Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
16-02-09, 18:24
|
#31
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of: [BMW]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
Quote:
Originally Posted by GTXR
7-9 mm ? prietene mai documeteazate
|
poate vrea sa bage 2 bari )
|
|
|
17-02-09, 15:53
|
#32
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
considerand presiunea atmosferica 1 bar, daca mai bag 0,5 rezulta 1,5..compresia motorului este 9,5:1. daca nu fac decompresie sare de 10:1, si nu vreau sa schimb pistoanele.. lumea zice ca merge si fara decomprimare...o sa vad...
|
|
|
17-02-09, 18:17
|
#33
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
Quote:
Originally Posted by pskint25
stiti careva cum se poate face o garnitura pentru inaltat chiulasa?
din ce materiale, unde..informatii de genul.
Pentru un motor de 1.4 (solenza e7j) ca sa ii bagi pe admisie 0.5 bar/7-8 psi trebuie decomprimat, adica inaltat cu 7-9 mm...
Multumesc
|
poate vrei sa zici 0.7mm
|
|
|
17-02-09, 21:45
|
#34
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
garnitura in sine are 1.2 1.4 mm.
vroiam sa zic exact 7 mm,c are inseamna 126 cm cubi castigati, adica ecat atat cat ar trebui ca sa ai camera de ardere (la PMS) aproape dubla ca sa nu crape pistoanele la 1.5 bari presiune pe admisie... cel putin eu asa am calculat...
de ce crezi ca as fi vrut sa zic 0.7 mm ?
spune-mi poate nu am facut ceva bine...
Mersi,.
|
|
|
18-02-09, 10:10
|
#35
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
daca pui garnitura de 7mm eu cred ca nu o sa iti mai porneasca motorul.
|
|
|
18-02-09, 20:42
|
#36
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
de ce?
|
|
|
18-02-09, 22:02
|
#37
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of: [BMW]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
pt ca nu o sa mai ai compresie!
|
|
|
19-02-09, 17:53
|
#38
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
Daca original are 9.5:1 poti sa dai fara orice modificare 0.5 bari...
La un M3 am vazut peste 0.6 bar, unde compresia este mult mai mare.
Fapt divers, masinile de rally au peste 11:1 compresia si au turbo cu presiune...mare
|
|
|
20-02-09, 01:17
|
#39
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
masinile de rally sigur nu mai au componente stock in motor, care sigur rezista la compresii mai mari.. iti dai seamna ca mi-ar conveni ca din motorul stock sa scoti ce scoti din cel de rally
|
|
|
20-02-09, 02:27
|
#40
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
Nici piesele forjate nu protejeaza motorul, ele rezista mai mult si sunt mai usoare in general ca cele originale.
De exemplu cu noile electronici chear crestem compresia originala a unui motor mai vechi, asta inseamna ca o compresie de 9:1 e bun pana la 150cai/litru si inca suntem in conditii de siguranta. O compresie de 8:1 e ok pana in 250 cai/litru. Evident tine de camera de ardere si cate supape are cilindrea pana la ce compresie rezista motorul cu un avans intre limite dunului simt.
Deci este foarte greu sa spunem ca numai din compresie mica se poate proteja internele si urca presiunea supraalimentarii. In general internele originale (compresie originala) sunt ok pana in 0.5-0.8 bari in functie de electronica, asta inseamna un plus de 50% a puterii motorului. Peste asta se justifica schimbarea internelor si reducerea compresiei.
Totodata reducerea compresiei nu inseamna ca protejezi pistoanele originale, poate ca mai poti urca pana la 1 bar, dar ori cum crapa pistoanele intr-un timp relativ scurt. Peste 1 bar minim sunt pistoanele forjate si reducere pana in 9:1 compresiei, peste 1.5 bari undeva la 8.5 si peste 2 bari undeva la 8:1.
Dar sa nu uitam ca mare diferenta se face prin schimbarea turbinei la una mia mare, sau unor axe cu came dedicat turbo. Prin asta se intelege ca un motor cu piesele originale (ex. TFSI de 200cai) merge la 1 bar, daca se pune o turbina mai mare si se schimba axele cu came obtine aceasi 200 cai la o presiune de 0.7 bari. Deci sa nu ne lasam furati, nu presiunea conteaza, nu presiunea face puterea, ci plusul de oxigen / amestec ce intra in motor. Ce nu creste linear cu presiunea.
|
|
|
20-02-09, 17:30
|
#41
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
frumos spus..
insa aerul sub presiune contine cantitati mai mari de oxigen, si prin editarea maparilor trebuie tinut cont de raportul stoechiometric 14,7:1.Bineinteles ca mergand (dupa sc/tc) mai departe orice piesa imbunatatita contribuie la eficienta motorului.
pana una alta caut si de abia astept sa ajung sa pun un sc pe motor.
|
|
|
20-02-09, 19:40
|
#42
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
Nu conteaza ca are mai mult oxigen ca ori cum o reglezi dupa sonda lambda, deci reglezi amestecul carburant. La un aspirat amestecul e ok la 13-13.5 si la turbo 10-12.
|
|
|
21-02-09, 15:59
|
#43
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
nu stiu cum e la diesel, dar la benzina daca nu e suficient aer (adica sub 14.7 parti la o parte de benzina) s-ar putea sa apara detonatii...deci nu cred ca e ok amestecul de 13-13.5
|
|
|
21-02-09, 17:37
|
#44
|
Stage 5
Join Date: Aug 2003
Posts: 2,801
Member of: [BMW]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
Dimpotriva, ce e peste 14.7 e considerat sarac si apar detonatii, sub e bine.
|
|
|
22-02-09, 13:54
|
#45
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of: [BMW]
|
Re: Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
Quote:
Originally Posted by Hexer
Nu conteaza ca are mai mult oxigen ca ori cum o reglezi dupa sonda lambda, deci reglezi amestecul carburant. La un aspirat amestecul e ok la 13-13.5 si la turbo 10-12.
|
Hexer ...o sa iau o turbina de pe un Ford Probe 2.2GT care baga 0.8 bari...sti cumva daca se poate regla sa bage mai mult?
|
|
|
|
|