Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Ploiesti

Reply
 
Thread Tools
Old 08-03-10, 13:21   #151
Vladz

Stage 5
 
Vladz's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,182
Default Re: Informatii utile

Radarele achiziţionate de Poliţia Română au fost prezentate mai zilele trecute ca fiind infailibile. Orice ar face şoferii, ei nu pot evita înregistrarea vitezei. O privire mai atentă asupra performanţelor acestor aparate ne arată că maşinile „absolute” pot fi şi ele păcălite sau câştigate în instanţă.
07 Mar 2010 Politia Rutiera



Instalarea noilor aparate radar pe Daciile Logan MCV ale Poliţiei Rutiere a stârnit discuţii aprinse. S-a spus că aceste radare performante aflate, din 1 martie 2010, pe şoselele României sunt obstacole de neevitat pentru conducătorii auto. Cu argumente întemeiate, de ordin legal şi tehnic, se pot demonta câteva exagerări care s-au spus pe seama acestor noi sisteme radar.

Poliţia Rutieră a anunţat că până la 1 aprilie 2010 va trimite în trafic 449 de astfel de dispozitive, multe dintre acestea urmând a fi instalate pe arterele principale ale marilor oraşe şi pe DN 2 (Bucureşti-Siret), DN 6 (Bucureşti-Timişoara) şi DN 1 (Bucureşti-Nădlac).

Diverşi reprezentanţi ai Poliției Rutiere s-au perindat prin studiourile tv pentru a ridica în slăvi cea mai nouă achiziție a MAI.
Publicitate


Aceştia au spus că noile radare surprind autovehiculele care circulă pe ambele sensuri, indiferent dacă maşinile poliției pe care sunt instalate sunt staţionate sau se află în mers. Şi, cel mai important, ca pot fi „interceptate” de detectoarele de radar doar după ce viteza ilegală a fost deja înregistrată.

„Funcţionează în sistem stand-by şi înregistrează audio şi video fără a emite unda radar către autovehiculele vizate. Astfel, se poate face înregistrarea fără ca detectorul radar să poată depista prezenţa aparatului în trafic”, au explicat oficialii Poliţiei Rutiere. Mai mult, au spus cei de la Poliția Rutieră, aparatul poate capta imagini şi cu 30 de secunde înainte de a fi pornit efectiv de poliţişti şi încă 60 de secunde după ce aceştia îl opresc.

„Înregistratul şi trimisul amenzilor acasă sunt eficiente la radarele fixe. Cu cele mobile nu e eficient să trimiţi amenda acasă: în primul rând, pentru că omul ăla trece pe lângă tine cu 100 la oră prin localitate şi tu îl laşi să meargă în continuare cu viteză excesivă”, mai spun reprezentanţii poliţiei.

Iată câteva din datele care pot contracara, la o simplă contestare în instanță, amenzile și deciziile Poliției Rutiere care vor fi emise în baza măsurătorilor efectuate de aceste noi aparate. Oricine intră pe site-ul Biroului Român de Metrologie Legală poate citi, la punctul 4.1 al normei de metrologie legală NML 021 – 05 privind ”Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre)”, o primă informație esențială: ”Cinemometrele trebuie întreţinute, transportate, instalate şi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat”.

Or, în manualul de utilizare aprobat, mai exact în manualul original eliberat de producătorul american Bee III MPK Industries, se specifică foarte clar că NU pot fi emise amenzi atâa timp cât NU există date privind ”tracking history” (istoricul vitezei de deplasare a autovehicului vizat). Și, conform aceluiași manual de utilizare, acest ”tracking history” al autovehicului vizat nu se poate realiza cu aparatul radar, întrucât acesta nu poate produce ”tracking history” atunci când funcționează în sistem stand-by, așa cum au spus reprezentanții Poliției Rutiere.

Iar în celălalt sistem de funcționare a radarului - sistemul POP, aparatul radar poate fi detectat cu ușurință de către sistemele de avertizare radar pe care le dețin posesorii de autovehicule, situație în care conducătorul auto este prevenit și reduce viteza până la limita legală. Astfel, se duce și mitul infailibilităţii acestui sistem radar. Există multe sisteme de avertizare radar capabile să detecteze undele acestui tip ”ultraperformant” de aparate radar.

La punctul 4.4 din norma de metrologie de mai sus mai găsim și alte informații prețioase: ”Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum şi în urmă-toarele cazuri:
- dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;
- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;
- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă”.

Așadar, numai la acest punct 4.4 sunt demontate din start câteva din ideile pe care comunicatorii Poliției Române s-au străduit - desigur, pentru nobilul scop de a reduce apetența pentru viteză a multor conducători auto - să le inducă în opinia publică. De exemplu, teoria conform căreia noile radare surprind autovehiculele care circulă pe ambele sensuri, indiferent dacă maşinile poliției pe care sunt instalate aparatele sunt staţionate sau se află în mers, cade atunci când se invocă paragraful al doilea de la punctul 4.4.

Tot din manualul original de utilizare a sistemului radar se poate afla că sistemele video cu care sunt dotate aceste aparate radar NU pot reda cu prea multă claritate numărul de înmatriculare al autovehicului vizat, atunci când autovehiculul se află la o distanță mai mare de 80 m de mașina Poliției Rutiere.

Acestea sunt numai câteva dintre motivele cu ajutorul cărora şoferii pot câștiga în instanță contestațiile pe care le vor face împotriva deciziillor Poliției Rutiere. Contestații pe care, probabil, cei mai mulți dintre ei le vor și câștiga!

Rămâne de văzut dacă reprezentanții Poliției Rutiere flutură toate aceste minciuni despre noile sisteme radar din ignoranță sau în perfectă cunoștință de cauză.
Vladz is offline   Reply With Quote
Old 08-03-10, 14:37   #152
Alex4u
Dacia Driver

Stage 5
 
Alex4u's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,591
Member of:
[DACIA]
Default Re: Informatii utile

multumim de informatii Vladz
Alex4u is offline   Reply With Quote
Old 08-03-10, 15:10   #153
tng
Observator 4tuning

Stage 5
 
tng's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,936
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[Virtual Tuning]
[Opel]
Default Re: Informatii utile

Quote:
Originally Posted by Vladz View Post
La punctul 4.4 din norma de metrologie de mai sus mai găsim și alte informații prețioase: ”Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum şi în urmă-toarele cazuri:
- dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;
- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;
- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă”.

Așadar, numai la acest punct 4.4 sunt demontate din start câteva din ideile pe care comunicatorii Poliției Române s-au străduit - desigur, pentru nobilul scop de a reduce apetența pentru viteză a multor conducători auto - să le inducă în opinia publică. De exemplu, teoria conform căreia noile radare surprind autovehiculele care circulă pe ambele sensuri, indiferent dacă maşinile poliției pe care sunt instalate aparatele sunt staţionate sau se află în mers, cade atunci când se invocă paragraful al doilea de la punctul 4.4.

Tot din manualul original de utilizare a sistemului radar se poate afla că sistemele video cu care sunt dotate aceste aparate radar NU pot reda cu prea multă claritate numărul de înmatriculare al autovehicului vizat, atunci când autovehiculul se află la o distanță mai mare de 80 m de mașina Poliției Rutiere.

Acestea sunt numai câteva dintre motivele cu ajutorul cărora şoferii pot câștiga în instanță contestațiile pe care le vor face împotriva deciziillor Poliției Rutiere. Contestații pe care, probabil, cei mai mulți dintre ei le vor și câștiga!
E bine asa. Multumim Vladz
tng is offline   Reply With Quote
Old 08-03-10, 17:30   #154
Vladz

Stage 5
 
Vladz's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,182
Default Re: Informatii utile

cu placere , sper sa scape lumea de radarele astea belea
Vladz is offline   Reply With Quote
Old 08-03-10, 21:58   #155
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Informatii utile

dap,mergeti legal
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 19-03-10, 08:08   #156
ays-ul

Stage 5
 
ays-ul's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 390
Default Re: Informatii utile

salut
stie cineva pe unde pot terosona pe dedesupt si eu o masina?....
ays-ul is offline   Reply With Quote
Old 19-03-10, 20:12   #157
cannavaro

Stage 5
 
cannavaro's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,238
Member of:
[DACIA]
Default Re: Informatii utile

La tatarani la service a facut-o tata.
cannavaro is offline   Reply With Quote
Old 23-03-10, 13:05   #158
Vladz

Stage 5
 
Vladz's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,182
Default Re: Informatii utile

Exclusiv PH-online.ro- Dacă restul inspectoratelor judeţene de poliţie din ţară au primit câte 10 maşini de poliţie dotate cu radare nedetectabile, la Prahova stăm mai rău: şeful IJP Prahova a cerut şi obţinut încă 6, astfel că acum avem 16 motive de îngrijorare atunci când apăsăm prea tare pedala de acceleraţie.

Informatii noi

Noul radar: Radarul iti calculeaza viteza intr-o fractiune de secunda, trimitand doua unde electromagnetice succesive si comparand timpii in care ele "ricoseaza" inapoi. Timpii respectivi ii spun aparatului distanta pe care a parcurs-o obiectul in miscare in intervalul de timp dintre trimiterea celor doua unde electromagnetice de catre radar.

Legea permite "o abatere" de zece kilometri de la limita maxima admisa, asa ca radarele vor fi reglate sa emita avertizarea începând cu 61 de km/ora, 81 de km/oram (acolo unde limita e de 70 de km/ora), de la 101 acolo (unde limita e de 90 de km/ ora), si la 141 de km/ora pe autostrada. Contestatiile vor fi combatute cu probe solide: imaginile sunt extrem de clare ziua şi noaptea, iar înregistrarea ţine cont de toti parametrii: viteza de rulare, sensul pe care se deplaseaza, viteza de la care aparatul e reglat sa avertizeze, dar si viteza pe care o are patrula în acel moment. Desi noul radar e dedicat, în primul rând, celor care calca peste limita pedela de acceleratie (viteza excesiva fiind principala cauza a accidentelor grave), el poate fi folosit împotriva tuturor celor care încalca regulile. Va putea fi amplasat în intersectii, unde-i poate surprinde pe cei care trec pe rosu, pe cei care nu le acorda prioritate pietonilor sau depasesc neregulamentar.

Imaginile sunt imposibil de sters din masina, aşa că noul radar e o arma si împotriva politistilor tentaţi sa ia spaga în trafic. Acum însa, politistul din masina nu mai poate sterge imaginile. Parola pentru asta, dar si pentru descarcarea imaginilor în computer are doar seful. Iar dacă acesta ar sterge imaginile, ar avea probleme serioase la o "perchezitie informatica", pentru că totul e pastrat pe hard suficient timp pentru a constitui probe la dosar împotriva celor care încearca ceva

Detectoarele ieftine, care nu functioneaza în banda K nu mai sunt utile. Mai bune sunt staţiile radio CB, ca să puteti sa va informati si sa aflati de la ceilalti participanti la trafic unde anume sunt localizate aceste radare. Un echipament complet, format din statie, antena etc., poate fi achizitionat la un pret între 400 si 1.500 de lei. Nici antiradarele ascunse in maşină (cu scuza că poliţiştii rutieri nu au voie sa iti faca perchezitie in masina fara mandat) nu mai valorează nimic. Asta pentru că un scrambler de 300 de euro nu face fata unui laser de 30.000 de euro. Este ca si cum ai trage dupa un avion cu prastia...

Practic, de vineri, cel mai anti radar ramane respectarea vitezei legale, cu tot cu marja de rigoare.


Succes
Vladz is offline   Reply With Quote
Old 23-03-10, 17:45   #159
Alex4u
Dacia Driver

Stage 5
 
Alex4u's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,591
Member of:
[DACIA]
Default Re: Informatii utile

pfff...e grav( multumim oricum vladz..
Alex4u is offline   Reply With Quote
Old 23-03-10, 19:19   #160
shantzu

Stage 5
 
shantzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 6,372
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[4Rally]
Default Re: Informatii utile

Eu zic ca e foarte bine ca mai sunt 6 in plus
Pentru noi nu e grav , majoritatea avem detectoare de radar.In felul asta poate mai scapam de kamikazele de prin oras
shantzu is offline   Reply With Quote
Old 23-03-10, 20:54   #161
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Informatii utile

eu unu ma bucur,sincer!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 03-07-10, 10:24   #162
Vladz

Stage 5
 
Vladz's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,182
Default Re: Informatii utile

Impozitele pentru motociclete si masini cu o capacitate cilindrica de pana la 1.600 cmc cresc de la 7 la 8 lei/200 cmc sau fractiune din aceasta, cele pentru autoturismele cu o capacitate intre 1.601 - 2000 cmc - de la 15 la 18 lei/200 cmc, iar pentru cele de 2001-2600 cmc - de la 30 la 72 de lei.

Potrivit OUG de modificare a Codului Fiscal, publicate ieri seara in Monitorul Oficial, impozitele pentru masinile cu o capacitate cilindrica intre 2601-3000 de cmc cresc de la 60 la 144 de lei/200 cmc, iar pentru cele care au peste 3001 cmc - de la 120 la 290 de lei/200 cmc.

Pentru autocare, autobuze si microbuze impozitul creste de la 20 la 24 de lei pentru fiecare 200 cmc, pentru alte vehicule cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone inclusiv - de la 25 la 30 de lei/200 cmc, iar pentru tractoarele inmatriculate - de la 15 la 18 lei pentru fiecare 200 cmc, scrie NewsIn.

Prevederile intra in vigoare de la 1 iulie 2010.

OUG mai prevede ca persoanele care achita integral, pana la data de 30 septembrie 2010, impozitele recalculate, beneficiaza de bonificatia stabilita prin hotararile consiliilor locale adoptate pentru anul 2010.

La finalul sedintei de ieri a Guvernului, premierul Emil Boc a anuntat ca Executivul a decis dublarea impozitelor pentru autovehiculele care au o capacitate cilindrica mai mare de 2000 cmc.

Premierul a dat un exemplu provind diferentele intre vechiul si noul impozit pentru autoturismele cu capacitate mai mare de 2000 cm. cubi. Astfel, pentru un Audi A6 daca pana acum se platea un impozit de 468 de lei, de acum inainte se va plati 936 de lei.
Vladz is offline   Reply With Quote
Old 15-09-10, 23:08   #163
Vladz

Stage 5
 
Vladz's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,182
Default Re: Informatii utile

Poliţiştii îşi reduc activitatea, începând de luni nu mai participă la audieri în dosarele penale, nu mai dau amenzi, nu mai dirijează circulaţia, a declarat miercuri, preşedintele Sindicatul Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Constractual (SNPPC), Marian Gruia.


Liderul poliţiştilor a declarat că poliţiştii îşi vor limita activitatea la 75 la sută, pentru că sunt plătiţi doar 75 la sută, anunţă Mediafax. Membrii din teritoriu au cerut chiar întreruperea totală a activităţii. „Din 20 septembrie anumite activităţi vor fi reduse. Poliţiştii vor merge în teren, dar vor sta în puncte fixe, nu vor acţiona decât la apelurile de urgenţă 112. Poliţia rutieră nu va mai dirija circulaţia, nu va mai da amenzi, ci doar avertismente, nu vor mai face audieri în dosarele penale. Protestul nostru este similar cu cel al magistraţilor. Avertizăm autorităţile să nu facă presiuni la adresa noastră că s-ar putea să se trezească cu o revoltă fără precedent”, a spus Gruia, potrivit sursei citate. SNPPC a solicitat o întâlnire urgentă cu premierul Emil Boc, dar nu au primit încă răspuns. „Din informaţiile pe care le deţin sindicatele, şefii inspectoratelor judeţene au comunicat ierarhic despre starea de tensiune care se acutizează în unităţi fără a se solidariza cu problemele personalului. în acest context, conducerea superioară a poliţiei fără să prezinte public o viziune, o strategie sau un plan de măsuri motivat a reacţionat transmiţând conducerilor profesionale teritoriale atenţionări privind interdicţia poliţiştilor de a declara sau de a participa la grevă”, a zis Gruia. Liderul sindical a precizat că poliţiştii nu vor declara grevă şi nici nu vor participa la această formă de protest, acţiunile lor fiind similare cu cele ale magistraţilor din septembrie 2009 şi poliţiştii va trebui să fie trataţi similar cu magistraţii de către instuţiile statului.
Vladz is offline   Reply With Quote
Old 15-09-10, 23:40   #164
B72BTB

Stage 3
 
B72BTB's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 120
Default Re: Informatii utile

Foarte taree!! Deci pa'pa amenzi , pa'pa radare ... Acceleratia la fund si mult noroc
B72BTB is offline   Reply With Quote
Old 16-09-10, 08:28   #165
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Informatii utile

si poate poate toti care citesc asta si pe deasupra merg cu incredere ca politia nu da amenzi s-ar putea sa se trezeasca la "mica intelegere" cu nenea politaiu cand calca pe bec...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -