Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Masina mea Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 29-01-14, 10:34   #271
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Asta ziceam si eu: de cand au iesit bine nu am dat nici macar intr-o groapa mai mare. De accident nici nu se pune problema. Nu vad nici un motiv sa nu iasa iar bine.
Ca sa nu am discutii o sa cumpar un surub in D cu saiba si piulita si ma duc din nou. Poate au reglat alceva prost de nu le iese caderea pe partea stanga.
O sa caut si hartia de la celalalt centru la care am facut geometria - sa le demonstrez ca pe fata s-au putut regla toate unghiurile bine.
__________________
Porsche 924 1979 2.0 aspirat 125 CP
Seat leon 1.9 TDI 101 CP
Suzuki SX4 2011 1.9 120 CP

Ex: BMW 320D (150 CP); VW Bora TDI, Golf, Dacia, Renault 16 din 1967
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 14:25   #272
Alex_cristocea

Stage 5
 
Alex_cristocea's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 671
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Daca erau uzate asa rau - erau uzate si acum 4 luni cand am facut directia pe fata. Nu ar fi o problema sa cumpar un surub excentric si niste saibe (asta ar fi cea mai mica problema). Doar ca ma gandesc ca e putin probabil sa fie de acolo.

Sa se fi asezat bascula un pic altfel; sau flansa sus la amortizor? Sau cand au batut cu ciocanul sa scoata rotula din fuzeta sa se fi miscat ceva?
Ce se putea intampla teoretic? Ceva s-a intamplat...

Ref. la excentricul 21: de acolo se face reglajul fin al inaltimii masinii pe spate (aveam si la R16 asa ceva). Ca sa o cobori / urci mult atunci trebuie sa umblii la bara de torsiune. Daca ai diferenta de 1-2 mm intre stanga si dreapta - atunci trebuie umblat acolo.
Aseara mecanicii cand au vazut surubul ala excentric (21) au vrut sa se infiga in el. Le-am spus sa nu umble acolo si sa umble la doar la 7-8 si de acolo au facut reglajul.
pana la 25-30 mm merge modificat de la 21
Alex_cristocea is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 18:22   #273
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Pai e chiar foarte bine comparativ cu ce stiam eu de la renault 16.

Ref. la ajustare unghi cadere: am obtinut niste preturi destul de mari pe original:
SURUB =171407265 - 80 RON
94434317500 = 30 RON

O sa caut si ceva pe after market - sau cumpar doar saibele pe original.
Mai am si alternativa sa ma duc la cel care mi-a reglat prima oara directia in 10 minute fara sa comenteze nimic de genul ca nu se poate regla.

Sa scap de RAR-ul lui peste cu ITP-ul, pun masina in garaj si o rezolv eu candva.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 30-01-14, 17:09   #274
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am rezolvat cu ITP-ul. Pana in 2016.01 sunt in regula. Pentru mine nu a fost o surpriza ca nu au gasit nimic in neregula (verificasem masina inainte).
Au precizat doar ca de ce nu am jantele de 14" cu anvelopele corespunzatoare.
Si la BMW am avut aceeasi discutie: masina avea 8 variante de anvelope in cartea de identitate nemteasca: cate 2 pt fiecare janta: 16,17,18,19 (8 in total). Si ei, au pus in talon doar ce aveam pe masina. I-am intrebat de ce le este lene sa copieze de acolo sa le puna pe toate 8 din moment ce sunt echipare de fabrica toate.
Au zis ca sa imi vad de treaba si sa zic multumesc daca copiaza 2

Nu sunt adeptul rotilor prea late sau prea iesite in afara. Dar nu inteleg de ce nu accepta toate jantele produse pentru acest model ca echipare de fabrica. In germania accepta si jante cu aprobare TUV pentru modelul respectiv (adica pe langa cele 8 de fabrica - accepta alte ~8 cu dimensiuni care din punct de vedere tehnic nu pun probleme).
Si stie lumea din capul locului ce poti sa pui si ce nu poti sa pui pe un anumit model de masina.

Pe vremea asta la RAR nu eram decat eu si cativa taximetristi. In rest batea vantul pe acolo.

Motanul is offline   Reply With Quote
Old 31-01-14, 17:54   #275
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Sa nu te mai aud ca nu esti multumit de comportamentul pe zapada.

https://www.youtube.com/watch?v=vwPVBjnlU8g
morghen is offline   Reply With Quote
Old 31-01-14, 20:00   #276
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Nu prea mai am motive...

Nu am apucat sa scriu ca sunt foarte multumit de comportamentul masinii dupa ce au reglat unghiurile pe puntea spate (mai exact unghiul ca unul singur nu era ok). Masina este perfect echilibrata acum.
Acum merge bine cat accelerez normal; chiar si atunci cand roata da usor in gol.
Doar daca accelerez ca disperatul (roata sa dea puternic in gol) atunci pleaca de fund ba in stanga ba in dreapta. Adica pana la momentul in care exagerezi - are un comportament neutru.

PS: nu le am cu germana - dar banuiesc ca zic de bine de 924 in filmulet
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 13:37   #277
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Cu ocazia ITP-ului am mai progresat cu cateva lucruri:
- capete de bara noi st-dr
- racorduri de frana noi spate
- rulmenti de flanse amortizoare noi
- saibe D noi (azi le iau - cele vechi nu erau tocite excesiv; am zis sa pun unele noi)
- am comandat un amortizor de vibratie pentru maciulia schimbatorului (e de fapt o garnitura de cauciuc)

Azi daca am timp ma duc sa reglez si geometria cu saibele noi.







Last edited by Motanul; 11-02-14 at 13:44.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 21:38   #278
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Are cineva idee cat trebuie sa fie unghiurile la 924?
Unghi de fuga, unghi de cadere, convergenta?

Ca asta vara am primit urmatoarele valori in care masina s-a incadrat:
fuga +2.15 +3.15
cadere -0.30 -0.11
convergenta partiala ?? valoarea reglata - 0.60
unghi inclinare partiala pivot ?? valoarea reglata +18.00
curba de convergenta ??

Si acum in ianuarie alte valori (in astea masina nu se incadreaza ca par a fi de 944 turbo
fuga ??
cadere -0.10 +0.10
convergenta +0.02 +0.08
convergenta total +0.05 +0.15
Singurul clar pentru mine este cel de fuga
Castor in engleza: +2.15 +3.15

Nu ma descurc sa le identific in Hynes: camber / total toe etc si nu stiu care ce este.


Last edited by Motanul; 11-02-14 at 21:43.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 12-02-14, 09:04   #279
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Du-te la un service competent...aia ar trebui sa aiba baza de date cu toate valorile pt toate masinile.
Eu imi reglez unghiurile dupa 924 Carrera GTS de multi ani.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 12-02-14, 12:52   #280
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Pai de aici pleaca problema. Cei la care am fost nu au in baza de date 924; au doar 944 si 944 turbo. Eu am crezut ca sunt aceleasi -dar se pare ca nu sunt. De asta am postat valorile din carte.

Pe spate unde le-am dat mura in gura au terminat reglajul in mai putin de 10 minute. Pe fata unde au incercat sa seteze masina la alte unghiuri decat cele corecte nu au reusit; (eu m-am prins abia acasa dupa ce am gasit valorile vechi de la prima verificare). Daca o sa am unghiurile corecte fara indoiala le regleaza rapid. Imi trebuie o confirmare ca alea sunt corecte (eu cu cartea in fata nu pot sa-mi dau seama).

Daca ar fi sa traduc eu ce am inteles din carte (sper sa nu gresesc) valorile sunt urmatoarele:

fuga +2 15' +2 45'
cadere -0 05' -0 35'
convergenta totala + 0 05' + 0 15'

Ca si o concluzie amandoua locurile in care am vrut sa fac geometria aveau valori de referinta gresite. Cel mai bine este sa ma duc eu cu lectia invatata.

Last edited by Motanul; 12-02-14 at 13:22.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 12-02-14, 14:39   #281
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

vezi daca au de la 924 turbo sau 924S
morghen is offline   Reply With Quote
Old 12-02-14, 18:30   #282
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Din documentul de mai sus rezulta ca 924 si 924 turbo au aceleasi valori.
Eu am postat sus valorile date in manualul original porsche.
Bag acum si o poza cu valorile din Hynes. (a 4-a varianta de unghiuri - difera de cele din manualul de reparatii original Porsche postat mai sus).
Cel putin la cadere difera sigur ca este acelasi termen in engleza si alte valori. Haynesul este doar pt. 924 si 924 turbo intre 1976 si 1982 (adica ce ma intereseaza pe mine).


Se pare ca 924S, 944, 944 turbo au alte valori (alte fuzete si rotile cu 5 prezoane); Mai rau ma incurc sa le bag si pe astea in discutie.


Last edited by Motanul; 12-02-14 at 18:33.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 12-02-14, 20:25   #283
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

M-am mai documentat si am ajuns la urmatoarele concluzii:

Camber= unghi de cadere sau unghi de inclinare a axei se regleaza din excentricul de amortizor la 924
Caster=unghi de fuga la 924 se regleaza din bascula (asta nu prea imi e clar)
Toe=convergenta se regleaza din capetele de bara (e zero cand rotile sunt paralele cu planul median)


https://youtu.be/0_fmtIsD8b8

Motanul is offline   Reply With Quote
Old 13-02-14, 09:00   #284
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

corect,

caster se regleaza din bascule din prinderile din spate ale basculei.
camber e caderea, se regleaza din excentricul de pe amortizor
toe se regleaza din capetii de bara

924 turbo si 924S au 5 prezoane, fuzetele sunt la fel..doar caseta de directie difera la 924S
morghen is offline   Reply With Quote
Old 13-02-14, 20:52   #285
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Ce oameni

Ma duc la primul atelier in care am facut geometria. Si imi spun ca nici nu vor sa se uite in valorile din carte ca ei lucreaza cu ce le-a bagat softistul lor in aparat. (fata de carte sunt cateva diferente mici). Nu mai era mecanicul care a lucrat prima oara la masina - era unul mai tanar foarte vehement.

O sa merg cu cartea la cei la care am fost de curand. Cel putin la telefon au acceptat ideea sa lucreze dupa unghiurile din carte.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -