View Poll Results: Cum sa fie incadrarea pe grupe?
|
Puterea din talon inmultita cu coeficienti in functie de modificari!
|
|
117 |
59.69% |
Puterea din talon fara nici un coeficient!
|
|
79 |
40.31% |
11-06-06, 02:16
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,299
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Da mi se pare corect ca o Dacia sa se bata cu un R5 daca au motoare oarecum similare.
Costructiv despre sifon, ai sa te convingi cine si cum varsa, mai ai rabdare putin si nu te lasa indus in eroare de altele.
Nu poti face nimic legat de ce scrie in talon, eu am avut motocicleta care un talon avea 2000cc si in realitate doar 1100, in talon era 115cp si real avea 150cp.
Important e cu ce motor e echipata masina nu ce scrie undeva.
Modificarile majore trebuie sa-i afecteze grupa, iar tuningul simplu sa fie castigul lui.
|
Imi cer scuze dar probabil nu m-am exprimat cum trebuie !
Ma refeream strict la motorul care echipeaza masina !
Sa luam cazul lui Lucian ! E masina care intra la A1 da? Omul a pus turbo pe ea si ce a mai facut...deci blocul e tot de A1 ...e corect sa-l bagi cu un TDi-u care vine din fabrica cu 120 cp(nu`mi vine niciuna in minte momentan) si la care daca iii faci un flash sare in 140-145 ? Mie sincer nu mi se pare corect...mai bine ii bate de-i zapaceste pe aia la A1 si ii ambitioneaza ca data viitoare sa vina si ei cu o turbina montata sau mai stiu eu ce alte modificari !
E doar parerea mea
__________________
Many Hearts But One Soul - ACS Ghost Racing Team !
|
|
|
11-06-06, 02:44
|
#17
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 5,032
Member of: [Streetline-CCC]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Oricum ... am aflat ceva util . Deja caut kit de nitro . E chiar tare daca sunt tot in B cu turbo + nitro .
|
|
|
11-06-06, 08:39
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
ca idee, si eu pe r5 am tot bloc de aspirat, conform codului motor "am numai 72cp"... la fel si in talon.... asa ca incadrarea actuala nu e deloc deplasata
__________________
samurai 4x4
|
|
|
11-06-06, 12:29
|
#19
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
|
Re: Incadrarea pe gupe !
in principiu sunt de acord cu Al3xius, dar...
probleme apar atunci cand in talon scrie una...iar pe masina e alta (ex. la oltcit...in talon am motor de 1100cc, iar pe masina am motor de 1300cc, puterea de cativa cai nu este semnificativa, dar poate fi decisiva, chiar daca intru tot la aceeasi grupa cu masina. Motoarele pot fi diferentiate doar de cunoscatori, pentru ca sunt aproape identice ca aspect si marime). La alte masini nu mai vorbesc...
Daca s-ar putea rezolva acest aspect, adica de a stie exact ce ai sub capota(ce motor), eu consider ca ar fi mai buna incadrarea dupa ceea ce ai in talon.
|
|
|
11-06-06, 14:08
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,215
Member of: [Streetline-CCC] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Ma pun in pielea lui Lucian si judec asa lec de la motorul de 1.6 pe care cu greu reusesc sa pun Turbo...cei care cunosc despre ce e vorba isi dau seama ca o astfel e conversie nu se face batand din palme,necesita mult studiu,de la circuitul de lubrefiere la rapoarte de compresie,etc,dar sa nu ne abatem de la subiect...buuun...nenea Lucian vine la etapa...se calculeaza:1.6 x 75 = 120CP...deci grupa B,impreuna cu trocaricii sau ascutitorile de R5GTT,asa cum obisnuiesc sa ii porecleasca invinsii,impreuna cu Astra 1.8,poate si cu o derogare de grupa C,adica un R5 cu motor 1.8willy de 136 de cai inscris initial la A...(nu am uitat)...pana aici toate bune...dar ce apare in zare...este TDI-istul convins (am fost si eu in tabara lor)...un banal motor de 1.9 TDI 101CP sau 130 PD...el are un mic mare intercooler,o turbina luata de pe vreun 2.5,injectoare de la Caravelle de 2.5 sau mai mari si,nu in cele din urma,un mic soft de peste 400Nm si 180CP (doar din soft)...si TDI-istului nu-i face nimeni nimic (nici mie nu mi-a facut la vremea mea,acum sunt GTT-ist),pentru ca pur si simplu softul nu poate fi descoperit,decat cel mult poate interpretat dupa fumul pe care il lasa pe jumatate de pista...celelalte modificari nu le comentam,dar sper ca sunteti de acord cu mine ca masina aia poate pasi usor pragul celor 200CP...si totusi,masina intra in grupa B ( 96kw / 0.736 = 130.43 < 131 ),asta daca nu cumva varianta mai mica se inscrie la A (74kw / 0.736 = 100.54 < 101...corect? )...si acum intreb eu...e bine asa?...lege,lege,dar pentru toti,nu numai pentru unii...
a nu se interpreta sus ca am ceva cu TDI-urile...exemplul mi-a venit cel mai usor in minte,poate fi la fel de bine si alta masina,nu neaparat diesel,ale carei modificari pe cale electronica sau nu sa o propulseze la ceruri intr-o maniera neprinsa in vreun index al coeficientilor de incadrare in grupe...la fel am luat exemplu si Nova lui Lucian...puteam vorbi de SGM sau de COX sau STN,nu are relevanta masina in cauza,ci regula pe care o dezbatem...
si un alt exemplu edificator,zic eu,tine si de fiabilitatea masinilor care sunt inscrise in grupe identice pe baza coeficientilor impusi:sa nu-mi zica mie cineva ca un motor ex-aspirat actual turbo nu este supus unui stres mult mai mare decat un turbo din fabrica upgradat...lucian alearga cu pistoane scobite,altfel nu a fost posibila decomprimarea adecvata a motorului,iar eu ma indoiesc de fiabilitatea in timp a lor...in timp ce r5-urile,de exemplu,pot duce cu pistoanele standard presiuni mari,garnituri de chiulasa sa fie...si uite asa ii vedem pe Lucian si Johnny aliniati la start in aceeasi grupa,si eu zic ca nu e cinstit...sunt mai mult ca sigur ca pe nici unul din ei nu ii supara competita,ba,din contra,ii anima,dar Johnny sa ramana in grupa lui B,iar Lucian sa ramana la grupa lui,A...
excludem in discutia de mai sus cazurile in care masina are motor de 1.4 in acte si 2.0 in realitate,de exemplu...asa cum era r5 albastru la baneasa ,1.8 in loc de 1.4...totusi sa jucam cinstit.
si ca tot scriem aici ca sa ne lasam parerea:PAREREA MEA...incurajati tuningul de motor,nu-i dati in cap...nu acuz pe nimeni,doar fac o constatare.
Last edited by B39738; 11-06-06 at 14:11.
|
|
|
11-06-06, 14:46
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Quote:
Originally Posted by DaBotta
IO ii sustin pe cei care au zis sa fie in functie de talon. Pentru ca vorba unuia din alte posturi , daca el a avut bani sa bage in TURBO , INTERCOOLER , NX , si asa mai departe asta este treaba lui , bucuria lui ca o sa bata mai multa lume. Nu ca hopa si-o pus pe VECTRA TURBO si acuma o sa il bage sa se bata cu cine stie ce masini din cine stie ce grupa. Ii mult mai bine sa se ia dupa ce scrie in talon , iar la cine scrie alceva in talon si sub capota alceva , atunci aia deja ii problema lor , sau in alte cazuri bucuria lor !
|
Auzi pustile tu ai vazut ce scrie in taloane?
Noi nu agreem furtul si nici prostia.
|
|
|
11-06-06, 14:47
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Quote:
Originally Posted by B39738
Ma pun in pielea lui Lucian si judec asa lec de la motorul de 1.6 pe care cu greu reusesc sa pun Turbo...cei care cunosc despre ce e vorba isi dau seama ca o astfel e conversie nu se face batand din palme,necesita mult studiu,de la circuitul de lubrefiere la rapoarte de compresie,etc,dar sa nu ne abatem de la subiect...buuun...nenea Lucian vine la etapa...se calculeaza:1.6 x 75 = 120CP...deci grupa B,impreuna cu trocaricii sau ascutitorile de R5GTT,asa cum obisnuiesc sa ii porecleasca invinsii,impreuna cu Astra 1.8,poate si cu o derogare de grupa C,adica un R5 cu motor 1.8willy de 136 de cai inscris initial la A...(nu am uitat)...pana aici toate bune...dar ce apare in zare...este TDI-istul convins (am fost si eu in tabara lor)...un banal motor de 1.9 TDI 101CP sau 130 PD...el are un mic mare intercooler,o turbina luata de pe vreun 2.5,injectoare de la Caravelle de 2.5 sau mai mari si,nu in cele din urma,un mic soft de peste 400Nm si 180CP (doar din soft)...si TDI-istului nu-i face nimeni nimic (nici mie nu mi-a facut la vremea mea,acum sunt GTT-ist),pentru ca pur si simplu softul nu poate fi descoperit,decat cel mult poate interpretat dupa fumul pe care il lasa pe jumatate de pista...celelalte modificari nu le comentam,dar sper ca sunteti de acord cu mine ca masina aia poate pasi usor pragul celor 200CP...si totusi,masina intra in grupa B ( 96kw / 0.736 = 130.43 < 131 ),asta daca nu cumva varianta mai mica se inscrie la A (74kw / 0.736 = 100.54 < 101...corect? )...si acum intreb eu...e bine asa?...lege,lege,dar pentru toti,nu numai pentru unii...
a nu se interpreta sus ca am ceva cu TDI-urile...exemplul mi-a venit cel mai usor in minte,poate fi la fel de bine si alta masina,nu neaparat diesel,ale carei modificari pe cale electronica sau nu sa o propulseze la ceruri intr-o maniera neprinsa in vreun index al coeficientilor de incadrare in grupe...la fel am luat exemplu si Nova lui Lucian...puteam vorbi de SGM sau de COX sau STN,nu are relevanta masina in cauza,ci regula pe care o dezbatem...
si un alt exemplu edificator,zic eu,tine si de fiabilitatea masinilor care sunt inscrise in grupe identice pe baza coeficientilor impusi:sa nu-mi zica mie cineva ca un motor ex-aspirat actual turbo nu este supus unui stres mult mai mare decat un turbo din fabrica upgradat...lucian alearga cu pistoane scobite,altfel nu a fost posibila decomprimarea adecvata a motorului,iar eu ma indoiesc de fiabilitatea in timp a lor...in timp ce r5-urile,de exemplu,pot duce cu pistoanele standard presiuni mari,garnituri de chiulasa sa fie...si uite asa ii vedem pe Lucian si Johnny aliniati la start in aceeasi grupa,si eu zic ca nu e cinstit...sunt mai mult ca sigur ca pe nici unul din ei nu ii supara competita,ba,din contra,ii anima,dar Johnny sa ramana in grupa lui B,iar Lucian sa ramana la grupa lui,A...
excludem in discutia de mai sus cazurile in care masina are motor de 1.4 in acte si 2.0 in realitate,de exemplu...asa cum era r5 albastru la baneasa ,1.8 in loc de 1.4...totusi sa jucam cinstit.
si ca tot scriem aici ca sa ne lasam parerea:PAREREA MEA...incurajati tuningul de motor,nu-i dati in cap...nu acuz pe nimeni,doar fac o constatare.
|
Uite cat de simplu e tot.
|
|
|
11-06-06, 16:46
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
[QUOTE=B39738]
excludem in discutia de mai sus cazurile in care masina are motor de 1.4 in acte si 2.0 in realitate,de exemplu...asa cum era r5 albastru la baneasa ,1.8 in loc de 1.4...totusi sa jucam cinstit.
[QUOTE]
r5-ul albastru de la baneasa avea intr-adevar 1.8 16v, iar initial a avut 1721cmc multipunct(r5 gte) si a avut obrazul cam gros.... insa, aici vorbim de curse, si nu cred ca e cazul sa discutam avantajele sau dezavantajele de a pleca de la unanume tip de masina sau motor pentru a-l perfectiona..... dupa cum am mai zis, si masina mea are la baza un r5 aspirat de 72 de cai(blocul a ramas acelasi) singura problema este cati bani trebuie sa investesti in acel motor pt a-l aduce langa ala conceput de fabrica sa fie turbo, si stati linistiti, se fac motoare prin unele garaje muuult mai performante ca alea de fabrica....
Last edited by yknot; 11-06-06 at 16:48.
|
|
|
11-06-06, 18:00
|
#24
|
Stage 4
Join Date: Oct 2004
Posts: 206
Member of: [Midnight Racers] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Quote:
Originally Posted by DaBotta
IO ii sustin pe cei care au zis sa fie in functie de talon. Pentru ca vorba unuia din alte posturi , daca el a avut bani sa bage in TURBO , INTERCOOLER , NX , si asa mai departe asta este treaba lui , bucuria lui ca o sa bata mai multa lume. Nu ca hopa si-o pus pe VECTRA TURBO si acuma o sa il bage sa se bata cu cine stie ce masini din cine stie ce grupa. Ii mult mai bine sa se ia dupa ce scrie in talon , iar la cine scrie alceva in talon si sub capota alceva , atunci aia deja ii problema lor , sau in alte cazuri bucuria lor !
|
DaBotta, "m-au uns" la inima cuvintele tale.... Cred ca ai pus punctul pe "i"...
|
|
|
11-06-06, 18:06
|
#25
|
Stage 4
Join Date: Oct 2004
Posts: 206
Member of: [Midnight Racers] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Sa dam Caezar-ului ce este de fapt a lui...
Sunt convins ca R5GTT e ca un ghimpe pentru unii... dar... imi vine sa urlu... E MERITUL LUI... NU-L MAI IMPROSCATI CU NOROI.... Uitati-va sub capota motorului vostru si.... ganditi...ganditi...ganditi sa iasa ceva mai bun.... de nu se poate sau de nu puteti, va rog recunoasteti atunci meritul acestui model "R5GTT".
Am votat "Puterea din talon fara nici un coeficient"....
__________________
I'm a dog, a red dog...
Just a little PITBULL...
|
|
|
11-06-06, 18:14
|
#26
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 5,032
Member of: [Streetline-CCC]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Sebastian ... eu chiar nu inteleg de ce te opui atat de vehement acestei variante . Mi se pare cel mai corect ca cel ce face tuning sa fie laudat ... nu sa fie fortat sa si-o ia in barba sau sa riste un motor pt a avea sanse de castig . Ai vazut la Zetemte cat de real este sistemul. A urcat in grupa si nu a avut nici o sansa .
__________________
RENAULT Clio RS 197
SMART ROADSTER
AUDI A3 SPORTBACK
|
|
|
11-06-06, 19:17
|
#27
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Daca tot e topicul asta, mai aduc si eu in discutie o idee:
de ce sa fie oameni buni grupe si sa nu fie totul la liber si un clasament general pe timpi, conteaza ca ala are turbo, ca ala are nx, ca are alt motor, ca are ce o avea, la urma urmei conteaza care e primul dupa ce se termina cei 400m,
conteaza cine este cel mai rapid, cum face asta e mai putin important.
Am votat varianta cu talon x coeficient, din simplul motiv ca acest sistem ma avantajeaza.
|
|
|
11-06-06, 19:31
|
#28
|
Presedinte Insomnia Racing
Stage 5
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,332
Member of: [Moderators] [Insomnia] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Quote:
Originally Posted by Lucian
Dar este normal ca cel care pune turbo la un motor initial aspirat sa ajunga in grupa cu un tdi sau un turbo benzina de exemplu care daca schimba turbina , admisia , evacuarea , intercoolerul si softul nu urca in grupa dar au o putere considerabil mai mare decat in talon ?
|
De accord! Asta ziceam de mult Mi se pare logic.
|
|
|
11-06-06, 20:09
|
#29
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Quote:
Originally Posted by zetemte
De accord! Asta ziceam de mult Mi se pare logic.
|
Asta inseamna sa incurajezi tuningul.
Altfel exista discuti interminabile si acum sunt in stare intr-o turbina de serie sa pun alti paleti.
Sti cat castig?
Sti cine o sa afle asta?
Sti cati ar trisa cu asta?
|
|
|
11-06-06, 20:11
|
#30
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Incadrarea pe gupe !
Quote:
Originally Posted by DaBotta
IO ii sustin pe cei care au zis sa fie in functie de talon. Pentru ca vorba unuia din alte posturi , daca el a avut bani sa bage in TURBO , INTERCOOLER , NX , si asa mai departe asta este treaba lui , bucuria lui ca o sa bata mai multa lume. Nu ca hopa si-o pus pe VECTRA TURBO si acuma o sa il bage sa se bata cu cine stie ce masini din cine stie ce grupa. Ii mult mai bine sa se ia dupa ce scrie in talon , iar la cine scrie alceva in talon si sub capota alceva , atunci aia deja ii problema lor , sau in alte cazuri bucuria lor !
|
SEI in talon are 75cp si in realitate 150 care se fac peste 200 de fapt, vreti sa fie la grupa mica?
Nu mai aberati cu taloanele.
|
|
|
|
|