Pentru oricine este interesat de modul de functionare al unui dyno va recomand link-ul urmator:
https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tun...yno-bible.html
In link-ul de mai sus veti gasi informatii pe care nu le veti gasi nicaieri altundeva in aceasta forma concreta si coerenta, nivelul de cunostinte necesar intelegerii articolului de mai sus este cel al unui elev de clasa X-a, deci nu imi fac probleme ca dvs nu stapanati matematica si fizica acestui nivel.
Daca aveti intrebari concrete si argumentate mi-ar face mare placere sa va raspund. Bineinteles, discutia ar fi cu atat mai interesanta cu cat intrebarile voastre s-ar baza mai mult pe fizica si matematica (foarte simpla de altfel) ce este implicata in procesul de testare dyno.
Pe "net" gasim in orice domeniu, desigur pe langa informatii bune, si o gramada de maculatura care atat timp cat nu este insotita de explicatii si demonstratii matematice sunt nule din punct de vedere tehnic.
Atata timp cat in link-ul de mai sus, (respectiv
https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tun...yno-bible.html) toate afirmatiile si exemplele sunt bazate pe DEMONSTRATII MATEMATICE in loc de
gargara si pe exemple concrete in loc de
pareri, fara sa dau dovada de lipsa de respect la adresa nimanui, consider ca intrebarea "Dyno Mustang poate fi inselat? Da sa Nu" este pusa in mod putin tendentios sau in necunostinta modului de functionare al unui stand dyno.
In ambele cazuri nu pot decat sa recomand citirea articolului mai sus mentionat care, printre altele contine si raspunsul detaliat la postul initial "
Mustang dyno's require you to manually enter vehicle weight and environmental conditions." ceea ce este doar pe jumatate adevarat , in sensul ca nu trebuie introdus absolut nimic pentru a face masuratoarea de putere, orice informatie introdusa de operator
NU POATE AFECTA VALOAREA PUTERII MASURATE ! daca cititi articolul, acolo este exemplificat pas cu pas in mod clar de unde apare fiecare valoare, iar
Total Torque ce determina in final puterea afisata nu este dependent de greutatea introdusa de operator,( nici de numele, prenumele sau numarul de inmatriculare ).
Mustang Dyno este un dyno de tuning foarte bun putand efectua mult mai multe teste in afara de cel banal de masurarea a puterii. In anumite teste de incarcare dinamica manuala se poate face simularea drumului "
Road Simulation" in care se pot introduce manual anumiti paramerii ce determina sarcina de incarcare "la roti" printre acestia sunt : panta drumului, greutatea masinii, gradientul de variatie a pantei functie de timp, coeficientul de franare cu viteza (simuleaza rezistenta la inaintare aerodinamica) si altele.
In final nu pot decat sa invit pe cine este sceptic sa vina sa inchirieze standul nostru Mustang Dyno, binenteles il vom lasa pe el sa indeplineasca functia de operator, sa introduca ce valori doreste de cate ori doreste. Nu este mai usor asa decat sa fi luptator cu tastatura ? Iti dai cu parerea despre ceva ce s-a
explicat si
demonstrat intr-un limbaj pe care nu il poti interpreta dupa cum vrei tu , respectiv limbajul matematica-fizica ce sta la baza oricarui dyno, iar daca vrei sa adaugi sau sa contrazici orice relatie matematica din demostratie esti mai mult decat bine venit, dar fa-o cu argumente, demonstreaz-o matematic, nu cu lalaieli gangave si posturi incomplete luate "de pe net". Masuratorile Dyno sunt un domeniu exact in care legile fizice si matematica nu se "indoaie" cu pareri de forum oricat de suparat ai fi tu pe anumite persoane.
P.S.
Cu toate ca Romania se afla in milenul trei pe langa oameni normali si inteligenti exista si o fauna foarte interesanta si variata; de la oameni de show-biz care merg la vrajitoare pana la specimene care nu vor sa decat sa faca scandal si sa dea cu excremente in ei si cei din jur, pentru acesti bipezi nu exista si nu vor exista niciodata argumente logice. Din fericire, cel putin in domeniul in care activez, respectiv Tuning & Motorsport am constatat cu placere ca numarul celor din a doua categorie este foarte mic, in comparatie cu prima categorie, ei ramanand in schimb cei mai zgomotosi.