb numa daca pot sa vopsesc si spoileru sau trebuie ceva sprit chit special si daca am vopsit masina si s-a uscat si mai raman locuri neacopirite daca pot sa dau zi a doua zi sau va ramane urma? mersiii mult acuma mai tre sa vina vara si ma apuc
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 16-01-08, 16:09   #27
carboy

Stage 2
 
carboy's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 49
Default Re: Care sunt pasi pentru a vopsi o masina de durata

Quote:
Originally Posted by nesscar View Post
Mersi in mare parte am inteles ce e de facut,te mai intreb numa daca pot sa vopsesc si spoileru sau trebuie ceva sprit chit special si daca am vopsit masina si s-a uscat si mai raman locuri neacopirite daca pot sa dau zi a doua zi sau va ramane urma? mersiii mult acuma mai tre sa vina vara si ma apuc
In cazul spoilerului trebuie sa folosesti un produs care se cheana:Sealerplast80, este un promotor de adeziune pentru plastic, gata de utilizat. Se aplica 2 straturi cu timp intermediar de 5 minute.
Urmeaza vopsirea....
- primul strat....poate fi de o culoare mai apropiata a culorii care se doreste a fi obtinuta.
- primul strat se da astfel incat sa acopere suprafetele! Nu trebuie sa fie gros...sa curga...sau sa straluceasca....
- al doilea strat se da cam la 10min dupa primul strat
- al treilea strat dupa vreo 15min max
- al patrulea strat dupa vreo 15min max
- al cincilea strat dupa vreo 15min
- primul strat de lac
- al doilea strat de lac
De obicei este de'ajuns 2 straturi de lac....asta se observa in functie de stralucirea pe care doresti sa o obtii.
Ai grija ca vopseaua sa nu formeze noduri, sa nu curga(in cazul in care constati ca a curs intr'un loc, daca a curs mai discret, incearca sa stergi cu degetul mic(fara a apasa prea mult) si dupa aia sa dai cu vopsea(fara sa curga iar). Daca patesti sa curga foarte tare pe o usa....lasa'o asa...nu mai vopsi acolo.....o demontezi dupa ce se usuca, si o revopsesti(vopseaua se spala cu benzina....se spala toata vopseaua)

Acuma......
in medie....la o masina sunt necesare....
vreo 6kg vopsea(8cutii)
vreo 3-4 litri diluant(nitro, sau ce ii este prescris vopselei respective)
vreo 1 pereche de ciorapi de dama (sau ceva site pentru filtrarea vopselei, se gaseste in magazinul cu vopsele, e ca si sita pentru cafetiera)
o masca de gaze BUNA
una bucata caciula


Strecurarea vopselei.
Eu fac in felul urmator.
- tai niste flacoane de 2 litri pe la 3sferturi, le spal bine, le degresez
- golesc continutul cutiei de vopsea in flacon.... Pe flacon se pune acea sita de filtrare(ai grija sa nu mearga pe langa sita).
- mai tai niste flacoane de 2 litri tot pe la 3sferturi, si le curati ca si pe celelalte
- golesti continutul flacoanelor de 2 litri....in celelalte flacoane de 2 litri....dar si aici folosesti acea sita de filtrare.
Nu goli continutul flacoanelor inapoi in cutiile vopselei(aceea contine mizerii, vei vedea).
Curata pistolul de vopsit foarte bine!
carboy is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 02:02   #28
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Care sunt pasi pentru a vopsi o masina de durata

Quote:
Originally Posted by carboy View Post
In cazul spoilerului trebuie sa folosesti un produs care se cheana:Sealerplast80, este un promotor de adeziune pentru plastic, gata de utilizat. Se aplica 2 straturi cu timp intermediar de 5 minute.
Urmeaza vopsirea....
- primul strat....poate fi de o culoare mai apropiata a culorii care se doreste a fi obtinuta.
- primul strat se da astfel incat sa acopere suprafetele! Nu trebuie sa fie gros...sa curga...sau sa straluceasca....
- al doilea strat se da cam la 10min dupa primul strat
- al treilea strat dupa vreo 15min max
- al patrulea strat dupa vreo 15min max
- al cincilea strat dupa vreo 15min
- primul strat de lac
- al doilea strat de lac
De obicei este de'ajuns 2 straturi de lac....asta se observa in functie de stralucirea pe care doresti sa o obtii.
Ai grija ca vopseaua sa nu formeze noduri, sa nu curga(in cazul in care constati ca a curs intr'un loc, daca a curs mai discret, incearca sa stergi cu degetul mic(fara a apasa prea mult) si dupa aia sa dai cu vopsea(fara sa curga iar). Daca patesti sa curga foarte tare pe o usa....lasa'o asa...nu mai vopsi acolo.....o demontezi dupa ce se usuca, si o revopsesti(vopseaua se spala cu benzina....se spala toata vopseaua)

Acuma......
in medie....la o masina sunt necesare....
vreo 6kg vopsea(8cutii)
vreo 3-4 litri diluant(nitro, sau ce ii este prescris vopselei respective)
vreo 1 pereche de ciorapi de dama (sau ceva site pentru filtrarea vopselei, se gaseste in magazinul cu vopsele, e ca si sita pentru cafetiera)
o masca de gaze BUNA
una bucata caciula


Strecurarea vopselei.
Eu fac in felul urmator.
- tai niste flacoane de 2 litri pe la 3sferturi, le spal bine, le degresez
- golesc continutul cutiei de vopsea in flacon.... Pe flacon se pune acea sita de filtrare(ai grija sa nu mearga pe langa sita).
- mai tai niste flacoane de 2 litri tot pe la 3sferturi, si le curati ca si pe celelalte
- golesti continutul flacoanelor de 2 litri....in celelalte flacoane de 2 litri....dar si aici folosesti acea sita de filtrare.
Nu goli continutul flacoanelor inapoi in cutiile vopselei(aceea contine mizerii, vei vedea).
Curata pistolul de vopsit foarte bine!
Da pot sa zic ca ai explicat foarte bine si am inteles tot multumesc pentru timpul acordat si sper sa iasa ceva frumos daca va ramane sa o vopsesc eu am sa pun niste poze sa vezi cum a iesit asta prin vara mersi mult mi-ai fost de mare ajutor

Ps : iti zic maine cati litri are compresoru sa mi zici daca e bun eu am mai vopsit cu el un atv si se comporta bine
Ps 2 sti de unde sa iau stratimat si nestrapol cu intaritor si un scor
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 12:28   #29
marius2good

Stock
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 4
Default o intrebare

Am vopsit cu spray , am vopsit cu compresor, afara,a iesit un film de vopsea uniform mereu ,fara mura, dar luciul de la vopsea nu s-a pastrat foarte bine,adica nu mai e oglinda dupa uscare , este semi-oglinda!
Nu am aplicat lac! Daca se applica lac separat, la vopselele care au lac in ele ,trebuie sa mai matuiesc suprafata vopselei?
De ce iese asa si ce tre sa fac?
salutare la toata lumea si multumesc!
marius2good is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 12:30   #30
marius2good

Stock
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 4
Default Re: o intrebare

salutare si respect!
marius2good is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -