Azi mi-am montat pe Subaru Water Injection.
Pentru cei ce nu stiu ce insemana este pulverizarea cu ajutorul unui injector. unei mixuri de apa si methanol in interiorul admisiei pentru scaderea temperaturii prin evaporarea apei.
Este un fel de nos pentru turbo, mult mai safe, cu rezultate mai putin extreme (nu da 100cp) dar care merge in continuu si costa relativ putin atat ca achizitie (in jur de 300-500 euro un kit) cat si ca exploatare (se foloseste lichid de parbriz iar un rezervor de 4L tine la subaru de exemplu 2 plinuri).
De asemenea este recomandat pe masini cu conversii turbo pentru prevenirea detonatiilor.
Daca se foloseste o concentratie mai mare de methanol (chiar 100% )se poate creste considerabil cifra octanica a amestecului, rezultand si cresteri de putere semnificative, totusi pentru asta e nevoie si de o modificare a softului.
Injectia cu methanol pur poate fi folosita si la aplicatii non turbo si are aproape aceleasi rezultate ca nos-ul dar nu doar ovcazional, ci in continuu fara problemele specifice nos-ului (presiune variabila a buteliei, amestec gresit, etc).
Sunt 2 tipuri de sisteme de injectie:
- stage 1 -care baga constant mixura dupa ce turbina a atins o anumitea presiune si se dezactiveaza cand scade presiunea sub acea valoare. Masurarea presiunii se face cu un senzor de presiune care se monteaza pe traseul de vacuum (ca un ceas de presiune) si care se regleaza pana la presiunea dorita cu niste click-uri.
- stage 2 progresive - au un controller care poate fi setat sa porneasca progresiv dupa o anumita valoare a presiunii (sa zicem 0.5 bari) si sa bage pana la 1.1 bari. Sistemul va pulveriza mai multa sau mai putina apa in functie de presiunea la care functioneaza turbina in momentul respectiv. La acest gen de sistem semnalul pentru masurarea presiunii este luat de la senzorul MAP sau MAF. Firul de semnal al senzorului isi modifica tensiunea in functie de presiunea creata de turbina.
Instalarea a durat cam 8 ore, a fost putin tricky din cauza ca am ales sa convertesc rezervorul de lichid din spatele masinii. Daca puneam rezervor in fata totul era mult mai simplu.
Sistemul de injectie este de la Devils Own, este progresiv. Kitul a venit fara rezervor, fiind conceput pentru Subaru si avand in vedere ca exista deja un rezervor (cel pentru racirea intercooler-ului care poate fi folosit).
Rezultatele sunt cel putin din punctul meu de vedere uimitoare.
Nu ma asteptam la prea mult, dar pur si simplu cand intra sistemul in actiune (eu l-am setat sa intre la 9 psi) zici ca da cineva un sut in cur masinii
.
Am sa fac si un dyno cu el oprit si apoi pornit sa vad diferentele.
Firma noastra importa asemenea sisteme, l-am instalat pe primul pe masina mea sa vad exact cu ce se mananca, acum daca aveti intrebari tehnice sau de orice ce alta natura va stau la dispozitie.
Nu vreau sa fac reclama aici, deci pentru preturi sau detaliile comerciale doar pe pm sau dati o simpla cautare pe forum.
In principiu kiturile sunt fomate din:
- Pompa de presiune care poate functiona si cu 100% methanol pur.
- 2 injectoare de dimensiuni diferite in functie de motorul pe care sunt instalate.
- Senzor de presiune sau controller in functie de tipul sistemului (stage 1 sau 2).
- turburi, fitting-uri, cabluri, etc.
- rezervor pentru apa/methanol.