Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 09-11-09, 17:31   #61
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

Quote:
Originally Posted by Iulika0069 View Post
Salut, vreau sa imi pun si eu un kit de water/alcohol injection si de cateva zile stau sa studiez problema

Am un E30 turbo de ~400cp, la o presiune de 1.1bar (16psi) si as vrea sa folosesc WAI mai mult pt a raci amestecul si a scadea temperatura din camera de ardere, decat pt a creste cifra octanica si a tuna si mai la limita motorul

Ce crezi ca e mai bun/bine:

- stage 1 (debit constant) sau stage 2 (debit variabil); tb sa tinem cont ca nu vreau sa tunez masina cu WAI, deci teoretic daca WAI nu merge, nu va fi nici o pb;
- e mai usor de facut softul cu stage 1 decat stage 2? Tot in conditiile de mai sus.. Sau nu se mai reface deloc?

- o singura duza imediat dupa debitmetru? sau 2 duze, una inainte de turbina (imediat dupa filtrul de aer) si alta dupa debitmetru? alta amplasare?

- ce stii / ce parere ai despre SnowPerformance? de ex http://www.snowperformance.net/product.php?pk=83

- imi poti spune ce marca de lichid de parbriz ai folosit, de are 40% meth?
- nu exista in RO nici o 'sursa' de alcool metilic? :P


Inca ceva, am inteles ca acelasi kit merge pus si pe motoare turbo diesel?


Multam anticipat pt raspunsuri


Ce crezi ca e mai bun/bine:

- stage 1 (debit constant) sau stage 2 (debit variabil); tb sa tinem cont ca nu vreau sa tunez masina cu WAI, deci teoretic daca WAI nu merge, nu va fi nici o pb;
stage 2 pentru ca folosesti mai putin lichid per total.

- e mai usor de facut softul cu stage 1 decat stage 2? Tot in conditiile de mai sus.. Sau nu se mai reface deloc? nu trebuie sa refaci softul neaprat, dar sistemul te lasa sa merg icu un avans foarte agresiv, si de aici vine cresterea de putere.

- o singura duza imediat dupa debitmetru? sau 2 duze, una inainte de turbina (imediat dupa filtrul de aer) si alta dupa debitmetru? alta amplasare?

pentru setup-ul tau recomand o doza dupa debitmetru.

- ce stii / ce parere ai despre SnowPerformance? de ex http://www.snowperformance.net/product.php?pk=83

sunt ok dar iti recomand Devils Own, noi il putem aduce la 400 euro kitul de stage 2.

- imi poti spune ce marca de lichid de parbriz ai folosit, de are 40% meth?

nu stiu, din carrefour

- nu exista in RO nici o 'sursa' de alcool metilic? :P

este substanta interzisa.
__________________
Sablare si PowderCoating - reconditionari jante, etrieri, etc
Da-ne un like pe Facebook
https://srzpowdercoating.ro
https://www.facebook.com/SRZPowdercoatingCustoms
elspa is offline   Reply With Quote
Old 09-11-09, 18:40   #62
Iulika0069

Stage 5
 
Iulika0069's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 379
Default Re: Water Methanol Injection

Ms pt promptitudine

Legat de Devils Own, kitul de pe site este cel cu "controller progresiv al fluxului de apa/alcool 0-5 volts prin senzorul MAF".. banuiesc ca se poate aduce si cel care e bazat pe boost, sa plece la 0.5bar de ex si la 1.0 sa inceapa sa dea maxim

Poti sa imi zici de ce nu imi recomanzi sa pun si o duza inainte de turbo? Am citit ca daca nu dai un flux mare nu afecteaza turbina..


Ce zici de WAI la diesel?
__________________
BMW E30 S50 turbo
The best [free] Antivirus :P
Iulika0069 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-09, 19:49   #63
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

da, se paote lua un sernzor de boost separat, nu e problema.
problema cu duza inainte de turbo este ca trebuie ca turbina sa invarta calumea ca sa atomizeze vaporii, ceea ce la presiunea cu care mergi tu nu prea e recomandabil.

pe diesel poate fi folosit doar pentru racire, pe un logan 1.5dci a scos 18 cp in plus
elspa is offline   Reply With Quote
Old 10-11-09, 17:42   #64
Iulika0069

Stage 5
 
Iulika0069's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 379
Default Re: Water Methanol Injection

La ce te referi cu 'trebuie ca turbina sa invarta calumea ca sa atomizeze vaporii, ceea ce la presiunea cu care mergi tu nu prea e recomandabil"? E prea mica presiunea?

Io ma gandesc ca o duza [mica, sub 100ml/min] inainte de turbina ar raci un pic si aerul care intra in turbina, si chiar turbina in sine..
Iulika0069 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-09, 18:13   #65
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

cu o duza foarte mica merge, iti trebuie presiune mai mare in turbina ca sa atomizeze.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 11-11-09, 13:16   #66
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default Re: Water Methanol Injection

Daca vrei sa iti iei la revedere de la Turbo imediat, pune o "duza" dupa filtru de aer sau inainte de Turbo, tot aia e!

Cel mai recomandat este sa pui una inainte de intercooler si una dupa, oricum destul de departe de camera de ardere!!!
Daca vrei sa se simta si ceva si putere pune injectoare cat mai mari...cu alea mici nu faci mare branza....si monteaza un senzor in "rezervorul de metanol" ca in momentul cand e gol sa iti dea comanda directa la boost mai mic....asta in caz ca iti iubesti motorul.
__________________
Nu te certa niciodata cu idiotii ! Te fac sa cobori la nivelul lor si acolo te bat cu experienta !
...

Acum 3 ani: Supra-DZ1 1047Cp si 1250Nm...la ora actuala....mai mult
...
Singurul lucru care pare ca este impartit corect pe planeta este inteligenta!!!Toti avem impresia ca am primit destul.....
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-09, 19:30   #67
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

Quote:
Originally Posted by DZ1 View Post
Daca vrei sa iti iei la revedere de la Turbo imediat, pune o "duza" dupa filtru de aer sau inainte de Turbo, tot aia e!

Cel mai recomandat este sa pui una inainte de intercooler si una dupa, oricum destul de departe de camera de ardere!!!
Daca vrei sa se simta si ceva si putere pune injectoare cat mai mari...cu alea mici nu faci mare branza....si monteaza un senzor in "rezervorul de metanol" ca in momentul cand e gol sa iti dea comanda directa la boost mai mic....asta in caz ca iti iubesti motorul.


am rulat injector inainte de turbina 2 ani de zile, totul a fost ok. singura chestie e dozarea inejctorului sa atomizeze calumea iar turbina sa mearga la presiune mare.

inainte de intercooler e chiar aiurea, in mod sigur vaporii de apa se cor condensa in interiorul intercooler-ului, facand o mare balta acolo.

de asemenea se recomanda instalarea cat mai aproape de camera de ardere, cele mai bune rezultate se obtin cu direct port injection (direct in galeria de admisie, la fel ca la nos).

cel mai usual setup totusi e un injector inainte de clapeta de acceleratie.

partea cu fail safe-ul a senzorului de nivel al rezervorului de lichid e perfect adevarata, in general kiturile vin cu asta, cel putin cele care le aducem noi au asta default.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 08:18   #68
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default Re: Water Methanol Injection

Posibil ca eu sa ma insel....dar toti cei cu experienta cu care am vorbit mi-au spus c-am acelasi lucru, inainte de turbina nu se pune din 2 motive:Turbo se incalzeste destul de bine si racirea asta fortata dauneaza si in acelasi timp uzeaza si rulmentii , asta in functie de Turbo....
Iar avantajul este prea mic in comparatie cu daunele.

Cand pui un injector prea aproape de admisie ai sansele ca amestecul sa nu cuprinda toti cilindri, adica pe uni sa ii racesti si pe alti nu...de aia cu cat mai departe cu atat esti mai sigur ca racirea se face la toti cilindri,NOS-ul este un gaz care se amesteca mai usor ca un lichid....cum am spus, poate ma insel, experienta testata nu am, doar ce am patit eu si ce am citit la anumite firme producatoare ....dar credibili nu sunt toti.

Sa se formeze "balta" de apa in intercooler esti prima persoana care imi spune asta, este posibil sa fie asa desi nu stiu pe nimeni sa aiba asta....
Ai avut tu asa ceva?

Eu am montat acum 5 ani un sistem din asta pt putere in plus, din pacate injectoarele erau foarte mici si racirea nu se observa la detonatii.

Tu il ai pe al tau montat de 2 ani am inteles, ai facut ceva teste pe dyno, cat de des l-ai folosit in 2 ani?
Eu l-am avut montat si doar intr-o seara l-am folosit la teste, nu am fost multumit si l-am dat jos dupa aia.
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 12:40   #69
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

Intr-adevar, nu simti un injector inaintea turbinei, cel putin eu nu am simtit o crestere de putere.
Balta in intercooler am avut, tocmai din cauza asta.

Injectoarele se dozeaza in functie de turbina, intercooler, presiune, lichid folosit, capacitatea motorului, cai putere estimati etc. NU se fac dupa ureche.

38 cp a scos la mine plus pe STI, dar dupa un reglaj mai agresiv al timing-ului.

De fapt asta e si ideea, iti permite o racire extrema care iti permite la randul ei un soft mult mai agresiv fara detonari pe care le-ai avea in mod normal fara injectie.

Last edited by elspa; 12-11-09 at 12:43.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 13:32   #70
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default Re: Water Methanol Injection

Gandestete ca de aia si am facut incercarea asta acum 5 ani,avand arderea mai "rece" puteam sa ii dau mai multa "scanteie" si presiune..
Problema ca eu tocmai dupa ureche nu fac, dar desi am injectat destul de mult la detonati nu sa simtit....

Acum deja prieteni de ai mei au pe Supra cu injectoare mult mai mari...si ei pun inainte si dupa intercooler.Nu pot spune decat din auzite, experienta nu am inca.
Care este presiunea care o ridici tu in functie de metanol?0,2Bar mai mult sau mai putin?

Last edited by DZ1; 12-11-09 at 13:35.
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 13:55   #71
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

Nu faci nimic dupa ureche...pui masina pe dyno, dai drumul la sistemul de metanol si reglezi cum sa intre, la ce presiune, cu ce debit, etc (kiturile vin cu reglaje complete, controllere, etc)
Faci loguri la cum merge masina si vezi unde incepe de detoneze...nu faci asta in fata blocului....

Nu e vorba neaparat de presiune ci de cat avans poti sa ii dai safe.

Daca mergi cu 2 bari sa zicem castigul de putere nu mai este asa de mare la 0.2 bari in plus cat la 1.5-2 grade avans . Vorbesc din experienta pentru Subaru, nu am idee la Supra.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 14:45   #72
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default Re: Water Methanol Injection

Daca ai cu ce o faci si in fata blocului, un laptop legat la calculatorul masini poti sa il faci si intr-o groapa de gunoi, nu la asta ma refeream.

Eu ti-am spus ca la mine nu sa simtit nimic.....adica ca ii bagam metanol sau nu tot la gradele alea mergeam, daca dadeam mai mult incepea sa detoneze.

Eu te-am intrebat ca exemplu, nu personal pt Supra....acolo sunt deja aproape de ceea ce vreau....iar Metanol sigur nu imi voi monta, era o curiozitate ce castig ai tu de putere?
La Supra scot baietii pana la 150Cp cu Metanol....uni mult mai putin alti mult mai mult.
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 17:37   #73
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

ti-am spus la STI de 350 whp a fost o crestere de 38 whp safe fara detonari.
banuiesc ca proportia se pastreaza si chair se accentueaza pentru turbina mari
elspa is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 18:18   #74
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default Re: Water Methanol Injection

Ok,merci.
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 12-11-09, 23:51   #75
Iulika0069

Stage 5
 
Iulika0069's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 379
Default Re: Water Methanol Injection

Quote:
Originally Posted by elspa View Post
Injectoarele se dozeaza in functie de turbina, intercooler, presiune, lichid folosit, capacitatea motorului, cai putere estimati etc. NU se fac dupa ureche.
Imi poti aproxima / calcula te rog cam ce debit / min imi trebuie mie?
Tu la STI ce injectoare ai folosit?

- turbina: T4
- IC: 60 x 30 x 7.6 cm (fagurele)
- presiune: 1.1 - 1.3 bar
- capacitatea motorului: 2500cmc
- WHP: ~350

10x..
Iulika0069 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -