Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
02-10-06, 10:48
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of: [Honda]
|
Ce trebuie facut la motor inainte de a pune turbo?
salutare, am si eu cateva intrebari pentru voi. Poate vreodata am sa reusesc sa imi pun un sistem turbo pe masina si as vrea sa stiu ce ar trebui sa ii fac inainte de a monta KIT-ul. din cate stiu eu ar trebui decomprimat motorul...???? daca da , cum se face chestia asta. daca nu , atunci ce se face , ca se face sigur ceva
Mersi.
__________________
\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_
I'd Rather Push A Honda Than Drive A Volkswagon
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
|
|
|
02-10-06, 11:26
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Depinde ce presiune turbo vrei sa folosesti si ce raport de compresie are motorul acum. Daca ai peste 10:1 e necesara decomprimarea, care se face prin montarea unei garnituri de chiulasa speciala, mai groasa. La unele motoare, in special boxere racite cu aer (VW Broscuta, Porsche 356/911/911-930, Oltcit etc)se folosesc garnituri subtiri de cupru montate sub cilindri, la imbinarea lor cu blocul.
Te asiguri ca motorul e in buna stare de functionare.
Schimbarea pistoanelor cu unele forjate la o masina care va rula pe strada nu e necesara decat daca folosesti presiune turbo mare, peste 1 bar (dar fara pistoane forjate se recomanda sa nu tii motorul peste o jumatate de minut continuu la turatia de putere maxima).
Odata montat turbo folosesti numai ulei de cea mai buna calitate, sintetic cu interval de viscozitate cat mai mare, si il schimbi cu regularitate la 5000-10000 km (indiferent daca fabricantul recomanda la 30000 sau nu )
~Nautilus
|
|
|
02-10-06, 16:19
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of: [Honda]
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
Originally Posted by Nautilus
Schimbarea pistoanelor cu unele forjate la o masina care va rula pe strada nu e necesara decat daca folosesti presiune turbo mare, peste 1 bar (dar fara pistoane forjate se recomanda sa nu tii motorul peste o jumatate de minut continuu la turatia de putere maxima).
|
am intels , mai putin din citatul de mai sus , dece nu est erecomandat la o masina de strada cu pistoane forjate. aaaa... daca stau sa ma gandesc putin imi dau seama ca nu stiu sigur ce sunt pistoanele forjate, sau cel putin nu sunt sigur.
dece merge mai bine masina de strada (ca mai mult acolo ma voi folosi de ea) cu pistoane forjate daca am presiune mai mare in turbo?
si intrebarea cea mai importanta. fara pistoane forjate, daca o tin mai mult in ture mari , ce se intampla?
mersi, pina acum am gasit raspunsul la cateva intrebari
Last edited by fanete; 02-10-06 at 16:22.
|
|
|
03-10-06, 01:16
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Exista 2 metode de a fabrica un piston: prin turnare sau forjare.
Pistoanele forjate sunt mai rezistente, dar si mult mai scumpe si greu de fabricat.
Majoritatea motoarelor aspirate folosesc pistoane turnate. Exceptii: Dodge Viper de pana in 1994, toate modelele Porsche 911 cu racire cu aer (1965-1996) si alte motoare concepute pentru condus sportiv, care au pistoane forjate.
Majoritatea motoarelor proiectate sa aiba turbo din fabricatie folosesc pistoane forjate.
Cel mai probabil masina ta are pistoane turnate, concepute pentru o forta a exploziei mai redusa. Daca montezi turbo ar trebui sa limitezi presiunea si sa nu stai la turatia de putere maxima peste o jumatate de minut continuu.
Daca vrei sa folosesti masina mai mult pentru strada, unde rar folosesti puterea maxima, nu se merita costul cumpararii unui set de pistoane forjate, care e urias.
Ce se va intampla daca incalci recomandarile... daca ai noroc, nimic. Dar daca n-ai s-ar putea sa te trezesti ca detonatiile iti topesc o gaura intr-un piston, sau o biela se rupe, sau chiulasa se deformeaza etc etc...
~Nautilus
|
|
|
03-10-06, 10:24
|
#5
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
Originally Posted by Nautilus
Ce se va intampla daca incalci recomandarile... daca ai noroc, nimic. Dar daca n-ai s-ar putea sa te trezesti ca detonatiile iti topesc o gaura intr-un piston, sau o biela se rupe, sau chiulasa se deformeaza etc etc...
|
o mica completare, detonatiile sunt rezultatul unor setari incorecte ale motorului, ele pot aparea fie ca ai pistoane forjate sau nu,
ideea e ca daca nu ai pistoane forjate, oricat de corect ar functiona motorul (fara detonatii) si oricat de bogat ar fi amestecul, temperaturile din motor tot o sa fie mari si e posibil sa incepa sa se topesca pistoanele (cele neforjate), cel putin asta e parerea mea.
din ce m-am tot documentat eu , nu conteaza ca ai pistone forjate, biele de titan sau mai stiu eu ce nebunii ceramice, detonatiile duc in final la distrugerea oricarui motor. deci un reglaj corect al amestecului si al avansului este absolut obligatoriu. pt consum , fiabilitate si performantza.
|
|
|
03-10-06, 11:53
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of: [Honda]
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
ahaaaa, am inteles. baieti, va multumesc pentru toate raspunsurile date.
acum ma duc sa imi iau turbo si pistoane. sa vad daca a deschis la mall , poate au la diverta
he he, pina o sa imi pun eu turbo .... o sa mai treaba ceva vreme, dar macar stiu ce trebuie sa fac atunci
|
|
|
06-01-07, 02:20
|
#7
|
Stage 1
Join Date: Jan 2007
Posts: 20
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
Originally Posted by fanete
ahaaaa, am inteles. baieti, va multumesc pentru toate raspunsurile date.
acum ma duc sa imi iau turbo si pistoane. sa vad daca a deschis la mall , poate au la diverta
he he, pina o sa imi pun eu turbo .... o sa mai treaba ceva vreme, dar macar stiu ce trebuie sa fac atunci
|
Pina nu te duci sa celtui banii, spune-mi ce fel de masina ai, cu ce motor.
|
|
|
29-03-07, 21:00
|
#8
|
Stage 4
Join Date: Mar 2007
Posts: 291
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
|
|
|
30-03-07, 04:29
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 406
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Ce sunt detonatiile ?
|
|
|
30-03-07, 04:32
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Quote:
Originally Posted by adiv
Ce sunt detonatiile ?
|
Save--> citeste--> vei sti!!!
Hai ca vei fi lenes...stiu eu, detonatiile apar cant benzina nu arde cant trebue.
|
|
|
30-03-07, 06:44
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 406
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Aoleu ! Sa citesc 250 pag ?? N-am mai citit atat de cand am dat BAC-ul
Am copiat pdf-ul si am cautat "detonation" si nu a rezultat niciun cuvant, probabil termenul din engleza e altul.
Cum poti sa iti dai seama ca apar detonatii ? Scoate vre-un zgomot motorul ? Vibreaza ? Pot aparea detonatii si la relanti ?
|
|
|
30-03-07, 11:52
|
#13
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 371
Member of: [FORD]
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
"Cum poti sa iti dai seama ca apar detonatii" - LE AUZI
|
|
|
31-03-07, 15:13
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Daca careva pune itrebari de gen, cum se face un motor turbo e pa o cale gresita!!!
Pe forum nimenu nu va scrie pagini intregi de date si lucreri care trebue efectate...cititi cartea, si inca vreo 2-3 si dupa acea puteti sa ganditi la un motor turbo home made...
|
|
|
05-04-07, 14:09
|
#15
|
Banned
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of: [4Rally]
|
Re: Ce tre' sa faci la motor innainte de a pune Turbo?
Din cate stiu eu detonatiile is puscaturile alea ce iasa pe toba impreuna cu flacari.
|
|
|
|
|