Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 01-03-10, 17:20   #16
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Mai baieti, din toti tunerii din tara asta eu sunt singurul cara a montat acelasi motor si pe stand cu role si pe stand de motor. Si era un 1.5 dci de Logan. Ca sa il montezi pe dyno de motor trebuie sa muncesti 2 saptamani cu un mecanic si un sudor/lacatus destept. Imaginari-va ca trebuie sa-i faci un jug pe care sa montezi senzorul de volanta daca era pe cutie EXACT in aceeasi pozitie, sa-i faci tampoane de motor REGLABILE, asa incat la sfarsit sa aliniezi motorul cu frana dynamometrului PERFECT pe aceeasi axa, ca altfel ai vibratii in cardan, ca trebuie sa-i faci in jugul respectiv prinderea de electromotor, ca nu mai ai cutie de viteze, ca trebuie sa-i faci o flansa speciala intre volanta si cardan care sa fie perfect CENTRATA si ECHILIBRATA, restul de furtune de racire, evacuare, admisie aer, instalatie electrica, eventuale radiatoare de ulei s.a.m.d. fiind LUCRURI SIMPLE.

Si in final ai un motor pe un dyno foarte fidel, dar care are traseul de evacuare MODIFICAT, traseul de admisie MODIFICAT, racirea MODIFICATA, deci daca chiar vrei sa fi carcotas tot poti sa fi.

Deci ca sa iei un motor x si sa il prinzi pe dyno de motor pregateste un buget de 1 500 euro confectionari scule si dispozitive si 2 saptamani minim. Vedeti voi cine isi permite, cand 90% dintre cei care se ocupa de soft provin din zona hacker-ilor/bloggerilor, deci nu din zona mecanicilor, cum e si firesc, si vedeti macar daca iei un tuner si alegi un furtun de sub capota si vezi daca stie de unde vine si ce hram poarta. E posibil sa nu stie.

Deci nu va mai repeziti cu solutii de genul dyno de motor, ca el costa vreo 30 000 E minim si iti mai trebuie o gramada de chestii. Daca voi credeti ca e la indemana tunerilor din Romania treaba asta, va inselati grav. Noi mai avem etape de parcurs pana sa ne trebuiasca dyno de motor. Altfel spus, masina e un suport de motor foaaarte misto... pentru pus pe dyno.

Aia care au si folosesc dyno de motor sunt specializati pe 2-3 motoare, au ce le trebuie pentru ele, si probabil dupa mai fac o verificare si pe strada sau dyno cu role. Eu nu reusesc sa fac 2 masini turbo din aspirat la fel, si vorbim de dyno de motor... Piata noastra e departe de asta, oamenii inca viseaza "navigatie mare" si drag racing cu aceeasi masina, daca le spui ca galeria de evacuare costa 700 E iti spun ca au gasit tuurbina la 200 usd pe eBay de 700 cp...
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 02-03-10 at 00:16.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-03-10, 19:30   #17
andreitentean

Stage 5
 
andreitentean's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Mare dreptate ai.
Mai ales la partea cu specializarea. Atunci, si numai atunci, se poate pune problema unui dyno de motor.
andreitentean is offline   Reply With Quote
Old 02-03-10, 00:40   #18
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Hai sa va mai zic una despre noi

Daca mergi la o etapa nationala de raliu in Anglia vezi la start 30 de Ford Escort Mk2, 10 Sierra Cossy, si tot atatea Suraru si Evo 9 cate vezi si la noi. Si aia cu Escorturile de acum 25 de ani sigur nu mai au omologare si se distreaza la grupa h cu 250+ cp pe puntea spate, masini ca a lui Horatiu Cristea, si chiar merg tare cu ele, in timp ce la noi au oamenii EVO X si ultimul Subaru dar merg la recunoastere ca nu au bani de ele.

Nu zice nimeni sa cautam Dacii 1310 la Remat, dar ar fi normal sa vezi 20 de LOGAN-uri de grupa H in sensul ca au omologare interna de cupa monomarca, de genul ca ramane blocul, arborele, pistoanele, chiulasa de origine, restul la liber asa incat sa se ajunga la 130 cp din motorul de 1.6 8v, masinile sa mearga similar cu Citroen C2R2 care sunt de 3 ori mai scumpe, si lumea chiar sa mearga, nu sa se plimbe in speranta ca o sa gaseasca sponsor.

Altfel spus masina de raliu pe care s-io permite x trebuie sa fie cu doua clase sub cea pe care si-o permite pentru strada, de genul ca daca iti permiti un Megane RS de strada te califici pentru LOGAN...

Eu am facut 2 scoli de pilotaj de raliu pentru distractia mea, una a lui TITI Aur, de 1 000 E cu Evo8, Logan, Clio 2 Sport, BMW pisica, iar in Anglia am facut prima scoala de pilotaj de raliu din lume, undeva langa Silverstone, unde am ajuns din greseala. Ei bine la scoala asta engleza se mergea nu cu EVO 8 ci cu Escort Mk2. Multi dintre voi nici nu stiu cum arata asa o masina, ca nu a fost importata in Romania, si nu cred ca sunt 2 pe strada in Bucuresti, si cu siguranta nu pentru ca ar fi cine stie ce masini.

Asta are echivalent ontopic ca noi trebuie sa ajungem sa scoatem mai mult din dyno-urile cu role, ca abia de s-au montat cateva, si va spun eu ca nu ajungi nici in 2 ani sa stii prea multe despre tuningul pe dyno, si cam ma pricep la asta. Si cand o sa fie o firma care face doar Evo si GTR, alta care face Loganuri de 300 cp, alta exclusiv 2,0 TFSI si inca una Renault Clio de coasta atunci sa vedem daca nu cumva e nevoie de dyno de sasiu.



=

Last edited by MasterTuner; 02-03-10 at 21:30.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 02-03-10, 18:51   #19
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: How to Lie With a Dyno

topic de top 5 pe 4tuning !!

multumim master tuner !!
bbm is offline   Reply With Quote
Old 02-03-10, 23:26   #20
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Nu sunt de acord din cauca ca noi montam lunar motoare diferite, nu numia dar si proiectam standuri de proba motor pentru uzina de audi.

Schimbare intre motoare la un asemenea stand e 10 minute.
Ca sa pui un motor pentru care nu avem prinderi sau ce nu era pus vreodata ne ia max 3 zile, asta cu montat de 10 senzori, prindere facuta la partea spre cutie, intercooler apa-aer, racire, conbustibil si prindere modificat ori dintr-o volanta ori facem o piese in cateva ore.

Nu trebue sa fie perfect aliniat...avem un lobro (practi un fel de cardan) care ne lasa o libertate de 5cm in lungime si 15 grade, ce e destul.

Ia mai mult sa faci un cablaj pentru un stand alone decat in cat timp pun un motor pe stand...stiu din experienta ca sa facut ambele si nu o data...

Pretul nu in primul rand acele 3 zile de monatj, care ar fi za zicem 500e max, ci folosirea echipamentelor care costa triplu decat la un stand cu role...cei drept ofera mult, incomparabil mai mult...pot sa fac rodajul cum vreau, rodaj cald, rece, testa acceleratia motorului...practic orice vrei se poate simula, chear si un circuit intreg, cei drept inca nu sa incercat, dar avem teste de cateva ore unde merge singur motorul la diferite puteri.

Parerea mea, daca tot se desface motorul, si e scos din masina, bagat 10.000e (sunt multe motoare si in romania) merita pus pe un stand de motor.


Dupa ce vedeti cum arata un stand serios de probe va dati seama cat de usor se poate preschimba motoarele, indiferent de marime, constructor sau puteri.

Last edited by Hexer; 02-03-10 at 23:33.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 11:12   #21
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Dupa ce vedeti cum arata un stand serios de probe va dati seama cat de usor se poate preschimba motoarele, indiferent de marime, constructor sau puteri.
probabil ca ai dreptate, poti sa ne spui cit costa (daca stii) un stand serios la care se pot "conecta" motoarele foarte usor?

500 euro costul pt "conectare"? posibil sa ai dreptate, nu te contrazic ; tine cont de ce spunea mastertuner, nu dau 700 pe o galerie de evacuare, este mult, am gasit pe ebay turbina de 700 cai la 200 usd......
__________________
I keep trying but I can never drive faster than my guardian angel can fly !!

http://www.racingcode.com/products.htm
bbm is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 11:54   #22
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Quote:
Originally Posted by bbm View Post
probabil ca ai dreptate, poti sa ne spui cit costa (daca stii) un stand serios la care se pot "conecta" motoarele foarte usor?

500 euro costul pt "conectare"? posibil sa ai dreptate, nu te contrazic ; tine cont de ce spunea mastertuner, nu dau 700 pe o galerie de evacuare, este mult, am gasit pe ebay turbina de 700 cai la 200 usd......
1. pretul depinde de faorte multe lucrui, in principiu cam ce vrea omul. Aici subliniez ca sa facut 2 standuri de proba pentru audi.
Eu am calculat cam cat ar fi pentru mine un stand de motor, a iesit undeva la 30.000e asta cu frana de apa, nu Edy current.

2. Depinde de clienti, toti avem clienti care au putential mai mare de investit, si mai important isi dau seama ca calitatea costa. Ce am observat e ca majoritatea oamenilor cu care discut dupa jumat de ora cel mai important e FIABILITATE, nu in primul rand cati cai scoate, ceeace oricum eu spun dupa ce stiu ce intra in motor.


Ps. cei drept sunt ceteva piese chinezesti care au o calitate rezonabile si merita pus, dar cand vine vorba de custom acolo pretul creste, la fel si daca e masina de concurs.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 13:59   #23
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
1. pretul depinde de faorte multe lucrui, in principiu cam ce vrea omul. Aici subliniez ca sa facut 2 standuri de proba pentru audi.
Eu am calculat cam cat ar fi pentru mine un stand de motor, a iesit undeva la 30.000e asta cu frana de apa, nu Edy current.

2. Depinde de clienti, toti avem clienti care au putential mai mare de investit, si mai important isi dau seama ca calitatea costa. Ce am observat e ca majoritatea oamenilor cu care discut dupa jumat de ora cel mai important e FIABILITATE, nu in primul rand cati cai scoate, ceeace oricum eu spun dupa ce stiu ce intra in motor.


Ps. cei drept sunt ceteva piese chinezesti care au o calitate rezonabile si merita pus, dar cand vine vorba de custom acolo pretul creste, la fel si daca e masina de concurs.
decit sa postam inutil, mai bine raspundem la obiect.

1) stii cite audi se modifica in romania si ar avea nevoie de astfel de stand? tu stii sigur masina din herculane, mai sint 2-3 prin bucuresti, poate 5 in total? merita investitia?
eu intrebam de un stand asa cum ai descris tu mai sus, la care investitia sa fie minima (500 euro cf estimarii tale) pt adaptarile pe care le faci, deci, cit costa un astfel de stand?

2) da, depinde de clienti si despre asta vb master tuner, sint putini in romania care au nevoie de asa ceva iar din cei putini care au nevoie de asa ceva, numai o parte isi permit / vor / au nevoie de asa dyno; grosul e format din cei pt care magazinele de vise inca exista si inca sint sub influenta plantelor etnobotanice si cred ca , la 200 usd gasesti o turbina tun cu care faci 700 de cai; banuiesc ca tu nu crezi asta (200 usd turbo de 700 cai)

bafta
bbm is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 18:35   #24
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Pentru audi facem standura care sunt capabile sa mearga cu 4-5 motoare diferita, la astea timpul de montaj e sub 10min.

In schimb diferenta e minima daca vrei sa montezi un alt motor de la un alt constructor, toate prinderile se pot misca in orice directie vrei, numia prinderea spre cutie trebue facut si prinderea pentru cardan.
Din pacata nu am voe sa fac poze, confidential.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 19:15   #25
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Quote:
noi montam lunar motoare diferite
"voi" fiind cine ? (scuze daca cumva ai zis si mi-a scapat mie)
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 19:38   #26
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Politechnica din Budapesta. Din pacate nu prea am voie sa dau poze...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 20:44   #27
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Eu propun un topic specific dyno de motor ca aici vezi Doamne vorbim cum se poate fura pe dyno.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 03-03-10, 20:52   #28
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Foarte correct
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 10-05-10, 19:48   #29
cipi

Stage 5
 
cipi's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 411
Default Re: How to Lie With a Dyno

Politechnica din Budapesta are cumva drept echivalent in Romania Politehnica din Bucuresti, daca e adevarat suntem departe rau de tot la ce inseamna practica (cu teoria o mai scaldam cumva). Cunosc destul de bine ce se face la Transporturi si la catedra de motoare de la IMM, suntem cu minim 30 de ani in urma
cipi is offline   Reply With Quote
Old 07-09-10, 23:21   #30
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Andrei in primul rand trebuie sa-ti multumim ca ai deschis acest subiect, indiferent de intentiile tale "subtile", presupanand ca si ceilalti posesori de dyno te vor felicita.
Noi credem ca inante de a discuta despre cum se fura trebuie sa intelegem si cum functioneaza, iar in acest urmatorul topic este de citit:
https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tun...yno-bible.html
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731


Last edited by SEBASTIAN; 07-09-10 at 23:26.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -