Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori. |
View Poll Results: Ce anvelope cumperi tu?
|
Noi
|
  
|
163 |
56.40% |
Second-hand
|
  
|
126 |
43.60% |
04-09-12, 10:09
|
#1
|
Stage 1
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of: [Moderators]
|
O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Am si eu o nedumerire: ce fel de anvelope ai tu pe masina ta? Sau ce fel de anvelope vrei sa-ti cumperi? Noi-noute, sau second-hand?
Multa lume alege anvelopele noi pentru siguranta, rezistenta si economie in timp. Insa pretul achizitiei initiale este destul de ridicat. Sunt multi si cei care fac o economie cumparand cauciucuri noi, dar in timp isi dau seama ca dau aceiasi bani.
Tu din ce categorie faci parte?
Last edited by Bibendum; 04-09-12 at 10:14.
|
|
|
06-09-12, 18:50
|
#2
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
personal,
fac din categoria corespunzatoare.
suficient?
|
|
|
06-09-12, 19:42
|
#3
|
 Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [RENAULT]
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Quote:
Originally Posted by Bibendum
Am si eu o nedumerire: ce fel de anvelope ai tu pe masina ta? Sau ce fel de anvelope vrei sa-ti cumperi? Noi-noute, sau second-hand?
Multa lume alege anvelopele noi pentru siguranta, rezistenta si economie in timp. Insa pretul achizitiei initiale este destul de ridicat. Sunt multi si cei care fac o economie cumparand cauciucuri noi, dar in timp isi dau seama ca dau aceiasi bani.
Tu din ce categorie faci parte?
|
Anvelope noi pentru siguranta, rezistenta si economie in timp. Oricat ai incerca sa faci economii cumpărând sh pentru că sunt mai ieftine, mai devreme sau foarte puțin mai târziu vei cumpăra din nou, cele sh nu prea pot fi folosite in condiții de siguranță mai mult de 1 sezon, să zicem maxim două sezoane cele din gama de top-anvelope premium(asta insemnând să ne raportăm la un rulaj mediu de să zicem 10000 km/an).Un cauciuc de 4 ani vechime deja tinde către a fi foarte puțin eficient ca și aderență-eficiență la frânare și uzură chiar dacă are un profil pe partea de rulare destul de ok.
|
|
|
06-09-12, 20:13
|
#4
|
VW Driver
 Stage 5
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of: [VW]
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Multa lume a votat "anvelope noi" dar care este diferenta intre o guma sh fabricata de continental sau pirelli...firme ce sunt renumite pentru calitatea produselor lor.......si o guma noua marca "Iacana Ducana" fabricata pe vapor care la care ii sar sarmele dupa 200 km ?
|
|
|
06-09-12, 20:40
|
#5
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 832
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Pe bune ?! Eu prefer o anvelopa noua din aia de care zici tu (Iacana Ducana), decat pirelli tau vechi de cand istoria... Hai sa fim seriosi !
|
|
|
06-09-12, 22:53
|
#6
|
Stage 2
Join Date: Jan 2012
Posts: 51
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Hai totusi sa fim seriosi....Eu am cumparat SH si o sa mai cumpar.Dar niciodata nu mi-am luat mai vechi de 2 ani asa ca exagerati aiurea.
Iar la noi in tara ai sansa sa cumperi cauciucuri noi care defapt sunt de 1 an prin magazin...
|
|
|
06-09-12, 23:59
|
#7
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Quote:
Originally Posted by Livius_27
Hai totusi sa fim seriosi....Eu am cumparat SH si o sa mai cumpar.Dar niciodata nu mi-am luat mai vechi de 2 ani asa ca exagerati aiurea.
Iar la noi in tara ai sansa sa cumperi cauciucuri noi care defapt sunt de 1 an prin magazin...
|
tu personal niciodata nu ai cumparat una mai veche de 2 ani?
de acord cu tine  )
ai 19 ani,
cite gume ai consumat pana acum?
|
|
|
07-09-12, 09:46
|
#8
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
am votat noi..
un sh in stare buna , DOT nou si de firma e de cele mai multe ori mai aderent decat un "ling-hai" nou.
Aderenta scade proportional cu profilu', un cauciuc cu 50% profil nu are aceasi aderenta cu acelasi model dar 100% profil, la motociclete se vede cel mai usor treaba asta.
Imbatranirea iar scade foarte mult aderenta.
Mai conteaza si constructia cauciucului.. radial sau bias...
In final ca la orice lucru in viata, cat dai atat face.
|
|
|
07-09-12, 11:52
|
#9
|
 Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,521
Member of: [Oltcit] [SEAT] [Unknown Racers]
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Quote:
Originally Posted by PrietenCuTine
Pe bune ?! Eu prefer o anvelopa noua din aia de care zici tu (Iacana Ducana), decat pirelli tau vechi de cand istoria... Hai sa fim seriosi !
|
acum 3 ani am luat 2 cauciucuri de iarna vredestein noi si le-am montat pe fata pe perioada iernii, acu 1 an am mai luat o pereche de gume de iarna ca s-a introdus legea cu cauciucurile de iarna, de data asta am luat debica, deci aveam o pereche sh(nu conteaza ca le luasem noi, au trecut totusi 2 ani) si o pereche noua. Concluzia mea este ca gumele low cost sunt ca sa fie, nu au nici o legatura cu rularea in nici o conditie: sunt proaste si pe zapada si pe uscat si pe umed si peste tot , ca sa nu mai zic ca daca abordezi o curba putin mai strans risti sa te rastorni(le-am avut pe spate inainte sa le arunc). Oricum, decat sa iei sh sau ceva nou low cost mai bine strangi bani si iei ce trebuie
__________________

B01UXD-Oltcit 1.3 air cooled boxer engine runin' on nitro
B02UXD-Seat Leon 1m (EX) 1.6 16v gone but not forgotten
B02UXD - Honda Civic EJ6 Black Widow b18T
B03UXD-AlfaRomeo 147 (EX) bella donna
B03UXD-Honda Civic EG3 (EX) Red Rocket b20 VTEC
B03UXD-AlfaRomeo Giulietta 2.0 JTDM Snow White
B100UXD-Dacia Logan 2 Prestige DCI daily mule
B101UXD-Oltcit Club 11 RM New old school
B102UXD-Seat Leon Cupra R 1m (EX) Red Pig
B103UXD-Seat Leon Cupra 1p Stage 2+ White Comet
Last edited by b01uxd; 07-09-12 at 11:58.
|
|
|
07-09-12, 13:44
|
#10
|
Super Moderator
Stage 2
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Eu alg noi, m-am lamurit si cu cele sh, le schimbam foarte des, nu ma tineau un sezon. Acum achizitionez NOI dar nu tocmai firme premium, momentam am Alpha Acera si sunt excelente, am facut 12k cu ele, nu s-au uzat excesiv si nu si-au pierdut din aderenta. Pe ploaie sunt foarte bune, au aderenta peste asteptari.
Un exemplu pe care pot sa il dau este cu niste anvelope Continental de iarna, vechi de 10 ani dar "noi" ca profil, nu erau tocite mai mult de 1mm. Am montat anvelopele, am iesit cu ele, aderenta pe uscat e foarte buna aproape la fel de buna ca la cele de vara, dar cum ating asfaltul ud ai senzatia de gheata sub roti, cu alte cuvinte cauciucul e batran si nu mai are aceleasi proprietati pe asfalt ud.
|
|
|
07-09-12, 14:11
|
#11
|
Stage 2
Join Date: Jan 2012
Posts: 51
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Quote:
Originally Posted by ariel
tu personal niciodata nu ai cumparat una mai veche de 2 ani?
de acord cu tine  )
ai 19 ani,
cite gume ai consumat pana acum?
|
Am cumparat de 3 ori gume pana acum : 2 cauciuciri iarna in 2011 - DOT 2010,2 cauciucuri vara in 2012 - DOT 2010 si inca 4 de vara DOT 2011 .Am 2 masini in casa.Iar ca sa iti raspund la intrebare ,nu am consumat niciuna  ).Nici nu m-am pronuntat referitor la durata de viata,doar strict pe faptul ca poti sa cumperi cauciucuri SH ,relativ noi,1 an-2 ...Si eu sunt de parare ca mai bine imi iau cauciucuri premium de 1an-2 decat firma cucu noi....
|
|
|
07-09-12, 15:05
|
#12
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Quote:
Originally Posted by b01uxd
s-a introdus legea cu cauciucurile de iarna, de data asta am luat debica, deci aveam o pereche sh(nu conteaza ca le luasem noi, au trecut totusi 2 ani) si o pereche noua. Concluzia mea este ca gumele low cost sunt ca sa fie, nu au nici o legatura cu rularea in nici o conditie: sunt proaste si pe zapada si pe uscat si pe umed si peste tot , ca sa nu mai zic ca daca abordezi o curba putin mai strans risti sa te rastorni(le-am avut pe spate inainte sa le arunc).
|
Exagerezi, Debica asa ieftine cum sunt (nu-s chiar la pret de petarda gen 130RON) chiar sunt f bune pe zapada. Nu spun ca pe polei sau gheata sunt bune, dar pe zapada nu am avut nici o problema si nici nu am riscat sa ma rastorn ori sa se intoarca masina. Depinde si ce talon ai tu si mai depinde si daca erau Navigator (alea da chiar sunt prastii) sau erau autentice de iarna gen Frigo 2. Uita-te putin la profilul lor(Frigo2) si spune-mi daca cel putin vizual iti dau un sentiment de incredere:
|
|
|
07-09-12, 17:49
|
#13
|
 Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,521
Member of: [Oltcit] [SEAT] [Unknown Racers]
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Quote:
Originally Posted by lord_wader
Exagerezi, Debica asa ieftine cum sunt (nu-s chiar la pret de petarda gen 130RON) chiar sunt f bune pe zapada. Nu spun ca pe polei sau gheata sunt bune, dar pe zapada nu am avut nici o problema si nici nu am riscat sa ma rastorn ori sa se intoarca masina. Depinde si ce talon ai tu si mai depinde si daca erau Navigator (alea da chiar sunt prastii) sau erau autentice de iarna gen Frigo 2. Uita-te putin la profilul lor(Frigo2) si spune-mi daca cel putin vizual iti dau un sentiment de incredere:
|
exact profilul din imagine erau si cred ca navigator se numeau, dimensiune anvelopa 195/65/15. talonul e mare si de aici si sentimentul de rasturnare in curbe stranse pt ca flancul cauciucului e f moale, e diferenta de consistenta a cauciucului de calitate si cel ieftin, cel putin la cauciucurile de iarna. Am inteles ca nu e aceeasi problema la cele de vara, spre exemplu cica Nankang ar fi ok, totusi nu cred ca se compara cu cele de firma(de 2 ani am pe Oltcit pe fata 2 yokohama fabricatie 97, cand le-am luat erau pe senzor si inca nu au explodat  )
|
|
|
07-09-12, 19:21
|
#14
|
 Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [RENAULT]
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Quote:
Originally Posted by b01uxd
exact profilul din imagine erau si cred ca navigator se numeau, dimensiune anvelopa 195/65/15. talonul e mare si de aici si sentimentul de rasturnare in curbe stranse pt ca flancul cauciucului e f moale, e diferenta de consistenta a cauciucului de calitate si cel ieftin, cel putin la cauciucurile de iarna. Am inteles ca nu e aceeasi problema la cele de vara, spre exemplu cica Nankang ar fi ok, totusi nu cred ca se compara cu cele de firma(de 2 ani am pe Oltcit pe fata 2 yokohama fabricatie 97, cand le-am luat erau pe senzor si inca nu au explodat  )
|
Nu e de mirare că se comporta așa, Anvelopa Debica Navigator este o anvelopa all seasons, nu excelează la nici un capitol, inplicit randament slab, valabil la orice cauciuc all seasons indiferent de fabricant fie el chiar și premium. Referitor la yokohama fabricatie 97, ai mare curaj să mai mergi cu ele, cred că esti de acord când spun că acele cauciucuri pot ceda oricând, punându-ți integritatea ta și a boxerul lui în pericol.
Acesta e profilul de la debica navigator.
Last edited by p_vio46; 07-09-12 at 19:27.
|
|
|
09-09-12, 00:44
|
#15
|
Seat Driver
 Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 492
Member of: [SEAT] [2 Roti]
|
Re: O intrebare simpla: cauciuc nou vs. second-hand
Pirelli P-Zero Rosso pentru vara, Nokian WR G2 pentru iarna, toate 8 bucati fabricatie 2010. Le-am cumparat de noi de cand am achizitionat si Altea de la semnatura. Pot spune ca m-au dus ~1000 iepuroi ca investitie, dar merita fiecare banut. Pana la astea, pe la toate masinile am folosit gume SH, fara probleme (poate doar o "boshoalca", o pana, etc), dar m-am convins ce inseamna un cauciuc nou. In primul rand, guma isi pierde calitatile in timp. Se stie ca un cauciuc auto (oricare ar fi el) are garantie maxim 5 ani. Apoi, conteaza mult conditiile de exploatare si intretinere (ma refer aici la "talpa", garaj sau nu, expus la soare sau nu, greutatea zilnica transporata, conditii de depozitare in extra-sezon, stare tehnica a trenului de rulare, starea jantelor, etc.). Dupa 2 ani de rulare cu gume noi pot spune cu mana pe inima ca o sa cumpar gume noi de acum inainte, cu DOT mai mic de 1 an, intotdeauna. Primeaza siguranta mea si a copilului (fie, si a nevestii). Conditii de rulare oprime, timp de franre muuult mai bun, fara batai, fara zdruncinaturi. Masina merita o investitie de 1000 euro la 5 ani, avand in vedere cate satisfactii iti aduce.
PS: Parerea mea!
__________________
2006 Seat Altea, 1.6i, 102 CP
1960 Fiat 600, 32 CP
OldSchool IJ 56 Festival, 1961
|
|
|
|
|