Noi am pus racing-ul din nou in particula R a Golfului 6 R.
Daca aceasta afirmatie pare una overrated ei bine aflati ca avem cel putin 680 de motive care sa o sustina.
Dar sa incepem cu inceputul, dupa care vom reveni la afirmatia de mai sus pentru a limpezi apele.
Acum cativa ani, sa tot fi fost prin 2007 grupul VAG entuziasma iubitorii de hot-hatchuri cu un proiect denumit Golf GTI W12 -650, ce beneficia de un motor W12 de 6litri bi-turbo ce dezvolta 650cp.
Si acest proiect la fel ca si alte asemenea demonstratii de forta din lumea auto a fost unul spectaculos dar fara nici o transpunere in realitate, macar si prin cateva exemplare de colectie la un pret ridicol de mare.
Nu putem baga mana in foc ca exact atunci proprietarului acestui Golf 6 R i-a incoltit ideea unei masini unicat, atat estetic cat si mecanic dar nici nu putem exclude aceasta ipoteza.
Deruland pe repede inainte ajungem in primavara anului 2012 cand ne-a fost incredintat acest exemplar de Golf 6 R.
Desi masina beneficia deja de o multitudine de upgradeuri ramasese o singura intrebare fara raspuns: motorul dom’le , ce facem cu motorul?
Astfel provocarea fiind lansata, am stat si am cugetat, masurat, intrebat dupa care am intocmit o lista de cumparaturi lunga cat o zi de post.
Faza a doua, achizitia, a fost una relativ simpla dar de durata, perioada in care intr-o tara cvasi-anonima in lumea performantei auto au inceput sa ajunga piese numai una si una, ba chiar unele din ele unicat, cum ar fi: axe cu came custom Catcams, galerie de admisie billet cu porturi pentru extra 4 injectoare, galerie de evacuare twin-entry acoperita ceramic.
Pana aici toate bune si frumoase, plan avem, piese avem dar cum il facem pe Golf sa arate la final tot a Golf si nu a ceva Frankenstein motorizat? Ei bine aici a intrat in scena entuziasmul, priceperea si ingeniozitatea specific romaneasca.
Uite asa dupa lupte seculare ce au durat un an si o schioapa portile garajului s-au deschis lasand liber in lume un veritabil lup in blana de oaie capabil sa dezvolte 680cp si 622Nm dar pastrand caracteristicile unui daily driver. Pentru cei ce nu cunosc, cifrele oficiale declarate pentru acest model sunt 270cp respectiv 350Nm, iar daca divulgam si informatia ca in acest moment masina despre care vorbim este atat cel mai puternic Golf 6 R din lume cat si posesoarea celui mai potent motor 2.0TFSI din lume, lucrurile devin destul de clare.
Dupa cum am promis revenim la afirmatia initiala pentru a lamuri lucrurile printr-o simpla enumerare elocventa am zice noi: o armata de ingineri Vs o mana de oameni, buget nelimitat Vs buget limitat, 6litri Vs 2litri, 2 turbine Vs 1 turbina, 650cp Vs 680cp, rezultatul final Germania 0 - Romania 1 si nu e vorba de vreun amical de fotbal.
Cam aceasta ar fi pe scurt povestea celui mai puternic Golf 6 R din lume, acum ne credeti ca avem 680 de motive care ne sustin?