Într-un top al sumelor cheltuite pe produsele exclusive şi scumpe, românii sunt printre primii, chiar dacă nivelul lor de trai nu este foarte ridicat. Vânzările de autoturisme şi accesorii de lux s-au dublat anul acesta, iar marile branduri internaţionale s-au înghesuit să-şi anunţe intrarea în România.
Un exemplu relevant pentru acest fenoment l-am avut săptămâna trecută, când şase români şi-au cumpărat cel mai scump parfum din lume, „No.1”, de la Clive Christian, în valoare de 3.000 de euro. Prima clientă a fost o tânără femeie de afaceri din Sibiu.
Cea mai de preţ variantă - „No. 1 Imperial Majesty“ - un parfum care se află într-un flacon din cristal de Baccarat, garnisit cu un diamant alb, de cinci karate, prins într-un inel de 18 karate, la gâtul sticlei, costă 215.000 de dolari.
Acesta este doar un exemplu al faptului că românii îşi doresc să achiziţioneze obiecte foarte scumpe şi renumite. Anul acesta, pe litoral, parcarea oricărei discoteci din Mamaia arăta ca un mare salon de maşini, iar pe străzile din Bucureşti poţi vedea, pe lângă Dacii din 1970, maşini Bentley sau Ferrari.
Deşi 80% dintre români nu-şi pot permite achiziţionarea unei case cu banii jos, există mulţi pentru care casele din România nu mai reprezintă o atracţie. Aceştia îşi cumpără imobile de lux în Dubai, Martinica sau Republica Dominicană ori îşi iau case pe litoralul bulgăresc sau cel grecesc. Zilele trecute, chiar premierul Tăriceanu i-a invitat pe oamenii de rând să-şi cumpere case în America. „Criza financiară din Statele Unite ar putea determina o scădere a preţurilor pentru anumite active imobiliare, ceea ce va permite şi românilor să cumpere proprietăţi în SUA”, a afirmat premierul.
Mărcile de lux „vânează” în România
Luxul nu se mai traduce numai prin case şi maşini. Accesoriile au devenit ultima modă printre bogaţi. Astfel, potrivit analiştilor de pe piaţă, vânzările de îmbrăcăminte şi accesorii de lux s-au dublat anul acesta faţă de anul trecut.
"Ponderea vânzărilor pe segmente este aproximativ 55% accesorii, 45% modă”, susţine Oliver Petcu, managing partner al CPP Management Consultants, una dintre cele mai mari firme de consultanţă specializate în industria de lux din Europa
Centrala şi de Est.
Anul acesta, mai multe branduri de lux şi-au anunţat intrarea oficială cu magazine pe piaţa românească. Printre acestea, Louis Vuitton, Gucci şi Dolce&Gabbana au atras cel mai mare număr de clienţi cu o situaţie materială foarte bună.
Şi telefoanele mobile foarte scumpe sunt la mare căutare. Astfel, piaţa telefoanelor premium şi de lux din România a fost estimată de către analiştii din domeniu la aproximativ 450 milioane de euro anul acesta.
Ultimele statistici relevă că unul din trei români a achiziţionat într-un an minimum un obiect a cărui valoare depăşeşte suma de 5.000 de lei. Psihologii susţin că românii fac aceste cheltuieli, chiar dacă îşi „rup de la gură”, din dorinţa de a arăta semenilor că au un statut social mai mare decât cel real. Aceştia doresc să impresioneze şi să le arate celorlaţi ce viaţă prosperă au.
În plus, românii au început să fie din ce în ce mai atenţi şi cu ce îşi pun în casa, potrivit analiştilor din piaţă. Anul acesta s-au înregistrat creşteri şi pe segmentul de mobilier şi design interior, liderii pieţei fiind Class Living (Natuzzi), Rovere (distribuitor Armani) şi Kyros (distribuitor Fendi Casa şi Casina).
sursa: evenimentul zilei