10-05-13, 23:32
|
#61
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Schimbări în regulamentul F1: piloţii vor fi suspendaţi o cursă la 12 puncte de penalizare
Un pilot va fi suspendat o cursă dacă acumulează 12 puncte de penalizare pe parcursul a 12 luni, iar echipele vor avea un set suplimentar de pneuri în primele 30 de minute ale primei sesiuni de antrenamente.
30 de minute este intervalul de timp in care echipele vor putea utiliza un set suplimentar de pneuri in antrenamente
Echipele au stabilit în această săptămână principalele schimbări pentru regulamentul sportiv al Formulei 1 care vor intra în vigoare începând din sezonul 2014.
Cea mai importantă modificare se anunţă a fi cea care prevede suspendarea unui pilot pentru o cursă în cazul în care acumulează 12 puncte de penalizare pe superlicenţă.
Aceste puncte de penalizare vor fi acordate pentru diverse încălcări ale regulamentului, printre cele mai uzuale fiind trei puncte pentru producerea unei coliziuni şi un punct pentru nerespectarea distanţei faţă de Safety Car.
Punctele de penalizare vor fi prescrise după 12 luni, după un sistem foarte asemănător cu cel al permiselor de conducere ale şoferilor obişnuiţi. Propunerea a fost votată de şapte dintre cele 11 echipe din Formula 1, Red Bull, Toro Rosso, Williams şi Lotus fiind cele care au votat împotrivă.
PNEURI PENTRU NUMAI 30 DE MINUTE
O altă noutate este posibilitatea de a folosi un set suplimentar de pneuri numai în primele 30 de minute ale primei sesiuni de antrenamente din cadrul Marilor Premii.
Măsura este menită să impulsioneze piloţii să iasă pe circuit în prima jumătate de oră a antrenamentelor pentru a creşte audienţa posturilor de televiziune, întrucât în prezent echipele preferă să rămână în garaj în această perioadă de timp. Singura echipă care nu a votat pentru această regulă a fost Force India, care consideră că sistemul ar trebui aplicat numai pentru piloţii debutanţi.
OPINII CONTRADICTORII PENTRU TESTE
Echipele nu au ajuns la un acord în privinţa sesiunilor de teste premergătoare sezonului 2014. Cinci echipe vor 12 zile de teste în ianuarie şi februarie, alte cinci echipe vor 15 zile de teste în ianuarie şi februarie, iar o singură echipă vrea 12 zile de teste în februarie.
În acest context, este foarte posibil ca decizia finală privind programul testelor să fie luată de FIA. În schimb, echipele au stabilit ca sesiunea de teste dedicată tinerilor piloţi să aibă loc pe circuitul de la Silverstone în luna iulie, între cursele din Germania şi Ungaria.
ALTE PROPUNERI RESPINSE
În cadrul întâlnirii de la Barcelona din această săptămână, echipele au discutat şi alte propuneri pentru îmbunătăţirea spectacolului, însă acestea au fost respinse.
Cele mai importante propuneri care au fost respinse sunt:
▶ nouă zile de teste în timpul sezonului;
▶ piloţii să fie obligaţi să parcurgă în timpul cursei un tur cu cinci secunde mai lent decât în mod obişnuit în loc să primească penalizare de tip drive through;
▶ pilotul care obţine pole position să primească un punct în clasamentul general;
▶ prima sesiune de antrenamente să fie împărţită în două mini-sesiuni de câte 45 de minute;
APROBAREA FINALĂ
Propunerile votate de echipe cu majoritate simplă vor intra în regulamentul sportiv al Formulei 1 după ce vor fi aprobate de Consiliul Mondial al FIA în cadrul unei şedinţe care va avea loc în luna iunie.
McLaren transportă de urgenţă două aripi faţă la Barcelona
Noile update-uri introduse de McLaren la Barcelona nu au dat rezultatele aşteptate, motiv pentru care echipa britanică a comandat de urgenţă două aripi faţă care sunt transportate din Anglia.
1.5 secunde a fost decalajul lui Button fata de liderul Sebastian Vettel in a doua sesiune de antrenamente. McLaren spera să înregistreze progrese majore în Marele Premiu al Spaniei prin intermediul unui update semnificativ introdus pe monopostul MP4-28 după debutul modest de sezon, însă acestea nu au furnizat progresele aşteptate.
Jenson Button şi Sergio Perez au terminat a doua sesiune de antrenamente libere doar pe locurile 12 şi 13, iar echipa a decis să apeleze la o soluţie extremă: două aripi faţă de specificaţie nouă au plecat de la sediul din localitatea britanică Woking în noaptea trecută şi ar trebui să ajungă la Barcelona până la ora calificărilor de sâmbătă.
Avem două aripi noi care vor sosi aici. Una vine pe şosea într-un transport non-stop de 12 ore, iar alta vine cu un avion uşor care decolează de la Southend. Martin Whitmarsh Sef McLaren
"Avem două aripi noi care vor sosi aici. Una vine pe şosea într-un transport non-stop de 12 ore, iar alta vine cu un avion uşor care decolează de la Southend, pentru că are o fereastră de 24 de ore de traseu liber", a declarat şeful Martin Whitmarsh pentru publicaţia britanică The Guardian.
Vizibil dezamăgit de lipsa de performanţă a update-urilor evaluate vineri, Button a admis că McLaren nu are nicio şansă să lupte cu Red Bull, Lotus, Ferrari şi Mercedes.
"Cred că vor fi patru echipe condensate la vârf, dar nu cred că noi vom fi una dintre ele. Există câteva elemente pozitive în privinţa stabilităţii, dar suntem al naibii de departe de ritmul necesar. Sper să fim mai competitivi sâmbătă datorită unor setări potrivite. Vom face ceva progrese, dar nu vom lupta în frunte", a precizat britanicul.
__________________
Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Last edited by Daniel_DRV; 11-05-13 at 11:52.
|
|
|
11-05-13, 11:41
|
#62
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Spania, antrenamente 1: Alonso, cel mai bun timp
Fernando Alonso a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente din Spania şi a fost urmat de coechipierul său de la Ferrari, Felipe Massa.
0.203 secunde a fost avansul lui Alonso in antrenamente in fata lui Massa
6 tururi au parcurs Perez si Button in antrenamente pentru McLaren
Ferrari a început în forţă Marele Premiu al Spaniei şi a ocupat primele două poziţii prin Fernando Alonso şi Felipe Massa într-o sesiune de antrenamente în care piloţii au fost nevoiţi să folosească pneuri intermediare şi de ploaie în primele 75 de minute din cauza pistei umede ca urmare a ploilor din noaptea precedentă.
Dublul campion mondial a fost cronometrat cu 1:25.252 spre finalul sesiunii şi a fost cu două zecimi de secundă mai rapid decât coechipierul său.
Surpriza dimineţii a fost Jean-Eric Vergne, plasat pe locul trei la volanul monopostului Toro Rosso în faţa lui Romain Grosjean de la Lotus, care a derapat pe circuit în debutul sesiunii. Adrian Sutil a terminat sesiunea pe locul cinci pentru Force India în faţa lui Lewis Hamilton (Mercedes) şi Valtteri Bottas (Williams), în timp ce topul primilor 10 piloţi a fost completat de Kimi Raikkonen (Lotus), Nico Rosberg (Mercedes) şi Paul di Resta (Force India).
Cei doi piloţi ai echipei McLaren au parcurs doar câte şase tururi în cursul dimineţii, în ciuda faptului că inginerii au lucrat peste program pentru a echipa monoposturile cu noile upgrade-uri pregătite pentru Spania. Sergio Perez a terminat sesiunea doar pe locul 13, în timp ce coechipierul Jenson Button a fost ultimul după ce nu a efectuat niciun tur cronometrat.
Nici cei de la Red Bull Racing nu au ieşit în evidenţă după ce Sebastian Vettel şi Mark Webber au terminat doar pe locurile 19 şi, respectiv, 20. La Marussia, pilotul de rezervă Rodolfo Gonzalez i-a luat locul în cockpit lui Max Chilton şi a terminat pe locul 21.
A doua sesiune de antrenamente din cadrul Marelui Premiu al Spaniei va avea loc vineri cu începere de la ora 15:00, ora României.
SPANIA - REZULTATE ANTRENAMENTE
1. Fernando Alonso Ferrari 1m25.252s 20
2. Felipe Massa Ferrari 1m25.455s + 0.203s 20
3. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m25.667s + 0.415s 25
4. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.042s + 0.790s 21
5. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m26.212s + 0.960s 24
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m26.374s + 1.122s 19
7. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m26.456s + 1.204s 20
8. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m26.614s + 1.362s 21
9. Nico Rosberg Mercedes 1m26.621s + 1.369s 21
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m26.755s + 1.503s 16
11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m26.940s + 1.688s 26
12. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m27.061s + 1.809s 24
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m27.135s + 1.883s 6
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m27.250s + 1.998s 26
15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m27.576s + 2.324s 24
16. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m28.600s + 3.348s 19
17. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m28.887s + 3.635s 14
18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m29.177s + 3.925s 14
19. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m29.457s + 4.205s 11
20. Mark Webber Red Bull-Renault 1m29.473s + 4.221s 21
21. Rodolfo Gonzalez Marussia-Cosworth 1m30.314s + 5.062s 12
22. Jenson Button McLaren-Mercedes no time
Spania, antrenamente 2: Vettel îl învinge pe Alonso
Sebastian Vettel l-a devansat cu numai 0.017 secunde pe Fernando Alonso în a doua sesiune de antrenamente de la Barcelona.
0.083 secunde a fost diferenta dintre primii trei clasati in antrenamente
45 este numarul record de tururi efectuate de un pilot in antrenamente (Nico Rosberg)
A doua sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Spaniei a stat sub semnul echilibrului, după ce primii trei clasaţi au fost despărţiţi de numai 0.083 secunde.
Cel mai bun timp a fost stabilit de campionul mondial Sebastian Vettel, care a fost cronometrat cu 1:22.808 la capătul celor 34 de tururi parcurse. Imediat în spatele său s-au poziţionat Fernando Alonso de la Ferrari şi coechipierul său de la Red Bull Racing, Mark Webber.
Kimi Raikkonen şi-a trecut în cont locul patru la peste două zecimi în spate, urmat de Felipe Massa de la Ferrari şi de cei doi piloţi ai echipei Mercedes, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg. După locul trei de dimineaţă, Jean-Eric Vergne a ocupat locul nouă încadrat de cei doi piloţi de la Force India, Adrian Sutil şi Paul di Resta, iar ultimul a ieşit în evidenţă şi prin delaminarea pneului stânga-spate.
McLaren a ocupat doar locurile 12 şi 13 prin Jenson Button şi Sergio Perez, care au evaluat noul upgrade semnificativ introdus de echipa pentru acest Mare Premiu.
Ultima sesiune de antrenamente din cadrul Marelui Premiu al Spaniei va avea loc sâmbătă cu începere de la ora 12:00, ora României.
SPANIA - REZULTATE ANTRENAMENTE 2:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.808s 34
2. Fernando Alonso Ferrari 1m22.825s + 0.017s 35
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m22.891s + 0.083s 36
4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m23.030s + 0.222s 32
5. Felipe Massa Ferrari 1m23.110s + 0.302s 37
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m23.140s + 0.332s 35
7. Nico Rosberg Mercedes 1m23.398s + 0.590s 45
8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m23.840s + 1.032s 37
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m24.058s + 1.250s 31
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m24.104s + 1.296s 25
11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m24.175s + 1.367s 32
12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.306s + 1.498s 35
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m24.854s + 2.046s 31
14. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m24.888s + 2.080s 38
15. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m25.167s + 2.359s 38
16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m25.321s + 2.513s 32
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.441s + 2.633s 37
18. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.851s + 3.043s 35
19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m25.963s + 3.155s 30
20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m26.078s + 3.270s 31
21. Charles Pic Caterham-Renault 1m26.930s + 4.122s 35
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m26.970s + 4.162s
|
|
|
11-05-13, 11:48
|
#63
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
McLaren a depăşit programul de lucru pentru a pregăti noile upgrade-uri.
McLaren a încălcat programul de pauză impus de FIA pentru a pregăti upgrade-ul major pentru Marele Premiu al Spaniei.
McLaren introduce un upgrade semnificativ cu ocazia Marelui Premiu al Spaniei în speranţa că va înregistra progrese majore pe grila de start după rezultatele modeste înregistrate în primele patru etape ale campionatului.
Inginerii şi mecanicii au fost nevoiţi să lucreze peste program în garajul de la Barcelona pentru a pregăti cele două monoposturi pentru antrenamente, în condiţiile în care munca este interzisă de FIA între orele 23:00 - 07:00.
Totuşi, fiecare echipă are dreptul să încalce această regulă de două ori pe parcursul unui sezon, astfel că McLaren nu este penalizată în niciun fel pentru muncă suplimentară.
Anterior, McLaren a anunţat că obiectivul principal este ca după introducerea noilor update-uri să ajungă cu regularitate în ultima parte a calificărilor, admiţând că este dificil să lupte pentru victorii, mai ales că numeroase alte echipe vor introduce îmbunătăţiri.
Alonso nu este îngrijorat de importanţa pole position-ului la Barcelona.
Fernando Alonso nu este îngrijorat că Ferrari are probleme în calificări, chiar dacă pole position-ul are o importanţă majoră pe circuitul de la Barcelona.
30 de puncte trebuie sa recupereze Alonso pentru a-l ajunge pe liderul clasamentului general. Ferrari abordează Marele Premiu al Spaniei cu un monopost care până în prezent nu a obţinut performanţe majore în calificări. Circuitul de la Barcelona este recunoscut pentru dificultatea de a depăşi, iar 18 dintre cele 22 de curse de până acum au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position.
Cu toate acestea, Fernando Alonso nu este îngrijorat că poate rata un rezultat bun doar din cauza unei potenţiale prestaţii modeste în calificări.
"Ritmul de cursă şi pneurile reprezintă factori mai importanţi decât în trecut. Evident, este bine să începi în frunte şi dacă pleci din prima linie aproape că poţi atinge podiumul cu mâna. Dar prima sesiune de calificări cu adevărat importanţă va avea loc peste două săptămâni la Monaco. Aici este mai mult sau mai puţin un circuit normal şi trebuie să găsim un compromis", a declarat pilotul Scuderiei Ferrari într-o conferinţă de presă.
În cinci şase curse poţi recupera 50 de puncte cu rezultate constante. Până când vom fi la 75 sau 80 de puncte în spate putem rămâne optimişti. Fernando Alonso Pilot Ferrari
Alonso are de recuperat un deficit de 30 de puncte în clasamentul general în faţa liderului Sebastian Vettel, însă spaniolul rămâne optimist cu privire la şansele la titlul mondial şi face io comparaţie directă cu situaţia din sezonul precedent.
"Anul trecut eram la 1.5 secunde în spatele echipelor de top. În acest an am terminat doua curse fără probleme şi eram pe doi în Australia şi am câştigat în China. Este un sentiment foarte diferit şi un pachet foarte diferit care ne asigura încredere şi optimism. Este adevărat că suntem la ceva puncte în spate, dar campionatul este lung. Anul trecut, Vettel era la 43 de puncte în spatele nostru după pauză de vară şi a sosit la Austin ca lider. În cinci şase curse poţi recupera 50 de puncte cu rezultate constante. Până când vom fi la 75 sau 80 de puncte în spate putem rămâne optimişti", a adăugat el.
Caterham: "Barcelona este prima cursă cu noul monopost pentru 2013"
Caterham a introdus un upgrade semnificativ pentru Marele Premiu al Spaniei şi susţine că este pentru prima oară când va concura cu monopostul de specificaţie 2013.
Caterham a avut un parcurs modest în primele patru curse ale noului sezon şi a fost surclasată inclusiv de rivalii tradiţionali de la Marussia. Echipa aflată în proprietatea lui Tony Fernandes a dezvăluit însă că monopostul utilizat până în prezent era doar o îmbunătăţire minoră comparativ cu cel de anul trecut.
Echipa a aşteptat până la Marele Premiu al Spaniei introducerea noului monopost, cea mai mare diferenţă din punct de vedere vizual fiind intriducerea unui panou din fibră de carbon intre saşiu şi nas.
"Pentru prima oară în acest an suntem capabili să dezvăluim cum arată monopostul nostru pentru 2013. Am început acest sezon cu un monopost hibrid cu care am concurat în primele patru curse. Am introdus unele update-uri în Bahrain care ne-a adus un pas înainte. Suntem încrezători că putem începe să jucăm un rol în Formula 1 în acest an şi în sezoanele următoare", a declarat Cyril Abiteboul, şeful echipei Caterham.
În plus, acesta afirmă că echipa malaysiană va fi capabilă să introducă noi update-uri cu regularitate pentru a rămâne competitivă pe tot parcursul sezonului.
"Acum avem pachetul de bază pentru sezonul 2013 şi vrem să progresăm începând din Spania pe tot parcursul sezonului. Facilitatea noastră de producţie de la Leafield este gata şi suntem în măsură să aducem update-uri la fiecare cursă în acest sezon, un program pe care îl vom gestiona eficient în paralel cu cu proiectul pentru 2014", a mai precizat el.
Caterham a publicat şi un clip video inedit în care prezintă noul monopost: https://www.youtube.com/watch?feature...&v=z8k3Q-ptHLg
|
|
|
11-05-13, 23:04
|
#64
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Red Bull: "Avem multe opţiuni pentru coechipierul lui Vettel pentru 2014"
Christian Horner spune că Red Bull are de unde alege cel mai bun coechipier pentru Sebastian Vettel în 2014, însă insistă că germanul nu va avea nicio influenţă asupra numelui acestuia.
Obiectivele noastre sunt foarte simple: vrem cei mai buni doi piloţi în monoposturile noastre. Christian Horner Red Bull Racing
Oficialii Red Bull Racing au acceptat pentru prima oară să vorbească în public despre linia de piloţi a echipei pentru sezonul următor.
Chiar dacă nu a oferit niciun nume, şeful Christian Horner a afirmat că Red Bull are o listă lungă de candidaţi atunci când a fost întrebat dacă Mark Webber va fi înlocuit de unul dintre piloţii Scuderiei Toro Rosso.
"Obiectivele noastre sunt foarte simple: vrem cei mai buni doi piloţi în monoposturile noastre. Dacă aceştia vin de la Toro Rosso, atunci este fantastic. Dar noi întotdeauna punem presiune să avem cei mai buni doi piloţi disponibili. Avem de unde alege. Dar este mult prea devreme să ne gândim la anul viitor, totul se va clarifica spre finalul verii", a declarat britanicul în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.
Presa internaţională speculează că, în cazul unei retrageri a lui Webber din Formula 1, Kimi Raikkonen este principalul favorit să-l înlocuiască. Acest lucru ar putea să nu fie pe placul lui Vettel, întrucât ar avea un coechipier care luptă de asemenea pentru titlul mondial, însă Horner insistă că triplul campion mondial nu are nicio influenţa asupra acestui aspect.
"Vettel va face cea mai bună treabă pentru el însuşi. Nu a fost niciodată stilul lui Vettel să aleagă un pilot sau altul. Este un sportiv care nu a presat niciodată echipa să ia decizii pentru propriul său beneficiu", a mai precizat el.
Introducerea motoarelor V6 de 1.6 litri, în pericol din cauza absenţei Acordului Concorde
Regulamentul care prevede trecerea la motoare V6 de 1.6 litri începând din sezonul 2014 este îngreunată de absenţa unui Acord Concorde.
Acordul Concorde, contractul care guvernează Formula 1 între echipe, FIA şi deţinătorul drepturilor comerciale, a expirat la sfârşitul anului trecut, iar prelungirea acestuia întârzie din cauza unor neînţelegeri financiare între cele trei părţi.
Acest lucru ar putea avea un efect negativ asupra regulamentului Formulei 1 pentru sezonul 2014, în condiţiile în care acesta este adoptat pe baza unei proceduri detaliate existente în cadrul Acordului. În mod obişnuit, propunerile pentru schimbarea regulamentului sunt aprobate de Technical Working Group şi Sporting Working Group înainte de a fi ratificate de Comisia Formulei 1 şi, în cele din urmă, aprobate de Consiliul Mondial al FIA.
Totuşi, în absenţa Acordului Concorde, grupurile Technical Working Group, Sporting Working Group şi Comisia Formulei 1 nu mai au nicio putere de decizie. În acest context, singura opţiune este ca FIA a aprobe direct introducerea motorarelor V6 de 1.6 litri în regulamentul pentru 2014 prin intermediul Consiliului Mondial al FIA, însă această variantă mai este disponibilă doar o lună.
Potrivit articolului 199 din Codul Sportiv Internaţional, FIA poate introduce modificări în regulament fără acordul echipelor cu cel mult 20 de zile înainte de începerea înscrierii echipelor pentru sezonul 2014, eveniment care va avea loc în 30 iunie, astfel că data limită la care FIA poate schimba regulamentul pentru 2014 este 10 iunie. În cazul în care Consiliul Mondial al FIA nu aprobă regulamentul noilor motoare până în 10 iunie, iar noul Acord Concorde nu este semnat, nu va exista nicio altă soluţie pentru ca echipele să utilizeze motoare V6 de 1.6 litri în sezonul 2014.
|
|
|
14-05-13, 12:15
|
#65
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Alonso, în pericol să facă pană în cursa de la Barcelona
Ferrari a dezvăluit că unul dintre pneurile lui Fernando Alonso a avut o tăietură care ar fi putut provoca o pană în urma căreia spaniolul ar fi ratat victoria în Marele Premiu al Spaniei.
Nu a fost o problemă serioasă. Aveam informaţii că pneul începea să se deterioreze lent. Stefano Domenicali Sef Ferrari
Fernando Alonso a câştigat duminică Marele Premiu al Spaniei într-o manieră categorică la capătul unei curse decise de startul excelent, însă oficialii Scuderiei Ferrari au dezvăluit la final că spaniolul avea un pneu tăiat în momentul în care a intrat la boxe în turul 49 pentru ultimul schimb de cauciucuri.
Totuşi, şeful Stefano Domenicali a explicat că tăietura nu a pus în pericol integritatea pneului, chiar dacă Alonso a fost chemat cu două tururi mai devreme la boxe pentru a evita o posibilă pană.
"Nu a fost o problemă serioasă. Aveam informaţii că pneul începea să se deterioreze lent şi strategia noastră era să-l chemăm cu două tururi mai târziu. Dar întrucât controlăm cursa în faţa lui Kimi Raikkonen şi pentru că nu am vrut să ne asumăm niciun risc am decis să-l aducem la boxe pentru a evita orice presiune în anumite viraje", a declarat italianul.
Nu avem cel mai rapid monopost pe un tur, poate nu stabilim cei mai buni timpi în cursă, dar avem pitstopuri şi starturi fantastice şi gestionam bine pneurile. Fernando Alonso Pilot Ferrari
Potenţiala pană nu a fost singura problemă a lui Alonso, întrucât acesta a fost investigat de comisari la finalul cursei din cauza faptului că în turul de revenire în pitlane a oprit monopostul pe circuit pentru a lua un steag al Spaniei. În cele din urmă, comisarii au decis să nu-l pedepsească pe motiv că "în circumstanţe similare nu s-au luat nicio decizie", fără să detalieze care a fost cazul similar.
Chiar dacă a obţinut două victorii în cinci curse, Alonso insistă că Ferrari trebuie să îmbunătăţească în continuare monopostul pentru a putea lupta pentru titlul mondial.
"Avem un pachet care încă nu este cel mai rapid. Nu avem cel mai rapid monopost pe un tur, poate nu stabilim cei mai buni timpi în cursă, dar avem pitstopuri şi starturi fantastice şi gestionam bine pneurile. Avem multe ingrediente pentru a avea un monopost competitiv cu care să luptăm pentru titlu. Nu suntem încă mulţumiţi de performanţă, vrem un program de dezvoltare bun şi agresiv pentru următoarele curse", a declarat el.
Raikkonen: "Nu avea niciun sens să lupt cu Alonso pentru victorie"
Kimi Raikkonen spune că nu avea niciun rost să lupte pentru victorie cu Fernando Alonso, întrucât Ferrari a avut un monopost superior.
4 puncte mai are de recuperat Raikkonen pentru a-l ajunge pe liderul clasamentului general, Vettel
Kimi Raikkonen a fost singurul pilot care s-a evidenţiat ca rival al lui Fernando Alonso pentru victorie în Marele Premiu al Spaniei, în primul rând prin prisma unei strategii diferite cu trei opriri la boxe.
Pilotul echipei Lotus a fost lider în penultimul stint, însă i-a cedat cu uşurinţă poziţia lui Alonso datorită faptului că spaniolul avea pneuri proaspete, iar ulterior a pierdut vizibil teren şi nu a mai putut profita de strategia pentru pneuri.
Întrebat dacă s-a gândit cu adevărat la victorie în timpul cursei, Raikkonen a replicat: "Poate la jumătatea cursei, când eram lider, dar noi eram pe pneuri uzate, iar el pe pneuri noi. Este prea uşor să depăşeşti, aşa că nu avea niciun rost să lupt pentru că nu-l poţi ţine în spate. Ştiam că dacă pot rămâne în spatele sau aş putea avea şanse, dar până la urmă a fost prea rapid".
Este prea uşor să depăşeşti, aşa că nu avea niciun rost să lupt pentru că nu-l poţi ţine în spate. Kimi Raikkonen Pilot Lotus
Unul dintre punctele cruciale ale cursei a fost startul, atunci când Alonso l-a depăşit cu uşurinţă pe Raikkonen, însă finlandezul afirmă că nu acesta a fost evenimentul care a decis rezultatul final.
"Nu am avut un start bun, dar nu cred că acolo s-a decis rezultatul final. Nu a fost să fie să câştigăm, iar noi suntem mulţumiţi doar când câştigam, dar (n.r - în clasamentul general) suntem aproape de Vettel, iar Alonso ne-a ajuns din urmă. Suntem încă în luptă şi sper să putem încerca să câştigăm mai des", a adăugat el, referindu-se la faptul că a obţinut o singură victorie în acest sezon, comparativ cu cele două obţinute deja de Vettel şi Alonso.
Rosberg şi Hamilton: "Nu înţelegem ce s-a întâmplat cu pneurile"
Nico Rosberg şi Lewis Hamilton susţin ca problemele pe care le-au avut cu pneurile după trecerea pe compoziţia hard sunt inexplicabile.
Este ciudat, nu este vorba doar de unele pneuri, ci şi de cele frontale, şi de cele spate. Nu există nicio explicaţie. Nico Rosberg Pilot Mercedes
Nico Rosberg şi Lewis Hamilton au monopolizat prima linie a grilei de start în Marele Premiu al Spaniei, însă problemele cu gestionarea pneurilor s-au repetat la fel ca în Bahrain.
Rosberg a reuşit cu greu să-şi păstreze poziţia de lider în primul stint cu pneuri medium, însă imediat după trecerea pe compoziţia hard a pierdut patru poziţii şi a terminat doar pe locul şase. Germanul nu înţelege motivele pentru care monopostul W04 nu este capabil să fie performant în ritm de cursă.
"Nu mă aşteptam să fie atât de dificil, credeam că vom fi într-o poziţie mai bună. A fost foarte dificil, dar de ce? De ce suntem atât de rapizi pe un tur şi atât de lenti în ritm de cursă? Este ciudat, nu este vorba doar de unele pneuri, ci şi de cele frontale, şi de cele spate. Nu există nicio explicaţie", a precizat el la finalul cursei.Sunt pur şi simplu pierdut şi nu ştiu ce a mers prost.Lewis Hamilton Pilot Mercedes
Coechipierul său a avut parte de o cursă şi mai modesta: după un start ratat, Hamilton a coborât în pluton până pe locul 12 şi nu a câştigat nici măcar un punct, fiind la fel de circumspect ca şi Rosberg.
"A fost o experienţă prin care sincer să fiu nu vreau să mai trec. Am făcut exact acelaşi lucru ca şi în Bahrain, dar nu am avut aderenta, nu am putut să forţez şi, în momentul în care forţăm, pneurile se degradau imediat. Sunt pur şi simplu pierdut şi nu ştiu ce a mers prost", a declarat el.
|
|
|
15-05-13, 11:48
|
#66
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Mercedes: "Nu avem nicio soluţie magică pentru monopost"
Toto Wolff spune că Mercedes nu are nicio "soluţie magică" pentru a rezolva problemele monopostului Mercedes în ritm de cursă şi minimalizează şansele de victorie la Monaco.
Mercedes a obţinut trei pole position-uri în primele cinci Mari Premii ale sezonului, însă echipa germană continuă să aibă probleme cu gestionarea pneurilor în regim de cursă, fapt demonstrat în special în cursa de la Barcelona.
După ce Nico Rosberg a obţinut doar un loc şase deşi a plecat din pole position, repetând practic scenariul din Bahrain, directorul de motorsport Toto Wolff spune că echipa nu are o soluţie magică şi crede că inginerii trebuie să-şi schimbe radical viziunea asupra monopostului.
"Avem un monopost foarte rapid sâmbăta, dar duminica nu reuşim să gestionăm pneurile. Avem nevoie de o gândire neconvenţională pentru că este un model pe care l-am văzut şi în trecut. Toată lumea din echipă trebuie să se gândească şi să analizeze ce facem de sâmbătă până duminică. Trebuie să ne punem întrebări pe care nu le-am pus în trecut. De felul meu sunt pesimist şi nu cred că există o soluţie magică, dar trebuie să schimbăm abordarea", a declarat austriacul.
"De felul meu sunt pesimist şi nu cred că există o soluţie magică, dar trebuie să schimbăm abordarea". Toto Wolff Director Mercedes Motorsport
Presa internaţională consideră că Mercedes va reuşi să spargă gheaţa în Marele Premiu al statului Monaco. Ipoteza a apărut datorită performanţelor impresionante în calificări cuplate cu şansele minime de depăşire de pe circuitul monegasc, însă Wolff avertizează că Mercedes ar putea avea probleme în regim de cursa inclusiv în Principat.
"Monaco ne pune chiar şi mai multe probleme pentru că întotdeauna am avut tendinţa de a merge bine acolo. Este complet diferit de celelalte circuite pentru că nu există viraje cu energie ridicată şi aderenţă scăzută, iar asta înseamnă că imaginea ar putea fi diferită la Monaco. Este foarte periculos să emiţi ipoteze, pentru că la Monaco fie îţi merge bine, fie îţi merge prost", a adăugat el.
Alonso şi Raikkonen se tem că Mercedes poate câştiga la Monaco
Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen anticipează că Mercedes poate obţine la Monaco prima victorie din acest sezon datorită rezultatelor promiţătoare din calificări.
Mercedes este singura echipă care a plecat din pole position în ultimele trei curse, însă germanii nu au reuşit să convertească aceste performanţe în victorii din cauza gestionarii precare a pneurilor.
Situaţia s-ar putea schimba însă pe circuitul de la Monte Carlo, recunoscut pentru dificiltatea de a efectua depăşiri, motiv pentru care Fernando Alonso consideră că Mercedes este principala favorită la victorie.
"Mercedes vor ajunge acolo ca favoriţi, pentru că au fost în pole position în ultimele trei curse. Este mai dificil să depăşeşti la Monaco, aşa că poate îşi vor putea menţine poziţia mai mult timp", a declarat spaniolul pentru postul britanic de televiziune BBC.
"Mercedes vor ajunge acolo ca favoriţi, pentru că au fost în pole position în ultimele trei curse."Fernando Alonso Pilot Ferrari
O opinie asemănătoare are şi Kimi Raikkonen, care îşi vede şansele la un nou podium diminuate de performanţa pe un singur tur a echipei germane. "Din păcate, cei de la Mercedes vor fi destul de rapizi acolo şi după aceea este dificil să efectuezi depăşiri", a precizat finlandezul.
Totuşi, Alonso este increazator că Ferrari va putea lupta pentru victorie la Monaco şi îşi bazează această ipoteză pe faptul că Ferrari a obţinut rezultate bune în Principat chiar şi atunci când nu a avut la dispoziţie un monopost rapid.
"Sunt încrezător pentru Monte Carlo. În ultimii trei ani, chiar şi când nu am fost competitivi, întotdeauna am reuşit să fim pe podium într-o manieră mai mult sau mai puţin consecventă, aşa că acesta este obiectivul şi pentru acest an. Îmi amintesc că în 2011 am terminat cu un tur în urma celor de la McLaren şi Red Bull în Spania, iar la Monaco aproape am câştigat cursa. Am luptat pentru victorie, aşa că nu văd niciun motiv să nu luptăm pentru primele poziţii la Monaco", a adăugat el.
Ferrari: "Următoarele trei luni sunt cruciale pentru sezonul 2013"
Stefano Domenicali consideră că rezultatele din următoarele 3 luni sunt esenţiale pentru 2013, întrucât echipele vor începe să-şi concentreze atenţia spre sezonul următor după pauza de vară.
"Cred că aceasta este cu adevărat partea crucială a sezonului." Stefano Domenicali Sef Ferrari
Marele Premiu al Spaniei a marcat introducerea celor mai importante update-uri pe monoposturi din acest sezon, iar în următoarea perioadă îmbunatăţirile vor fi de o avengura mai mică.
Este foarte posibil că numeroase echipe să înceapă să dezvolte intensiv monoposturile pentru 2014 imediat după pauză de vară din luna august, motiv pentru care Ferrari consideră că etapele din următoarele trei luni vor fi decisive în lupta pentru titlurile mondiale.
"Pentru mine, weekendul de la Barcelona a fost important pentru a înţelege pasul de performanţă pe care îl aşteptam de la alte echipe. De acum şi până la finalul lunii iulie este posibil să vedem unul sau două update-uri mari, dar nimic mai mult. Apoi, unele echipe vor începe să lucreze la noile monoposturi pentru că altfel anul viitor ar putea fi la două sau trei secunde în spate. Cred că aceasta este cu adevărat partea crucială a sezonului", a declarat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari, pentru postul de televiziune SkySports.
În plus, contrar aşteptărilor, noile update-uri introduse de echipe nu au schimbat radical ordinea pe grila de start, iar Domenicali nu se aşteaptă la surprize nici în perioada următoare.
"Se pare că toată lumea a înaintat mai mult sau mai puţin cu acelaşi nivel. Nu văd schimbări mari. Vom vedea cum va fi în următoarele două sau trei luni, dar după atâţia ani de stabilitate a regulamentului este din ce în ce mai dificil să obti performante suplimentare", a adăugat el.
|
|
|
17-05-13, 14:19
|
#67
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Renault, partenerul tehnic al noii competiţii electrice Formula E
Formula E, competiţia cu monoposturi electrice care va debuta anul viitor, a anunţat un parteneriat tehnic cu Renault.
2014 este anul in care va debuta competitia Formula E
Sezonul inaugural al competiţiei Formula E, în care vor participa exclusiv monoposturi electrice, prinde din ce în ce mai mult contur.
Organizatorii au anunţat în această săptămână că Renault va fi partenerul tehnic al competiţiei, lucru care confirmă interesul constructorului francez pentru tehnologiile de natură electrică.
"Renault şi Formula E împart acelaşi devotament pentru tehnologie sustenabilă şi suntem încântaţi să-i primim ca parteneri fondatori. Nu numai că este unul dintre constructorii importanţi ai lumii cu succes în motorsport, dar Renault este un pionier şi pentru vehiculele eletrice, fiind primul constructor cu maşini care au emisii zero. Să avem un constructor de asemenea calibru este o dovadă majoră pentru interesul în creştere pentru Formula E", a declarat Alejandro Agag, şeful competiţiei Formula E.
Organizatorii au anunţat de asemenea că Tag Heuer va fi furnizorul oficial al sistemelor de cronometrare. În plus, Bangkok a devenit al nouălea oraş candidat pentru un loc în calendarul de 10 etape al sezonului, din care mai fac parte Londra, Roma, Los Angeles, Miami, Beijing, Putrajaya, Buenos Aires şi Rio de Janeiro.
|
|
|
17-05-13, 14:26
|
#68
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
POVEŞTILE MOTORSPORTULUI: Monaco 1933 - Primul Mare Premiu cu calificări
Sistemul de calificări a fost introdus într-un Mare Premiu în 1933 în Marele Premiu al statului Monaco, care a oferit una dintre cele mai spectaculoase curse de monoposturi din istorie.
1933 este anul in care a avut loc prima sesiue de calificari intr-un Grand Prix
1 secunda era intervalul minim de cronometrare pentru piloti in 1933
100 de tururi a avut cursa de la Monte Carlo in 1933
Se spune că ruta Paris-Bordeaux-Paris a găzduit în 13 iunie 1895 prima cursă auto din lume, chiar dacă această informaţie este una destul de controversată. Cert este că, pe parcursul deceniilor care au urmat, acest tip de curse s-a transformat în aşa-numitele Grand Prix, iar în 1950 aceste Mari Premii s-au unit într-o singură competiţie botezată Formula 1.
Cursele de Grand Prix s-au extins rapid pe Bătrânul Continent şi au păstrat un format asemănător. Un format care, privit de la înălţimea unui 2013 dominat de tehnologie şi sisteme computerizate, pare arhaic. Probabil însă că cea mai inedită caracteristică a unui Mare Premiu din primele decenii ale secolului XX era absenţa unui format specific de calificări.
GRILA DE START, STABILITĂ PRIN TRAGERE LA SORŢI
În anii de început, formatul unui Grand Prix cuprindea câteva sesiuni de antrenamente, de regulă trei, urmate de cursa tradiţională de duminică. Nu exista noţiunea de sesiune de calificări, în care piloţii să parcurgă tururi cronometrate şi să-şi stabilească astfel poziţiile pe grila de start în funcţie de abilităţi.
În schimb, până în 1933 a fost utilizat banalul sistem de tragere la sorţi: în funcţie de numărul de piloţi, fiecărei echipe îi erau alocate anumite poziţii pe grila de start prin tragere la sorţi, iar managerii stabileau ulterior poziţia fiecărui pilot al echipei în funcţie de preferinţe şi de valoarea acestuia.
MONACO 1933 - PRIMELE CALIFICĂRI INTR-UN GRAND PRIX
Primul Mare Premiu al statului Monaco a avut loc în 1929, iar în 1933 The Association Internaţionale des Automobile Clubs Reconnus (AIACR) a decis să includă acest eveniment în grupul elist de opt Mari Premii Internaţionale, alături de cele din Franţa, Germania, Belgia, Spania, Italia, Trofeul Turist şi cursa de 500 de mile de la Indianapolis.
Cu această ocazie, organizatorii şi reputatul jurnalist Charles Faroux au introdus şi conceputul de calificări pentru cursă, după modelul implementat anterior la Indianapolis. Nu a existat însă o sesiune propriu-zisă de calificări: pur şi simplu, timpii realizaţi într-una dintre sesiunile de antrenamente au fost luaţi în calcul pentru stabilirea grilei de start.
Inevitabil, acest lucru a pus o presiune suplimentară pe piloţi, iar configuraţia circuitului de la Monte Carlo a complicat şi mai mult lucrurile: la vremea respectivă nu existau glisiere metalice de protecţie, ci doar saci de nisip în virajele periculoase. În plus, pe circuit existau inclusiv linii de tramvai pe care piloţii trebuia să le evite.
Varzi (dreapta), alaturi de monopostul sau
ACCIDENT DRAMATIC PENTRU CARACCIOLA
Primele calificări din istorie au fost umbrite de un tragic accident suferit de Rudolf Caracciola, unul dintre cei mai talentaţi piloţi din acea perioadă şi unul dintre favoriţii la victorie. Aflat la volanul unui Alfa Romeo 8C cunoscut şi drept Monza pe care îl cumpărase personal după retragerea constructorului italian din motorsport, germanul s-a izbit violent de parapetul de beton din apropierea portului cu partea stângă a monopostului.
În ciuda impactului, Caracciola nu a fost "azvârlit" din monopost, aşa cum se întâmplă frecvent în cazul accidentelor majore din acea perioadă, însă în momentul în care a coborât a căzut imediat la pământ, fiind sprijinit de coechipierul său Louis Chiron. Caracciola avea coapsa dreaptă ruptă în mai multe locuri, a necesitat mai multe intervenţii chirurgicale la şold şi a rămas cu un schioptatat permanent, revenind în curse abia după un an.
PROBLEMA CRONOMETRELOR
Aparent bizar, una dintre principalele probleme ale introducerii sistemului de calificări a fost dificultatea de a departaja piloţii. Acest lucru s-a petrecut însă din cauza cronometrelor din acea perioadă, care nu erau capabile să înregistreze şi fracţiunile de secundă.
Tocmai de aceea, Achille Varzi a obţinut pole position-ul cu un timp de 2 minute şi 2 secunde cu un Bugatti 51 şi a fost urmat pe grila de start de Chiron (Alfa Romeo 8C 2.3 litri), cronometrat cu 2 minute şi 3 secunde, în timp ce Baconin Borzacchini (Alfa Romeo 8C 2.6 litri) a stabilit acelaşi timp şi a plecat de pe locul trei într-o perioadă în care fiecare linie a grilei era alcătuită din trei piloţi. Tot monoposturi Alfa Romeo au avut şi următorii doi clasaţi pe grila de start, Philippe Etancelin şi Rene Dreyfus.
Nuvolari, in asteptarea cursei
O CURSĂ NEBUNĂ, NEBUNĂ DE TOT
Teoretic, plasarea piloţilor rapizi pe primele poziţii ale grilei de start trebuia să asigure o luptă echilibrată pentru victorie, iar acest lucru a fost confirmat şi de practică.
Desfăşurată pe parcursul a exact 100 de tururi pe circuitul de 3.18 km, cursa de la Monte Carlo a oferit numeroase răsturnări de situaţie, reveniri spectaculoase şi chiar descalificări. După numai câteva tururi de la start, a devenit evident că doi mari rivali vor lupta pentru victorie până la final: Varzi şi Nuvolari. De departe, Nuvolari era favoritul publicului, însă Varzi avea de partea sa reputaţia de a nu fi suferit niciodată un accident.
Cei doi au schimbat prima poziţie de mai multe ori, cu Nuvolari lider în cea mai mare parte a timpului, inclusiv în ultima parte a cursei. Varzi nu renunţase însă la lupta pentru victorie: în penultimul tur, a forţat monopostul şi l-a depăşit pe Nuvolari, devenind totodată primul pilot care parcurge un tur la Monte Carlo în mai puţin de două minute.
Nici Nuvolari nu era însă pregătit să cedeze: în ultimul tur, cei doi rivali au pătruns în tunel unul lângă altul şi au forţat monoposturile la limită. Varzi a ieşit primul din tunel, în timp ce monopostul Alfa Romeo al lui Nuvolari nu a rezistat presiunii şi a luat foc din cauza unei defecţiuni la motor, fiind depăşit până la final de Borzacchini şi Dreyfus. Nuvolari a ajuns la linia de sosire pe locul patru, însă numai după ce a împins personal monopostul alături de câţiva comisari. Ulterior, el a fost descalificat pentru a primit ajutor în împingerea monopostului.
Lupta pentru victorie in cursa de la Monaco a fost echilibrata
MIRACOLUL ETANCELIN
Marele Premiu al statului Monaco poate rămâne în istorie doar pentru duelul spectaculos pentru victorie dintre Varzi şi Nuvolari şi pentru accidentul lui Caracciola, însă ar fi nedrept să nu menţionăm performanţa impresionantă realizată de Philippe Etancelin. Francezul a luat startul de pe locul cinci la volanul unui Alfa Romeo şi a urcat pe locul trei în prima parte a cursei înainte de a derapa în turul 40 în sacii de nisip de la ieşirea din tunel.
În aplauzele spectatorilor, francezul a coborât din monopost şi l-a pornit manual după ce a pierdut în total 43 de secunde. Între timp, el a coborât pe locul patru în clasament în favoarea lui Borzacchini, însă a început o cursă impresionantă de urmărire: în numai 10 tururi, el a recuperat 28 de secunde, l-a depăşit pe Borzacchini şi ulterior a ajuns la numai două secunde în spatele celor doi piloţi care au luptat pentru victorie. Poate că istoria cursei de la Monte Carlo s-ar fi scurs altfel dacă Etancelin nu ar fi abandonat din cauza unei defecţiuni la arborele de transmisie survenită aproape de turul 70.
Datorită luptei acerbe pentru victorie, a numeroaselor schimbări de situaţie, a accidentului grav suferit de Caracciola şi a pilotajului spectaculos al lui Etancelin, cursa de la Monte Carlo din 1933 este considerată una dintre cele mai frumoase din istoria sporturilor cu motor. În acelaşi timp însă, în special pentru amatorii de statistici, Monaco 1933 rămâne în istorie şi că primul Mare Premiu care a beneficiat de ceea ce mai târziu avea să fie botezată drept sesiune de calificări.
|
|
|
17-05-13, 17:16
|
#69
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
TOP 10: Ţările cu cei mai mulţi piloţi în istoria Formulei 1
Marea Britanie, Italia sau Germania sunt prezente în partea superioară a clasamentului ţărilor care au furnizat cei mai mulţi piloţi în Formula 1, însă există şi câteva surprize majore, inclusiv în privinţa celui mai prolific stat din acest punct de vedere.
Marea Britanie este considerată patria sporturilor cu motor, fiind una dintre ţările cu o vastă cultură în acest domeniu, alături de alte state celebre precum Italia, Germania sau Franţa.
Puţini ştiu însă că, printre cele 41 de tari care au furnizat piloţi în Formula 1, se numără şi state precum Liechtenstien (Rikky von Opel, 1973-1974), Thailanda (Prince Bira, printre primii piloţi de F1, 1950-1954) sau Rhodesia, un stat nerecunoscut care a existat între 1965–1979 pe actualul teritoriu din Zimbabwe.
Probabil însă că cea mai mare surpriză este furnizată de statul care ocupă prima poziţie în acest clasament
deci sa incepem prezentarea:
LOCUL 10 - JAPONIA - 20 DE PILOŢI
Japonia a oferit numeroşi piloţi Formulei 1 pe parcursul timpului, însă niciunul dintre aceştia nu a reuşit să câştige curse sau să plece din pole position. Cel mai prolific a fost Kamui Kobayashi, care a obţinut 125 de puncte în 60 de curse şi, alături de Takuma Sato şi Aguri Suzuki, a urcat o dată pe podiumul de premiere (Suzuka 2012). Japonezul cu cele mai multe curse la activ este însă Ukyo Katayama, care a luat startul în 94 de Mari Premii, a concurat pentru Venturi (1992) şi Tyrrell (1993), dar şi-a trecut în palmares doar cinci puncte. Tot aici merită menţionat şi Satoru Nakajima, care în 74 curse a obţinut doar un fastest lap în Australia în 1989.
LOCUL 9 - BELGIA - 23 DE PILOŢI
Belgia a avut 23 de piloţi în Formula 1, însă doar doi dintre aceştia s-au remarcat cu adevărat. Cel mai cunoscut rămâne, fără îndoială, Jacky Ickx, care a concurat în perioada 1967-1979 în special pentru Ferrari, Brabham şi Lotus şi a terminat de două ori pe locul doi în clasamentul general (1969, 1970). Totuşi, belgianul cu cele mai multe prezenţe în Formula 1 a fost Thierry Boutsen, care a luat startul în 163 de Mari Premii şi a obţinut trei victorii pentru Williams (Canada şi Australia 1989, Ungaria 1990). Doar alţi cinci piloţi născuţi în Belgia au reuşit să mai câştige puncte: Lucien Bianchi, Olivier Gendebien, Paul Frere, Willy Mairesse şi Andre Pilette.
LOCUL 8 - ELVEŢIA - 25 DE PILOŢI
Pentru o ţară care a interzis sporturile cu motor în 1955 după dezastrul de la Le Mans, Elveţia ocupă un loc surprinzător de bun în acest clasament. Cel mai prolific elveţian a fost fără îndoială Clay Regazzoni, autor a cinci victorii în perioada 1970-1979, patru dintre ele fiind obţinute pentru Ferrari. Singurul alt elveţian care a mai obţinut victorii este Jo Siffert, care a văzut de două ori steagul cu pătrăţele pe parcursul celor 96 de curse. Sebastien Buemi este ultimul elveţian care a concurat în Formula 1, pierzând însă locul la Toro Rosso după numai trei sezoane.
LOCUL 7 - ARGENTINA - 28 DE PILOŢI
Când spui Argentina, spui fără îndoială Juan Manuel Fangio: cinci titluri mondiale (1951, 1954, 1955, 1956, 1957) şi 24 de victorii şi 29 de pole position-uri în 51 de curse spun practic aproape totul despre performanţele obţinute de acesta în Formula 1. Singurul conaţional care a încercat să se ridice la nivelul său a fost Carlos Reutemann, care deşi a bifat de trei ori mai multe curse a obţinut doar 12 victorii pentru Ferrari, Brabham şi Williams, iar cel mai bun rezultat în clasamentul general a fost un loc doi în 1981. În afară de cei doi, doar Jose Froilan Gonzalez a mai obţinut victorii în Formula 1 pentru Argentina (două).
LOCUL 6 - BRAZILIA - 31 DE PILOŢI
Triplul campion mondial Ayrton Senna rămâne cel mai popular pilot brazilian, atât datorită celor 41 de victorii, multe dintre ele obţinute în faimoasa perioadă în care l-a avut ca rival pe Alain Prost, cât şi prin prisma circumstanţelor în care a murit. Brazilia a mai avut însă alţi doi campioni mondiali: Nelson Piquet (1981, 1983, 1987) şi Emerson Fittipaldi (1972, 1974). În afara lor, doar Rubens Barrichello şi Felipe Massa şi-au mai pus amprenta în Formula 1 prin 11 victorii, în timp ce Carlos Pace a dat numele circuitului care găzduieşte în prezent Marele Premiu al Braziliei.
LOCUL 5 - GERMANIA - 52 DE PILOŢI
Pentru mulţi, prezenţa Germaniei doar pe locul cinci poate părea surprinzătoare, întrucât aceasta este ţara care i-a dat Formulei 1 pe Michael Schumacher şi Sebastian Vettel. Totuşi, în afara celor doi, puţini au fost germanii care s-au remarcat. Wolfgang von Trips, Jochen Mass, Ralf Schumacher, Heinz-Harald Frentzen şi Nico Rosberg sunt singurii care au mai obţinut victorii, în timp ce alţi 33 nu au reuşit să "colecţioneze" mai mult de nouă prezenţe în Marele Circ.
LOCUL 4 - FRANŢA - 73 DE PILOŢI
Patru titluri mondiale l-au transformat pe Alain Prost în cel mai prolific pilot francez, în timp ce alţi piloţi consacraţi sunt Rene Arnoux (şapte victorii) şi Jacques Laffite (şase victorii). Doar nouă alţi piloţi au mai reuşit să obţină victorii în Formula 1, iar recordul de participări îl deţine Jean Alesi cu 201 curse, însă acesta a obţinut o singură victorie. În plus, doar 37 de francezi au reuşit să treacă de pragul psihologic de 10 curse.
LOCUL 3 - ITALIA - 98 DE PILOŢI
Italia are aproape 100 de piloţi care au concurat în Formula 1, însă marile succese au venit în primul deceniu al competiţiei. Peninsula italiană a dat primul campion mondial al Formulei 1 (Nino Farina, 1950), iar Alberto Ascari a dominat sezoanele 1952 şi 1953, trecându-şi în cont 13 victorii în 32 de curse. Alţi patru italieni au peste 200 de prezenţe în Marele Circ (Riccardo Patrese, Riccardo Patrese, Giancarlo Fisichella şi Andrea de Cesaris), însă doar primul dintre ei a fost aproape de titlul mondial (locul doi în 1992).
LOCUL 2 - MAREA BRITANIE - 156 DE PILOŢI
Marea Britanie a oferit câţiva dintre cei mai importanţi şi carismatici piloţi din istoria Formulei 1, doi dintre cei mai prolifici fiind triplul campion mondial Jackie Stewart (1969, 1971, 1973) şi dubliul campion mondial Jim Clark (1963, 1965). Tot aici îi putem aminti şi pe Nigel Mansell, campion în 1992, sau Stirling Moss, considerat unul dintre cei mai buni piloţi care nu au câştigat niciodată titlul mondial. Cu 10 victorii la activ şi un titlu mondial în 1976, James Hunt rămâne probabil cel mai neconvenţional pilot datorită stilului sau de viaţă.
LOCUL 1 - STATELE UNITE - 157 DE PILOŢI
Statele Unite ocupă "la mustaţă" prima poziţie în acest clasament cu un număr impresionant de piloţi, mai ales că Phil Hill este singurul pilotul născut în acest stat care a câştigat titlul mondial (1961). Mai mult, cel mai prolific american a fost Mario Andretti, care a obţinut un titlu mondial (197 şi 12 victorii, însă acesta s-a născut în Italia şi a fost naturalizat la vârsta de 24 de ani. Un alt amănunt interesant este că doar 19 piloţi americani au participat în cel puţin 10 curse de Formula 1 pe parcursul carierelor.
Last edited by Daniel_DRV; 17-05-13 at 17:25.
|
|
|
23-05-13, 10:37
|
#70
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Avancronica Monaco - Cea mai bună şansă pentru o victorie Mercedes
Marele Premiu al statului Monaco oferă celor de la Mercedes cea mai bună oportunitate de a obţine o victorie în acest sezon, datorită vitezei demonstrate în calificări.
"Calificările şi obţinerea celei mai bune poziţii pe grila de start sunt cruciale la Monaco, dar trebuie să ne concentrăm şi pe ziua de duminică şi să ne îmbunătăţim ritmul de cursă." Lewis Hamilton Pilot Mercedes
Mercedes a impresionat în debutul acestui sezon prin cele trei pole position-uri consecutive obţinute de Lewis Hamilton şi Nico Rosberg în China, Bahrain şi Spania, însă germanii nu au reuşit să convertească performanţele în victorii din cauza degradării semnificative a pneurilor Pirelli.
Situaţia s-ar putea schimba însă pe circuitul de la Monaco, acolo unde poziţia pe grila de start este crucială prin prisma oportunităţilor reduse de depăşire. Practic, Marele Premiu al statului Monaco reprezintă cea mai bună ocazie din debutul acestui campionat pentru ca Mercedes să-şi adjudece o victorie, însă rămâne de văzut dacă cei doi piloţi vor fi capabili să ţină piept rivalilor pe tot parcursul cursei.
Ipoteza este însă amplificată de faptul că circuitul de la Monaco este în mod tradiţional unul care nu degradează prea mult cauciurile, iar şansele ca o altă echipă să progreseze semnificativ sunt reduse, întrucât aproape nimeni nu aduce update-uri în Principat.
Totuşi, este de aşteptat ca Red Bull, Lotus şi Ferrari să ofere o luptă intensă pentru un rezultat cât mai bun care să-i ajute în lupta pentru titlul mondial.
Ferrari si Red Bull vor incerca sa-i opreasca pe cei de la Mercedes in cursa
CIRCUITUL DE LA MONTE CARLO
"Avem un monopost bun pentru calificări, ceea ce ne ajută la Monaco, pentru că este cea mai importantă sesiune de calificări a anului. Poziţia pe circuit este foarte importantă." Nico Rosberg Pilot Mercedes
Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, atât din cauza pistei înguste, cât mai ales din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la margine. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii majore pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performanţe bune.
Piloţii vor beneficia de avantajul sistemului DRS numai pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă dintre piloţi amplasat înainte de intrarea în virajul 16, însă eficienţa tehnologiei va fi limitată de lungimea scăzută a acesteia şi de faptul că nu este perfect dreaptă. De altfel, absenţa liniilor drepte este şi motivul pentru care Monaco este primul circuit care nu beneficiază de două zone DRS, aşa cum s-a întâmplat la fiecare cursă din acest debut de sezon.
DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT
Lungime tur 3.34 km
Numar tururi 78
Distanta totala 260.52 km
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
"Este complet diferit să concurezi pe străzile de la Monte Carlo. Este foarte, foarte dificil, de fapt, este aproape imposibil să ai un weekend curat aici." Kimi Raikkonen Pilot Lotus
Întrucât circuitul de la Monaco nu este foarte solicitant pentru pneuri, Pirelli va furniza cauciucuri de compoziţie supersoft şi soft, cele mai moi din gamă. În plus, producătorul italian anticipează că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru strategii cu două opriri la boxe pe parcursul cursei.
În condiţiile în care depăşirile sunt aproape imposibile, strategiile opririlor la boxe vor căpăta o importanţă majoră, iar momentul intrării pe linia standurilor ar putea fi de asemenea decisiv, întrucât o revenire pe circuit în spatele unor piloţi lenti ar putea da peste cap strategiile.
INFORMAŢII METEO
Şansele ca vremea să influenţeze rezultatele la Monaco sunt reduse. Potrivit site-ului de specialitate AccuWeather, cerul va fi parţial senin în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei. Joi, ziua în care vor avea loc primele sesiuni de antrenamente, se vor înregistra cel mult 22 de grade Celsius, iar temepratura maximă va scădea la 18-19 grade Celsius pentru zilele de sâmbătă şi duminică.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
Ultimele trei curse de la Monaco au fost câştigate de Red Bull Racing, Mark Webber ieşind în evidenţă prin două victorii.
Sezon Castigator
2012 Mark Webber (Red Bull)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Mark Webber (Red Bull)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
2008 Lewis Hamilton (Mercedes)
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO
▶ opt dintre ultimele 12 curse de la Monaco au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ 52 dintre cele 62 de curse de la Monaco care au făcut parte din calendarul Formulei 1 au fost câştigate de un pilot care a plecat de pe primul, al doilea sau al treilea loc al grilei;
▶ în 1996, Olivier Panis a câştigat la Monaco după ce a plecat de pe poziţia a 14-a a grilei de start;
▶ Ferrari nu a mai câştigat la Monaco din 2001, însă are opt victorii în ultimii 29 de ani;
▶ Fernando Alonso poate deveni primul pilot care câştigă cursa de la Monaco cu trei echipe diferite. Precedentele victorii au fost obţinute pentru Renault şi McLaren.
PROGRAM
În mod tradiţional, primele două sesiuni de antrenamente libere de la Monaco au loc joi, şi nu vineri. Parţial, decizia a fost luată pentru că drumurile publice din Monaco să fie deschise vinerea, în condiţiile în care circuitul este unul de tip stradal.
Marele Premiu al statului Monaco se va desfăşura la sfârşitul acestui weekend după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 joi, 23 mai 11:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 joi, 23 mai 15:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 25 mai 12:00 DigiSport
Calificari sambata, 25 mai 15:00 DigiSport
Cursa duminica, 26 mai 15:00 DigiSport
|
|
|
24-05-13, 10:59
|
#71
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 în 2013
Alonso: "Cei de la Red Bull critica pneurile ca nu ştiu să piardă"
Fernando Alonso consideră că Red Bull Racing a criticat vehement pneurile Pirelli în ultima perioadă pentru că nu vor să accepte că nu mai au cel mai rapid monopost.
"Uneori se întâmplă ca, atunci când câştigi prea uşor mai mulţi ani, să fie dificil să pierzi unele curse". Fernando Alonso Pilot Ferrari
Red Bull Racing a fost cel mai mare critic al pneurilor Pirell în acest sezon, echipa afirmând în mai multe rânduri că nu poate profita de adevăratul potenţial al monopostului RB9 întrucât este nevoită să gestioneze pneurile.
Fernando Alonso consideră însă că Red Bull vrea doar să ascundă faptul că, după trei sezoane în care a cucerit şase titluri mondiale, nu mai deţine cel mai bun monopost de pe grila de start.
"Ştim că Barcelona a fost o cursă bună pentru noi şi nu atât de bună pentru unii dintre competitorii noştri. Unii dintre aceşti competitori susţin că au un super-monopost, dar ultimele trei pole position-uri au fost realizate de un alt monopost, când pneurile erau noi. Uneori se întâmplă ca, atunci când câştigi prea uşor mai mulţi ani, să fie dificil să pierzi unele curse", a declarat spaniolul.
"Piloţii Lotus se plâng de pneuri. Au acceasi problemă ca şi noi, dar la un nivel mai mic".Sebastian Vettel Pilot Red Bull
Sebastian Vettel a negat însă această ipoteză şi susţine că Red Bull Racing nu este singura echipă care s-a arătat nemulţumită de modul în care se degradează pneurile Pirelli din acest sezon.
"Asta se întâmplă pentru că, atunci când ai de ales între declaraţiile celor de la Red Bull şi Marussia, presa preferă să citeze Red Bull. Aşa că impresia este că noi ne plângem. Dar aud vocile piloţilor la întâlniri şi, chiar dacă presa spune că Lotus are cel mai bun monopost pentru aceste pneuri, piloţii lor se plâng de pneuri. Au acceasi problemă ca şi noi, dar la un nivel mai mic. Asta nu înseamnă că nu se mai plânge nimic în afară de noi", a explicat germanul.
|
|
|
26-05-13, 11:39
|
#72
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Motoare 2014: Lotus negociază şi cu Ferrari, Caterham rămâne cu Renault
Lotus analizează posibilitatea de a utiliza motoare Ferrari sau Mercedes în 2014, în timp ce Caterham a anunţat verbal continuarea acordului cu Renault.
17 milioane de euro este pretul motoarelor Ferrari
23 de milioane de euro solicita Renault pentru noile unitati V6 de 1.6 litri
Marele Premiu al statului Monaco este dominat de speculaţiile cu privire la motoarele pe care le vor folosi echipele în sezonul 2014, primul în care vor fi utilizate noile unităţi turbo V6 de 1.6 litri.
După ce anterior s-a vehiculat că Lotus este tentată să renunţe la motoarele Renault în favoarea celor de la Mercedes din cauza costurilor ridicate, echipa britanică negociază un acord inclusiv cu Ferrari. Chiar dacă cele două echipe sunt rivale în lupta pentru victorii în acest sezon, Lotus îşi îndreaptă atenţia spre constructorul italian pentru că acesta oferă cele mai ieftine motoare pentru 2014, estimate la 17 milioane de euro pe an.
"Avem un parteneriat pentru maşinile de serie cu Renault si suntem parteneri pe termen lung." Tony Fernades Proprietar Caterham
Între timp, Caterham a reacţionat la speculaţiile că nu are bugetul de 23 de milioane de euro solicitat de Renault pentru motoarele de anul viitor. Până în prezent nu a fost făcut niciun anunţ oficial, însă Tony Fernandes, proprietarul Caterham, a confirmat verbal că alianţa cu Renault va continua.
"Avem un parteneriat pentru maşinile de serie cu Renault. Monopostul nostru de F1 va fi replicat într-o maşină de serie, aşa că vezi un motor Renault cu DRS şi KERS într-un Caterham. Suntem parteneri pe termen lung. Nu este vorba doar despre echipa de curse, este vorba despre o afacere în care afacerea cu maşini de serie face parte integrată", a declarat el.
De asemenea, se anticipează că Williams va anunţa în acest weekend un parteneriat cu Mercedes, în timp ce Toro Rosso va utiliza cel mai probabil motoare Renault, chiar dacă negocierile au intrat în impas.
|
|
|
08-06-13, 10:56
|
#73
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
F1 Canada: Momentul adevărului pentru Hamilton
Lewis Hamilton are un record impresionant la Montreal, însă Red Bull şi Ferrari vor să pună capăt rezultatelor modeste din Canada în ceea ce se anunţă a fi un Mare Premiu spectaculos.
"Circuitul în sine este cu adevărat special. Este un circuit de mare viteză, plăcut de pilotat şi cu siguranţă te ajută să frânezi târziu." Lewis Hamilton Pilot Mercedes
Formula 1 ajunge la sfârşitul acestei săptămâni pe circuitul de la Montreal, care a oferit în 2011 cea mai lungă cursă din istoria competiţiei. Marele Premiu al Canadei este recunoscut pentru spectacolul din ultimii ani generat de ploaie şi de asfaltul destul de abraziv care solicită intens pneurile, iar ediţia din acest an se anunţă cel puţin la fel de interesantă.
Mercedes are toate motivele să fie optimistă după prima victorie din acest sezon obţinută cu două săptămâni în urmă pe circuitul de la Monaco cu ajutorul lui Nico Rosberg, mai ales că Lewis Hamilton are la rândul său un palmares impresionant: de la debutul în Formula 1 în 2007, britanicul a obţinut aici trei victorii şi trei pole position-uri. Rămâne însă de văzut dacă rivalii tradiţionali vor avea un cuvânt de spus pe circuitul care poartă numele regretatului Gilles Villeneuve.
Red Bull Racing nu a obţinut nicio victorie pe acest circuit, în timp ce Ferrari nu a mai triumfat la Montreal din 2004. Nici cei de la Lotus nu pot fi însă excluşi din ecuaţie, mai ales în condiţiile în care Kimi Raikkonen este dornic de revanşa după unicul punct câştigat la Monaco din cauza incidentului cu Sergio Perez, în timp ce McLaren speră să înregistreze noi progrese prin care să surclaseze Force India în lupta pentru locul cinci în clasamentul constructorilor.
Red Bull, Lotus si Ferrari spera sa-i opreasca pe cei de la Mercedes
CIRCUITUL DE LA MONTREAL
"De multe ori, cursa a fost o loterie. Uneori vremea se poate schimba, uneori pneurile nu pot funcţiona bine, uneori sunt multe Safety car-uri." Kimi Raikkonen Pilot Lotus
Montreal este un circuit semi-permanent caracterizat de o suprafaţă asfaltică destul de abrazivă şi de cinci zone de frânare violentă, elemente care vor contribui la o degradare rapidă a pneurilor. În plus. performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea este esenţială pentru obţinerea unui timp cât mai bun.
Piloţii vor avea la dispoziţie două zone DRS pentru a impulsiona depăşirile. Prima zonă de activare începe cu 55 de metri înainte de intrarea în virajul 12 şi continuă pe tot parcursul liniei drepte până în zona de frânare dinaintea ultimei şicane, în timp ce a doua zonă de activare este chiar pe linia de start-sosire. Amplasarea foarte apropiată a celor două zone DRS a determinat FIA să aleagă un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă între doi piloţi, şi anume la ieşirea din virajul 10.
DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT
Lungime tur 4361 metri
Numar tururi 70
Distanta totala 305.27 kilometri
STRATEGII PENTRU PNEURI
Pirelli va furniza pneuri de compoziţie supersoft şi medium pe parcursul acestei etape, iar producătorul italian anticipează că cei mai mulţi piloţi vor avea strategii cu două sau trei opriri la boxe. În plus, prin prisma configuraţiei circuitului, este posibil ca strategiile să se schimbe chiar în timpul cursei, în funcţie de evenimentele de pe circuit şi de vreme.
INFORMAŢII METEO
Unul dintre cele mai nebune momente s-a petrecut în 2011. Am făcut prima greşeală a cursei şi asta ne-a costat victoria. Dar aşa sunt cursele.
Jenson Button Pilot McLaren
Vremea va juca un rol important în Marele Premiu al Canadei de la sfârşitul acestei săptămâni. Potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather, ploaia îşi va face apariţia pe circuitul de la Montreal în curseul zilelor de vineri şi sâmbătă, iar duminică este de asemenea posibil să plouă.
Deocamdată este incert dacă ploile vor sosi chiar în timpul evenimentelor oficiale de pe circuit, însă cel mai probabil vor influenţa desfăşurarea antrenamentelor şi calificărilor. Temperatura maximă de vineri va fi de numai 16 grade Celsius, pentru ca sâmbătă să crească la 21 de grade Celsius, iar duminică la 23 de grade Celsius.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
Trei dintre ultimele cinci curse din Canada au fost câştigate de Hamilton, în condiţiile în care etapa nu a fost inclusă în calendarul competiţional în sezonul 2009.
Sezon Castigator
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Robert Kubica (BMW-Sauber)
2007 Lewis Hamilton (McLaren)
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL CANADEI
▶ Hamilton a câştigat fiecare Mare Premiu al Canadei în care a trecut linia de sosire (2007, 2010 şi 2012) şi a obţinut trei pole position-uri (2007, 2008, 2010);
▶ McLaren a câştigat ultimele trei curse din Canada şi patru dintre ultimele cinci ediţii;
▶ Red Bull Racing nu a câştigat niciodată pe circuitul de la Montreal, în timp ce ultima victorie a Scuderiei Ferrari datează din 2004;
▶ începând din sezonul 2000, pilotul care a plecat din pole position a câştigat cursa de numai patru ori;
▶ Force India aniversează la Montreal 100 de curse în Formula;
▶ dacă va termina în puncte, Kimi Raikkonen va egala recordul de 24 de curse consecutive în puncte deţinut de Michael Schumacher din 2003.
PROGRAM
Marele Premiu al Canadei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 7 iunie 17:00 DigiSport 2
Antrenamente 2 vineri, 7 iunie 21:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 8 iunie 17:00 DigiSport 2
Calificari sambata, 8 iunie 20:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 9 iunie 21:00 DigiSport 1
|
|
|
10-06-13, 19:02
|
#74
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Raikkonen: "Nu-mi pasă că am egalat recordul lui Schumacher"
Kimi Raikkonen susţine că nu este deloc interesat de doborârea recordului lui Michael Schumacher pentru cel mai mare număr de clasări consecutive în puncte.
Kimi Raikkonen a obţinut doar locul nouă în cursa de la Montreal după ce a plecat al zecelea şi l-a depăşit în primele tururi pe Valtteri Bottas.
Finlandezul nu a fost implicat în prea multe dueluri şi a pierdut teren semnificativ în fata rivalilor Sebastian Vettel şi Fernando Alonso, însă vede partea plină a paharului prin faptul că a câştigat două puncte.
"În cea mai mare parte a cursei am urmărit pur şi simplu monoposturile din faţă şi m-am apărat de cele din spate, aşa că nu a fost cea mai plăcută cursă sau cel mai bun rezultat. A fost un weekend prost, dar cel puţin am câştigat câteva puncte", a declarat finlandezul.
Prin locul nouă, Raikkonen a egalat recordul de 24 de clasări consecutive deţinut de Michael Schumacher, iar în etapă din Marea Britanie are oportunitatea de a-l doborî. Cu toate acestea, pilotul echipei Lotus susţine că nu este deloc interesat de astfel de performanţe.
"Nu-mi pasă deloc de asta. Îmi păsa să câştig puncte, dar nu-mi pasă de niciun record", a adăugat el într-un mini-interviu acordat site-ului oficial al echipei sale.
|
|
|
12-06-13, 09:27
|
#75
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: Formula 1 2013
Williams furnizează acumulatorii Li-Ion pentru Formula E
Williams a anunţat marţi că va fi furnizorul unic al acumulatorilor Li-Ion pentru monoposturile care vor concura în noua competiţie Formula E.
10 curse va avea primul sezon al competitiei Formula E
Williams îşi întăreşte prezenţa în sporturilor cu motor prin semnarea unui acord pentru furnizarea acumulatorilor Li-Ion pentru noua competiţie Formula E, în care toate monoposturile sunt electrice.
Acumulatorii vor fi furnizaţi de Williams Advanced Engineering, o companie care face parte din grupul Williams, pentru toate cele 20 de monoposturi care vor lua startul în ediţia inaugurală din 2014.
"Este o competiţie interesantă care va juca un rol important în creşterea relevanţei globale pentru tehnologiilor dezvoltate iniţial în sporturilor cu motor. Eficienţa energetică este o problemă importantă pentru Williams, iar sporturile cu motor vor reprezenta întotdeauna cel mai bun loc de joacă pentru tehnologiile noastre", a declarat Frank Williams, co-fondatorul echipei Williams.
Formula E va debuta anul viitor cu un calendar alcătuit din 10 curse care se vor desfăşura pe circuite stradale din Roma, Rio de Janeiro, Miami, Los Angeles, Londra, Beijing, Buenos Aires, Bangkok sau Putrajaya (Malaysia).
Williams este a doua echipă din Formula 1 care se implică în competiţie, după ce McLaren a confirmat anterior că va fi unicul furnizor de motoare, transmisii şi electronică. De asemenea, Renault a devenit recent partenerul tehnic al competiţiei.
|
|
|
|
|