Desfa "robinetul" de tot, arunca un ochi in el si intelegi exact. Tu nu ai auzit de studiu individual?
Auzi, tu ai acelasi ID si pe Loganclub? Ideea e ca aceasta valva Forge e de fapt un "teu", in sensul ca cele doua shtutzuri fata in fata corespund tot timpul, pe care le putem numi intrare si iesire, chiar nu conteaza care-i care. Adica "robinetul" nu le influenteaza in nici un fel. Cel de-al treilea shtutz are un ac conic pe care tu il reglezi cu rozeta, asa incat sa aiba o sectiune mai mica sau mai mare, dupa gust. O sa il numim in continare "scurgere". O sectiune mai mare inseamna ca ai "scurgere" mai mare de aer, deci o scadere a presiunii intre intrare si iesire.
Dupa cum am vazut intrarea se face din traseul de admisie dupa turbina si inainte de clapeta de acceleratie!!! Foarte important. Iesirea merge spre acuator, cel care deschide waste-gate-ul sau "poarta de gunoi"
Daca scurgerea e inchisa nu ai cadere de presiune intre intrare si iesire inseamna ca "toata" presiunea din admisie deschide waste gate-ul, deci vom avea presiunea MINIMA de supraalimentare. Daca e prea mare trebuie sa lungesti tija acuatorului. Daca vrei ca presiunea de supraalimentare, sau boost-ul, sa fie mai mare deschizi "scurgerea" usurel, moment in care o parte din "presiunea " de alimentare se pierde, asa ca acuatorul se deschide mai greu, asa ca o mai mica parte din gazele de evacuare ocoleste turbina, adica o turatie mai mare a turbinei, adica o presiune de supraalimentare sau boost mai mare. Simplu. Ai grija ca daca nu ii pui restrictor in primele trei ture ale valvei ai maxima diferenta, adica presiunea maxima. Inca odata, aceasta valva poate doar sa faca presiune mai mare de supraalimentare, nu mai mica!!!
Valva originala electrica are aceasta scurgere bagata inapoi in admisie inainte de turbina. Tu poti face la fel sau lasa-o in aer, ideea e ca producatorul nu prea poate lasa furtune libere asa pe sub capota, ca se gaseste vre-un mecanic sa le puna undeva...