Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > NISSAN - INFINITI > Masina mea Nissan - Infiniti

Reply
 
Thread Tools
Old 23-03-11, 20:03   #241
valy91

Stage 3
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 134
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

De cand am inceput sa citesc topicul am vazut ca esti serios in ceea ce faci, iar acum vad ca tragi cat poti de tine. Succes in continuare.

Ceilalti soferi sunt oameni foarte faini. Eu am reusit sa stau cu ei doar doua etape si mi-a fost de ajuns sa imi dau seama de asta. Si sunt si buni in ceea ce fac. Respect tuturor soferilor.


Ps: La suceava cu ce masina ai concurat? Te-am vazut sigur, dar nu imi mai aduc aminte nimic. Cu ce masina ai concurat? (nu ti-am dat voie decat 12 minute pe pista? )) glumesc).
__________________
Rapin' on...
valy91 is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 21:00   #242
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Multumesc mult Vali, I'll do my best.

La Suceava nu am concurat, am venit mai mult asa de chestie ca era aproape si poate prindem una alta. Nu eram nici noi nici masina pregatiti catusi de putin, nici pe departe, dar la fel nu puteam refuza ocazia de a vedea cu ce se mananca "drift"-ul la noi. Ne-am "antrenat" si eu si Emanuel pe aceeasi masina, un BMW E36 325i Coupe rosu. Nu-mi pare rau deloc, am invatat multe lucruri acolo. De participat nu s-a pus problema pentru ca eu ca sa particip la ceva, mai ales la un campionat care e treaba serioasa, trebuie sa ma simt pregatit, altfel nu consider ca are rost. Antrenamentele sunt altceva.

Si acum copy/paste la roman

Multa bafta,
Octav

Last edited by XSW; 23-03-11 at 21:14.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 21:03   #243
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Asa ... romanul.

Vreau sa mentionez o treaba in introducere. Orice scriu aici nu vreau sa fie interpretat ca si scuze sau altele de genul. Orice nu am reusit sa fac la timp, am gresit sau nu am avut este 100% responsabilitatea si implicit vina mea, eu doar relatez faptele. Poate va parea ca universul a fost impotriva mea dar pur si simplu nu este cazul, m-am distrat de minune in fiecare stagiu al proiectului si mai ales pe pista, orice chestie de care ma "plang" e ceva la care voi lucra in viitor sau din care am invatat.

Va avertizez de asemenea ca am fost mai tot timpul rupt si obosit, nici nu mai tineam minte ce zi era deci ideile de mai jos nu sunt tocmai organizate, mai mult o ceata.


Pregatiri pentru cursa
==================

Asa, acum ca am terminat cu introducerile sa vad de unde sa incep. Cred ca cel mai bine ar fi din momentul in care ne-am apucat sa pregatim masina pentru prima etapa.

Cine a urmarit topic-ul meu stie ca am luat multe lucruri din timp, insa le-am pus foarte tarziu pe masina. Asta in special din cauza ca mai toata iarna a fost zapada/gheata deci orice forma de antrenament s-a facut la viteze relativ mici si cu risc relativ mare de a boti masina. Nu stiu cum am reusit sa nu o ating pana acum la cate prostii am facut, am fost norocos presupun. Ideea e ca nu avea rost sa pun chestiile mai scumpe de suspensie/articulatie pe masina, nici bucsaraia, nici electronica, nimic. Masina era mai mult decat suficienta pentru antrenamente in conditiile respective, asa cum era.

A urmat apoi o perioada in care imi lipsea tare mult timpul si chiar daca se mai relaxase afara nu am putut sa ma ocup de masina.

Apoi a inceput sa se apropie tare etapa (stress, chestii) si ne-am apucat in viteza sa facem totul.

Ca sa fac o poveste lunga ceva mai scurta, cu vreo 5 zile inainte de etapa masina avea tot ce e legat de suspensie, unghiuri de bracaj, bucse poly samd. pus pe ea, era deja alta masina. Nu eram chiar asa de ingrijorat pentru ca aveam promisiunea ca voi putea sa fac niste practica intr-un loc larg si am zis ca 4-6 ore imi ajung sa ma obisnuiesc cu noua configuratie. Mai aveam 5 zile la dispozitie, sa gasesc orele alea nu parea o problema.

Dupa ce a fost gata nu am putut sa merg cu ea pana a doua zi pentru ca unghiurile erau cum vroiau ele, la ochi nu prea le poti face si masinii ii placea sa ia curbele la stanga insa nu prea se intelegea cu cele de dreapta sau drumul drept

Intre timp am tot studiat vis-a-vis suspensie, configuratii la geometrie si asa mai departe si aveam deja stabilita doua configuratii, una initiala linistita, de strada, si apoi una mai agresiva daca cea initiala ar fi fost asa cum ma asteptam.

Am reusit cu chiu cu vai sa fac unghiurile intr-un service, manipulatorul era cam fara experienta si pana la urma am facut mai mult noi unghiurile. Nu mi-au iesit fix cum vroiam dar deja imi era scarba sa mai stau acolo dupa 3 ore si am zis ca oricum trebuie sa le mai fac odata (in alta parte) pt. configuratia 2 deci am plecat. Chestia asta va urma sa ma muste de fund.

De antrenat ca de obicei in locurile "obisnuite" (si riscante) am considerat ca nu ar fi o idee buna, daca boteam masina si indoiam unele chestii pe sub ea nu mai puteam sa particip, asa ca m-am bazat doar pe acel training session promis. Din motive ce nu au tinut de mine sau de cei care au incercat sa ma ajute cu sesiunea asta nu prea s-a putut. Ma bazam pe sesiunea asta ca sa incep sa simt masina si apoi sa fac al doilea rand de setari. Efectiv stateam langa telefon asteptand un "hai incoace".

Undeva zilele alea (nici eu nu mai tin minte) am zis ca decat sa stau degeaba macar sa pun pe dansa boost controller-ul electronic, dupa ce am pus pompa de benzina cu debit marit, asta ca sa am si eu niste caluti. Am fost la niste teste rapide cu boost-ul marit doar din ebc si treaba era foarte ok, AFR-urile erau mai mult sau mai putin in parametri, nimic foarte periculos. Asta pentru ca presiunea in rampa era oricum putin marita de pompa Walbro si regulatorul de fabrica este 1:1 deci atata vreme cat ii maresc boost-ul oricum imi va baga singura mai multa benzina. Nu vroiam oricum sa rulez asa pentru ca vroiam sa fie o configuratie safe, deci planuiam sa bag e-manage-ul si sa ii dau mai mult gaz. Ma bazam pe functie de AFR tuning a e-manage-ului, in esenta trebuia sa fac o harta cu AFR-urile dorite, sa conectez e-manage-ul cu sonda wideband innovate si sa-l las sa-mi faca harta de injectie. Usor, nu ? Spiritele erau bune, treaba misto.

A doua zi am bagat e-manage-ul, si am refacut firaraia de la wideband. Asta pentru ca n-am fost in stare sa fac rost de un laptop cu serial ca sa ii configurez ambele porturi pe wideband si am ramas pe unul wide si unul simulat narrow. Inainte de asta port-ul wide era folosit pentru ceasul de AFR, acum doar pe datalogger. In fine, bucuros fiind am plecat la teste. Cred ca a fost vina benzinei de la MOL pentru ca fara nici o modificare AFR-urile mele o luasera razna, incepea sa devina foarte sarac amestecul si pistoanele deja incepeau sa aiba frica de topire Problema nu a fost ca mergeam sarac in boost mare, acolo sa ziceam ca as fi sarit eu calul, problema era ca am revenit pe boost-ul stock si tot sarac mergea. Nasol, draci, panica, stress.

Am stat noaptea aia iar nedormita si m-am documentat solid despre setat electronica facut harti, formule de calculat avansul bla bla bla, o tona de lucruri care vroiam sa le invat dar nu chiar atunci. Am fost insa nevoit, nu puteam sa merg cu AFR-uri sarace in etapa, nu cu riscul de a face praf motorul.

Iar tulio in teste, am zis ca poate a fost benzina de la MOL de doi lei si ca sa elimin cat de cat cauza am facut plinul de la OMV, tot de 95 ca sa nu-mi fac harta aiurea pentru 100. La locusorul meu de teste .. stupoare. Iar erau AFR-urile in cote acceptabile. Ce-i drept mai ridicate putin decat cele initiale insa okay. Asta ma face sa cred ca benzina de la MOL era de vina si sa trag un semnal de alarma celor cu motoare benzina turbo, nu credeam ca benzina imi poate aduce motorul in niste AFR-uri asa nasoale care il pot strica in timp.

Am incercat initial sa il las sa-mi faca el harta de injectie dupa o harta de afr-uri dorite care am facut-o eu in prealabil dar fie nu stiu eu sa folosesc dracia (chiar si dupa carte) fie nu imi simte temperatura la apa okay si nu incepe sa schimbe, cert e ca nu imi modifica harta.

Fuck it, am citit ca sa o pot face la mana si fix asta am si facut, am modificat harta doar acolo unde nu e in closed loop (nu ca as avea sonda lambda originala dar in fine) si in special pentru WOT. Interpolat pe zona de part load unde ar sta mai mult cand e folosita in drift si aia a fost. Evident am avut nevoie de mai multe run-uri insa nu a durat cine stie ce mult operatia pentru ca stiam de acasa cam ce urma sa fac, a fost nevoie doar de ceva fine-tuning in functie de afr-urile obtinute. La avans nu am umblat cine stie ce pentru ca nu stiu daca ma pot baza pe senzorii de detonatie de fabrica si oricum as prefera sa fac asta pe dyno in conditii controlate, nu pe strada.

Dupa toate reglajele si jucariile mergeam cu boost de 0.9 jos pana in 0.7 pe capat insa eram cam la limita de duty-cycle la injectoare. Am dat boost-ul putin mai jos si aia a fost. Super fericit ca m-am jucat cu primul tune si cu o masina care tragea bine am ras-o acasa ca deja incepuse ploaia si patina urat si a 3-a, nu mai era safe.

Joi si inclusiv vineri am asteptat sa primesc acel telefon ca sa pot sa ma obisnuiesc cu noua configuratie a masinii. Nu l-am primit. Singurul antrenament daca-l pot numi asa a fost iar multumita Facecar in Dancu unde m-am mai jucat putin si am facut ceva practica la initializarile cu frana de mana. Dupa mai multa joaca treaba nu era buna, uleiul imi sarea urat in temperatura si chiar atunci pe la 8 seara mi-a comandat Emanuel un kit termostatic de racire ulei. L-am luat din Romania pentru ca era imposibil sa-mi ajunga in timp util din strainatate, aia e. Am luat de asemenea si un catch can chinezesc tot de la noi, in definitiv tabla e tabla si nu e supus la cine stie ce stress.

In fine, vineri iar am stat in stand-by, am zis ca nu schimb geometria si setarile la suspensie pana nu ma dau cu ea si cum parea ca nu voi avea ocazia, am zis sa montam decantorul si radiatorul de ulei. Am masurat si facut/sertizat conductele pentru el, masina cu botul facut bucati pe elevator, multe alte mici modificari si imbunatatiri de ultim moment. Trebuia sa-mi fi venit si doi litri de ulei Motul v300 ca sa am de completat dupa ce e pus radiatorul insa nu au sosit, deci nu am putut sa-l conectam in lipsa de ulei extra.

Am apelat la alta sursa care au zis ca-l aduc sambata dimineata (ceea ce au si facut, oameni seriosi) si planul era sa-l montam dupa antrenamente, insa pe circuitul mai de viteza (si doar cate ~3 minute pe intrare) nu mi s-a mai infierbantat uleiul si l-am lasat in pace.

Tot vineri am umblat si dupa niste gume de 17 ca nu prea aveam, cam fara succes. Am gasit doua bucati de iarna aproape noi si eram foarte foarte fericit. Dup-aia inapoi la service sa prind/izolez cum trebuie toata firaraia care am pus-o si sa ma ocup si de alte chestii mici.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 21:04   #244
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Nu stiu cum naiba am reusit dar am terminat abia vineri noaptea pe la 1:30. Am zis ca mergem sa tragem o spalare rapida ca era full de praf dupa joaca din Dancu si nu e frumos sa apari asa. In drumul spre spalatorie a inceput sa-mi moara motorul, ba mergea bine ba dadea in nas, complet aleatoriu si fara sa gasesc un mod de a replica. Evident iarasi panica, draci, oftica etc.

Am mers in teste pe un drum drept si necirculat ca sa incercam sa diagnosticam. Al naibii fix cand am pus laptopul sa inregistrez si sa analizez un data log sa vad care-i problema a inceput sa mearga perfect si fara nici un fel de problema. Am mai frecat-o vreo 10 minute, totul ok, tragea grav si nu dadea nici un semn de boala. Am presupus noi ca o fi fost un gunoi pe maf, in filtru benzina, naiba stie. Important era ca merge masina si ca la 8, adica in vreo 6 ore, trebuie sa fiu prezent la etapa. Acasa si la somn (daca poti).


Sambata, antrenamente
====================

Sambata, prima zi de etapa, eram in spirite inalte, fericit ca masina e cat de cat gata si o sa apuc in sfarsit sa ma dau cu ea intr-o locatie sigura unde pot sa invat ca oamenii. Ii dau cheie, ma pornesc spre Era si, stupoare, iar incepe sa-mi intrerupa. Nu cred ca am fost asa dezamagit de multa vreme, este deosebit de frustrant sa stai sa lucrezi la o masina 3 luni si in ziua competitiei sa te lase balta dupa atata timp in care a mers impecabil. Era amuzant cand am ajuns sa mi se faca inspectia tehnica ca eram singurul caruia i se oprea odata la 15-20 secunde motorul. Tare.

Am infipt-o in parcare si intre timp a aparut si Pavel cu Alin, mecanicii de baza de la noi, Emanuel si restul echipei de sprijin (thanks guys !). Am luat-o la data logger si singurul lucru care nu se pupa atunci cand dadea sa moara motorul era senzorul de viteza a masinii care o lua de la 0 la 400+/h in timp record. Nu stiu inca daca asta poate fi problema, a mers ok inainte in pofida problemei cu senzorul de viteza. Restul mai totul parea normal iar afr-urile erau de frana de motor cand intrerupea (normal) deci greu de diagnosticat problema. Ne-am apucat sa curatam filtrul de benzina care era varza, nu s-a rezolvat, a fugit Emanuel si a luat un filtru nou, tot nu s-a rezolvat. Am curatat si MAF-ul, la fel. Am ajuns sa credem ca problema ar fi o impamantare nefericita la pompa de benzina, am legat noi niste fire, in acelasi timp am scos si electronica ca sa mai elimin o problema si multe alte chestiute mici. Cert e ca la un moment dat i-am dat cheie si totul parea sa mearga ok. Am tras cateva ture pe drum, nu mi-a intrerupt, nu a facut figuri. M-am infipt direct la coada pt. pista si aia a fost, nu m-a interesat care a fost problema, vroiam sa ma dau. Asa am pierdut cam 2/3 din prima zi de antrenamente. No problem, eram fericit ca s-a rezolvat si pot in sfarsit sa scot fum. Nu a contat ca mergeam cu boost stock si fara power, vroiam sa ma dau si atat. Lipsa de putere urma sa imi dea un sut in fund mai tarziu.

Cat eram cu masina pe dreapta am ajuns sa il cunosc pe Ciuli, un exemplar destul de rar, si mort-copt l-am luat cu mine la prima tura, sa isi dea si el o parere.

Cu emotiile de gat am ajuns intr-un final pe pista. Cand am primit semn sa pornesc am uitat de tot si de toate, eram doar eu si cu agregatul acolo. Am incercat sa ma concentrez cat am putut. Mi-a sarit toata concentrarea imediat ce am fost haiduc si in prima curba am facut spin din cauza ca am insistat prea tare cu frana de mana. Am incercat sa merg cat mai ok dar am mai facut un spin la schimbarea de mase. Ceva subvirare, ceva indreptat etc. Deja imi era evident ca setarile mele erau mult prea soft in conditiile in care carosabilul era foarte bun, "ca-n palma" nu ca pe strada. Cock. De asemenea ma luptam cu mine sa am cohones sa o arunc cum trebuie si sa calc naibii gazul ala, nu aveam copaci si santuri in jur deci ar trebui sa nu-mi fie frica.

Dupa prima data emotiile initiale au inceput sa evaporeze si sa intre ambitia si oftica ca am mers prost. M-au ajutat mult si oamenii care m-au felicitat chiar daca am mers slab. Eu nu creadeam in chestiile astea, dar functioneaza.

Era clar unde si cum am gresit, mi-a zis bine Ciuli : "Omule, gandesti prea mult, just go for it !". Am gasit logica multa in asta si am zis fuck it, nu e timp de joaca, da-i maxim.

Imi era de asemenea clar ca nu am ce mare lucru sa fac cu setup-ul masinii decat sa intaresc amortizoarele putin si sa vad cum se simte. Cum nu aveam cine stie ce timp de antrenament am decis ca, chiar daca ma fac de rusine, sa fortez pe cat pot ca sa incep sa simt limitele. Daca nu intreci limitele e greu sa iti dai seama unde se afla si sa te incadrezi in ele.

Am luat urmatorul pasager si am intrat pe pista. Tura doi iar am fost haiduc in prima curba dar apoi n-am mai rasolit-o prea tare, doar ceva indreptat, ceva understeer, experimente.

Dupa a doua tura am intarit iar amortizoarele si deja eram in "racing mode", am uitat de emotii, de rusine de orice. Tot revedeam traseul in cap, identificam unde gresesc si faceam planul pentru urmatoarea tura. Ma gandeam cum sa pacalesc masina ca sa faca ce vreau eu acolo unde nu ma asculta.

A treia deja am inceput sa merg mai binicel, iar am rasolit-o la initiere - va fac o confesie, eu nu prea foloseam frana de mana - dar numai in prima tura, restul am mers acceptabil. Era clar ca incep sa ma obisnuiesc cu masina si ea cu mine. Cred ca a ajutat si ca aveam un pasager mai usor.

A patra tura de sambata este cea in care am simtit ca in sfarsit colaboram, am fost mult mai smooth, nu a fost nevoie sa repar greseli si sa intru in alte greseli, am prevazut traseul si am mers cat de cat cursiv. Eram foarte fericit pentru mine insa cei din afara ziceau ca tura 3 a fost mai buna. Asta probabil pentru ca a fost mai spectaculoasa, unghiuri mai mari, mai mult fum. Ma rog, eu eram bucuros si aia a fost. Pana la a patra tura am mers doar cu pasageri, mergand singur s-a simtit si masina mai bine. Am insistat sa iau pasageri ca nu vine etapa in Iasi tot timpul si macar sa vada si ei cum e, alte ocazii cam greu le prinzi si eu pe drumuri riscante nu merg cu pasager. Am zis ca daca ma obisnuiesc sa merg cu mai multa greutate, cand va fi mai putina va fi mai usor.

Din pacate asta a fost tot pe sambata, am apucat doar 4 ture insa am fost foarte fericit ca de la tura la tura am progresat si m-am obisnuit mai bine cu masina si traseul.

Pe final, cu gumele varza, am zis sa pun alea de iarna bune gasite cu o zi inainte. Am descoperit ca erau taiate cu cutitul pe laterale deci m-a ajutat cineva sa le duca la reparat (cu insertie metalica) si sa le am pe duminica.

Dupa competitie, relax si socializare, o bere cu baietii la ei la hotel, vorbind despre gagici si mersul pe-o parte. S-a lungit treaba si gasca s-a spart abia pe la 1:30 AM dar a fost fun si am cunoscut multa lume de nota 10.

Last edited by XSW; 24-03-11 at 13:03.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 21:05   #245
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Duminica, game on baby
====================

Cum masina a mers fara probleme ziua precedenta, am folosit modelul olandez si am lasat-o in pace. Nu am mai atins nici un fir, chiar daca simteam grav nevoia de mai multa putere.

M-am trezit cam tarziu si cum amicul care mi-a promis ca-mi face rost de niste gume de 17 nu a reusit, a fost nevoie sa iau Soarer-ul alb si sa-l duc la service ca sa-l las fara incaltari. Claie peste gramada am ajuns acolo la vreo 11, iar am pierdut ca prostul timp de antrenament pretios. Cum am ajuns m-am postat direct la coada pt. pista.

Prima tura am mers singur in masina si cu gume pe 15 pe spate, a fost destul de ok doar ca simteam jocul din balon. M-a uimit cat de multe date iti da masina daca esti atent sa o asculti. Fiind acelasi circuit, aceeasi suprafata poti simti diferentele intre setari, gume, presiuni samd. Foarte tare, eu sunt mai geek la tehnica si iubesc treburile astea.

Dupa prima tura au aparut si oamenii mei, au adus jantele pe 17 cu gumele alea reparate si am zis sa le incerc pe spate, ar fi mers ceva mai mult grip.

L-am luat pe Mihai in masina (care-i cam cat mine deci inca 100 kile in plus) si pot sa zic ca nu mai raspundea masina deloc cum trebuie, era prea greoaie si nu puteam sa rup aderenta pe spate fara sa ma chinui. Am mers execrabil. Daca aveam mai multa putere sigur ar fi fost mai bine. N-am invatat nimic in tura asta, m-am luptat doar cu masina, sucked. Am decis ca e musai sa se schimbe gumele de pe spate pe fata.

Intre timp i-am propus lui Ciuli sa mearga cu masina mea ca sa nu piarda puncte, ar fi fost pacat. A facut si el o tura de antrenament dupa mine si a ajuns la aceeasi concluzie, prea multa aderenta spate, prea putina pe fata.

Am schimbat gumele fata-spate si refacut presiunea la ele fix inaintea calificarilor. Si eu si Ciuli am intrat in calificari neobisnuiti cu pneurile spate mai putin aderente.

Nu simteam ca stiu masina nici pe departe asa ca in calificari am decis sa o iau usor fara sa fortez, important pentru mine era sa nu fac spin. Golul meu pentru primul eveniment era sa ma calific si nu mi-am permis sa o rasolesc.

Dupa tura de incalzire unde a fost relativ ok in pofida lipsei de aderenta pe spate am zis sa fortez putin la viteza. Mare greseala. Ca sa-l citez pe Razvan LKN : Viteza buna siiiii ..... Spin zero puncte.

Nu imi permiteam sa nu ma calific deci am luat-o usor si fara experimente, viteza mai mica ca sa nu pierd fundul.

Drept urmare tura a 2-a a fost ceva mai curata insa nu am ridicat decat un steag, ultimul am crezut ca am fost suficient de aproape dar se pare ca nu.

Avand deja o tura relativ ok, in a 3-a am incercat sa merg putin mai tare dar iarasi am ridicat doar primul steag pentru ca pe final am intrat prea tare si am avut trasa larga.

Mi-a fost foarte dificil cu clipping point-ul pe spate, era ceva complet nou pentru mine si nu prea se afla pe trasa stabilita. Si cum eu sunt incepator cred ca era linia mea gresita, nu prost plasat conul, evident. Unii amici mi-au zis ca m-am apropiat de respectivul con la turele 2 si 3 dar nu s-a ridicat steagul, probabil nu a fost suficient de aproape. Au mai fost discutii pe tema asta dar mie mi-e tot una, oricum daca il nimeream ar fi fost din noroc nu din pricepere pentru ca trebuia sa ma abat de la trasa ca sa ma apropii. Nu am gasit o modalitate de a ajunge la el natural, doar prin artificii.

Fiind sigur ca in tura 2 am ridicat minim 2 steaguri (primul si ultimul) si sperand ca a fost ridicat la clipping-ul de spate eram aproape sigur ca m-am calificat. Daca stiam ca am ridicat doar unul as fi fost sigur mai stresat Am vazut ulterior pe filmare. Trebuie sa studiez mai bine cum se face jurizarea ca sa pot puncta mai eficient.

Ciuli s-a luptat si el cu pneurile noi schimbate care nu le stia si cu aderenta spate slaba. La el a fost si mai nasol, evident, pentru ca nu stia mai deloc masina. A luat-o si el mai incet si progresiv si dupa o tura care i-a asigurat calificarea a inceput sa mearga tare, la show. Mi-a placut sa vad cum imi struneste animala, se vede clar diferenta de experienta si pricepere.

Dupa calificari erau aproape gata gumele, nu aveau cum sa mai tina in battle-uri si am pus o pereche scoase de pe Soarer. Dupa cum le stiam eu gumele alea ma asteptam sa fie mai aderente decat cele din calificari. Mi-au pregatit o surpriza, dar asta mai tarziu.

Am fost toti in pauza de masa si ne-am intors curiosi de rezultate si de componenta battle-urilor.

Am aflat fericit ca m-am calificat (13/16 daca nu ma insel) dar am fost si trist ca am picat cu Sorin HAI in prima lupta. Mi-as fi dorit sa pic cu un pilot cu care as fi avut macar o sansa. Judecand putin mi-am dat seama ca e mai bine asa. Este totusi primul meu battle, nu stiu nimic despre asta si 0 barat experienta. Sorin stiu ca merge foarte bine, constant si fara greseala, deci urma sa fie mai sigur decat sa imi faca cineva spin in fata si sa nu stiu sa-l evit. Pentru invatat a fost mai bine.

Ciuli a picat cu Gabi Onofrei si trebuia sa se dea chiar inaintea mea (ma amuzam cu el ca poate picam noi doi, ar fi fost funny). A luptat foarte bine si avea sanse sa-l bata pe Gabi daca nu forta si facea gresela in ultima tura. Asta pe o masina necunoscuta si mult inferioara .. palaria jos omule.

Cat schimbam soferul ca sa intru cu HAI-ul l-am intrebat de gume si m-a surprins ca mi-a zis ca-s si mai putin aderente ca alea din calificari. Inca un moment de "oh, cock".

M-am aliniat pentru tura de incalzire si .. "fingers crossed", ce-o fi o fi. Am stabilit ca o sa tin distanta mai mare fiind totusi prima data, sa vad si eu cu ce se mananca.

Din pacate dupa prima curba a intrat spiritul competitiv in actiune si am incercat sa ma tin cu orice pret. Am simtit ca masina mea este mult inferioara, nu aveam cum sa pastrez viteza cu unghiuri mari fara putere. De asemenea am observat ca am alta trasa si alta tehnica fata de Sorin (acum sunt putin pus pe ganduri de asta). Pe final rasolit-o la ultima schimbare de masa, nu mi-a plecat fundul cum vroiam, m-am fastacit cu frana de mana si apoi am fortat prea tare gazul sperand sa nu se mareasca prea mult distanta. Asta a rezultat intr-un spin catastrofal.

Dupa tura de incalzire imi era clar ca nu am nici o sansa sa ma tin daca nu fortez sa mentin o viteza mai mare cu unghiuri mai mici, no f* power. Am observat de asemenea ca Sorin era dragut si a luat-o usor cu mine, am simtit ca merge la maxim 80%. E perfect logic de vreme ce nu reprezentam un pericol sa nu riste sa faca greseli.

Prima tura jurizata, Sorin lider. Nu am ce sa spun, am facut tot ce am putut sa ma tin dar nu am fost capabil. Am fortat, am tras dar tot a marit distanta Sorin. Am simtit (neputincios) ca nici eu nici masina nu suntem la nivel competitiv, nici pe departe.

Pentru a doua tura cand urma sa fiu in fata am zis sa fiu "golan" si sa incerc o tactica putin diferita, sa maresc viteza la prima schimbare de mase si apoi sa schimb mai devreme si sa incetinesc din slide sperand sa-l prind pe nepregatite pe Sorin si sa se indrepte sau sa faca spin (I wish).

Suna bine in teorie insa cum se si vede pe filmare am schimbat prea tarziu cu unghi prea mic (care a dus in putina subvirare) si nu am reusit sa pierd suficienta viteza pana in curba. Asta m-a facut sa iau o trasa larga si din secunda aia mi-a fost clar ca voi pierde, i-am lasat portita pe interior pe trasa corecta, tot ce trebuia Sorin sa faca era sa mearga normal.

Cum am mai zis, imi stabilisesi dinainte ca daca daca sunt pus intr-o situatie din asta voi ceda, am incercat un mic bluff care n-a tinut si aia a fost, m-am declarat invins. Evident ca si acum regret ca m-a mancat in fund sa ma dau artist in loc sa incerc sa merg normal si sa iau bataie doar la puncte, dar ar fi fost impotriva firii mele sa nu incerc sa lupt.

Odata si-odata sper sa imi pot lua revansa insa diferenta intre noi este atat de mare incat nu e nici macar amuzant. One day ...

Ma credeti sau nu, am fost chiar bucuros ca am fost depasit pentru deliciul publicului, fara ei sportul va avansa greu si e nevoie sa le placa.

In fine, cam aici s-a terminat pentru mine etapa si chiar m-am simtit usurat, am putut sa urmaresc atent niste evolutii de exceptie ale celorlalti piloti. Am putut sa analizez mai bine tehnica si trasa fiecaruia si am fost foarte impresionat de cum merg ceilalti piloti calificati. Nivelul e mult superior anului precedent in umila mea opinie. Cel mai constant mi s-a parut Calin si mi-ar place sa fiu si eu la fel de constant candva.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 21:06   #246
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Urmatoarea etapa
===============

Pe langa ceva antrenamente mai serioase de care nu am avut pana acum parte, sper sa fac un numar de modificari la masina, modificari care le cere clar dupa experienta primei etape.

- injectoare marite ca sa nu merg in duty cycle mare si sa ma bucur de poweeer. A fost foarte lesinata cu boost stock, e clar ca am o problema cu puterea.
- distantiere roti serioase pentru encartament marit, am mare nevoie
- unghiul de bracaj marit cu macar inca 5 grade
- setari mult mai agresive la geometrie, in special unghiul de cadere de pe spate
- suspensie optimizata pentru conditii de concurs nu de strada = mult, mult mai tare.
- verificata cat mai bine masina cap-coada ca sa nu mai patesc sa am probleme in ziua concursului, e penibil

Sper si la alte modificari dar asta in limita banilor si a timpului, poate chiar un nou look. Acum e nasol rau cu munca pentru ca am ignorat-o prea tare in ultima vreme si nu e okay.

Ar mai fi unele de zis dar deja iau prea mult spatiu pe server cu romanele mele. Am scris asta pentru ca m-am gandit ca ar fi unii interesati sa afle cum e o etapa de drift vazuta prin ochii unui participant/debutant. Nu am cum sa scriu atat la fiecare etapa, evident, dar am zis ca macar odata trebuie scris si impartasit.

Programul normal va fi rezumat imediat ce ma apuc iar de modificari la masina

In incheiere, cateva poze printre care veti vedea turul de onoare al castigatorilor si Lexy alb descaltat, plin de rusine.











Tot ce mai pot zice e : Felicitari baieti, mergeti grav !

Multa bafta,
Octav

Last edited by XSW; 24-03-11 at 12:51.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 22:02   #247
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Daaaaa ! Eram sigur ca asa o sa fie ! Nu am citit pentru ca n-am nici timp, nici starea de spirit necesara, da' dimineata, la prima cafea, am ce face !
__________________
DelSol D13Z6
Gabi is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 22:56   #248
jakal
BMW Driver

Stage 5
 
jakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 9,203
Member of:
[Inferno Motorsport]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

eu zic ca anul asta o sa de dai din ce in ce mai bine.....
se vede cum avansezi repede......vb lui HAI......cred ca o sa fi un adversar de temut..
ce pot sa iti urez....bafta la reglarea setarilor, un maldar de gume sa ai unde sa te antrenezi mai bine......ca vine caldurica.....si bani de benzen....

sincer la prima aparitie in campionat se vede ca avansezi repede.....
stima pt tot ceea ce faci la masina si ambitia pe care o ai

sal.........
__________________



contact 0766-671407
jakal is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 23:11   #249
plictisit

Stage 5
 
plictisit's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 5,135
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[Inferno Motorsport]
[Echipa de sprijin]
[4Rally]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

ai ceva talent la scris octav acum e randul tau sa vii "la noi acasa", sunt curios ce mesteresti pana atunci
plictisit is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 08:26   #250
georg

Stage 4
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 186
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

felicitari Octav pentru evolutie, masina, munca si toate cele. nu m-ar deranja sa ma descurc si eu asa la prima etapa
georg is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 10:21   #251
69-HAI

Stage 5
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 812
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

un om sincer,coret si f.ambitios bravo octav-stima maxima din partea mea.
vreau tousi sa mai precizez ceva-prin executarea acelei depasiri nu vreau sa para faptul ca "vezi domne ce mare pilot sunt eu",defapt cu un incepator,sa stii ca ma gandisem sa opresc langa tine printr-un mic spin,
dar asa cum ai zis si tu am facut-o si pt spectacol.
si crede-ma ,e-am vazut si stiu ce vorbescsc,in maxim 3-4 etape te vei bate pt primii 4,5,eu apreciez modestia ta dar......asta e adevarul, o sa vedeti.
mult succes
__________________
4TUNINGDRIFTER

Prima Scoala de Drift din Romania - Totul pe www.69hai.ro

Hai Drift Team Parts- Piese auto - Cele mai bune preturi www.comenzi-piese-auto.ro
69-HAI is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 21:27   #252
vlad87
Peugeot Driver

Stage 5
 
vlad87's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 342
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Bravo, bravo, bravo..
vlad87 is offline   Reply With Quote
Old 25-03-11, 00:07   #253
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

@Gabi N-am vrut sa te dezamagesc

@jakal Da, cam asta e planul, sa incerc sa invat cat pot de mult anul asta si la anul sa particip pentru locuri. Pana acum sunt in parametri cu o calificare si ceva puncte impuscate, data viitoare sper tot sa ma calific si excelent ar fi sa ajung in primii opt cu ceva sansa. Eu ma multumesc cu oricare din cele doua, nu fac gratii

@plictisit Incerc sa clocesc eu ceva-ceva dar din nefericire e mai greu decat ma asteptam cu banii. Oricum voi face maxim ce pot pana ajung in vizita. Se lasa gumele la intrare ?

@georg Iti multumesc si din nou iti urez cand mai multa bafta cu proiectul tau, abia astept sa vad inca un S13 pe pista

@69-HAI Sef nu ma mai lauda ca mi se urca la cap, stim amandoi ca tehnica mea e plina de lacune. Acum lasand la o parte multe altele, sunt mandru ca ai avut suficienta incredere in mine ca sa efectuezi manevra, nu am zis asta dar eram chiar fericit ca nu m-ai considerat prea banana/pericol ca sa risti masina si concursul. Si acum gata cu treburile sentimentale, hai sa facem treaba

@vlad87 Multumesc Vlad, mai ai Pug-ul ? N-am mai vazut-o de mult prin oras, frumos facut agregatul !

Mai stau cu munca cateva zile si apoi intram strong in modificari ... sper.

Multa bafta,
Octav
XSW is offline   Reply With Quote
Old 28-03-11, 00:15   #254
rada_ady
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 3
 
rada_ady's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 122
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Bravo ,la cum povestesti mi-ai trezit interesul si chiar daca nu m-am mai implicat de vreo 3-4 ani in asa ceva sper ca in viitor macar ca spectator sa particip, iar daca o sa mai cresc financiar poate o sa fac ca tine si pe langa diesel o sa mai iau o jucarie asa just for fun .
Apropo felicitari la toti din lumea driftului ,a-ti crescut mult in ultimii 4 ani ,mai ales Sorin care vad ca si acum tot de spectacole se tine ,numai ca acum par mai profi(mai imbatraneste omu )
PS:Ti-am citit forumul din scoarta in scoarta
__________________
Masinile bune te duc din punctul X in punctul Y in siguranta ,Masinile magnifice...eee,astea te baga in belele

Last edited by rada_ady; 28-03-11 at 00:18.
rada_ady is offline   Reply With Quote
Old 28-03-11, 13:47   #255
fuNky!

Stage 2
 
Join Date: May 2010
Posts: 45
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

@fuNky! - Multumesc omule. La plecare conducea Emanuel S13-ul, eu eram cu un BMW E39 ca m-a rupt de spate scaunul sport si aveam nevoie de ceva confy. Daca e vb. de S13 el te-a lasat




pai fratica daca pe tine te-a rupt scaunu sport eu ce sa mai zic ca am plecat direct la bucuresti cu ursu lu morf pe roti )
fuNky! is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -