Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4 |
26-02-10, 19:17
|
#181
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of: [FORD]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Conduceam un Terrano 2 2.7 TDi din 1997, pana in toamna. de atunci l-am parcat in vederea unei reparatii capitale. acuma m-am apucat de treba si am ramas mut de ce am putut sa-i fac in 4 ani de utilizare on/offroad. mai mult offroad-ul l-a terminat - caroserie extraordinar de coapta. crapaturi in caroserie in locuri putin probabil de imaginat, rugina multa etc. instalatia electrica am fost foarte surprins (negativ) sa descopar ca a fost arsa in proportie de 20% (Doamne-ti multumesc ca nu am luat foc in ea). Ca urmare, am gasit unul identic dar cu volan pe dreapta si l-am cumparat. am dat jos caroseriile, am curatat sasiul, spalat, grunduit, terasol, vopsit. deja am schimbat peretele ignifug de pe o caroserie pe alta si am izolat in zona motorului. urmeaza sa vopsesc zona motorului si interiorul (dupa o curatare si izolare (daca va fi necesar), montarea motorului si a instalatiei electrice/interiorului, verificat daca totul merge ok, si apoi vospit exterior. Am ales ca si culori un albastru de la toyota, pentru bandouri si bari un gri-auriu metalizat de logan iar pentru scari va urma un polish (pe margini ca sunt din inox) si acelasi gri pe suprafata pe care calci cu piciorul. Bullbar-ul va fi un argintiu cat mai apropiat de inox (nu stiu daca se gaseste vreo vopsea care sa fie la fel ca si inoxul). urmeaza sa montez si un capestan de 3 tone undeva sub bara, sa iasa cablul prin bullbar, sa vedem cum reusesc, sa schimb proiectoarele de pe bullbar cu altele Hella noi noute (asteapta de una an sa fie montate) si sa-mi echipez jantele de tabla de pe masina ce am cumparat-o cu niste anvelope offroad (avea flanse, una din ele are 3 prezoane rupte, se rezolva), probabil ceva Pneus Cross Country 265/70 R15, am mai avut pe el si am fost foarte multumit, desi frecau usor la viraj, fiind mai mari decat originalele (235/70), dar sper ca se rezolva problema asta cu flansele de aproape 3 cm de pe celalalt. Vorba lui Dacia WRC, l-am trantit in namol pana deasupra rotilor si a iesit cumva.
Detalii tehnice: 2.7 TDi, 125 cp, diferential autoblocant pe spate si pe fata, de asemenea si intre punti, reductor
Investitie totala pentru reparatie: in jurul sumei de 3500 de euro (2000 a fost masina, 800 la tinichigiu si vopsitor, 300 vopseaua si materialele aferente, 200 uleiul pentru cutie, diferentiale, motor, filtre) 200 piese necesare pentru ITP (4 bucsi si 2 rotule).
Am totusi o mica nedumerire: Nu am gasit nicaieri o informatie corecta referitoare la cantitatea de ulei pentru cutie necesara. Unii spuneau ca e nevoie de 7L, altii ca doar de 4L. In diferentiale stiu ca intra 2L in cel din spate si 1L in cel din fata. Pe mine ma intereseaza cat imi trebuie pentru cutia de viteze si pentru cutia de transfer.
Scuze pt post-ul lung )
Last edited by CJ19TZU; 26-02-10 at 19:23.
|
|
|
26-02-10, 20:52
|
#182
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of: [2 Roti] [PEUGEOT]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Nu-i nicio problema cu postul lung, din contra! L-am citit cu interes, m-am abtinut mult de la a ma uita la poze inainte sa termin de citit!
E foarte interesant ce ai facut tu cu masina, dar si foarte urat ce ai patit!
Oricum, totul e bine cand se termina cu bine, nu?
|
|
|
27-02-10, 12:45
|
#183
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of: [FORD]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Da, doar sa nu fie prea dese intamplarile de genul asta ca sunt destul de costisitoare, si din pacate la mine se cam aduna de ceva vreme incoace )
P.S. Masina e fabricata in 01/1997 si e inmatriculata in RO din 24/09/1997. a treut prin Arad - 6 saptamani , Prahova - 7 ani, Buzau - 1 an, si apoi inca 8 luni la un alt proprietar din Cluj, iar din iunie 2006 e la noi in ograda.
Se pare ca a avut o viata grea, pana la urma )
Last edited by CJ19TZU; 27-02-10 at 12:53.
|
|
|
28-02-10, 20:52
|
#184
|
Stock
Join Date: Feb 2010
Posts: 5
Member of: [RENAULT]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Eu....Renault Scenic RX4 1.9 dci cu upgrade cativa cai si sunt multumit... consum 8% mediu... garda la sol inalta, ESP practic, ideala pt drumurile noastre...
|
|
|
04-03-10, 17:49
|
#185
|
Stage 1
Join Date: Mar 2010
Posts: 18
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
in primu rand vreau sa salut tot TEEM-ul 4TUNNING si sa le spun ca fac cea mai frumoasa treaba din ROMANIA in domeniu auto-tunning si multe altele....revenind la ce aveam de spus....SALUT tuturor care citesc si posteaza pe forum despre masini...indiferent ca sunt sau nu 4x4..Am sa va scriu si scurta mea poveste reala...totu a pornit intr-o zi banala..vazand cateva persoane in oras care pana mai acu o luna de zile nu aveau o chifla in buzunar au luat permis si si-au achizitionat si ei masini...bune,rele second sau noi asta pentru mine nu mai conta....cel putin erau diferiti de mine...aveau masini....dupa o discutie cu ai mei parinti am hotarat sa ne achizitionam si noi o masina...si nu orice masina ci un 4x4 sa va dau si marca....hai sa va spun.. ) GWM HOVER powered by MITSUBISHI SUPER LUXURY.... e o masina 4x4 nu ca alte variante 4x2 din aceeasi gama....Nu prea am ce sa spun multe despre ea deoarece are abia 2 saptamani.....pot atat sa spun sigur ca tata i-a facut un test si anume pe un teren accidentat da nu uscat ci cu namol.....imi pare rau ca nu am si pozele dar cand o sa mai am ocazia unui alt test va promit ca o sa le puteti vedea....cert e ca e 4X4 in adevaratul sens al cuvantului.....are motor de mitsubishi peste 2.0 full-benzina in site-ul reprezentantei scrie ceva la consum si mi se pare prea mult....pot sa va spun cu mana pe inima si sincer ca la 100 de km(test facut de 3 ori) are consum de 9,6-9,7respectiv 9.8 hai sa zicem 10 ca mai dai drumu la un aer conditionat sau mai stiu eu ce...in limita bunului simt(adik limita legala)ma pasioneaza viteza dar pot sa va zic ca la cate accidente se intampla la o adica tot acolo ajungi mai bn usor si bn decat repede si rau...permis am de 1 an..acum ce pot sa va zic interioru e din piele full si optiuni full....ma costat o gramada dar a meritat....multi o critica ca nu are design...asta e,fiecare cu gusturile lui.....dar ce pot sa va zic ca am intalnit pot sa zic coincidenta proprietari de HOVER si au fost multumiti de ea chiar si un proprietar care are masina lovita bine intr-un accident recent-are in fata si in lateral bari de otel pt impact si in fata bara de otel deformabila la impact....a avut viteza a fost afectata bara de otel dar nu si structura masinii caroseria facuta praf,intradevar radiatorul spart si nush ce mai era...dar in schimb motorul neatins....chiar am prins incredere in ea...acum va las pe voi sa comentati si chiar nu ma supar dak o criticati sau nu....e parerea fiecaruia si poate ca o sa imi fie de folos...deci chiar va rog sa nu va abtineti de la comentarii.....stima si respect si sa aveti grija de voi.....fara evenimente neplacute...APP Am sa va arat poze cu masina mea SILVER SKY si poze cu o masina ca a mea visinie lovita....
|
|
|
05-03-10, 09:56
|
#186
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 899
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
eu o sa comentez si nu o sa ma abtin dar nu despre masina ce despre tine...
momentan ai postat pe site-ul 4tuning nu pe 4tunNing si aici se discuta/face tuning nicidecum tunNing ... asa ca eu tind sa cred ca ai gresit site-ul.
cat despre TEAM-ul 4tuning nu zic nimic ...
ca o concluzie e TEAM nu TEEM, e tuning nu tunNing.
prescurtarile gen mirc: bn, k, tz etc nu-si au locul aici pe forum.
hover fiind fabricata in china majoritatea fug de ea dar nu stiu cat de buna/proasta e masina. cat despre "full" treaba e relativa iti dai seama. eu zic ca mai bine enumeri dotarile decat sa zici full ... asa si masinile care se vand in piata toate sunt full teoretic ca practic sunt chele.
pune si o poza cu masina ta.
|
|
|
05-03-10, 11:47
|
#187
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Quote:
Originally Posted by Laptiucu
eu o sa comentez si nu o sa ma abtin dar nu despre masina ce despre tine...
momentan ai postat pe site-ul 4tuning nu pe 4tunNing si aici se discuta/face tuning nicidecum tunNing ... asa ca eu tind sa cred ca ai gresit site-ul.
cat despre TEAM-ul 4tuning nu zic nimic ...
ca o concluzie e TEAM nu TEEM, e tuning nu tunNing.
prescurtarile gen mirc: bn, k, tz etc nu-si au locul aici pe forum.
hover fiind fabricata in china majoritatea fug de ea dar nu stiu cat de buna/proasta e masina. cat despre "full" treaba e relativa iti dai seama. eu zic ca mai bine enumeri dotarile decat sa zici full ... asa si masinile care se vand in piata toate sunt full teoretic ca practic sunt chele.
pune si o poza cu masina ta.
|
Laptiucu, nu fi rau, te rog! Si tu ai fost nou pe forum si lumea poate ca a fost ingaduitoare cu micile greseli cu care vine orice user nou
|
|
|
05-03-10, 20:25
|
#188
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of: [FORD]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
mai ales ca e tanar si probabil emotionat (bucuros, nerabdator) ca are in sfarsit o masina si vrea sa arate.
|
|
|
13-03-10, 19:44
|
#190
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 319
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
CJ19TZU succes la restaurare !!! de-abea astept sa vad rezultatul! cat despre pneuri... dupa ce il ridici 3 cm nu cred ca o sa mai ai probleme... asa a fost si la mine. Oricum...daca pe spate pui 265, pe fata merge 245-255... mie mi-a parut rau ca nu am pus mai inguste pe fata mai ales ca diferentialul fata e mai mic.
refertor la cutia de transfer... daca are busonul pe lateral ar fi normal sa bagi ulei exact pana sub buza dopului (...imi dau cu parerea nu sunt sigur... eu asa am facut...)
spor la treaba!!!
|
|
|
14-03-10, 02:44
|
#191
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of: [FORD]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Multumesc! Nu il ridic, il las asa, ca tre sa umblu cu el pe hotare straine si nu vreau sa il fac si mai instabil pe curbe la viteza ) Am un set de flanse de 3cm latime pe care o sa le pun si sper sa nu mai frece cu 265. doar pe fata freca la viraj maxim, in ambele parti a rotii (fata si spate), cu exteriorul anvelopei. sa vedem cum o sa iasa luni se vopseste exteriorul, si miercuri garantat va fi gata. Dupa ce se usca vopseaua mai trebuie montate barile si bandourile, bullbarul, scarile si carcasa de bord. a, si scaunele ) deci pe weekend sper ca va fi gata cu toate chitibusurile. caroseria ieri a fost terminata de aranjat (chit si slefuit), azi s-a dat cu spritchit si luni va fi ziua cea mare.
|
|
|
14-03-10, 23:54
|
#192
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 319
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
la ce flanse te referi? eu credeam ca zici de arcuri pe foi...
daca bagi niste telescoape pe gaz poti sa il ridici 3cm fara sa ai probleme pe sosea... normal ca va fi centrul de greutate mai sus dar o sa stea drept pe curbe, nu se inclina
|
|
|
15-03-10, 21:15
|
#193
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of: [FORD]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
flanse la prinderea rotilor.
|
|
|
16-03-10, 00:36
|
#194
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Quote:
Originally Posted by CJ19TZU
.....urmeaza sa montez si un capestan de 3 tone undeva sub bara, .....
Detalii tehnice: 2.7 TDi, 125 cp, diferential autoblocant pe spate si pe fata, de asemenea si intre punti, reductor
......
Am totusi o mica nedumerire: Nu am gasit nicaieri o informatie corecta referitoare la cantitatea de ulei pentru cutie necesara. Unii spuneau ca e nevoie de 7L, altii ca doar de 4L. In diferentiale stiu ca intra 2L in cel din spate si 1L in cel din fata. Pe mine ma intereseaza cat imi trebuie pentru cutia de viteze si pentru cutia de transfer.
..................
|
1- se numeste "caBestan" (b este la juma' de tastatura distanta de p)
2- cel de 3 tone,este MIC...te va ajuta doar daca NU iesi in offroad
3-NU ai lsd decat pe puntea spate.Diferentialul fata e open.Intre punti e "deasemenea" un lant atunci cand e cuplat 4x4..deci evident blocat ca la oricare part-time
4- 7L cutie+4L cutia de transfer..eu asa tin minte(am avut). Insa daca inca nu ai informatia asta,pot sa-ti caut si atasez manualul de service.
5- Atentie la ce bagi in diferentialul spate ! daca vrei sa mai ai LSD ("autoblocantul" de care spui) ,baga ulei special pt lsd sau adauga "aditiv" LSD in ulei de diferential open !
Succes !
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
|
|
|
16-03-10, 08:48
|
#195
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)
Grand Cherokee din 97 Limited, 5.2 V8 + GPL secvential, kit de inaltare + BF Goodrich MT. Proaspat!!!! Ca doar incepe sezonul de pescuit...
|
|
|
|
|