Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 16-12-09, 15:07   #166
sorinelll

Stock
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6
Default Re: Lista cu turbine

sal baietii, am si eu un mercedes motor 3.0l 90cp diesel [ dubitza] si vreau sa stiu daca pot monta o turbina pe el si ce fel de turbina sau mai bine imi cumpar un motor de sprinter de prin anul 2001
cine ma poate ajuta cu un raspuns........ ms
sorinelll is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 12:59   #167
pturbo23

Stage 2
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 65
Default Re: Lista cu turbine

Sprinter are putere, fiabilitate de fabrica, tot ce vrei.
pturbo23 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 13:45   #168
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Lista cu turbine

Dar daca n-are si o turbina parca nu mai are farmec
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 18:47   #169
Bobbytza

Stage 5
 
Bobbytza's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,057
Default Re: Lista cu turbine

Trebuie sa stii daca blocul motor este prevazut pentru turbo si eventual schimbate pistoanele, trebuie ranforsate !
Bafta !
Bobbytza is offline   Reply With Quote
Old 27-12-09, 18:02   #170
sorinelll

Stock
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6
Default Re: Lista cu turbine

e motor clasic 6 cilindri ,nu stiu daca al meu e prevazut cu asa ceva da stiu sigur ca au fost fabricate motoare la fel ca al meu cu turbo ,cat despre pistoane parerea mea e ca e destul de solid motoru din moment ce pun 5 tone de marfa pe el si am tot forjat la el , mie numi trebuie viteza sau sal duc in turati mari , decat sa aiba ceva mai multa putere cuplu ca la panta e cam lenes
daca e sa pot pune turbo pe el si nui schimb pistoanele care ar fi pagubele ?
sorinelll is offline   Reply With Quote
Old 27-12-09, 18:06   #171
sorinelll

Stock
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6
Default Re: Lista cu turbine

Quote:
Originally Posted by catalliin View Post
Dar daca n-are si o turbina parca nu mai are farmec
catalin mie imi trebuie sa car marfa cu el nu sa ma iau la intrecere ca totusi e o dubitza ,nu de alta da in momentu de fata si fara o turbina fac un logan de 1.4 deci ceva vlaga are in el:P da parca sti cum e romanu vrea ceva mai mult )
sorinelll is offline   Reply With Quote
Old 27-12-09, 19:57   #172
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Lista cu turbine

pentru ca sa-i pui turbina nu trebuie neaparat sa-i schimbi pistoanele cu altele de titaniu sau sa le ramforsezi sau sa decomprimi motorul ...etc ca doar nu vrei sa faci masina de formula 1 ci poti pune asa cum este o turbina pe ea ca sa cresti puterea cu vreo 30 de cai (chiar si la doar 20 de cai efectul turbo la acceleratie este net superior comparativ cu o aspirata),treaba e sa sti sa gasesti turbina potrivita sau macar apropiata capacitatii motorului respectiv si chiar sa reglezi supapa wastegate sa dea o presiune potrivita (nu mai mult de 0,3bari,majoritatea dieselarelor turbo au o compresie in motor la turatie maxima de cel mult 1,8-0,2 bar) trebuie sa faci rost de un element de racire al aerului radiator intercooler ....supape blowof nu stiu daca sunt necesare la diesel si binenteles dupa citeva teste si reglari ulterioare eventual facute de catre un priceput in domeniu la un atelier de testare dyno si asta este ...insa trebuie sa sti ca turbosuflantele fie ele noi si maiales second cam papa ulei in special cind mergi cu masina la viteze mari si turatii ridicate ..in rest este mai simplu decit la benzinare ...eu am montat pe troaca mea benzinara o turbina diesel si in afara de citeva neajunsuri se simtea totusi ceva ,insa la benzinare e o alta poveste
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 27-12-09, 20:06   #173
sorinelll

Stock
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6
Default Re: Lista cu turbine

exact asta si vreau o marire de 25-35 cp ca se vor simti atat cat imi trebuie , da chestia e ca nu stiu ce turbo imi trebuie ce model ca nu vreau sa dau bani degeaba si sa fie prea mare sau prea mica,daca sti u...ms
sorinelll is offline   Reply With Quote
Old 28-12-09, 00:27   #174
noyz

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 85
Default Re: Lista cu turbine

Quote:
Originally Posted by catalliin View Post
pentru ca sa-i pui turbina nu trebuie neaparat sa-i schimbi pistoanele cu altele de titaniu sau sa le ramforsezi sau sa decomprimi motorul ...etc ca doar nu vrei sa faci masina de formula 1 ci poti pune asa cum este o turbina pe ea ca sa cresti puterea cu vreo 30 de cai (chiar si la doar 20 de cai efectul turbo la acceleratie este net superior comparativ cu o aspirata),treaba e sa sti sa gasesti turbina potrivita sau macar apropiata capacitatii motorului respectiv si chiar sa reglezi supapa wastegate sa dea o presiune potrivita (nu mai mult de 0,3bari,majoritatea dieselarelor turbo au o compresie in motor la turatie maxima de cel mult 1,8-0,2 bar) trebuie sa faci rost de un element de racire al aerului radiator intercooler ....supape blowof nu stiu daca sunt necesare la diesel si binenteles dupa citeva teste si reglari ulterioare eventual facute de catre un priceput in domeniu la un atelier de testare dyno si asta este ...insa trebuie sa sti ca turbosuflantele fie ele noi si maiales second cam papa ulei in special cind mergi cu masina la viteze mari si turatii ridicate ..in rest este mai simplu decit la benzinare ...eu am montat pe troaca mea benzinara o turbina diesel si in afara de citeva neajunsuri se simtea totusi ceva ,insa la benzinare e o alta poveste
chiar vreau sa vad turbina topita
sa faci niste poze la paleti knd scoti turbina
noyz is offline   Reply With Quote
Old 28-12-09, 15:28   #175
Bobbytza

Stage 5
 
Bobbytza's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,057
Default Re: Lista cu turbine

Sau alta varianta, cea mai ok, vinde masina si ia-ti una cu turbo, sa nu mai stai sa faci tiganeli !
Bobbytza is offline   Reply With Quote
Old 28-12-09, 16:16   #176
sorinelll

Stock
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6
Default Re: Lista cu turbine

Quote:
Originally Posted by Bobbytza View Post
Sau alta varianta, cea mai ok, vinde masina si ia-ti una cu turbo, sa nu mai stai sa faci tiganeli !
pe criza asta ....... cand aproape nimic nu mai merge nu imi permit modelu mai nou prea scump plus ca numa eu stiu cata plimbare am tras eu sa il detarez sub 3,5 tone pe asta plus 1150 euro bani
o sa incerc sa vad ce se poate intampla pe motoru altei dubite ca am una pe la tara tot mercedes da e vechi de prin 85 )o pun pe butuci de tot sau nu:P
sorinelll is offline   Reply With Quote
Old 29-12-09, 14:05   #177
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Lista cu turbine

pe criza asta parca s-au crizat si oamenii la cap si eu ma uitam pe niste anunturi de vinzari auto si parca in loc sa scada preturile au crescut astfel ca si eu mi-am luat gindul de la ceea ce vroiam sa fac cu 'cazanul' meu sa-l duc la programul ''rabla'' dar pina si cea mai 'cheala' masina romaneasca care ar trebuii sa fie mai eftina pt mine tot e scumpa ..asa ca pina una alta nu strica sa ne mai facem de cap experimentind cite ceva pe la troacele pe care le avem macar mai afli cite o treaba ceva
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 29-12-09, 23:19   #178
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Lista cu turbine

Turbina de pe motor similar ca si CC si eventual de pe masina MTMA similara
IC
pompa de injectie de pe masina de pe care iei turba
evacuare (downpipe)
admisie
boost scazut

Dar iese chileala la reteta asta, si tu vrei in primul rand fiabilitate si nu speed sau torque. Mai bine lasa ...
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 01-01-10, 11:30   #179
Harry_87

Stage 2
 
Harry_87's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 64
Default Re: Lista cu turbine

Salut si La multi ani! Am un Fiat Bravo din 2008 benzinar 1.4T-jet 120cp, motorul cum ii si spune este de 1368 cm3, are o turbina IHI( cam atat stiu despre ea), cea de pe Fiat Bravo cel de 150cp am inteles ca ar fi alta(tot IHI), insa sunt interesat de turbina Garret care impreuna cu o resoftare, galerie si evacuare sa ajung la o putere apropiata de 200cp...daca ma puteti ajuta cu un model de turbina si o locatie de unde o pot achizitiona, va raman deplin recunoscator
Harry_87 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-10, 13:53   #180
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Lista cu turbine

Quote:
Originally Posted by noyz View Post
chiar vreau sa vad turbina topita
sa faci niste poze la paleti knd scoti turbina
Cum spuneam am intimpinat totusi ceva probleme cind am avut montata turbina de dieselar pe benzinara mea ,in primul rind pentru ca turbina respectiva pe care o aveam atunci Garrett nu avea sistem de racire pe apa si binenteles ca dupa citiva Km se incingea teribil dar niciodata nu se inrosea (treaba cu inrositul se intimpla numai la benzinarele modificate serios la motor ;motor decomprimat,supraalimentarea marita calumea...e.t.c) insa pt un 'zvinc' pe care-l vroiam eu era de ajuns turbina si citeva reglaje pe la aprindere plus celelalte elemente specifice,intercooler supapa blowof..si poate doar ff putin jigloarele marite la carburator...ulterior am rezolvat si problema racirii la turbina facind rost de alta tot garrett cu racire pe apa care se comporta bine fata de cea anterioara insa si aici am intimpinat o adoaua pb si anume ca turbinele de diesel nu prea se pupa cu cele de benzina decit pina la un anunit punct adica cele de benzina au parte cu elice de aluminiu care baga aer in admisie ceva mai mare decit cele de diesel astfel ca-ti asigura un debit si o presiune de aer la o turatie mai mica.....altfel spus ceea ce se intimpla la mine cu turbina de dieselar pusa pe benzina mea era ca la turatii joase (pina-mi luam avint) se simtea parca mai rau motor fara vlaga insa cind ajungeam pe la o anumita turatie respectiv viteza de 75-80 km/h masina incepea sa traga brusc intr-un ritm progresiv si periculos totodata ...spuneam ca trage pe la 75-80km/h pt ca masina mea e hidramata si nu permite turarea motorului prea tare in treptele imferioare (se schimba singura) decit dupa ce ajunge la ultima treapta 4 si abea apoi se tureaza si pune turbina mai bine la treaba...iar de topit paletii turbinei de pe evacuare nu s-au topit (pot pune si poze) este adevarat ca cei de la turbinele de benzina sunt mai rezistenti termic faţa de diesel dar asta conteaza f mult doar daca prepari motorul ţapan prin decomprimari ,supraalimentari ..etc ..ca la raliu si nu pentru o liniuta sau zvinc mai maricel cum faceam eu...acum mai nou dupa ce am dat si turbosulanta asta mai recenta jos de pe motor mai vreau sa incerc ceva mai simplu (copilaresc) dar extrem de usor de montat la masina si anume sa pun turbina (binenteles dupa modificari si simplificari serioase) chiar pe evacuarea finala adica imediat dupa toba finala ,chestie care inseamna in primul rind sa ai spatiu suficient intre toba finala si gaura din spoiler pe unde iese espamentul ..in situatia asta scapi de problema cu incinsul turbinei si este mult mai simplu ,am facut deja un test si inafara de turbolagul mai marit si un suerat strident care atrage privirile tuturor se simte totusi destul de bunicel (tipul asta de montaj al turbinei pe evacuarea finala(inainte de esapament) deja exista ..am vazut pe la niste peugeot-uri 205 GTi mai micute) insa mai am ceva de pus la punct pt urmatorul test,dar repet ceea ce este cel mai distinctiv faţă de montajul turbinei normala pe galerie este insasi sunetul demential pe care-l face turbina la evacuare

Last edited by catalliin; 01-01-10 at 13:59.
catalliin is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -