Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
17-02-12, 11:56
|
#76
|
Stage 1
Join Date: Feb 2012
Posts: 10
|
Re: supercharger
Salut ! Pe mine personal ma incanta mai mult o masina cu un supercharger care sa accelereze foarte repede, nu o masina care sa accelereze mai greu din cauza lag-ului (ma refere la motoarele care au turbocharger). Se pare ca bluey tot evita sa spuna ce probleme are un supercharger, bluey ! Pai nu prea cred ca are probleme supercharger-ul ! Eu raman pe supercharger, este mult mai usor de montat fata de o turbina, are eficienta mai mare inca de la turatii mici de cand baga si presiune, cu o optiune il poti dezactiva sa mergi pe aspirat, si in plus asta nu prea ar avea probleme, nu am auzit "mi s-a bulit superhcarger-ul", dar am auzit de multe ori "trebuie sa schimb turbina ca s-au bulit mai multe in ea de la kilometri". Spunea cineva mai sus ca o turbina este mai usor de montat decat un supercharger, pai uite ca nu prea este asa, un supercharger il montezi doar pe admisie foarte usor, pe cand un turbocharger trebuie sa adaptezi si admisia si evacuarea cu tevi, coturi, si plus de asta ai si intercooler-ul. Salut !
|
|
|
17-02-12, 17:14
|
#77
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: supercharger
si la supercharger ai intercooler.
|
|
|
17-02-12, 18:01
|
#78
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
|
Re: supercharger
Quote:
Originally Posted by math
si in plus asta nu prea ar avea probleme, nu am auzit "mi s-a bulit superhcarger-ul", dar am auzit de multe ori "trebuie sa schimb turbina ca s-au bulit mai multe in ea de la kilometri".
|
Priveste o ora pe geam si spune-ne ce procent din masinile care trec au supercharger.Dupa aceea vei intelege de ce auzi"trebuie sa schimb turbina"
|
|
|
17-02-12, 19:52
|
#79
|
Stage 1
Join Date: Feb 2012
Posts: 10
|
Re: supercharger
Salut! Daca problemele turbochargerelor sunt stricarea axului dintre elici, eliciile, cilindrii aceia mici care sunt asezati pe axul dintre elici, problemele unui supercharger mecanic care sunt? Apropo, daca ma uit pe geam, 99% dintre masini au turbocharger, asta in Romania, dar daca ma uit pe geam din Statele Unite, 99% dintre masini au supercharger, toti care sunteti participanti la aceasta discutie va puteti spune opinia personala din experienta care este mai bun din mai multe puncte de vedere. (exemplu: calitate, performanta, durabilitate, presiune, si alte aspecte). Salut!
|
|
|
17-02-12, 20:56
|
#80
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: supercharger
Sa nu exageram multe masini din romanica/europa au turbochargere fiindca sunt tdi,dci sau hdi iar mai nou tsi,tfsi altfel procentul masinilor turbo pe benzina este destul de mic,la fel ca si cel al masinilor de zi cu zi din sua...si chiar si acolo sunt destule care au turbocharger,cele pe supercharger fiind in general cele oldschool,iar din astea noi doar cele pentru care se gasesc kituri bolton...
De altfel,cred ca mare parte din proiectele DIY de supraalimentare tot pe turbo se bazeaza...
P.s. daca totusi esti o clona cum spune bluey de ce nu postezi de pe contul "primar" ca sa zic asa...
cilindrii aceia mici in care se invarte axul cu elici se numesc lagare,dar tu stiai deja asta...
Turboul si superchargerul sunt unul mai bun fata de celalalt in functie de aplicatie,uneori sunt atat de bune incat sunt folosite ambele ,sau atat de "useless" incat nu-s folosite de nici o culoare,totul depinde de aplicatia in cauza,deci despre ce masina vorbim aici?
|
|
|
17-02-12, 22:00
|
#81
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: supercharger
In afara de lipsa lagului nu prea sunt avantaje ale compresoarelor mecanice in fata turbinelor.
Pe langa faptul ca necesita schimb de ulei unele modele (daca nu toate),au mai multe piese in miscare unele modele, ceea ce inseamna mai multe riscuri de defectare. Si exista intotdeauna problema "cat de greu scot mai mult boost?" nu sunt la fel de "maleabile" in ceea ce priveste tuningul.
La fel de bine nu trebuie uitat ca dau randament numai intr-o plaja de turatii destul de ingusta comparativ cu turbinele, pe langa "consumul" de putere pe care il au .
Adica ok, nu ai lag la 2500rpm, dar acelasi compresor va avea o problema pe acelasi motor la 6000rpm.
De aceea se folosesc ansambluri compresor+turbo.
Singura aplicatie unde lipsa lagului este de dorit ar fi o masina de circuit, ori americanii si circuitele cu schimbari de viteza/viteze dese sunt cam paraleli.
Da in filmele americane vedem compresoare scoase prin capote si li se vad clapetele de acceleratie cromate, dar dupa cum ziceam, tot ei adora si wrestlingul.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies
The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
|
|
|
18-02-12, 21:55
|
#82
|
Stage 1
Join Date: Feb 2012
Posts: 10
|
Re: supercharger
Salut! Din opinia voastra personala care credeti ca ar fi cea mai buna marca de turbochargere? Garrett, Turbonetics, Monsta, Holset, etc? Cele mai populare in toata lumea din opinia mea ar fi Garrett si Turbonetics. Cand spun cea mai buna firma care fabrica turbochargere ma refer la mai multe puncte de vedere cum ar fi: durabilitatea, performantele, etc. Eu cred ca este cum a spus si Bluey, Garrett=cea mai buna firma firma de turbochargere de dimensiuni mai mici, care au cele mai multe dintre masini.
Turbonetics=cea mai buna firma de turbochargere de dimensiuni mai mari, care au in general doar masinile de drag, curse, etc, aceasta firma este oarecum fiica Garrett-ului. Salut!
|
|
|
18-02-12, 22:07
|
#83
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: supercharger
Nu am spus exact asa.
Am spus ca aplicatia iti dicteaza tipul turbinei, nu marca.
Nimeni nu ar fi atat de tampit incat sa isi puna un turbo Garrett pe masina desi pentru modificarile lui un hibrid facut de Turbonetics este ideal. Doar pentru marca.
Nu suntem pitipoance la mall totusi sa ne luam turbine dupa marca in loc sa le luam dupa specificatii.
|
|
|
18-02-12, 23:25
|
#84
|
Stage 1
Join Date: Feb 2012
Posts: 10
|
Re: supercharger
Salut! Eu ma refeream in general la cea mai buna marca de turbochargere. Hai sa-ti mai spun odata pentru ce aplicatie intreb:
Este vorba de o Toyota Supra, viitorul tuning va fi efectuat doar la motor si functionarea lui, gen pistoane forjate, ECU, axe cu came, si lista poate continua. Pareri despre turbinele de la Garrett, respectiv Turbonetics?
Garrett GT5541R
Garrett GT5533R
Turbonetics TNX-122
Turbonetics Super Thumper
Turbonetics Y2K
Bluey, foarte interesanta cartea "Maximum Boost" de Corky Bell, am citit-o cu aceeasi placere precum am citit si "Popa Tanda" de Ioan Slavici. Salut!
|
|
|
19-02-12, 08:33
|
#85
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: supercharger
Cand tu o sa iti iei Supra, iti promit ca voi da personal cautare pe google in locul tau sa aflu ce turbina ti se potriveste mai bine.
Dar nu-i mai pui supercharger?? Ca americanii asa au
Sau ti-e frica sa nu se ia politia de tine pentru zgomotul pe care il face superchargerul.
De curiozitate, ai auzit vreodata cat zgomot face un supercharger?
|
|
|
19-02-12, 16:15
|
#86
|
Stage 3
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
|
Re: supercharger
Fir-ar sa fie, s-a dus si threadul asta
|
|
|
22-02-12, 14:17
|
#87
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
|
Re: supercharger
Quote:
Originally Posted by math
Salut! Eu ma refeream in general la cea mai buna marca de turbochargere. Hai sa-ti mai spun odata pentru ce aplicatie intreb:
Este vorba de o Toyota Supra, viitorul tuning va fi efectuat doar la motor si functionarea lui, gen pistoane forjate, ECU, axe cu came, si lista poate continua. Pareri despre turbinele de la Garrett, respectiv Turbonetics?
Garrett GT5541R
Garrett GT5533R
Turbonetics TNX-122
Turbonetics Super Thumper
Turbonetics Y2K
Bluey, foarte interesanta cartea "Maximum Boost" de Corky Bell, am citit-o cu aceeasi placere precum am citit si "Popa Tanda" de Ioan Slavici. Salut!
|
Domnul acesta a aflat ca suna bine gt 55,gt 95..Ideea e sa fie un numar peste 30 si sa fie combinat cu ceva forjat.
Ce inseamna "mare" si la cat face peak boost nu intereseaza.Sa fie MARE.
__________________
1983 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1986 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 audi 90 b2,2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 suzuki samurai
1993 audi urs4 2.2l 20 v turbo quattro-dezmembez
1994 audi 100 c4 2.6 E 12 v FWD
2003 vw lt 35
1991 audi s2 3b
|
|
|
|
|