Dupa o multime de chinuri cu sistemul de injectie CFI, care consta in 2 injectoare pentru 8 cilindri (mai mare rahat nu am vazut), am trecut masina pe carburatie. Daca unii termeni sunt mai stangaci, sunt deoarece nu mai tin minte echivalentul in romana. Nu stiu cat de bine se va asemana procedura pe masinile voastre, dar macar o idee in mare tot puteti sa va faceti.
La un Ford Thunderbird din '85 cu un V8 in el, am folosit urmatoarele piese:
- pompa de benzina de joasa presiune (cea originala ar fi inundat carbul)
- carburator bicorp (depinde de motor, la mine ar fi mers cvadricorp dar nu am avut bani atunci)
- garnitura pentru carburator, de preferat din plastic/metal
- distributor (delcou ?)
- cabluri pentru bujii (sunt diferite de la distributor de injectie la unul pentru carb)
Intai se da jos rezervorul de benzina. Cele doua suruburi in care sunt prinse fasiile de metal care suporta rezervorul sunt greu de desfacut, asa ca dati cu mult WD-40 sau orice solutie care ajuta la asa ceva. De asemenea ar fi o idee buna sa va ajute cineva ca sa nu ajungeti sub masina cu rezervorul pe genunchi. Eu l-am pus pe prietenul meu sa tina sus partea dinspre sofer a rezervorului, deoarece la pasager se tinea in conducta prin care intra benzina in el. Ar fi indicat sa nu aveti prea multa benzina in rezervor, chiar sa fie gol daca e posibil la momentul respectiv.
Apoi dati jos suportul de metal care tine conducta de benzina prinsa de rezervor, ca sa il puteti trage inspre partea soferului si sa-l desprindeti de conducta. Din nou, ar fi extrem de indicat sa nu aveti benzina in rezervor, altfel o sa patiti ca amicul meu, care s-a udat tot si a trebuit sa se schimbe.
Inainte sa trageti rezervorul de tot de sub masina, asigurati-va ca ati deconectat toate firele si furtunele de benzina. Dupa ce l-ati dat jos, desfaceti placa ce mentine pompa de benzina in rezervor si scoateti-o afara. In locul ei, puneti o bucata de furtun destul de lunga incat sa stea pe fundul rezervorului si agatati o greutate de ea ca sa nu se ridice la suprafata (eu am folosit o saiba mare). Nu umblati la retur, veti avea in continuare nevoie de el. Taiati toate firele care duceau la pompa de benzina, nu mai aveti nevoie de ele. Lasati totusi firele de la plutitor.
Reasamblati totul, nu uitati sa puneti la loc placa ce mentinea pompa de benzina fixa.
NU reconectati firele care duceau la pompa de benzina, de fapt le puteti taia fix de unde ies din manunchiul de cablaje.
Daca pompa noua de benzina are filtrul propriu, puteti proceda asa: dati jos vechiul filtru de benzina, care este sub usa pasagerului si putin mai in spate. In locul lui instalati noua pompa de benzina si strangeti-o bine. Mai mult ca sigur ca vechile furtune nu se vor conecta perfect, deci va trebui sa fabricati alte conexiuni, eu am folosit doua bucati de teava la marime si niste furtune de cauciuc ca sa fac adaptarile. Trebuie acum sa ii dati curent pompei. Initial era controlata de EEC (calculatorul de bord), dar eu l-am eliminat, si acum am tras un fir direct de la condensator (coil ?) la pompa printr-o gaura din aripa interioara, paralel cu furtunele de benzina.
Dati jos injectia, EGR, si tot ce mai aveti, pana cand va ramane doar admisia, cu cele patru suruburi. Daca aveti alt model de masina, va trebui sa fabricati un adaptor pentru carburator. Daca nu schimbati si admisia acum e momentul sa puneti garnitura. Am recomandat sa fie de plastic/metal pentru ca gazele care circula prin EGR pot penetra una normala. Carburatorul s-ar putea sa aiba si el garnitura lui, dar daca nu e destul de puternica va puteti trezi cu gaze care scapa pe langa.
Acum conectati furtunele de combustibil la carburator. Cred ca s-ar putea sa mearga si fara furtun de retur, dar riscati sa ardeti pompa, asa ca e mai simplu sa folositi returul original si sa aveti un T ca sa le conectati impreuna (tur + retur + carb).
De asemenea va trebuie un furtun ca sa conectati valva PCV de pe capacul de la valve (capacul care vine peste chiulasa) la carburator - altfel o sa iasa fum din aerisirea de la celalalt capac.
Distributorul (delcoul ?) il puteti lua de la orice cimitir de masini, doar trebuie sa fiti siguri ca e compatibil cu masina voastra si ca avansul vacumatic merge - sugeti teava , ar trebui sa se miste bratul. Inainte sa dati jos distributorul vechi notati-va in ce directie e indreptat, va fi mai usor sa reglati avansul dupa aceea. Daca il reglati profesional cu stroboscopul (eu asa am facut) aveti mai multe sanse sa va iasa bine din prima. Se poate lua si la ghici, invartind de el pana cand auziti ca incepe sa tacane, moment in care dati inapoi pana cand nu mai tacane. Un avertisment : daca dupa aceea folositi benzina mai proasta, s-ar putea sa inceapa iar sa tacane, si ori reveniti la benzina performanta sau micsorati avansul.
Acum va trebuie cabluri noi pentru bujii, si daca ati luat distributorul second hand ar fi bun si un capac nou. Daca vreti o treaba buna luati si platina si bujii noi.
Conectati furtunele de vacuum la carburator, si trageti un furtun de la carb la distributor (avansul vacumatic). Conectati acceleratia la carb. Daca aveti transmisie automata conectati bratul TV sau cablul la carb. S-ar putea sa trebuiasca sa faceti adaptari - MARE atentie, va puteti distruge transmisia automata din cauza unei adaptari incorecte.
Cam atat ar fi, unele lucruri nu au iesit cum trebuie din cauza ca am tradus ce am scris original. Pentru cei care cred ca ar intelege mai bine in engleza, aici aveti postul original :
http://www.foxtbirdcougarforums.com/...ead.php?t=3808 .
Pe masura ce o sa am timp o sa scriu si un mic ghid cum sa schimbati axul cu came. Tot ce am scris aici e relevant pentru Ford, dar nu ma indoiesc ca se poate aplica la orice alta marca in mare parte.