Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 13-03-12, 20:46   #76
NeamTuLe

Stage 3
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 88
Default Re: CHITUL

am si eu cateva chestii de lamurit despre chituri si aplicarea lor, vreau sa imi colantez masina deci doar chit si atat si am cateva zone unde trebuie sa aplic niste chit si nu stiu de care si cum, sa incepem cu capota acum vreo 3 ani am facuto neagra mata la opel si au aparut in mijloc niste fisuri, acum 1 am iar am vopsit capota de data asta negru lucios normal cu lac ce credeti din nou fisuri si mai mari ala care mia vopsito mia zis k si asa mia vopsito de 2 ori k au iesit si prima oara in fine gata cu povestirile ideea e k tre sa o fac calumea pt colantat
in principiu stiu ca trebuie sa curat tot ce e crapat si cade si pe urma ce fel de chit trebuie sa aplic am vazut k este unu pe baza de poliester si nu stiu care e diferenta intre el si cel clasic. ajutatima va rog cu niste raspunsuri multumesc
NeamTuLe is offline   Reply With Quote
Old 15-03-12, 08:05   #77
grigoreionut

Stock
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 8
Default Re: CHITUL

curata tot pana la tabla si apoi cumpara chit de fibra, apoi chit de finisaj,la urma un spritchit
se matueste cu un smirghel p 800 la apa
dar vezi sa nu incarci cu chitul un centimetru ca de aceea iti crapa sau e chitul de proasta calitate
grigoreionut is offline   Reply With Quote
Old 15-03-12, 13:19   #78
wheelman2009

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 140
Default Re: CHITUL

@neamtule, daca e crapat chitul trebuie sa-l dai jos pe tot ( cei care au vopsit inainte capota au facut treaba de mantuiala ) asa ca iei un flex cu un disc cu smirghel P60 si dupa ce dai cu un spaclu si scoti cat s epoate din chit te apuci cu flexul si disc cu smirghel si cureti tot pana la tabla, apoi o cureti bine de praf, degresezi bine toata capota si in dai imediat chit de fibra de sticla ( deci nu o lasi de pe o zi pe alta ) nu stiu ce cantitate ai tu nevoie dar eu zic sa iei macar un 1 -1,5 kg ca probabil e ceva de incarcat, apoi il slefuiesti cu un P60 ( vezi ca se slefuieste greu, daca il iei cu tamponul iti rupe mainile) si dupa ii dai chit poliesteric normal, il slefuiesti cu P80 si ii dai o data sau de mai multe ori pana iese bine. Bafta.
wheelman2009 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-12, 18:24   #79
1teo1

Stage 2
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 35
Default Re: CHITUL

daca vreau sa fac un bad boy look ce sfaturi imi dati?
1teo1 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-12, 13:37   #80
audi4ever

Stage 3
 
audi4ever's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 78
Default Re: CHITUL

Pentru reconditionat niste jante din aluminiu, ce chit imi recomandati si unde il pot gasi? Chitul vreau sa-l folosesc sa repar anumite imperfectiuni(goluri) de la buzele jantelor.
Multumesc.
__________________
Eram trist că n-am pantofi, dar am īntālnit pe unul care n-avea picioare!
audi4ever is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 06:59   #81
Popescu Ionel

Stage 4
 
Popescu Ionel's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 229
Member of:
[FORD]
Default Re: CHITUL

Sal all,am si eu o problema. Am schimbat pragurile si-mi tot iese rugina pe unde s-a sudat,cu ce as putea sa tratez tabla sa nu-mi mai iasa??
Popescu Ionel is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 14:04   #82
wheelman2009

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 140
Default Re: CHITUL

@audi4ever pe jantele de aliaj se da cu chit de aluminiu, se gaseste la magazinele cu produse de vopsitorie, daca insa gropile sunt mari si sunt plasate chiar pe marginea/buza jantei nu tine nici mama chitului, trebuie sa incarci cu sudura si sa polizezi apoi cu grija.
@popescu_ionel daca spui ca ai schimbat pragurile si apoi le-ai vopsit si a iesit repede rugina din pacate meseriasii lu peste ti-au facut o treaba de mantuiala, asa ca singura solutie e sa cureti tot pana la tabla si sa refaci sistemul, chit, filler, vopsea+lac.
wheelman2009 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-12, 13:51   #83
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,828
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: CHITUL

Quote:
Originally Posted by wheelman2009 View Post
singura solutie e sa cureti tot pana la tabla si sa refaci sistemul, chit, filler, vopsea+lac.
Si o solutie care curata rugina, gen Feruginol, dupa care un tratament anti-rugina, de ex. de la Loctite... si abia dupa aceea chit, filler etc.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 17-05-12, 19:48   #84
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: CHITUL

Salut, am si eu o problema si cred ca (virgula) consta in faptul ca am jmirgheluit chitul cu apa.

Povestesc:

In parcare mi-au lovit capota cu badboy facut din tabla, cred ca au lovito cu ceva ascuti ca mi-au taiat-o pe mijloc cam vre 25 cm, am indreptat si am sudat, am chituit si am jmirgheluit bucata unde era lovita plus unele locuri unde era crapata sau zgariata, chitul l-am slefuit cu jmirghel de apa si cu apa, am dus capota la vopsit, mi-au dat spritz pe ea si au vopsit-o, dupa nici macar 2 spat a inceput sa se crape grav, m-am dus la vopsitor cu reclamatii si mi-a spus ca trebuie sa slefuiesc pana la tabla pt ca este prea mult kit pe capota, zis si facut, am mai muncit 2 zile pana am slefuit pana la tabla, i-am dus-o asa si s-a apucat vopsitorul sa o mai indrepte pe ici pe colo, a dat iar spritz si vopsea, cand m-am dus sa o iau (dupa 2 zile) deja incepea sa se crape, raspunsul lui a fost sa imi cumpar alta capota noua si sa i-o duc sa mi-o vopseasca, am lasat-o asa cateva luni si se facuse praf, am dat iar jos chitul care crapase pana unde cadea, am slefuit iar si am dat cu chit si iar am slefuit cu apa, am dat eu cu spritz si am slefuit cu apa, am dat vopsea si acum dupa circa 1 luna a inceput iar sa crape.

Oare sa fie din cauza ca am slefuit chitul cu apa sau sa fie altceva, acum ca sa nu mai crape ce trebuie sa fac, sa o slefuiesc iar pana la tabla? Daca dau o mana de fibra peste toata capota credeti ca este mult de munca si nu renteaza?

Multumesc anticipat.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-12, 21:48   #85
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: CHITUL

Quote:
Originally Posted by Sevastian_Vr6 View Post
Salut, am si eu o problema si cred ca (virgula) consta in faptul ca am jmirgheluit chitul cu apa.

Povestesc:

In parcare mi-au lovit capota cu badboy facut din tabla, cred ca au lovito cu ceva ascuti ca mi-au taiat-o pe mijloc cam vre 25 cm, am indreptat si am sudat, am chituit si am jmirgheluit bucata unde era lovita plus unele locuri unde era crapata sau zgariata, chitul l-am slefuit cu jmirghel de apa si cu apa, am dus capota la vopsit, mi-au dat spritz pe ea si au vopsit-o, dupa nici macar 2 spat a inceput sa se crape grav, m-am dus la vopsitor cu reclamatii si mi-a spus ca trebuie sa slefuiesc pana la tabla pt ca este prea mult kit pe capota, zis si facut, am mai muncit 2 zile pana am slefuit pana la tabla, i-am dus-o asa si s-a apucat vopsitorul sa o mai indrepte pe ici pe colo, a dat iar spritz si vopsea, cand m-am dus sa o iau (dupa 2 zile) deja incepea sa se crape, raspunsul lui a fost sa imi cumpar alta capota noua si sa i-o duc sa mi-o vopseasca, am lasat-o asa cateva luni si se facuse praf, am dat iar jos chitul care crapase pana unde cadea, am slefuit iar si am dat cu chit si iar am slefuit cu apa, am dat eu cu spritz si am slefuit cu apa, am dat vopsea si acum dupa circa 1 luna a inceput iar sa crape.

Oare sa fie din cauza ca am slefuit chitul cu apa sau sa fie altceva, acum ca sa nu mai crape ce trebuie sa fac, sa o slefuiesc iar pana la tabla? Daca dau o mana de fibra peste toata capota credeti ca este mult de munca si nu renteaza?

Multumesc anticipat.
Chitul este un material spongios(absoarbe apa), asadar iti poti da seama ce se intampla atunci cand il slefuiesti cu apa si nu il usuci (macar suflat cu aer). Daca nu l-ai uscat si ai dat spritz, iti dai seama ca apa din chit trebuie sa se evapore cumva, asta ducand ca contractari, deci...aparitia crapaturilor. De asemenea, crapaturile pot avea si alta sursa: amestec incorect chit-intaritor, strat de chit mult prea gros, chit ieftin si de proasta calitate(poate chiar expirat). Sfatul meu: mai bine cauta o piesa noua (eventual din dezmembrari) pentru ca asa tot te chinu, platesti materiale si manopera pe vopsit aiurea, iar in final te vei enerva, vei da cu capota de pamant, o vei calca in picioare si iti vei da comanda de una noua.
__________________
I rise and u FALL!!!
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-12, 11:42   #86
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: CHITUL

Quote:
Originally Posted by dexter_20 View Post
Chitul este un material spongios(absoarbe apa), asadar iti poti da seama ce se intampla atunci cand il slefuiesti cu apa si nu il usuci (macar suflat cu aer). Daca nu l-ai uscat si ai dat spritz, iti dai seama ca apa din chit trebuie sa se evapore cumva, asta ducand ca contractari, deci...aparitia crapaturilor. De asemenea, crapaturile pot avea si alta sursa: amestec incorect chit-intaritor, strat de chit mult prea gros, chit ieftin si de proasta calitate(poate chiar expirat). Sfatul meu: mai bine cauta o piesa noua (eventual din dezmembrari) pentru ca asa tot te chinu, platesti materiale si manopera pe vopsit aiurea, iar in final te vei enerva, vei da cu capota de pamant, o vei calca in picioare si iti vei da comanda de una noua.
Problema e ca eu am bad boy pe capota si daca iau alta trebuie sa refac bad boy-ul. Crad ca o sa dau pe toata capota cu fibra de sticla si dupa aia cu chit de fibra ca sa indrept si pe urma spritz si vopsea. Ce zici? Mersi
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-12, 17:43   #87
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: CHITUL

Si in final capota va cantari foaaaarte mult. Eu unul as prefera o capota din dezmembrari pe care sa refac bad-boy, dupa care vopsita.
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 10:37   #88
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: CHITUL

Quote:
Originally Posted by dexter_20 View Post
Si in final capota va cantari foaaaarte mult. Eu unul as prefera o capota din dezmembrari pe care sa refac bad-boy, dupa care vopsita.
Problema e ca nu prea ma pricep sa fac bad-boy. Din ce zici ca este mai bine sa faci bad-boy-ul, din fibra sau din tabla?

Mersi
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 11:05   #89
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: CHITUL

Quote:
Originally Posted by Sevastian_Vr6 View Post
Problema e ca nu prea ma pricep sa fac bad-boy. Din ce zici ca este mai bine sa faci bad-boy-ul, din fibra sau din tabla?

Mersi
Cel mai bine e sa mergi la cineva care a mai facut si stie cu ce se mananca.
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 20:40   #90
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: CHITUL

Quote:
Originally Posted by dexter_20 View Post
Cel mai bine e sa mergi la cineva care a mai facut si stie cu ce se mananca.

Problema e alta ca eu sunt in Italia si pentru un bad boy plus vopsit imi ia aproape de 1000 euro deci tocmai din cauza asta nu am dus-o pana acum la nimeni.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2018 4Tuning -