In week-end am reinceput activitatea. Am schimbat cutia in 4 cu cea in 5
Sambata-dimineata am purces cu un prieten la fostul garaj al masinii(are canal) sa punem cutia inarmati cu scule si tot ce ne trebuia. Cutia in 4 a iesit foarte usor(spre deosebire de fosta cutie in 5 care a iesit foarte-foarte greu!), apoi am ridicat-o pe cea in 5. A intrat cam greu datorita podului pedalier de 1300
Am montat toate cele, pus ulei, pornit si plecat la o proba.. Mergea frumos dar intra putin greoi in viteze datorita schimbatorului cu uzuri foarte mari(intentionam sa-l schimb imediat ce ajungeam acasa). Apoi s-a urcat tata in ea, a inceput sa amestece pana s-a blocat in treapta 5
Am dat cateva telefoane, n-am mai stat pe ganduri si am impins masina inapoi pe canal sa-i desfacem capacul din spate. Furca de la treapta 5 era intradevar apasata. Trag de ea si iese cu totu'
Dat iar telefoane, nenumarate incercari de a remedia, insa cei 3 craboti erau foarte uzati si nu mai aveam nicio sansa sa remediez. Am lasat-o pe alta data si am plecat acasa. A doua zi am facut rost de craboti(mii de multumiri domnului Nelu, PH 06 BOA pe DaciaClub) si m-am pus pe montat. Am scos cutia pe liber, am montat capacul, strans tot ce trebuie pe-acolo, pus ulei(am varsat pe mine cam jumatate de litru
), dat cheie si..... blocata in treapta 5, din nou!
Problema era din capac. In momentul in care il puneam inapoi apasa pe furca de la treapta 5 si iar ramanea blocata..
Era ora 19:30, m-am pus iar pe demontat, multe incercari de a pune capacul fara a mai actiona furca, intr-un final am gasit solutia. Am bagat in treapta 5 si am infiletat un tarod in cautator sa-l pot trage afara cand capacul este presat. Am pus jugul si toate cele cat sa vad daca e "pe liber" si...........tot era blocata.. M-am enervat si am inceput sa strang tot pe sub ea, hotarat sa plec acasa in treapta 5(apucasem sa plec si sambata dar m-am intors sa remediez problema).. In tot acest timp(cam jumatate de ora), unchiu', a stat in masina si s-a tot jucat cu maneta, si-a reglat scaunul...L-am citit, se reindragostise de masina lui
. Apoi am pus uleiul si zic "Hai s-o impingem afara" la care unchiu' "Stai putin" si se urca in ea, ii da cheie si o scoate afara din garaj in marche-arriere
Nemaireusind s-o scoata din marche-arriere, unchiu' se da jos si ma lasa pe mine. Ma urc, ii trag doi pumni zdraveni la maneta, bag treapta 1 si plec in tromba, cand sa ii dau 2 incepe si caraie si acolo ramane. Strang tot si ma hotarasc sa plec cu ea blocata, plin de ulei cum eram si fara evacuare. Ma urc iar, incep sa o mai gadil si o ia in treapta1, intra si 2, 3 intra foarte greu si gonesc spre casa asa fara evacuare. Intra foarte greu in viteze, am trecut si pe langa un echipaj de politie
si ajung acasa. Luni-dimineata prima grija a fost sa schimb maneta cu una impecabila la partea de jos. Un lucru foarte bun, intra in viteze ca o masina straina!
Am plecat sa-i bag benzina si apoi inapoi la unchiu' sa-i punem evacuarea insa cu o finala "custom", full inox, conceptie proprie
Cam asa se aude
:
https://www.youtube.com/watch?v=GR6QTSvH54E
Ieri mi-am facut timp si am mai coborat putin spatele si am montat o pereche de amortizoare intarite. S-a schimbat mult treaba. Nu mai topaie si s-a rigidizat considerabil!
Azi mi-am facut de lucru cu placutele pe fata. Am cumparat placute cu ambalajul alb, cu "Groupe Renault". Cum am gasit placutele vechi se vede in poze, n-au nici 5000 de km!
Am iesit la o tura, tine foarte bine frana!