Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 3

Reply
 
Thread Tools
Old 27-02-11, 23:33   #151
Guwy
Banned

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,809
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Ursan2.5 View Post
ar fi superb sa se poata rezolva asa. sa pui motorul in pozitie normala si sa lasi frana originala dar tot nu cred k este destul la cat se misca motorul. probabil multi faceau chestia asta daca se putea scapa asa usor!

imi cer scuze de off topic: am o intrebare legata de servodirectie. am cumparat caseta de directie cu servo, pompa servo pt M50,furtunele necesare si borcanul pentru lichid. de ce mai am nevoie pentru aceasta modificare, trebuie schimbat tot axul volanului sau doar partea de jos cu crucile(am inteles k este mai scurta la cele fara servo) Multumesc!
Eu cand vorbesc , vorbesc din propria experienta nu din auzite sau din carti .
Daca nu stiam nu va mai sfatuiam , daca mai vad ursul pe care am montat motorul am sa-i fac o poza si veti vedea ca este o distanta suficienta intre admisie si tulumba .
Guwy is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 00:43   #152
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Ursan2.5 View Post
ar fi superb sa se poata rezolva asa. sa pui motorul in pozitie normala si sa lasi frana originala dar tot nu cred k este destul la cat se misca motorul. probabil multi faceau chestia asta daca se putea scapa asa usor!

imi cer scuze de off topic: am o intrebare legata de servodirectie. am cumparat caseta de directie cu servo, pompa servo pt M50,furtunele necesare si borcanul pentru lichid. de ce mai am nevoie pentru aceasta modificare, trebuie schimbat tot axul volanului sau doar partea de jos cu crucile(am inteles k este mai scurta la cele fara servo) Multumesc!
saxofoanele nu sunt la fel e34 cu e36, difera chiar si galeria de la cilindrii 123. saxofoanele de e36 merg cu modificari. se taie flansa de la cilindrii 123 la fata si se scurteaza teava 15-20mm si se sudeaza flansa la loc, in felul acesta nu mai atinge in bara de torsiune/punte (pt caroseriile cu m50 exista pe puntea fata un suport mic pe care se prinde amortizorul de vibratii al motorului, trebuie taiata inainta de a monta motorul) iar saxofonul 456 atinge in bucsa de la bascula tau, se pozitioneaza cat de cat pe masina, se taie sectiunea de teava de 10cm (5inainte de bucsa, 5 dupa) si se rasuceste pana nu mai atinge si se sudeaza la loc(este permisa aceasta miscare pt ca in zona aia e un cot si fiind taiat merge montat oferind o oarecare toleranta la bucsa 5-10mm) se pastreaza protectia pt caldura din zona bucsei.
polizezi striatiile dar tot nu e de ajuns, tampoane de e34 noi nu sh ca "isi pierd din inaltime" si motorul tot nu e pe centru
montati motorul pe tampoanele noi, jug de cutie de e30 m20 cu tampoane ori e30 ori e36, masurati pozitia surubului de la vibrochen intre lonjeroane, la e30 intre lonjeroane la radiator sunt 69 de cm, el trebuie sa fie la 34,5. Astept raspunsuri.
__________________
BMW E30 324td S50B30 Twin Turbo Touring (Pt moment la grupa mica M50B25)
BMW E21 325iX M50 Turbo - Proiect ...
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 00:44   #153
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Guwy View Post
Eu cand vorbesc , vorbesc din propria experienta nu din auzite sau din carti .
Daca nu stiam nu va mai sfatuiam , daca mai vad ursul pe care am montat motorul am sa-i fac o poza si veti vedea ca este o distanta suficienta intre admisie si tulumba .
Fara suparare, dar am montat cel putin 12 m50-uri pe caroserie e30.

EDIT : fara nici o suparare inca o data, se poate ca servo sa incapa, dar motorul este cu cel putin 35mm inspre partea pasagerului ceea ce mie nu mi pare in regula.

Last edited by Gabi_323i; 28-02-11 at 00:48.
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 09:26   #154
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Gabi_323i View Post
saxofoanele nu sunt la fel e34 cu e36, difera chiar si galeria de la cilindrii 123. saxofoanele de e36 merg cu modificari. se taie flansa de la cilindrii 123 la fata si se scurteaza teava 15-20mm si se sudeaza flansa la loc, in felul acesta nu mai atinge in bara de torsiune/punte (pt caroseriile cu m50 exista pe puntea fata un suport mic pe care se prinde amortizorul de vibratii al motorului, trebuie taiata inainta de a monta motorul) iar saxofonul 456 atinge in bucsa de la bascula tau, se pozitioneaza cat de cat pe masina, se taie sectiunea de teava de 10cm (5inainte de bucsa, 5 dupa) si se rasuceste pana nu mai atinge si se sudeaza la loc(este permisa aceasta miscare pt ca in zona aia e un cot si fiind taiat merge montat oferind o oarecare toleranta la bucsa 5-10mm) se pastreaza protectia pt caldura din zona bucsei.
polizezi striatiile dar tot nu e de ajuns, tampoane de e34 noi nu sh ca "isi pierd din inaltime" si motorul tot nu e pe centru
montati motorul pe tampoanele noi, jug de cutie de e30 m20 cu tampoane ori e30 ori e36, masurati pozitia surubului de la vibrochen intre lonjeroane, la e30 intre lonjeroane la radiator sunt 69 de cm, el trebuie sa fie la 34,5. Astept raspunsuri.
Multumesc mult! Diseara cand ajung acasa o sa masor si scriu aici, choar sunt curios iar cu evacuarea o sa fac o tiganie daia care nu iti place tie momentan si voi lua niste serpi daia chinezesti cand o sa am niste bani (din cate am auzit tin cam 2 ani in conditii de exploatare normale ceea ce este suficient pt mine pt ca dupa urmeaza un turbo mic).

Cu servodirectia am vazut doar ca vasul nu mai are loc acolo unde e pozitionat din fabrica (pe oala la amortizor) trebuie pus pe suportul de motor ca la e36), iar pompa de servo are loc suficient iar conductele nu lovesc de nimic, eu nu le-am pus deocamdata ca trebuie s-o duc la rampa si cum a fost zapada nu am avut chef. eu nu mai schimb si caseta acum o las tot pe cea de e30 si mai prin vara o sa pun una de e36.
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:25   #155
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Am masurat si asa este motorul este deplasat spre dreapta din cauza admisiei... am asa 35.5-36 din surub pana in lonjeronu stanga si 33.5-34 din surub pana in lonjeronu dreapta. O sa dau admisia jos, o sa centrez motoru si dupa mai polizez din admisie/pun un distantier astfell incat sa nu atinga, daca nu rezolv asa schimb tulumba si gata...am inteles ca merge si cea de pe renault clio :P de g2 sau rechin n-as vrea sa pun daca o sa fie cazul de schimbat...o sa revin cu detalii cand o sa mai lucrez la ea.
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:36   #156
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte


cauta de e36 fara abs
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:39   #157
Ursan2.5

Stage 5
 
Ursan2.5's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by burnout_bmw View Post
Am masurat si asa este motorul este deplasat spre dreapta din cauza admisiei... am asa 35.5-36 din surub pana in lonjeronu stanga si 33.5-34 din surub pana in lonjeronu dreapta. O sa dau admisia jos, o sa centrez motoru si dupa mai polizez din admisie/pun un distantier astfell incat sa nu atinga, daca nu rezolv asa schimb tulumba si gata...am inteles ca merge si cea de pe renault clio :P de g2 sau rechin n-as vrea sa pun daca o sa fie cazul de schimbat...o sa revin cu detalii cand o sa mai lucrez la ea.
odata ce este deplasat, banuies ca ai pus tu ceva distantier pe tamponul din stanga(si totusi nu-mi explic diferenta asta de 2 cm, poate nici din fabrica nu este exact pe centrul masinii.
la tulumba de rechin m-am gandit si eu dar sunt si foarte rare si nici nu stiu ce sa zic de eficienta, sunt totusi generatie foarte veche.

mi se pare mare diferenta de care zici
oricum tine-ma si pe mine la curent te rog cu ce mai aflii, sunt f interesat. Ms!
Ursan2.5 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:44   #158
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

[QUOTE=Ursan2.5;4130169poate nici din fabrica nu este exact pe centrul masinii.
[/QUOTE]

pai nu e, incerc eu sa va pacalesc ! scuze.
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:50   #159
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Gabi_323i View Post
pai nu e, incerc eu sa va pacalesc ! scuze.
Pai macar spune-mi sa nu muncesc aiurea, merge cu distantier sau trebuie tulumba neaparat? Tre sa dau mocheta sa am acces la suruburile alea 2? N-am mai desfacut urs si dasta intreb...
masuratoare este aproximativa nu milimetrica, dar e clar ca e deplasat cel putin 1 cm, si cu siguranta flansa la cutie nu sta drept si aliniata cu cardanul
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:56   #160
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte



pai fa si tu teste, ca ruleta zice ca am dreptate
care 2 suruburi? sunt 4 piulite la pedalier, nu trebuie data mocheta jos
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:57   #161
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

nu inteleg ce distantiere, motorul trebuie sa fie asezat pe 2 tampoane noi de e34.
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 20:57   #162
Ursan2.5

Stage 5
 
Ursan2.5's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Gabi_323i View Post
pai nu e, incerc eu sa va pacalesc ! scuze.
hai nu te "supara" asa
cred si ce zici tu dar noi incercam sa scapam mai usor asta pentru k stim ca merg unii cu servo original.

oricum sunt foarte multi care confirma varianta ta, deci o sa incerc sa fac modificarea cat mai corect, spre exemplu am inteles ca ar merge si tulumba de E34 TDS, asa sa fie?
Ursan2.5 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 21:00   #163
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

merge daca e "dubla" dar are prindere cu 2 suruburi si mai e de lucru ca o sa vina vasul de lichid in racordul de cauciuc d la debitmetru.

unii merg cu servo original cu motorul stramb si vibratii in caroserie
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 21:04   #164
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Gabi_323i View Post


pai fa si tu teste, ca ruleta zice ca am dreptate
care 2 suruburi? sunt 4 piulite la pedalier, nu trebuie data mocheta jos
Tai din admise coltu ala care atinge si gata adevaru ca pe forumurile de afara nu am vazut pe nici unu sa floloseasca distantieri si alte minuni doar alte tulumbe, dar am sperat si eu ca scap asa... v-oi vedea cum o rezolv, cert e ca asa nu stramb nu v-a ramane...

deci in weekend jucam la ruleta)))
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 21:06   #165
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 - Un urs cuminte

Quote:
Originally Posted by Gabi_323i View Post
nu inteleg ce distantiere, motorul trebuie sa fie asezat pe 2 tampoane noi de e34.
distantier pe tamponul stanga de e34 nou, am vb atate de tampoane ca ma intreba prietena aseara ce probleme avem noi cu tampoanele? ))))=))
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -