Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 14-11-08, 07:23   #1
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Water Methanol Injection

Azi mi-am montat pe Subaru Water Injection.

Pentru cei ce nu stiu ce insemana este pulverizarea cu ajutorul unui injector. unei mixuri de apa si methanol in interiorul admisiei pentru scaderea temperaturii prin evaporarea apei.

Este un fel de nos pentru turbo, mult mai safe, cu rezultate mai putin extreme (nu da 100cp) dar care merge in continuu si costa relativ putin atat ca achizitie (in jur de 300-500 euro un kit) cat si ca exploatare (se foloseste lichid de parbriz iar un rezervor de 4L tine la subaru de exemplu 2 plinuri).

De asemenea este recomandat pe masini cu conversii turbo pentru prevenirea detonatiilor.

Daca se foloseste o concentratie mai mare de methanol (chiar 100% )se poate creste considerabil cifra octanica a amestecului, rezultand si cresteri de putere semnificative, totusi pentru asta e nevoie si de o modificare a softului.

Injectia cu methanol pur poate fi folosita si la aplicatii non turbo si are aproape aceleasi rezultate ca nos-ul dar nu doar ovcazional, ci in continuu fara problemele specifice nos-ului (presiune variabila a buteliei, amestec gresit, etc).

Sunt 2 tipuri de sisteme de injectie:

- stage 1 -care baga constant mixura dupa ce turbina a atins o anumitea presiune si se dezactiveaza cand scade presiunea sub acea valoare. Masurarea presiunii se face cu un senzor de presiune care se monteaza pe traseul de vacuum (ca un ceas de presiune) si care se regleaza pana la presiunea dorita cu niste click-uri.

- stage 2 progresive - au un controller care poate fi setat sa porneasca progresiv dupa o anumita valoare a presiunii (sa zicem 0.5 bari) si sa bage pana la 1.1 bari. Sistemul va pulveriza mai multa sau mai putina apa in functie de presiunea la care functioneaza turbina in momentul respectiv. La acest gen de sistem semnalul pentru masurarea presiunii este luat de la senzorul MAP sau MAF. Firul de semnal al senzorului isi modifica tensiunea in functie de presiunea creata de turbina.


Instalarea a durat cam 8 ore, a fost putin tricky din cauza ca am ales sa convertesc rezervorul de lichid din spatele masinii. Daca puneam rezervor in fata totul era mult mai simplu.

Sistemul de injectie este de la Devils Own, este progresiv. Kitul a venit fara rezervor, fiind conceput pentru Subaru si avand in vedere ca exista deja un rezervor (cel pentru racirea intercooler-ului care poate fi folosit).


Rezultatele sunt cel putin din punctul meu de vedere uimitoare.
Nu ma asteptam la prea mult, dar pur si simplu cand intra sistemul in actiune (eu l-am setat sa intre la 9 psi) zici ca da cineva un sut in cur masinii .
Am sa fac si un dyno cu el oprit si apoi pornit sa vad diferentele.

Firma noastra importa asemenea sisteme, l-am instalat pe primul pe masina mea sa vad exact cu ce se mananca, acum daca aveti intrebari tehnice sau de orice ce alta natura va stau la dispozitie.

Nu vreau sa fac reclama aici, deci pentru preturi sau detaliile comerciale doar pe pm sau dati o simpla cautare pe forum.

In principiu kiturile sunt fomate din:

- Pompa de presiune care poate functiona si cu 100% methanol pur.
- 2 injectoare de dimensiuni diferite in functie de motorul pe care sunt instalate.
- Senzor de presiune sau controller in functie de tipul sistemului (stage 1 sau 2).
- turburi, fitting-uri, cabluri, etc.
- rezervor pentru apa/methanol.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	devils%20own%20subaru%20wrx%20sti.jpg
Views:	1465
Size:	19.8 KB
ID:	699361   Click image for larger version

Name:	13112008613.jpg
Views:	1329
Size:	317.2 KB
ID:	699362   Click image for larger version

Name:	13112008614.jpg
Views:	1146
Size:	319.4 KB
ID:	699363  

Click image for larger version

Name:	13112008615.jpg
Views:	1071
Size:	304.6 KB
ID:	699364   Click image for larger version

Name:	13112008616.jpg
Views:	1364
Size:	240.3 KB
ID:	699365   Click image for larger version

Name:	13112008617.jpg
Views:	1130
Size:	319.3 KB
ID:	699366  

Click image for larger version

Name:	stage1b_methanol_large.jpg
Views:	1016
Size:	22.2 KB
ID:	699367   Click image for larger version

Name:	stage2_fender_large.jpg
Views:	981
Size:	24.3 KB
ID:	699368  
__________________
Sablare si PowderCoating - reconditionari jante, etrieri, etc
Da-ne un like pe Facebook
https://srzpowdercoating.ro
https://www.facebook.com/SRZPowdercoatingCustoms

Last edited by elspa; 14-11-08 at 07:33.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 14-11-08, 09:56   #2
brownshark

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
Default Re: Water Methanol Injection

buna trb , avea si saab asa cva d serie dar l-au lasat ...depinde cum e cu intretinerea...si apa chiar trb sa fie super distilata nu prosteala
brownshark is offline   Reply With Quote
Old 14-11-08, 11:46   #3
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Water Methanol Injection

La rally masinile consuma cam 3 litrii de apa pe o speciala de 20 km
Acele masini au rezervor de peste 15 litru s idaca raman fara apa se schimb motorul.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 14-11-08, 15:49   #4
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

da, ideea e ca masinile de raliu merg aprope mereu in boost calumea...tu in mod normal pe strada mergi foarte rar pe boost maxim...oricum sunt kituri progresive, deci baga grav doar de la o anumita presiune in sus.

Si masinile de raliu merg cu methanol 100%, au electronica de asa natura facuta ca mearga cu cifra octanica foarte ridicata, de aia se strica motorul daca raman fara lichid, merg cu amestec foarte sarac si apar detonatii.

La o utilizarre stradala a kitului nu te intereseaza cifra octanica si mergi cu concentratie 50%, te intereseaza doar sa iti raceasca aerul care intra in admisie.
In cazul asta daca se termina lichidul nu ai nici o problema, nu merge motorul in amestec sarac.

azi am facut dyno.

Rezultatele:

Cu masina rece (a stat in parcare la vitan o ora inainte sa intru la dyno) diferenta de 18 cp cu water injection deschis. Rezultatul chiar m-a descurajat putin, eu speram la altceva.
Dar dupa ce am facut al doilea dyno cu masina incalzita, cu intercooler-ul care frigea si ceva reglaje la water injection...surpriza.... diferenta de 33 cp cu water injection-ul deschis.
Idee e ca isi face simtita prezenta cand deja nu mai duce intercooler-ul...parera mea ca se merita.

Am folosit lichid de parbriz cu 38% alcool (cel putin asa scria pe eticheta si era romanesc...deci cred ca nu prea avea tot alcool-ul acasa ), ideal ar fi sa gasesc o marca cu minim 50% alcool sau pe aproape. O sa ma uit prin carrefour sa vad ce gasesc mai convenabil ca pret cu concentratie mai mare de acool.

Last edited by elspa; 14-11-08 at 15:53.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 14-11-08, 15:59   #5
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Water Methanol Injection

Elspa,zimi te rog pt motorul meu de 1.6 cu conversie turbo care din cele doua kit-uri mi l-ai recomanda,asta in ideea in care eu ma duc cu maxim 0,5 bar presiune in turbina?Are vreo influenta asupra functionarii kit-ului faptul ca am electronica originala a motorului aspirat?Mersi
Vezi ca sunt lichidele de spalat parbrizul care sunt facute pt iarna si rezista la -40 de grade,acelea banuiesc ca au o concentratie mai mare de alcool decat cel clasic care se foloseste in restul anotimpurilor

P.S:vezi ca ti-am trimis un pm,daca ma poti ajuta cu ceea ce te-am intrebat acolo.Mersi
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 14-11-08, 18:29   #6
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

ai pm...
iti recomand kitul stage 1, nu cel cu injectie progresiva, mai ales ca mergi la presiune mica si nu ai senzor map (kitul stage 1 vine su un senzor de presiune direct pe pompa care citeste de la furtun de vacuum, exact ca un ceas de presiune, pe care il ajustezi de la 1-25 psi)

electronica nu are nici o legatura cu nici unul din kituri (poate doar la genul ca ai de aleas intre un kit controlat de senzorul map sau unul controlat de un senzor de presiune)

PS: nu am primit nici un pm....

Last edited by elspa; 14-11-08 at 18:33.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 14-11-08, 20:31   #7
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Water Methanol Injection

Quote:
Originally Posted by elspa View Post
Cu masina rece (a stat in parcare la vitan o ora inainte sa intru la dyno) diferenta de 18 cp cu water injection deschis. Rezultatul chiar m-a descurajat putin, eu speram la altceva.
Dar dupa ce am facut al doilea dyno cu masina incalzita, cu intercooler-ul care frigea si ceva reglaje la water injection...surpriza.... diferenta de 33 cp cu water injection-ul deschis.
Idee e ca isi face simtita prezenta cand deja nu mai duce intercooler-ul...parera mea ca se merita.
Era logic sa se intample asa, e chiar suprinzator ca a aparut o diferenta fie cat de mica atunci cand ai avut motorul rece, doar combinatia apa-metanol e un anti-detonant si un agent de racire, deci ajuta/suplimenteaza intercoolerul.

MW 50 was a 50-50 mixture of methanol and water (hence the name) that was sprayed into the supercharger of World War II German aircraft engines primarily for its anti-detonant effect, allowing the use of increased boost pressures. Secondary effects were cooling of the engine and charge cooling.

Pe de alta parte, esti sigur ca ai scris "9 psi", adica 0.61 bar?.... Sunt multe masini care merg cu 0.5-0.6 bar si nici macar nu au nevoie de intercooler

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-11-08, 20:41   #8
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

de la 9 psi l-am setat sa inceapa
si baga progresiv pana la 16-17 psi
elspa is offline   Reply With Quote
Old 15-11-08, 06:48   #9
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

ultimele retusuri
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	14112008618.jpg
Views:	2125
Size:	333.9 KB
ID:	700166  
elspa is offline   Reply With Quote
Old 15-11-08, 22:55   #10
FUBU_S

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 325
Member of:
[Nissan]
Default Re: Water Methanol Injection

Da foarte tare, am vazut de cand ai bagat pe sait la vanzare dar asteptam sa o comita unu cum a comiso tu si cu fise dyno e perfect.
Pentru un nissan 200 sx ca18det ce stage recomanzi acum am pres 0,8 dar o cresc la 1.
FUBU_S is offline   Reply With Quote
Old 15-11-08, 23:57   #11
leonard

Stage 5
 
leonard's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,059
Default Re: Water Methanol Injection

sistemul asta e bun pentru o masina cu conversie turbo de ex e36 2.5 turbo aprox 300 de cai interne stock ? nu forteaza in plus internele?cum face de exemplu un sistem nitro. sau din contra?
leonard is offline   Reply With Quote
Old 16-11-08, 00:21   #12
Petrucio

Stage 3
 
Petrucio's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 124
Default Re: Water Methanol Injection

elspa imi pare rau ca ai instalat si nu prea bine stii ce anume si la ce foloseste! mai mult ca atit pot sati comunic ca nici un lichid de parbriz nu contine "METHANOL"!!! Methanollul este foarte toxica si otravitoare si de la vaporii de METHANOL poti sa perzi si vedearea pe 5-10 minute!Si nu este in vinzare libera cum iti inchipui tu(pret orientativ 2-4 $/litru)!!!"ETHANOL" cred ca ar fi in lichidul de parbrize! Eu il am instalat pe masina la fel ca si al tau ,si il folosesc dupa 0.8 bar si in sus!cu injectorul de cea mai mare marime! la boostul carel il am "1.65-1.85 bar" consumul este semnificativ (aproximativ 1.5-2 litri la o zi de curse).si ETHANOLUL NU POATE FI FOLOSIT!!!NUMAI METHANOL!!!
__________________
BMW 318 IS TURBO COUPE 1997 Garrett XXXL NEW SETUP coming soon
----------------------------------------
Petrucio is offline   Reply With Quote
Old 16-11-08, 00:45   #13
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Water Methanol Injection

1. Lichidele de parbriz contin etanol. 38%, 47% sau 55%. Restul compusilor sunt: apa, alcool isopropilic (2,5-12%), arome. (Chiar daca suna tentant, recomand sa nu-l beti )

2. Se poate folosi etanol in loc de metanol, sau chiar apa distilata dar in acest ultim caz exista pericolul inghetului. Saab a folosit doar apa in anii '80, fiind mai usor de obtinut pentru un client obisnuit (pana la explozia supermarketurilor de la noi nici macar nu exista lichid de parbriz pe toate drumurile)

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 16-11-08, 20:26   #14
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

Quote:
Originally Posted by FUBU_S View Post
Da foarte tare, am vazut de cand ai bagat pe sait la vanzare dar asteptam sa o comita unu cum a comiso tu si cu fise dyno e perfect.
Pentru un nissan 200 sx ca18det ce stage recomanzi acum am pres 0,8 dar o cresc la 1.
depinde cat de tehnic vrei sa fii...eu as recomanda stage 2-ul, e un kit mai complet, dar merge si stage 1 fara probleme
elspa is offline   Reply With Quote
Old 16-11-08, 20:28   #15
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Water Methanol Injection

Quote:
Originally Posted by Petrucio View Post
elspa imi pare rau ca ai instalat si nu prea bine stii ce anume si la ce foloseste! mai mult ca atit pot sati comunic ca nici un lichid de parbriz nu contine "METHANOL"!!! Methanollul este foarte toxica si otravitoare si de la vaporii de METHANOL poti sa perzi si vedearea pe 5-10 minute!Si nu este in vinzare libera cum iti inchipui tu(pret orientativ 2-4 $/litru)!!!"ETHANOL" cred ca ar fi in lichidul de parbrize! Eu il am instalat pe masina la fel ca si al tau ,si il folosesc dupa 0.8 bar si in sus!cu injectorul de cea mai mare marime! la boostul carel il am "1.65-1.85 bar" consumul este semnificativ (aproximativ 1.5-2 litri la o zi de curse).si ETHANOLUL NU POATE FI FOLOSIT!!!NUMAI METHANOL!!!
merge folosit etanol fara probleme, atat timp cat ai in vedere ca il folosesti pentru racirea instalatiei, nu pentru a creste cifra octanica (adica ameste 50% apa etanol)
Azi am fost la curse la braila cu sistemul pus cu alcool etilic 50% cu apa distilata, a mers perfect, ca dovada locul 2 la grupa G.

intr-adevar mi-a laut cu cursele inclusiv un rezervor de 4.5 litri la un plin de benzina, dar la un mers normal sunt sigur ca imi un rezervor la 2 plinuri de benzina

Last edited by elspa; 16-11-08 at 20:36.
elspa is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -