23-04-10, 13:47
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
CHITUL
Chitul de uz auto are rolul lui in viata unora. Indiferent ca e vorba de chit armat cu fibra, chit de finisaj, chit de super-finisaj, sprit-chit, plastic-primer sau gel-coat. Sunt materiale destinate in special reparatiilor, dar sunt menite si sa asigure finisajul pieselor proaspat create en-detail (sau custom, cum ne place noua s-o spunem ).
Last edited by aleks; 02-11-10 at 11:59.
|
|
|
28-04-10, 14:19
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
|
re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
hai ca incep eu cu intrebarile stupide...
saptamana trecuta am pus ceva chit de fibra pe o masina (o reconditionez usor), am folosit la ochi intaritor , PROBLEMA este ca nu se mai intareste chitul (nu suficient)
ce sa fac? o mai las 1-2 saptamani ? incerc sa il dau jos si sa pun altul cu mai mult intaritor?
Cum se curata cel mai eficient (usor)???
|
|
|
28-04-10, 15:44
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
|
re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Ar fi trebuit sa se intareasca in cateva ore , max o zi daca e mai rece.Depinde si cat de mult ai aplicat,daca e strat gros e logic sa se usuce mai greu ,dar nici intr-o saptamana.Daca nu s-a intarit nici dupa o saptamana n-ai folosit proportiile care trebuie si degeaba o mai lasi . Foloseste intaritor dupa ce scrie pe prospect .
__________________
Drifting with the wind..
|
|
|
03-11-10, 19:07
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by beck
... PROBLEMA este ca nu se mai intareste chitul ...
|
Atunci nu se va intari decat la ghena...
Se da jos pana la ultimul gram si se pune altul.Grija mai mare la omogenizare.Cantitatea de intaritor este de 2% ,dar pe frig se poate mari procentul.
Chiturile sunt catalogate dupa granulatie si dupa destinatie.
De aceea intalnim :
- chituri cu fibra de sticla cu fibra mica sau mare cu destinatii multiple pentru suprafete de metal,plastic,materiale compozite.
- chituri cu pulberi metalice ,destinate in special acoperirii suprafetelor metalice care se preetaza la diferente de temperatura.
- chituri poliesterice cu utilizare diversa pentru suprafete metalice ,de fibra sticla sau plastic
- chituri cu polimer pentru uz preponderent pe suprafete de plastic.
Ca regula generala,inaintea aplicarii oricarui chit se curata suprafata de acoperit pana la materialul de baza si se degreseaza/usuca constiincios.La aplicare,primul strat va fi apasat tare pe suprafata pentru o buna aderare,dupa care se niveleaza dupa dorinta.Indepartarea primelor straturi se face su smirghel de granulatii P 60-80 pe ud sau uscat.
Chitul cu fibra de sticla se indeparteaza manual cel mai bine hidro cat inca este jilav,adica abia intarit.
Omogenizati bine chitul in cutie,odata deschisa .Daca ramane o cantitate semnificativa intarita in cutie,se poate inmuia cu putin diluant nitro,insa a se folosi acest amestec doar pentru straturi succesive.
__________________
Last edited by turbojack; 03-11-10 at 19:33.
|
|
|
28-12-10, 00:21
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 582
Member of: [PEUGEOT] [DAEWOO] [2 Roti]
|
Re: CHITUL
Cine ma ajuta si pe mine cu un sfat ? Am nevoie de un kit pentru plastic, pentru finisarea unei console. Ce fel de kit ar trebui sa cumpar ? Din cate am citit mai sus ar fi chituri cu polimer si chituri poliesterice.
|
|
|
28-12-10, 03:32
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,706
Member of: [VW]
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by turbojack
Indepartarea primelor straturi se face su smirghel de granulatii P 60-80 pe ud sau uscat.
|
e bine daca chitul se slefuieste pe apa?eu auzisem ca nu e bine ca,chitul sa aiba contact cu apa fiind retine in el apa si in timp(dupa vopsire) sa crape...
poate nu ma pricep eu dar asa am auzit..
pana la urma are ceva chitul daca are contact cu apa sau nu?
|
|
|
28-12-10, 11:29
|
#7
|
Stage 4
Join Date: Jun 2010
Posts: 242
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by ulie.cozmi
e bine daca chitul se slefuieste pe apa?eu auzisem ca nu e bine ca,chitul sa aiba contact cu apa fiind retine in el apa si in timp(dupa vopsire) sa crape...
poate nu ma pricep eu dar asa am auzit..
pana la urma are ceva chitul daca are contact cu apa sau nu?
|
chit plus apa egal bagarea degetului in c** ....adevarat daca prinde apa crapa indiferent ca e in timpul pergatirii sau dupa vopsire
@ptr consola ta se gaseste chit de plastic ...e foarte bun ptr reparatii de genul ..este foarte elastic si se pupa bine cu materialul plastic ...nu stiu exact ce firma e ceea ce folosesc ,dar poti intreba la orice magazin specializat si sigur gasesti(e un pic mai scump cam vreo 80 90 cutia e 2 kg)
__________________
tune your dreams
|
|
|
28-12-10, 11:39
|
#8
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by ulie.cozmi
e bine daca chitul se slefuieste pe apa?eu auzisem ca nu e bine ca,chitul sa aiba contact cu apa fiind retine in el apa si in timp(dupa vopsire) sa crape...
poate nu ma pricep eu dar asa am auzit..
pana la urma are ceva chitul daca are contact cu apa sau nu?
|
Chitul şlefuit cu apă e un procedeu considerat inacceptabil la vopsitoriile adevărate din Ungaria, unde am fost şi am văzut în ultima vreme ceva proceduri de modificare, e considerat depăşit ca şi concept şi periculos pentru vopsire, exact cum ai spus şi tu, în timp apar probleme. deja sunt furnizori mari pentru service-uri care nu mai oferă hartie abrazivă pentru apă...
|
|
|
28-12-10, 11:42
|
#9
|
Stage 4
Join Date: Jun 2010
Posts: 242
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by aleks
Chitul şlefuit cu apă e un procedeu considerat inacceptabil la vopsitoriile adevărate din Ungaria, unde am fost şi am văzut în ultima vreme ceva proceduri de modificare, e considerat depăşit ca şi concept şi periculos pentru vopsire, exact cum ai spus şi tu, în timp apar probleme. deja sunt furnizori mari pentru service-uri care nu mai oferă hartie abrazivă pentru apă...
|
cu apa se slefuieste doar fullerul cu grija sa nu se depaseasca suprafata lui si sa intre in chit.am patit-o am avut por in fuller la carena de la moto meu si nu am vazut si am lasat asa si in timp fiind carena de jos unde era aruncata apa s-a exfoliat vopseaua,si chitul fin are era acolo s-a desfacut
peste chit obligator fuller
|
|
|
29-12-10, 00:06
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,653
Member of: [Oltcit]
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by ulie.cozmi
e bine daca chitul se slefuieste pe apa?eu auzisem ca nu e bine ca,chitul sa aiba contact cu apa fiind retine in el apa si in timp(dupa vopsire) sa crape...
poate nu ma pricep eu dar asa am auzit..
pana la urma are ceva chitul daca are contact cu apa sau nu?
|
Chitul sa nu il slefuiesti niciodata cu smirghelt ud!
O sa ai surpriza a doua zii ca iese rugina pe sub sau langa el.
|
|
|
29-12-10, 00:40
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 582
Member of: [PEUGEOT] [DAEWOO] [2 Roti]
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by kinderu
@ptr consola ta se gaseste chit de plastic ...e foarte bun ptr reparatii de genul ..este foarte elastic si se pupa bine cu materialul plastic ...nu stiu exact ce firma e ceea ce folosesc ,dar poti intreba la orice magazin specializat si sigur gasesti(e un pic mai scump cam vreo 80 90 cutia e 2 kg)
|
Daca mi-ai da si o denumire exacta ar fi super ok. As vrea sa-mi comand de pe net deoarece nu ajung la vreun magazin. Aici in zona nu sunt. Ms.
|
|
|
29-12-10, 02:59
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,653
Member of: [Oltcit]
|
Re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by cs28katy
Daca mi-ai da si o denumire exacta ar fi super ok. As vrea sa-mi comand de pe net deoarece nu ajung la vreun magazin. Aici in zona nu sunt. Ms.
|
klar filler plastic ceva de genu cauta totusi pe policolor.ro
|
|
|
29-12-10, 13:22
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 582
Member of: [PEUGEOT] [DAEWOO] [2 Roti]
|
Re: CHITUL
Ms frumos Alex.
|
|
|
04-01-11, 11:31
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Feb 2010
Posts: 721
|
Re: CHITUL
Salut!Am aplicat chit peste niste suduri la o bicicleta,am lasat o zi sa se usuce, iar apoi m-am apucat sa slefuiesc cu un smirghel gros, pentru ca era mai grosut chitul si imi era greu sa ajung la fata numai cu smirghel subtire, iar apoi am slefuit cu un smirghel subtire si cu apa.La cateva zile am aplicat grundul ,apoi 2-3 straturi de vopsea,iar apoi 2-3 straturi de lac...Am citit mai sus ca nu este bine sa slefuiesti chitul cu apa, dar asa mi-a zis meseriasul.Am vazut multi oameni care slefuiesc cu apa si am crezut ca asa se procedeaza,ca sa se slefuiasca mai bine.Risc sa imi apara rugina pe cadru ? Daca da,peste cat timp ca sa stiu cand sa imi vand bicicleta. )
|
|
|
04-01-11, 14:00
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,653
Member of: [Oltcit]
|
Re: CHITUL
Quote:
Originally Posted by kowally
Salut!Am aplicat chit peste niste suduri la o bicicleta,am lasat o zi sa se usuce, iar apoi m-am apucat sa slefuiesc cu un smirghel gros, pentru ca era mai grosut chitul si imi era greu sa ajung la fata numai cu smirghel subtire, iar apoi am slefuit cu un smirghel subtire si cu apa.La cateva zile am aplicat grundul ,apoi 2-3 straturi de vopsea,iar apoi 2-3 straturi de lac...Am citit mai sus ca nu este bine sa slefuiesti chitul cu apa, dar asa mi-a zis meseriasul.Am vazut multi oameni care slefuiesc cu apa si am crezut ca asa se procedeaza,ca sa se slefuiasca mai bine.Risc sa imi apara rugina pe cadru ? Daca da,peste cat timp ca sa stiu cand sa imi vand bicicleta. )
|
Nu exista un timp anume ,dar intro zi poate vei avea surpriza sa descoperi ca a crapat chitul si va curge rugina de sub el.As in cazul in care nu ai tratat metalul dupa aplicarea si finisarea sudurilor.
|
|
|
|
|