Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Bacau

Reply
 
Thread Tools
Old 11-10-05, 20:58   #1
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Cati C.P. ai castigat?

e un topic exclusiv ptr. bricolaj,tuning motor.
ai idei,te gandesti la ceva anume in domeniu sau doar ai nevoie,pune aici si mana de la mana vom face.....mai multe maini !
dar fara aberatii.....
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 11-10-05, 21:08   #2
Zerofast

Stage 5
 
Zerofast's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 853
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

alta viata
Zerofast is offline   Reply With Quote
Old 11-10-05, 21:26   #3
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

eu as propune ca doar cei care chiar au o masina pe care sa o poata modifica sa puna posturi aici, pentru ca altfel o sa intram iar in domeniul \"too fast too furious\" cu oameni care vor motor de dacia cu chiulasa de oltcit sau cine stie ce alte nazdravanii.
__________________
Triumph Speed Four
Pontiac Grand Prix V6
Ford Thunderbird V8
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 11-10-05, 21:55   #4
Zerofast

Stage 5
 
Zerofast's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 853
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

Zerofast is offline   Reply With Quote
Old 12-10-05, 13:07   #5
adrryan

Stage 3
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 101
Member of:
[Crazy Drivers]
Default Re: Cati C.P. ai castigat?

Quote:
Originally Posted by \"codrin44\"
dar fara aberatii.....
Quote:
Originally Posted by \"zerofast\"
alta viata
Fara aberatii dar deja primul reply e..... pt a creste numarul posturilor.
adrryan is offline   Reply With Quote
Old 12-10-05, 13:27   #6
mertan

Stage 5
 
mertan's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,324
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

deci in principiu eu am o lista cu modificarile pe care as vrea sa le fac la bmweu. trebuie sa o pun. si o dau si explicatzii.:d
mertan is offline   Reply With Quote
Old 12-10-05, 16:03   #7
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default

vali te rog explica principiul care sta la baza usurarii volantei. sincer sa fiu tu mi-ai explicat asta, si la tine am inteles cum trebuie cum functioneaza.
poti spune si care e treaba cu planeizarea chiulasei, sau alte lucruri pe care tu le-ai facut efectiv.
eu le stiu ca principiu, dar voi ( tu si cu 83 sof ) le-ati facut practic
astea sunt reguli de baza la modificarea motoarelor, si daca ati putea sa descrieti unele aspecte, sunt sigur ca unii din cei care sunt in mica noastra comunitate cu siguranta ar avea de castigat din asta...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 12-10-05, 21:25   #8
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

volanta se usureaza prin strunjire(la strung adika)pe partea opusa placii de presiune.nu stiu o cota sau un procent anume insacred ca usurarea cu 30% e sufucient.
apoi se ekilibreaza,lucru complicat in Bacayu,singura masina de ekilibrat fiind in cart.Tache,la bobinaj,si masina in cauza ekilibreaza motoare electrice,pe undeva la 1500 rpm,cam riscant avand in vedere ca o masina urca in 5-6000 rpm.
unii spun ca se usureaza impreuna cu arborele cotit(din contragreutati) si biele(din surplusul din partea de jos)iar cei mai curajosi vb de usurarea pistoanelor(din fusta pistonului)
avantaj: motorul creste in turatii mult mai repede beneficiile fiind simtite in treptele 1,2...3
dezavantaj:instabilitate la relantee,relantee crescut fata de cel normal(8500-1000 rpm).e posibil sa apara vibratii in motor la anumite turatii.
sfat: nu va apucati de usurat nimic pana nu aveti garantia ca le si puteti ekilibra.Toata speranta noastra e la U.R.A. dar nu cunosc pe nimeni acolo
alte trucuri:skimbarea supapelor cu unele mai mari,de ex la un motor de 1.4 cu supape de 1.6
-lustruirea galeriilor de admisie si evacuare(inox)
-un carburator istet cu jigleoarele marite sau skimbate cu un set sport
-comprimarea camerei de ardere prin plaenizarea chiulasei.aici trebuiesc facute calcule ptr. aflarea raportului de compresie.camera de ardere \"consta\" in spatiul dintre punctul superior al pistonului si partea de sus a kiulasei(unde sunt supapele,nu deasupra ).capacitatea cilindrica a camerei se afla cu o siringa gradata si ulei,umpland efectiv spatiul din kiulasa si apoi din punctul maxim superior al cursei pistonului pana la marginea superioara a cilindrului,diastanta care de obicei e zero.formula de calculare a raportului de compresie nu o am acum dar o caut.
concluzia la care am ajuns eu e ca nu poti plaeniza kiulasa mai mult de 1mm ceea ce e f. mult la unele motoare
avantaj:compresia amestecului marita,forta de explozie mai mare
dezavantajoti gresi cu dimensiunile si bulesti supape,pistoane poate si kiulasa.
racirea are un rol important.se face cu un radiator mai mare,o pompa de apa cu o fulie mai mica(creste nr. rotatiilor),si chiar prize de aer,reale nu din targ.sunt prize care baga aer rece pe motor si care scot aerul cald din compartimentul motorului
sunt multe posibilitati de modificare a parametrilor motorului,fiecare functie putand fi imbunatatita si pe final stai si te intrebi cati cai putere am castigat?
daca nu sunt de ajuns,pune-i un eleron si fa-i o poza eventual un pokemon la oglinda
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-05, 09:46   #9
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default

merci fain de sfaturi vali... (in special ala cu pokemonul )
interesante concluzii. e bine sa faci modificarile pe un motor de rezerva totusi...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 14-10-05, 14:30   #10
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

Aleks, nu vad de ce ti-ar trebui motor de rezerva - se presupune ca masina in sine pe care o modifici in asa hal este una de care te poti dispensa, nu ca trebuie sa pleci a doua zi cu ea la servici.

O adaugire la ceea ce a spus Vali - volanta usurata va scadea mai rapid in turatii decat una normala (inertie redusa), iar la rpm redusi in viteza > 2 masina va trage greu.

Referitor la \"pile\", cunosc eu pe cineva in Aerostar, motociclist ca si mine, si care a usurat volantele destulor oameni. Evident, nu pe gratis, dar nici munca nu e de mantuiala.

Cand ma-ntorc in Canberra si o sa am mai mult timp o sa pun ghidul de trecut motorul de pe injectie pe carburator.
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 14-10-05, 17:41   #11
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default

da, ma refeream la faptul ca nu e indicat sa faci asta pe masina pentru utilizarea cotidiana...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 14-10-05, 21:20   #12
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

cand o sa se intoarca norocul cu fata la mine,am sa expun ghidul trecerii motorului de pe carburator pe injectie.
avand in vedere ca SOF a avut initial injectie ar trebui sa ma ascultati first si dupa ce nu va place,o luati de la capat cu ghidul lui
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 18-10-05, 16:33   #13
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

Dupa o multime de chinuri cu sistemul de injectie CFI, care consta in 2 injectoare pentru 8 cilindri (mai mare rahat nu am vazut), am trecut masina pe carburatie. Daca unii termeni sunt mai stangaci, sunt deoarece nu mai tin minte echivalentul in romana. Nu stiu cat de bine se va asemana procedura pe masinile voastre, dar macar o idee in mare tot puteti sa va faceti.

La un Ford Thunderbird din '85 cu un V8 in el, am folosit urmatoarele piese:

- pompa de benzina de joasa presiune (cea originala ar fi inundat carbul)
- carburator bicorp (depinde de motor, la mine ar fi mers cvadricorp dar nu am avut bani atunci)
- garnitura pentru carburator, de preferat din plastic/metal
- distributor (delcou ?)
- cabluri pentru bujii (sunt diferite de la distributor de injectie la unul pentru carb)

Intai se da jos rezervorul de benzina. Cele doua suruburi in care sunt prinse fasiile de metal care suporta rezervorul sunt greu de desfacut, asa ca dati cu mult WD-40 sau orice solutie care ajuta la asa ceva. De asemenea ar fi o idee buna sa va ajute cineva ca sa nu ajungeti sub masina cu rezervorul pe genunchi. Eu l-am pus pe prietenul meu sa tina sus partea dinspre sofer a rezervorului, deoarece la pasager se tinea in conducta prin care intra benzina in el. Ar fi indicat sa nu aveti prea multa benzina in rezervor, chiar sa fie gol daca e posibil la momentul respectiv.

Apoi dati jos suportul de metal care tine conducta de benzina prinsa de rezervor, ca sa il puteti trage inspre partea soferului si sa-l desprindeti de conducta. Din nou, ar fi extrem de indicat sa nu aveti benzina in rezervor, altfel o sa patiti ca amicul meu, care s-a udat tot si a trebuit sa se schimbe.

Inainte sa trageti rezervorul de tot de sub masina, asigurati-va ca ati deconectat toate firele si furtunele de benzina. Dupa ce l-ati dat jos, desfaceti placa ce mentine pompa de benzina in rezervor si scoateti-o afara. In locul ei, puneti o bucata de furtun destul de lunga incat sa stea pe fundul rezervorului si agatati o greutate de ea ca sa nu se ridice la suprafata (eu am folosit o saiba mare). Nu umblati la retur, veti avea in continuare nevoie de el. Taiati toate firele care duceau la pompa de benzina, nu mai aveti nevoie de ele. Lasati totusi firele de la plutitor.

Reasamblati totul, nu uitati sa puneti la loc placa ce mentinea pompa de benzina fixa. NU reconectati firele care duceau la pompa de benzina, de fapt le puteti taia fix de unde ies din manunchiul de cablaje.

Daca pompa noua de benzina are filtrul propriu, puteti proceda asa: dati jos vechiul filtru de benzina, care este sub usa pasagerului si putin mai in spate. In locul lui instalati noua pompa de benzina si strangeti-o bine. Mai mult ca sigur ca vechile furtune nu se vor conecta perfect, deci va trebui sa fabricati alte conexiuni, eu am folosit doua bucati de teava la marime si niste furtune de cauciuc ca sa fac adaptarile. Trebuie acum sa ii dati curent pompei. Initial era controlata de EEC (calculatorul de bord), dar eu l-am eliminat, si acum am tras un fir direct de la condensator (coil ?) la pompa printr-o gaura din aripa interioara, paralel cu furtunele de benzina.

Dati jos injectia, EGR, si tot ce mai aveti, pana cand va ramane doar admisia, cu cele patru suruburi. Daca aveti alt model de masina, va trebui sa fabricati un adaptor pentru carburator. Daca nu schimbati si admisia acum e momentul sa puneti garnitura. Am recomandat sa fie de plastic/metal pentru ca gazele care circula prin EGR pot penetra una normala. Carburatorul s-ar putea sa aiba si el garnitura lui, dar daca nu e destul de puternica va puteti trezi cu gaze care scapa pe langa.

Acum conectati furtunele de combustibil la carburator. Cred ca s-ar putea sa mearga si fara furtun de retur, dar riscati sa ardeti pompa, asa ca e mai simplu sa folositi returul original si sa aveti un T ca sa le conectati impreuna (tur + retur + carb).

De asemenea va trebuie un furtun ca sa conectati valva PCV de pe capacul de la valve (capacul care vine peste chiulasa) la carburator - altfel o sa iasa fum din aerisirea de la celalalt capac.

Distributorul (delcoul ?) il puteti lua de la orice cimitir de masini, doar trebuie sa fiti siguri ca e compatibil cu masina voastra si ca avansul vacumatic merge - sugeti teava , ar trebui sa se miste bratul. Inainte sa dati jos distributorul vechi notati-va in ce directie e indreptat, va fi mai usor sa reglati avansul dupa aceea. Daca il reglati profesional cu stroboscopul (eu asa am facut) aveti mai multe sanse sa va iasa bine din prima. Se poate lua si la ghici, invartind de el pana cand auziti ca incepe sa tacane, moment in care dati inapoi pana cand nu mai tacane. Un avertisment : daca dupa aceea folositi benzina mai proasta, s-ar putea sa inceapa iar sa tacane, si ori reveniti la benzina performanta sau micsorati avansul.

Acum va trebuie cabluri noi pentru bujii, si daca ati luat distributorul second hand ar fi bun si un capac nou. Daca vreti o treaba buna luati si platina si bujii noi.

Conectati furtunele de vacuum la carburator, si trageti un furtun de la carb la distributor (avansul vacumatic). Conectati acceleratia la carb. Daca aveti transmisie automata conectati bratul TV sau cablul la carb. S-ar putea sa trebuiasca sa faceti adaptari - MARE atentie, va puteti distruge transmisia automata din cauza unei adaptari incorecte.

Cam atat ar fi, unele lucruri nu au iesit cum trebuie din cauza ca am tradus ce am scris original. Pentru cei care cred ca ar intelege mai bine in engleza, aici aveti postul original : http://www.foxtbirdcougarforums.com/...ead.php?t=3808 .

Pe masura ce o sa am timp o sa scriu si un mic ghid cum sa schimbati axul cu came. Tot ce am scris aici e relevant pentru Ford, dar nu ma indoiesc ca se poate aplica la orice alta marca in mare parte.
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 18-10-05, 16:37   #14
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

Noroc de Opera ca salveaza ce am scris, altfel acum aruncam cu laptopul pe geam. Ce mama naibii e cu limita asta de cacat la posturi !
Revenind... :

De asemenea va trebuie un furtun ca sa conectati valva PCV de pe capacul de la valve (capacul care vine peste chiulasa) la carburator - altfel o sa iasa fum din aerisirea de la celalalt capac.

Distributorul (delcoul ?) il puteti lua de la orice cimitir de masini, doar trebuie sa fiti siguri ca e compatibil cu masina voastra si ca avansul vacumatic merge - sugeti teava , ar trebui sa se miste bratul. Inainte sa dati jos distributorul vechi notati-va in ce directie e indreptat, va fi mai usor sa reglati avansul dupa aceea. Daca il reglati profesional cu stroboscopul (eu asa am facut) aveti mai multe sanse sa va iasa bine din prima. Se poate lua si la ghici, invartind de el pana cand auziti ca incepe sa tacane, moment in care dati inapoi pana cand nu mai tacane. Un avertisment : daca dupa aceea folositi benzina mai proasta, s-ar putea sa inceapa iar sa tacane, si ori reveniti la benzina performanta sau micsorati avansul.

Acum va trebuie cabluri noi pentru bujii, si daca ati luat distributorul second hand ar fi bun si un capac nou. Daca vreti o treaba buna luati si platina si bujii noi.

Conectati furtunele de vacuum la carburator, si trageti un furtun de la carb la distributor (avansul vacumatic). Conectati acceleratia la carb. Daca aveti transmisie automata conectati bratul TV sau cablul la carb. S-ar putea sa trebuiasca sa faceti adaptari - MARE atentie, va puteti distruge transmisia automata din cauza unei adaptari incorecte.

Cam atat ar fi, unele lucruri nu au iesit cum trebuie din cauza ca am tradus ce am scris original. Pentru cei care cred ca ar intelege mai bine in engleza, aici aveti postul original : http://www.foxtbirdcougarforums.com/...ead.php?t=3808 .

Pe masura ce o sa am timp o sa scriu si un mic ghid cum sa schimbati axul cu came. Tot ce am scris aici e relevant pentru Ford, dar nu ma indoiesc ca se poate aplica la orice alta marca in mare parte.
83SOF is offline   Reply With Quote
Old 18-10-05, 16:52   #15
83SOF

Stage 4
 
83SOF's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 277
Default

Mi-am adus aminte de un test. Cei care aveti injectie, si va face probleme, puteti vedea care injector e de vina in felul urmator:

Incalziti motorul, apoi opriti-l si deconectati ISC (Idle Speed Control - responsabil cu ralanti-ul). Reporniti motorul, si cu cineva care se uita la turometru, deconectati pe rand cate un injector. Nu ar trebui sa observati o scadere mai mare de 100 de rotatii pentru oricare din ele.

Cam atat pentru azi, ca tot scriu de vreo trei sferturi de ora. Bafta la bricolat !
83SOF is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -