Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > HONDA - ACURA > Masina mea Honda - Acura

Reply
 
Thread Tools
Old 22-08-09, 20:55   #601
cioli17

Stage 5
 
cioli17's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,482
Member of:
[Moderators]
[RR]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Tu ai doar un MAF pe masina ex-aspiratule
MAF e debitmetru si din asta au masini ca bmw,opel,renault,si multe alte europene.
Ce are shadow,zoom,eu,tu,si toti posesorii de honde e MAP sensor,ceea ce e putin altceva si mult mai fiabil ca MAF dar in linii mari cam tot aia face.

btw : MAP = manifold absolute pressure

MAP-ul stock de pe Honda ( toate modelele ) are 1.8 bar.Pe aspirat are nevoie de cateva coloane ca se functioneze care 'manca' aprox 1 bar din ce stie el.Apoi mai ramane aprox 0.7-0.8 bar pt presiuneaq pozitiva ( adica boost ).El stock nu stie sa citeasca mai mult de 0.03 bar presiune pozitiva (adica e calibrat doar pt n/a ) insa tu daca rescrii epromul poti sa-i faci sa citeasca pana la 0.7-8 cum ziceam mai sus.Deci nu e stres cu el daca nu depaseti presiunea asta.

Prin chipuirea ecu-lui stock poti face ff multe setari cu un program bun.Nu ai nevoie de stand alone-uri and other shit,doar putina vointa si knowledge,trust me.

Zoom,ce e prin motor ?
cioli17 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-09, 02:47   #602
ZooM-ZooM
Honda Driver

Stage 5
 
ZooM-ZooM's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,846
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
[Opel]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Quote:
Originally Posted by cioli17 View Post

Zoom,ce e prin motor ?
liniste si pace momentan. dar revin cu detalii cat de curand,promit eventual si poze
ZooM-ZooM is offline   Reply With Quote
Old 23-08-09, 12:12   #603
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Quote:
Originally Posted by cioli17 View Post
MAF e debitmetru si din asta au masini ca bmw,opel,renault,si multe alte europene.
Ce are shadow,zoom,eu,tu,si toti posesorii de honde e MAP sensor,ceea ce e putin altceva si mult mai fiabil ca MAF dar in linii mari cam tot aia face.

btw : MAP = manifold absolute pressure

MAP-ul stock de pe Honda ( toate modelele ) are 1.8 bar.Pe aspirat are nevoie de cateva coloane ca se functioneze care 'manca' aprox 1 bar din ce stie el.Apoi mai ramane aprox 0.7-0.8 bar pt presiuneaq pozitiva ( adica boost ).El stock nu stie sa citeasca mai mult de 0.03 bar presiune pozitiva (adica e calibrat doar pt n/a ) insa tu daca rescrii epromul poti sa-i faci sa citeasca pana la 0.7-8 cum ziceam mai sus.Deci nu e stres cu el daca nu depaseti presiunea asta.

Prin chipuirea ecu-lui stock poti face ff multe setari cu un program bun.Nu ai nevoie de stand alone-uri and other shit,doar putina vointa si knowledge,trust me.

Zoom,ce e prin motor ?
Adica motoarele aspirate de Honda au stock senzor de masurat presiunea si nu senzor de masurat debit?
Ce presiune?Unde are un motor aspirat 1.8Bar?
P.S. Eu am si MAP si MAF si merg pe motorina agricola...
Ma referam la faptul ca pe un standalone poti sa introduci mai multi parametri si poti controla mai multe chestii decat stie ECU de fabrica.
Bine daca zici ca ai MAP stock e mai bine dar tot esti destul de limitat.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 23-08-09, 16:55   #604
cioli17

Stage 5
 
cioli17's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,482
Member of:
[Moderators]
[RR]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Da,motoarele de honda au senzor de masurat presiunea si NU debitmetru.Ceea ce din start e mult mai bine.

MAP sensorul stock are 1.8 BAR stock,insa de fabrica e calibrat din eprom sa citeasca doar presiune negativa.Daca rescrii epromul poti sa-l calibrezi sa citeasca pana la 0.8 bar presiune pozitiva,adica boost.Deci daca nu treci de presiunea asta e OK.

Credeam ca ai o Honda,si in cazul ala aveai sigur doar un MAP sensor si atat.Cat despre motorina agricola,nu stiu ce sa zic,e alegerea ta

Prin U.S.A. merg majoritatea pe ecu stock si au puteri cuprinse intre 250 whp pe b16 stock si 500whp cu interne,gt30,etc.E foarte dezvoltat tuning-ul pt. Honda in state,mult testing & development in treaba asta.Nu ai nevoie de Haltech,Motec si alte stand alone-uri scumpe,poate doar un upgrade la ecu stock care e Hondata s300 ( o placa ce se introduce in ecu stock si ii mareste putin functionabilitatea ) dar si asta asa doar daca esti fan Hondata sau vrei niste setari aparte sau un setup de nitro avansat. ( are nitrous controller mai bun decat ce poate un ecu stock ).
cioli17 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-09, 17:45   #605
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

@Cioli17:spune-mi te rog daca tot zici de cei din State ca merg pe ECU stock,cum pot sa isi asigure surplusul de benzina pt aerul fortat pe care il primeste motorul si cum regleaza avansul?Hai ca la o adica avansul sa zicem ca ramane asa cum este,dar benzina??? Eu am avut conversie turbo pe motor cu electronica stock de aspirat si pana la un punct era super ok dar apoi.........se simtea lipsa electronicii adecvate.Daca ma poti lamuri cu treaba asta.Mersi

P.S:zoom-zoom scuze de off topic
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 23-08-09, 20:48   #606
cioli17

Stage 5
 
cioli17's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,482
Member of:
[Moderators]
[RR]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

In ECU ai o memorie numita eprom,care e de fabrica setat in functie de turatie,presiune negativa si alti senzori sa stie cat sa tine deschise injectoarele si la ce turatie,cate grade de avans sa aibe motorului tot dupa turatie si presiune neg. ( load ).

Uite asta e harta stock a unui motor honda dohc vtec ( b16,b18 ).In stanga pe verticala e turatia,sus pe orizontala e presiunea negativa/pozitiva masurata in PSI. = cum ziceam si mai sus despre map sensor,in harta asta e setat un map sensor stock deci coloanele sunt numai pana la 11 PSI cat poate el sa citeasca,daca cumperi un map sensor de 3 BAR atunci o sa ai coloanele de presiune pana la 30 PSI ( adica 3 bar minus cat are motorul nevoie pt. aspirat aprox 1 bar ) deci 2 bar de boost poate suporta un map sensor de 3 bar.

Din momentul in care ai un AFR montat ( adica o sonda lambda de banda larga ) poti cu usurinta sa jonglezi cu parametri motorului.

Cum ziceam in stanga tabelului sunt turatiile iar sus presiunea,de aici incepi relativ treaba.Cel mai bine e ca si prima harta,avans mai mic peste tot in zona de boost si benzina cat mai multa.Apoi incet incet mai reduci din benzina pana cand ajungi la un Target de AFR dorit,gen 12 , 12,5 ar fii optim ca si putere si safety.

Avansul din start cand incepi harta poti il retrogradezi dupa map sensor,la fiecare PSI de boost cate 1 grad de avans in minus ca exemplu.

Daca nu intelegi ce se intampla pare foarte greu,daca pricepi deja devine mai simplu iar apoi experienta si incercarile duc spre optim/perfectiune.

Atasez poze aici din programul meu de editare.
Vedeti si voi cam cat de multe setari se pot face,de la reglaje de finete ale benzinei/avansului si corectari pana la launch control,full throttle shift,cel shiftlight,gear shiftlight,boost cut si altele.




cioli17 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-09, 07:16   #607
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Da,inteleg ce e si cum e,daca ai scule si soft pt a umbla in ECU-ul original al maisinii e foarte bine si e logic sa nu mai ai nevoie de stand alone sau piggy back-uri,dar de exemplu in cazul meu(motor de Opel) nu prea este nimeni care sa aiba scule si soft pt a-mi citi eprom-ul si a-l modifica,plus ca este facut altfel softul decat la Honda si nu poti regla atatea chestii.Eu de aceea am ales stand alone-ul cu care ma chinui momentan sa pornesc motorul (Megasquirt),dar cu rabdare se rezolva toate.Eram doar curios cum se poate modifica softul la ECU stock de Honda,de aceea am intrebat.
Sfatul meu e ca la presiunea maxima cu care mergi in turbina,pe acea plaja de turatii sa ii dai amestec mai bogat,undeva la 11 sa fie AFR-ul,e mai bine pt motor ca il protejezi putin in forja.
Mersi Cioli pt explicatii
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 25-08-09, 07:44   #608
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Da,inteleg ce e si cum e,daca ai scule si soft pt a umbla in ECU-ul original al maisinii e foarte bine si e logic sa nu mai ai nevoie de stand alone sau piggy back-uri,dar de exemplu in cazul meu(motor de Opel) nu prea este nimeni care sa aiba scule si soft pt a-mi citi eprom-ul si a-l modifica,plus ca este facut altfel softul decat la Honda si nu poti regla atatea chestii.Eu de aceea am ales stand alone-ul cu care ma chinui momentan sa pornesc motorul (Megasquirt),dar cu rabdare se rezolva toate.Eram doar curios cum se poate modifica softul la ECU stock de Honda,de aceea am intrebat.
Sfatul meu e ca la presiunea maxima cu care mergi in turbina,pe acea plaja de turatii sa ii dai amestec mai bogat,undeva la 11 sa fie AFR-ul,e mai bine pt motor ca il protejezi putin in forja.
Mersi Cioli pt explicatii
vrei sa zici ~12 sa fie raportul din cate stiu eu.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 25-08-09, 17:51   #609
ZooM-ZooM
Honda Driver

Stage 5
 
ZooM-ZooM's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,846
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
[Opel]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

am desfacut azi radiator,admisie,pompa servo,injectoare,rampa,bla bla bla,anexe in mare,ca sa pot da chiuloasa jos....
verdictul: "operatia a reusit,pacientul e mort" am un piston topit,mai exact nr 1. era ulei MULT la bujia nr 1,dar MULT , asta am vazut o ieri,iar azi cand am reusit sa dau chiuloasa deoparte am vazut si pistonul buclucas.

revin cu detalii si updates in curand
__________________
Vand / Schimb Mazda RX7 - Drift Spec/Project
http://mazda.anunturi-auto.4tuning.r...-11584185.html

Garare / parcare moto pe timp de iarna / frig ! pentru detalii click pe linkul de mai jos !

https://forum.4tuning.ro/567-moto/335...bucuresti.html

fuse si se duse... https://forum.4tuning.ro/127-masina-m...6y8-turbo.html
ZooM-ZooM is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 19:06   #610
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

@shadowro:am spus 11 sa fie AFR-ul in forja si la turatii mari mai ales daca motorul are raportul de comprimare mai marisor decat ar trebui si se merge cu o presiune cat de cat mare in turbina,de la 0,8 bari in sus.Cel putin asta e parerea mea.Nu zic,ca AFR-ul e rau daca e doar la 12,e bine si asa,doar ca dupa mine e mai bine sa fie putin mai bogat amestecul

@zoom-zoom:din ce cauza s-a topit pistonul?sau nici tu nu stii inca exact?Spor la treaba in continuare
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 30-08-09, 02:27   #611
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
@shadowro:am spus 11 sa fie AFR-ul in forja si la turatii mari mai ales daca motorul are raportul de comprimare mai marisor decat ar trebui si se merge cu o presiune cat de cat mare in turbina,de la 0,8 bari in sus.Cel putin asta e parerea mea.Nu zic,ca AFR-ul e rau daca e doar la 12,e bine si asa,doar ca dupa mine e mai bine sa fie putin mai bogat amestecul

@zoom-zoom:din ce cauza s-a topit pistonul?sau nici tu nu stii inca exact?Spor la treaba in continuare
o ardere ideala ar insemna un afr de 14.7 ... tot ce e sub 14.7 e mai bogat...
deci 12.5 e un afr pe care ai vrea sa il ai in vizor
La 11 deja merge mai prost masina pentru ca e prea bogat.
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 04-09-09, 08:52   #612
Retroid.

Stage 2
 
Retroid.'s Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 39
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Quote:
Originally Posted by cioli17 View Post
Da,motoarele de honda au senzor de masurat presiunea si NU debitmetru.
si restul EFI "moderne" au MAP senzor. majoritatea sistemelor Honda insa sunt Speed Density , adica in loc de MAF (debitmetru) folosesc IAT (intake air temperature) si MAP.

cele cu debitmetru (MAF) sunt mass air flow si folosesc diverse tipuri de debitmetre.

tehnologia asta NU a fost inventata de Honda.

o comparatie intre cele doua:

http://www.carcraft.com/techarticles...ion/index.html
Retroid. is offline   Reply With Quote
Old 07-09-09, 21:30   #613
corolla gt

Stage 4
 
corolla gt's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 272
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

Quote:
Originally Posted by ZooM-ZooM View Post
am desfacut azi radiator,admisie,pompa servo,injectoare,rampa,bla bla bla,anexe in mare,ca sa pot da chiuloasa jos....
verdictul: "operatia a reusit,pacientul e mort" am un piston topit,mai exact nr 1. era ulei MULT la bujia nr 1,dar MULT , asta am vazut o ieri,iar azi cand am reusit sa dau chiuloasa deoparte am vazut si pistonul buclucas.

revin cu detalii si updates in curand
respect pentru proiectul pe care l-ai facut, dar pacat de pistonul care nu a vrut sa tina cu tine....bafta si poate castigi la loto
corolla gt is offline   Reply With Quote
Old 09-09-09, 19:06   #614
Achim
Dream Squad Member

Stage 5
 
Achim's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,338
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[Honda]
Default re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

hai ca imi reintru in paine missed me ?

pare rau pt motor mane dar o scoti cu Ciolac la un mal pana la urma zic eu capul sus...!
Achim is offline   Reply With Quote
Old 10-09-09, 03:31   #615
ZooM-ZooM
Honda Driver

Stage 5
 
ZooM-ZooM's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,846
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
[Opel]
Default Re: '94 - CRX Del Sol EH6 - 1.6 16v (D16y8) - TURBO ON !!!

WB Achim a intrat lumea la banuieli de cat a stat asta mica honda of the month

si da,abia astept sa o repar si sa ii facem un soft ok,ca sa fie prietenie
ZooM-ZooM is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -