88 RED sa te lamuresc:
Turbo suflana este formata de fapt din 2 turbine:
una partea care este montata pe toba si care contine o elice actionata de gazele de evacuare
a doua este un melc cu o alta elice care trage aer de afara si il baga fortat in motor,adica in carburator.
deci elicea de la evacuare este unita printr-ul ax cu elicea de pe partea de admisie si antrenata de aceasta(axul are 2 lagare sau 2 rulmenti la turbinele mai noi unde este ungerea cu ulei).
Turbo compresorul este format tot din 2 parti dar in loc sa fie montat pe toba este montat ca un alternator si invartit de o curea.Cealalta parte cu admisia este cam la fel cu cea de la turbosuflanta.
IN CONCLUZIE TREBUIE SA VEZI CU OCHII TAI TURBINELE SI SA ITI EXPLICE CINEVA CUM FUNCTIONEAZA SI CUM SE MONTEAZA.
Si mie mi-a luat ceva timp pana sa inteleg
200 SX ai dreptate cu forta gazelor ca este mai puternica la diesel si e normal sa fie asa deoarece raportulde compresie este mult mai mare decat la benzina aproape dublu.
Pe Dacie tubina intra la 2.500 rpm si mai jos de 0,5 bari nu se poate regla.a mers si cu 1,1 bari.
Ai tija de regalare a presiunii de la bypass.
Eu sunt de perfect acord cu tine sa puna o turbina de benzia dar nu sunt asa de dese la dezmembrari ca cele de benzina si mai scumpe.