Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 15-04-09, 19:46   #1
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Instalare boost controller

Am cumparat un boost controller de la forge si vreau sa il montez.Am nevoie insa de ceva sfaturi ... am atasat o poza cu solenoidul vechi , in care intra 3 furtune.Pe un site de fiat coupe ,se recomanda sa ramana un furtun in el ,si cele 2 iesiri se inchid ca in imagine .
Pe forge cum se face montajul ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	FMICB051.jpg
Views:	189
Size:	20.7 KB
ID:	879856   Click image for larger version

Name:	!cid_image002.jpg
Views:	325
Size:	23.8 KB
ID:	879857   Click image for larger version

Name:	image008.jpg
Views:	247
Size:	17.1 KB
ID:	879859  

__________________

Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 16-04-09, 11:19   #2
BiriV
Streetline-CCC Member

Stage 5
 
BiriV's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Member of:
[Streetline-CCC]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Instalare boost controller

Pai depinde ce masina ai .... in general situatia sta asa:
Din solenoidul vechi scoti urmatoarele:
- Furtunul spre wastegate tre sa fie pe output la Forge
- Furtunul de la turbo (de presiune) il pui pe input la Forge
- Faci loop intre cele 2 'gauri' ramase in solenoid.
Si asta e ....
__________________
Un Volvo batranesc ....
BiriV is offline   Reply With Quote
Old 16-04-09, 22:04   #3
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Instalare boost controller

despre un fiat coupe 2.0 16vt e vorba ... vreo idee cum infund a 3a gaura de pe boost controller?
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 17-04-09, 08:48   #4
BiriV
Streetline-CCC Member

Stage 5
 
BiriV's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Member of:
[Streetline-CCC]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Instalare boost controller

Pai nush exact ... dar excesul de boost tre sa se duca pe undeva .... eu zic sa lasi libera a 3-a gaura ... e posibil sa 'respire' pe acolo ...
BiriV is offline   Reply With Quote
Old 17-04-09, 09:19   #5
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: Instalare boost controller

Ia baga aici ....sper sa iti fie de folos ..... http://www.forgemotorsport.co.uk/media/FMICB051.pdf
MANIAC222 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-09, 16:54   #6
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Instalare boost controller

multam fain de link ,e mult mai simplu acum .Problema este ca daca pun exact ca in imagine , cu partea de jos anulata atunci nu mai vad rostul robinetului,pentru ca daca strang robinetul la maxim nu mai trece aer prin el.Corectati-ma daca nu zic bine ... ce vine din turbo sa intre in cur la boost controller ,si ce merge catre wastegate intr-una din alea laterale.
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 18-04-09, 21:06   #7
dagosh88
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
dagosh88's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Instalare boost controller

Acel actuator vacuumatic, iti deschide si inchide wastegate-ul. Daca nu mai ajunge presiune la el wastegate-ul ramane pe inchis si turbina face presiunea maxima posibila.
Mie mi se pare ok cum arata montajul in link.
__________________
drive like a devil feel like a god
dagosh88 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-09, 15:51   #8
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Instalare boost controller

pai si daca pun ca in imagine...ce rost mai are robinetul ?
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 01:16   #9
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Instalare boost controller

Desfa "robinetul" de tot, arunca un ochi in el si intelegi exact. Tu nu ai auzit de studiu individual? Auzi, tu ai acelasi ID si pe Loganclub? Ideea e ca aceasta valva Forge e de fapt un "teu", in sensul ca cele doua shtutzuri fata in fata corespund tot timpul, pe care le putem numi intrare si iesire, chiar nu conteaza care-i care. Adica "robinetul" nu le influenteaza in nici un fel. Cel de-al treilea shtutz are un ac conic pe care tu il reglezi cu rozeta, asa incat sa aiba o sectiune mai mica sau mai mare, dupa gust. O sa il numim in continare "scurgere". O sectiune mai mare inseamna ca ai "scurgere" mai mare de aer, deci o scadere a presiunii intre intrare si iesire.

Dupa cum am vazut intrarea se face din traseul de admisie dupa turbina si inainte de clapeta de acceleratie!!! Foarte important. Iesirea merge spre acuator, cel care deschide waste-gate-ul sau "poarta de gunoi" Daca scurgerea e inchisa nu ai cadere de presiune intre intrare si iesire inseamna ca "toata" presiunea din admisie deschide waste gate-ul, deci vom avea presiunea MINIMA de supraalimentare. Daca e prea mare trebuie sa lungesti tija acuatorului. Daca vrei ca presiunea de supraalimentare, sau boost-ul, sa fie mai mare deschizi "scurgerea" usurel, moment in care o parte din "presiunea " de alimentare se pierde, asa ca acuatorul se deschide mai greu, asa ca o mai mica parte din gazele de evacuare ocoleste turbina, adica o turatie mai mare a turbinei, adica o presiune de supraalimentare sau boost mai mare. Simplu. Ai grija ca daca nu ii pui restrictor in primele trei ture ale valvei ai maxima diferenta, adica presiunea maxima. Inca odata, aceasta valva poate doar sa faca presiune mai mare de supraalimentare, nu mai mica!!!

Valva originala electrica are aceasta scurgere bagata inapoi in admisie inainte de turbina. Tu poti face la fel sau lasa-o in aer, ideea e ca producatorul nu prea poate lasa furtune libere asa pe sub capota, ca se gaseste vre-un mecanic sa le puna undeva...
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 16:38   #10
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Instalare boost controller

Tocmai,cand am desfacut robinetul am vazut ca trece aer prin partea de jos.Daca il strang nu mai trece nimic ,trece doar prin celelalte doua ... Nu am inteles diferenta dintre robinetul strans la maxim si robinetul deschis la maxim dar cu partea de jos blocata,de aia am intrebat.Da acelasi nick il am si acolo
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 24-05-10, 22:19   #11
Lik_focus

Stage 4
 
Lik_focus's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 200
Member of:
[VW]
Default Re: Instalare boost controller

Pana la urma functioneaza?
Lik_focus is offline   Reply With Quote
Old 25-05-10, 09:56   #12
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Instalare boost controller

am renuntat la ideea de boost controoler , si am ramas pe valva electronica comandata de ECU ,alta decat cea de fabrica .
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -