![]() |
Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
salutare, am si eu cateva intrebari pentru voi. Poate vreodata am sa reusesc sa imi pun un sistem turbo pe masina si as vrea sa stiu ce ar trebui sa ii fac inainte de a monta KIT-ul. din cate stiu eu ar trebui decomprimat motorul...???? daca da , cum se face chestia asta. daca nu , atunci ce se face , ca se face sigur ceva :)
Mersi. |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Depinde ce presiune turbo vrei sa folosesti si ce raport de compresie are motorul acum. Daca ai peste 10:1 e necesara decomprimarea, care se face prin montarea unei garnituri de chiulasa speciala, mai groasa. La unele motoare, in special boxere racite cu aer (VW Broscuta, Porsche 356/911/911-930, Oltcit etc)se folosesc garnituri subtiri de cupru montate sub cilindri, la imbinarea lor cu blocul.
Te asiguri ca motorul e in buna stare de functionare. Schimbarea pistoanelor cu unele forjate la o masina care va rula pe strada nu e necesara decat daca folosesti presiune turbo mare, peste 1 bar (dar fara pistoane forjate se recomanda sa nu tii motorul peste o jumatate de minut continuu la turatia de putere maxima). Odata montat turbo folosesti numai ulei de cea mai buna calitate, sintetic cu interval de viscozitate cat mai mare, si il schimbi cu regularitate la 5000-10000 km (indiferent daca fabricantul recomanda la 30000 sau nu :p ) ~Nautilus |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
dece merge mai bine masina de strada (ca mai mult acolo ma voi folosi de ea) cu pistoane forjate daca am presiune mai mare in turbo? si intrebarea cea mai importanta. fara pistoane forjate, daca o tin mai mult in ture mari , ce se intampla? mersi, pina acum am gasit raspunsul la cateva intrebari :) |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Exista 2 metode de a fabrica un piston: prin turnare sau forjare.
Pistoanele forjate sunt mai rezistente, dar si mult mai scumpe si greu de fabricat. Majoritatea motoarelor aspirate folosesc pistoane turnate. Exceptii: Dodge Viper de pana in 1994, toate modelele Porsche 911 cu racire cu aer (1965-1996) si alte motoare concepute pentru condus sportiv, care au pistoane forjate. Majoritatea motoarelor proiectate sa aiba turbo din fabricatie folosesc pistoane forjate. Cel mai probabil masina ta are pistoane turnate, concepute pentru o forta a exploziei mai redusa. Daca montezi turbo ar trebui sa limitezi presiunea si sa nu stai la turatia de putere maxima peste o jumatate de minut continuu. Daca vrei sa folosesti masina mai mult pentru strada, unde rar folosesti puterea maxima, nu se merita costul cumpararii unui set de pistoane forjate, care e urias. Ce se va intampla daca incalci recomandarile... daca ai noroc, nimic. Dar daca n-ai s-ar putea sa te trezesti ca detonatiile iti topesc o gaura intr-un piston, sau o biela se rupe, sau chiulasa se deformeaza etc etc... ~Nautilus |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
ideea e ca daca nu ai pistoane forjate, oricat de corect ar functiona motorul (fara detonatii) si oricat de bogat ar fi amestecul, temperaturile din motor tot o sa fie mari si e posibil sa incepa sa se topesca pistoanele (cele neforjate), cel putin asta e parerea mea. din ce m-am tot documentat eu , nu conteaza ca ai pistone forjate, biele de titan sau mai stiu eu ce nebunii ceramice, detonatiile duc in final la distrugerea oricarui motor. deci un reglaj corect al amestecului si al avansului este absolut obligatoriu. pt consum , fiabilitate si performantza. |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
ahaaaa, am inteles. baieti, va multumesc pentru toate raspunsurile date.
acum ma duc sa imi iau turbo si pistoane. sa vad daca a deschis la mall , poate au la diverta :) he he, pina o sa imi pun eu turbo .... o sa mai treaba ceva vreme, dar macar stiu ce trebuie sa fac atunci ;) |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
ash vrea sa stiu shi io la ce presiune tree sa functioneze o turbina/compresor pt a obtine echilibrul dintre performanta shi fiabilitate. adik sa dea shi nishte cai in plus da nici sati sara pistoanele prin capota:):):)
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
daca citesi cartea ce este aici vei da seama!!!
http://www.tud.ttu.ee/~t041509/Maximum_boost.pdf Daca ai terminat anuntama si ajut. |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Ce sunt detonatiile ?
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
Hai ca vei fi lenes...stiu eu, detonatiile apar cant benzina nu arde cant trebue. |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Aoleu ! Sa citesc 250 pag ?? N-am mai citit atat de cand am dat BAC-ul :)
Am copiat pdf-ul si am cautat "detonation" si nu a rezultat niciun cuvant, probabil termenul din engleza e altul. Cum poti sa iti dai seama ca apar detonatii ? Scoate vre-un zgomot motorul ? Vibreaza ? Pot aparea detonatii si la relanti ? |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
"Cum poti sa iti dai seama ca apar detonatii" - LE AUZI
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Daca careva pune itrebari de gen, cum se face un motor turbo e pa o cale gresita!!!
Pe forum nimenu nu va scrie pagini intregi de date si lucreri care trebue efectate...cititi cartea, si inca vreo 2-3 si dupa acea puteti sa ganditi la un motor turbo home made... |
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Din cate stiu eu detonatiile is puscaturile alea ce iasa pe toba impreuna cu flacari.
|
All times are GMT +2. The time now is 08:13. |
- Copyright 2025 4Tuning