Masina a venit la noi cu pierderi de putere reclamate de proprietar. Am facut o diagnoza, am pus-o pe dyno si am vazut ca intradevar nu scotea puterea si ca turbina intra tarziu. Diagnoza scana si imbacsirea filtrului de particule, asa ca i-am recomandat proprietarului sa-i scoatem filtru de particule. Noi cu UNICHIP putem simula prezenta filtrului de particule chiar daca a fost scos, intrucat ECU are o sonda LAMBDA, doua sonde de temperatura inainte/dupa filtru activ de particule, 2 sonde de presiune inainte/dupa filtru de particule diesel. Asa ca simpla lui scoatere ar "umple bordul" de erori si masina ar merge in safe mode, insa cu acelasi UNICHIP cu care facem chiptuning-ul putem si simula prezenta filtrului in lipsa lui.
Am pus masina pe elevator, si ce sa vezi... in scut se gasea tija acuatorului electric al geometriei variabile a turbinei. Nu ma intrebati cum au reusit sa sara ambele sigurante de la cele doua capete, cum de nu a cazut din scut, cert e ca FAP-ul s-a imbacsit in primul rand pentru ca turbina nu reusea sa faca boost decat tarziu datorita lipsei tijei...
I-am repus masina pe dyno fara FAP si cu UNICHIP pe zero, asa am reusit sa obtinem 158 cp si 340 Nm in loc de 139 cp cu 295 Nm la 3 000 rpm, primul grafic. Apoi i-am reglat UNICHIP si am scos 199 cp si 415 Nm ca in al doilea grafic. In al treilea grafic aveti testul final de 199 cp la care s-a ajuns cresand si avansul cu 3 grade, in acelasi test fiind si un test cu aceleasi curbe de timp de injectie si presiune in turbo, insa cu avansul la injectie stock. Asta ca sa vedeti ce minutioase trebuie sa fie incercarile tunerului asa incat sa smulga si untimii cp si Nm, reglajul avansului la injectie fiind critic atat pentru putere, cat si pentru consum.