Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 23-04-10, 13:47   #1
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default FIBRA DE STICLA

Fibra de sticla joaca un rol foarte important in aproape tot ceea ce se intampla pe acest forum.


1)ORICINE POATE ADAUGA ORICE IN COMPLETAREA SAU CORECTAREA CELOR SCRISE MAI JOS! (cu conditia sa nu fie informatii gresite)

2)VA RUGAM NU POSTATI IN AFARA SUBIECTULUI!

3)ORICE PROBLEME CE NU-SI GASESC REZOLVAREA AICI POT FI DEZBATUTE PE TOPICUL "INTREBARI/RASPUNSURI FIBRA DE STICLA".


1)Fibra de sticla
a)Scule/materiale esentiale pentru lucrul cu fibra de sticla
-pensula simpla de vopsit/rola metalica sau de plastic dur
-recipient metalic sau de plastic dur (nu pahare de unica folosinta)
-rasina
-intaritor
-stratimat sau alte tipuri de amalgamuri
-(optional) accelerator
-nitrodiluant
-(optional) colorant rasina

b)Materiale auxiliare (pentru realizare matrite etc.)
-demulant si alcool polivinilic
-gel-coat sau similare
-


c)Aplicatii

Fibra de sticla se foloseste in mai multe domenii, printre care:
-constructii
-ambarcatiuni
-opere de arta (inclusiv monumente)
-auto.

In constructii, cea mai raspandita aplicatie este chiar inlocuitorul ”eternitei”, material ce se folosea pentru a proteja constructiile prin dirijarea scurgerii apelor pluviale. Are aceeasi forma cu eternita, ondulata, dar se gaseste si in forma plana. Avantajele ei sunt:
-masa redusa
-impermeabilitatea
-elasticitatea
-temperatura foarte ridicata de ardere
-rezistenta sporita in timp
-facilitatea transportului, montajului etc.

In domeniul ”ambarcatiuni” nu mai are rost sa insiruiesc aplicatiile...

In domeniul operelor de arta, am constatat ca foarte multe monumente amplasate in locuri publice sunt realizate din fibra de sticla, desi par din piatra etc.

In domeniul auto, fibra de sticla se poate folosi la:
-copierea unor piese de metal, pentru usurarea masei totale (capota motor, hayon/portbagaj, aripi etc.)
-prelungirea, modificarea, inlocuirea unor repere pentru aerodinamica sau estetica (bari, praguri, aripi, capote, eleroane etc.)
-adaugarea, inlocuirea unor repere la interior/ in portbagaj pentru performanta, estetica, functionalitate etc. (scaune scoica, incinte, console bord etc.)
-multe altele.
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg

Last edited by quick_5hifter; 17-12-10 at 01:50.
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 18:40   #2
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: FIBRA DE STICLA/CARBON

O sa continui cu tipurile de lucrari ce se pot executa folosind fibra de sticla:

1)copierea integrala (matritarea);
2)fabricarea fara matrite;
3)imbracarea;
4)executarea unui model din alte materiale si transpunerea lui in fibra de sticla, folosind procedeul de la nr. 1);
5)prelungirea, imbinarea cu alte materiale.

1)Pentru a copia o piesa, indiferent din ce material este facuta, sunt cateva lucruri de spus:

a)Daca piesa ce trebuie copiata, prin constructie, nu este rigida, ea trebuie rigidizata cumva, pastrand forma pe care o are initial. Se pot folosi in acest scop lemne, metal, plastic, legaturi cu ata/cablu/sarma, orice metode care ajuta la imobilizarea si rigidizarea piesei ce trebuie copiata.
Exemplu: daca vrem sa copiem o bara din plastic, dupa demontare ea va fi foarte flexibila; pentru rigidizarea ei, e suficient (de cele mai multe ori) sa montam transversal (de la o laterala la cealalta) doua scanduri de - sa zicem - 5x2 cm grosime, iar lungimea se calculeaza in functie de pozitia initiala a barii pe masina, atat sus cat si jos. Daca bara inca se mai contorsioneaza, se mai fixeaza o scandura in diagonala si se prinde de celelalte doua scanduri, iar daca mai este necesar, se mai monteaza si longitudinal scanduri proptite in interiorul barii, prinse si ele de cele 2 scanduri initiale.

De ce este necesara aceasta rigidizare: pentru ca matrita va copia forma in care se afla bara la momentul matritarii si, desi bara din plastic poate fi reasezata ulterior foarte usor, cea din fibra de sticla va ramane in pozitia in care a fost turnata, iar orice reasezare ii creeaza o anumita tensiune, devenind astfel mai fragila daca o fixam in alta pozitie decat cea de turnare (de asemenea, si chitul ce va fi aplicat ulterior, si vopseaua, devin mai sensibile in acest fel).
In plus, o matrita turnata gresit va da o forma gresita tuturor pieselor turnate in ea ulterior, de aceea matrita joaca un rol important si trebuie facuta cat mai bine.

b)Toate defectiunile, asperitatile nedorite de pe piesa ce trebuie copiata trebuie indepartate/remediate/mascate inainte de matritare. Daca piesa ce trebuie copiata are zgarieturi adanci, taieturi, crapaturi sau bucati lipsa, se procedeaza mai intai la repararea lor (acolo unde este posibil), umplerea golurilor sau macar mascarea lor pentru a se obtine o suprafata similara celei originale, pentru a nu fi probleme nici cu matritarea etc.
Inainte de matritare, trebuie urmarit ca piesa ce se matriteaza sa fie cat mai lucioasa, nu aspra, nici macar matuita... cat mai lucioasa.

c)Pentru a aplica fibra de sticla peste piesa ce trebuie copiata, in vederea realizarii matritei, cea dintai - piesa - trebuie izolata cat mai bine de stratul de fibra de sticla, pentru a facilita dezlipirea lor.
Exista mai multe metode de izolare: demulant lichid (se transforma intr-o pelicula) in combinatie cu alcool polivinilic, ceara de parchet, scotch, hartie adeziva pentru vopsitorie, ziare, vopsea etc. Unele se pot folosi si combinat.

d)Dupa izolarea piesei, se aplica stratul "de contact", suprafata care copiaza forma, care are contact cu obiectul initial. Materialele necesare, mixarea lor si procedeul de aplicare vor fi explicate ulterior printr-un alt reply (sau alt topic), insa facem si aici un rezumat: presupunand ca stiti deja care sunt componentele fibrei de sticla si cum se amesteca ele, trecem la aplicare -> se aplica un strat de rasina peste toata suprafata piesei izolate, fara a lasa nicio portiune uscata (neacoperita cu rasina). Stratul nu trebuie sa fie foarte consistent, ca sa evitati sa se scurga necontrolat spre extremitatile piesei (in cazul unei piese convexe) sau spre centru (in cazul unei piese concave); aplicarea sa fie similara unui strat de vopsea la pensula. Ca sa evitati intarirea prematura a rasinii, utilizati mai putin intaritor atunci cand suprafetele sunt mai mari.
Mai departe, aplicati portiuni de fibra de sticla (stratimat etc.) pe toata suprafata data cu rasina. La suprafete drepte, e indicat sa folositi bucati cat mai mari, insa acolo unde nu e posibil, folositi bucati si suprapuneti-le cel putin 2 cm peste tot.
Dupa aplicarea stratimatului, incercati sa eliminati cat mai multe goluri de aer, prin tamponari cu pensula sau folosind o rola (pe suprafetele drepte). Dupa ce ati eliminat pe cat posibil bulele de aer, mai aplicati un strat de rasina.
Daca piesa are o suprafata mare, faceti matrita cat mai groasa ca sa nu flambeze (2-3-4 straturi succesiv fiecare strat aplicandu-se dupa intarirea celuilalt).
Tot in cazul pieselor mari, este necesar sa ranforsati matrita cat mai bine, la exterior. Acest lucru se poate face folosind lemne, metal etc., peste care puteti sa aplicati inca un strat de fibra de sticla care sa se lipeasca de primele aplicate, imobilizand astfel materialele necesare rigidizarii.

e)Dupa uscarea matritei si ranforsarea ei, scoateti piesa initiala, apoi imobilizati matrita sa nu se miste deloc (folosind un banc de lemn, dale de piatra etc.). Abia apoi se trece la turnarea piesei finale, bineinteles dupa ce repetam procedeul de izolare a matritei, sa nu se lipeasca de piesa finala.
Aici trebuie avuta si mai multa grija, intrucat in primul caz erau mai usor de desfacut (fibra de sticla nu adera bine nici pe metal, nici pe plastic), insa aici e vorba de doua piese de fibra de sticla, iar daca exista chiar si un singur punct de contact intre matrita si piesa finala, acest punct va poate da mari batai de cap pentru a le dezlipi.
La nevoie, folositi mai multe straturi de fibra de sticla si pentru piesa finala, in functie de aplicatii. Dupa fiecare strat, repetati procedeele de eliminare a bulelor, fiind totodata recomandat sa lasati mai intai un strat sa se usuce complet, apoi sa-l aplicati pe urmatorul, pentru a fi mai usor sa eliminati bulele.
Piesa finala se decupeaza pe conturul dorit si se finiseaza cu chit normal sau alte amestecuri.
Pentru realizarea matritei, unii folosesc gel-coat, despre care nu va pot spune multe lucruri astfel incat o sa las pe altii sa detalieze.

Pentru orice completari, rectificari, nelamuriri, va rog sa scrieti. Precizez faptul ca nu ma pricep foarte bine, am invatat sa lucrez cu fibra de sticla tot de pe acest forum, cu mici ajutoare din partea unor persoane pricepute, astfel incat ceea ce am scris mai sus stiu de la altii si din proprie experienta.

Voi continua mai tarziu cu celelalte metode de lucru.
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 13:34   #3
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: FIBRA DE STICLA/CARBON

2)Fabricarea fara matrite (sau cu matrite partiale, portiuni de matrite etc.).

Metoda de lucru este cea de mai sus, dar mult simplificata. In functie de obiectul ce se vrea a fi executat, se pot folosi unul sau mai multe obiecte de diferite forme, pentru a se crea suprafete drepte, rotunjite intr-o anumita forma etc.

A)Sa presupunem ca vrem sa confectionam o polita pentru difuzoarele din spate, la un hatchback. Mare parte din piesa va avea suprafetele drepte, doar pe alocuri necesitand uneori suprafete curbate.

Mai intai luam masurile si facem un sablon de carton sau PFL cu forma bazei, unde se va sustine/prinde piesa. Facem si o schita cu forma vizibila de deasupra, luand in calcul sa avem suficient spatiu pentru montarea difuzoarelor pe un singur plan, cu tot cu grilele aferente, iar restul spatiului (neacoperit de difuzoare) se imparte, se proiecteaza si se aseaza dupa gust (poate fi drept, poate avea anumite forme de design etc.).

Facem un calcul estimativ pentru toate suprafetele drepte, insumate, pentru a turna o foaie de fibra de sticla (sau mai multe) din care sa putem decupa toate aceste suprafete.

Pentru o suprafata perfect dreapta, suportul ideal este un geam (din sticla). Daca geamul este mai mare decat forma dorita, cu atat mai bine. Fixam geamul in 4-5 puncte pe o alta suprafata (de preferat sa folosim material un pic elastic sau moale, de exemplu ghemotoace de hartie, o anvelopa mai mare etc.). Aplicam pe geam demulant sau un ziar fixat cu hartie adeziva de vopsitorie (sa fie fix ziarul, sa nu-si poata modifica pozitia sau forma dupa cum bate vantul). Geamul poate fi lasat si liber, curat, fara demulant ori ziar, insa uneori raman picaturi/portiuni de rasina ce nu pot fi indepartate.

Se traseaza cu un marker negru conturul formei dorite sau numai o parte din ea, dupa cum permite marimea geamului. Se lasa markerul sa se usuce, apoi se aplica cu pensula rasina cu intaritor pe toata suprafata conturata + 1-2 cm in plus de jur imprejur, pentru a putea fi decupat ulterior. Se aplica pe urma fibra de sticla, care se roluieste sau se tamponeaza cu pensula pana cand nu mai raman bule de aer, apoi se aplica si deasupra cu pensula, o pelicula subtire de rasina cu intaritor. Este indicat ca in aceasta faza sa faceti foaia de fibra de sticla cat mai subtire, pentru a putea fi decupata dupa intarire cat mai usor, chiar si cu cutterul sau foarfecele.

Cel mai facil si economic este sa turnam o foaie mare de fibra din care sa putem decupa conturul intregii forme, dintr-o bucata, pentru a evita imbinari ulterioare si finisaje in plus. Totodata, orice imbinare se va decupa mai greu decat restul suprafetei, cu cutter sau foarfece.

Dupa uscarea totala a foii turnate, se indeparteaza de pe geam folosind un cutter sau un spaclu, pe un colt. Daca dezlipirea este dificila si se desprind firicele de fibra de sticla, folositi un recipient si turnati apa la contactul fibrei cu geamul, apoi lasati cateva secunde si dezlipiti putin cate putin. Schimbati coltul, daca dezlipirea este in continuare dificila.

Dupa dezlipire, folosind sablonul, trasati conturul exterior pe foaia de fibra (pe orice parte) si decupati-l complet, inclusiv pe interior daca este cazul.
Daca materialul decupat ramas in plus va permite, folositi-l pentru a taia fasii necesare pentru "planul vertical" al politei, adica buza aceea de 2-3 cm latime.

Daca geamul este mai mic decat polita, turnati suprafata politei pe rand, in 3 sau 4 portiuni. Impartiti sablonul in 2/3 forme prin trasarea unei linii cu pixul (sau 2 linii, dupa caz) si transpuneti fiecare parte din sablon, pe rand, pe aceeasi foaie de geam (sau, daca aveti mai multe geamuri, pot fi turnate concomitent). Imbinarea bucatilor se face simplu, tot pe foaia de geam: fixati cele 2 bucati una langa alta, ambele lipite de geam in zona de lipire, apoi pe spate adaugati rasina si fibra de sticla si lasati sa se usuce complet, apoi decupati pe contur dupa sablon ceea ce ramane in plus din "turnare".

In aceeasi modalitate se imbina si fasiile de fibra de sticla cu suprafata cea mare, in plan de 90 grade sau mai mult. Se aseaza bucata mare cu partea neteda in sus, apoi fasia tot la fel, lipita de bucata mare, apoi cele doua se fixeaza intre ele folosind scotch de vopsitorie (din hartie), apoi se stabileste unghiul dorit si se imobilizeaza cele 2 bucati folosind un betisor din lemn/plastic prins cu scotch in capete de fiecare din cele 2 piese (eventual mai multe betisoare), apoi pe interior (suprafata care nu e neteda) se aplica un strat de rasina cu fibra de sticla pe toata suprafata de imbinare a celor 2 bucati, cu minim 1 cm pe fiecare piesa. Se procedeaza la fel pe tot conturul piesei mari, pana obtinem o "fusta" completa. La fel procedam si in cazul in care suprafata de contact cu difuzoarele va fi situata mai in adancime/inaltime decat restul politei.

In final, dupa ce am obtinut piesa dorita, se mai aplica un strat de fibra de sticla pe toata suprafata (pe interior, pe dedesubt), iar dupa intarirea acestui strat adaugam pentru rigidizare fie o bucata sau mai multe din profil aluminiu, o coada de matura/mop taiata pe lungimea politei sau orice alt obiect. Se poate folosi si o fasie din fibra de sticla montata perpendicular pe dedesubt, dar e indicat sa fie de grosime de 4-5 mm sau mai mult, iar lungimea ei sa fie cat a politei. Ideal ar fi sa ranforsati cu 2 astfel de fasii pe lungime (difuzoarele situandu-se intre cele 2 fasii), iar apoi sa le uniti si intre ele cu alte 2-3-4 fasii, perpendiculare pe polita si pe primele 2 fasii.
Trebuie gasita si o modalitate de a realiza sistemul de prindere al politei in portbagaj. Probabil in cele mai multe cazuri ar fi de ajutor 2 bucati de profil de aluminiu sau fier, montate in zonele de prindere a politei, dedesubt.

Recomand decuparea gaurilor pentru difuzoare dupa rigidizare sau cel putin dupa cel de-al doilea (eventual si al treilea) strat de fibra aplicat pe dedesubtul politei. Difuzoarele ar fi mai bine sa fie fixate cu suruburi + piulite sau cu holz-suruburi + cleme. Nu e suficienta infiletarea holz-suruburilor direct in fibra de sticla, cu timpul aceasta se macina in zona filetului.

In final, se finiseaza polita la suprafata, la muchii. Se poate imbraca in mocheta, vinilin, piele, fleece etc. (caz in care aveti mai putin de lucru la finisaje) sau se poate chitui + vopsi.

Urmeaza pct. B) si cateva schite pentru ambele puncte.
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 21:40   #4
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: FIBRA DE STICLA/CARBON

Exemplul de mai sus este unul dintre cele mai simple, rudimentare, insa limita este imaginatia fiecaruia. In cel de-al doilea exemplu voi incerca sa atasez cateva poze reale, daca le mai gasesc prin calculator.

Iata si cateva schite:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Placa#1.jpg
Views:	447
Size:	43.2 KB
ID:	1724108   Click image for larger version

Name:	Placa#2.jpg
Views:	401
Size:	72.4 KB
ID:	1724109   Click image for larger version

Name:	Placa#3.jpg
Views:	578
Size:	70.0 KB
ID:	1724110  

quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 23:18   #5
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: FIBRA DE STICLA/CARBON

B) Metoda des utilizata, mai ales in confectionarea incintelor de orice fel, a suportilor pentru tweetere, indicatoare bord etc. Printre explicatii, voi posta si poze cu o lucrare de-a mea mai veche - suporti de difuzoare pt. medii si inalte, aplicare pe portiera.

a)Se stabileste suprafata pe care va fi montata incinta. Poate avea contact cu un singur plan (ex.: portiera) sau cu 2-3 planuri (ex.: un colt de portbagaj, spatiul rotii de rezerva etc.).
Prima operatiune este trasarea provizorie a limitelor suprafetei de contact, folosind de obicei scotch, dupa care intreaga portiune de contact este izolata cu ziar, scotch etc., lasand o margine de cel putin 10-20 cm de jur imprejur pentru a evita orice neplaceri. Dupa izolare, se traseaza din nou conturul suprafetei de contact folosind un marker, de aceasta data mai precis, cat mai aproape de forma finala.
Se aplica un strat de fibra de sticla, folosind metodele de mai sus (rasina cu pensula, fibra, tamponare cu pensula si apoi iar rasina); se pot aplica mai multe straturi. Dupa rigidizare, se decupeaza pe conturul dorit. Poza de mai jos reprezinta un singur strat de fibra dupa rigidizare, aplicat pe fata de usa:



b)Se confectioneaza un inel pe care se va monta difuzorul (tweeter, difuzor medii/joase, subwoofer etc.). Portiunea de contact (sa-i spunem "baza") se aseaza la loc dupa decupare, acolo unde a fost turnata, iar inelul se sustine provizoriu in locatia dorita, astfel incat sa se stabileasca o pozitie provizorie si sa se aseze astfel incat sa nu deranjeze nimic altceva (capac portbagaj, manere deschidere usa, comenzi geam electric, vizibilitate oglinzi etc.). Se iau masuratori provizorii din 3-4 puncte marcate pe inel pana la 3-4 puncte marcate pe "baza". Se confectioneaza 3-4 betisoare din lemn/plastic de dimensiuni mai mari decat masuratorile, apoi se leaga cu sarma/scotch de inelul difuzorului dupa ce in prealabil au fost asezate in punctele trasate pe baza (la nevoie, se foloseste un liant pentru fixarea lor provizorie pe baza, cum ar fi siliconul sau pistolul de lipit cu plastic). Dupa asezarea finala a betisoarelor si a inelului, se numeroteaza fiecare betisor, numarul corespunzator lui se scrie si pe punctul aferent trasat pe baza, apoi se taie betisoarele in dreptul inelului, exact la dimensiunea dorita, pentru ca betisoarele sa poata fi lipite ascuns, sub inel:



Mai departe se da o forma viitoarei incinte, folosind materiale textile de orice fel (preferabil tesaturi naturale pentru a nu se topi in contact cu rasina), ciorapi de dama etc. (eu am folosit sosete, fiind vorba de incinte mici). Materialele se fixeaza de marginea inelului cu capse, pioneze etc., iar sub baza se fixeaza de asemenea cu pioneze sau prin lipire cu silicon, scotch ori pur si simplu prin legare.

c)Se aplica pe material, cu pensula, rasina inclusiv pe portiunea de contact cu inelul si cu baza. Dupa uscarea stratului, daca "incinta" pare destul de rigida, se indeparteaza piciorusele de fixare pentru a nu impiedica lucrul pe interior. Apoi se aplica un strat de fibra de sticla pe interior (rasina cu pensula, fibra si apoi iar rasina), insistandu-se in zonele de imbinari pentru a nu ramane goluri de aer. Se poate aplica fibra de sticla si pe exterior. In functie de dimensiunea si tipul difuzorului, e posibil sa necesite mai multe straturi.

d)Se decupeaza surplusul de la nivelul inelului si de sub "baza", folosind un flex, fierastrau etc., dupa care se niveleaza (finiseaza) la exterior, la suprafata si interiorul inelului, precum si sub baza, in zona de contact. Daca se va opta pentru vopsirea incintei, se foloseste chit pentru finisarea completa.


quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 07:28   #6
criminales

Stage 5
 
criminales's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
Default Re: FIBRA DE STICLA

ceva facut de mine
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fp1.JPG
Views:	993
Size:	149.2 KB
ID:	1890365   Click image for larger version

Name:	fp2.JPG
Views:	589
Size:	113.0 KB
ID:	1890366   Click image for larger version

Name:	fp3.JPG
Views:	792
Size:	95.7 KB
ID:	1890367  

Click image for larger version

Name:	fp4.JPG
Views:	332
Size:	108.7 KB
ID:	1890368   Click image for larger version

Name:	fp5.JPG
Views:	383
Size:	105.5 KB
ID:	1890369   Click image for larger version

Name:	fp6.JPG
Views:	580
Size:	97.1 KB
ID:	1890370  

Click image for larger version

Name:	st1.JPG
Views:	524
Size:	115.6 KB
ID:	1890371   Click image for larger version

Name:	st2.JPG
Views:	506
Size:	125.5 KB
ID:	1890372   Click image for larger version

Name:	st3.JPG
Views:	384
Size:	89.4 KB
ID:	1890373  

Click image for larger version

Name:	st4.JPG
Views:	422
Size:	99.8 KB
ID:	1890374  

Last edited by criminales; 25-02-11 at 07:31.
criminales is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 08:02   #7
criminales

Stage 5
 
criminales's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
Default Re: FIBRA DE STICLA

bara bmw custom
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bmw1.jpeg
Views:	972
Size:	117.1 KB
ID:	1890383   Click image for larger version

Name:	bmw2.jpeg
Views:	739
Size:	117.5 KB
ID:	1890384   Click image for larger version

Name:	bmw3.jpeg
Views:	977
Size:	114.6 KB
ID:	1890385  

criminales is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 08:13   #8
criminales

Stage 5
 
criminales's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
Default Re: FIBRA DE STICLA

bara peugeot 206 custom
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	s p 1.JPG
Views:	361
Size:	212.8 KB
ID:	1890386   Click image for larger version

Name:	s p 2.JPG
Views:	292
Size:	259.9 KB
ID:	1890387   Click image for larger version

Name:	s p 3.JPG
Views:	456
Size:	263.0 KB
ID:	1890388  

Click image for larger version

Name:	s p 4.JPG
Views:	535
Size:	323.8 KB
ID:	1890389   Click image for larger version

Name:	s p 5.JPG
Views:	284
Size:	3.24 MB
ID:	1890390   Click image for larger version

Name:	s p 6.JPG
Views:	240
Size:	3.39 MB
ID:	1890391  

Click image for larger version

Name:	s p 7.JPG
Views:	362
Size:	228.2 KB
ID:	1890392   Click image for larger version

Name:	s p 8.JPG
Views:	354
Size:	233.1 KB
ID:	1890393   Click image for larger version

Name:	s p 9.JPG
Views:	609
Size:	262.9 KB
ID:	1890394  

Click image for larger version

Name:	s p 10.JPG
Views:	446
Size:	268.9 KB
ID:	1890395  
criminales is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 08:19   #9
criminales

Stage 5
 
criminales's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
Default Re: FIBRA DE STICLA

logan custom interior exterior
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	LOG SBL.JPG
Views:	752
Size:	335.6 KB
ID:	1890396   Click image for larger version

Name:	DSC_6098.JPG
Views:	494
Size:	273.4 KB
ID:	1890397   Click image for larger version

Name:	DSC_6089.JPG
Views:	548
Size:	239.2 KB
ID:	1890398  

Click image for larger version

Name:	log 1.JPG
Views:	791
Size:	326.9 KB
ID:	1890399   Click image for larger version

Name:	log2.JPG
Views:	506
Size:	385.5 KB
ID:	1890400   Click image for larger version

Name:	log3.JPG
Views:	588
Size:	377.2 KB
ID:	1890401  

Click image for larger version

Name:	log4.JPG
Views:	626
Size:	434.2 KB
ID:	1890402  
criminales is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 00:34   #10
stefiPJJ
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
stefiPJJ's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,979
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[DACIA]
Default Re: FIBRA DE STICLA

Se poate face si un " tutorial" cum reusim sa facem Bad Boy Look-ul ? Sa luam ca exemplu Loganul de mai sus ...
stefiPJJ is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 13:06   #11
avatar3d

Stage 3
 
avatar3d's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 131
Default Re: FIBRA DE STICLA

ar fi interesant
avatar3d is offline   Reply With Quote
Old 01-04-11, 00:37   #12
dragos.extasy

Stage 5
 
dragos.extasy's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 459
Member of:
[SKODA]
[VW]
Default Re: FIBRA DE STICLA

restul cand urmeaza?
dragos.extasy is offline   Reply With Quote
Old 05-04-11, 10:54   #13
[IlluSioN]

Stage 5
 
[IlluSioN]'s Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[VW]
Default Re: FIBRA DE STICLA

buna idee poate puneti un tutorial cu poze si cat mai explicit poate ma risc si eu sa incerc un bad boy home made )
[IlluSioN] is offline   Reply With Quote
Old 06-04-11, 01:59   #14
alxvld

Stock
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 5
Default Re: FIBRA DE STICLA

deci sa inteleg ca vreti la acest topic sa punem poze cat mai explicite cu toate etapele de lucru pana la finish?
alxvld is offline   Reply With Quote
Old 06-04-11, 19:46   #15
dragos.extasy

Stage 5
 
dragos.extasy's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 459
Member of:
[SKODA]
[VW]
Default Re: FIBRA DE STICLA

n ar fi rau
dragos.extasy is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -