Formula 1 2013
6 Attachment(s)
Ferrari F138 ,atac la titlul de anul acesta.
|
Re: Formula 1 2013
FIA Formula One World Championship® Race Calendar
AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne) 15 - 17 Mar PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX (Kuala Lumpur) 22-24 Mar UBS CHINESE GRAND PRIX (Shanghai) 12 - 14 Apr GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir) 19 - 21 Apr GRAN PREMIO DE ESPAŃA 2013 (Catalunya) 10 - 12 May GRAND PRIX DE MONACO 2013 (Monte Carlo) 23 - 26 May GRAND PRIX DU CANADA 2013 (Montréal) 07 - 09 Jun BRITISH GRAND PRIX (Silverstone) 28 - 30 Jun GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 2013 (Nürburgring) 05 - 07 Jul Formula 1 TBA (TBA) * 19 - 21 Jul MAGYAR NAGYDÍJ 2013 (Budapest) 26 - 28 Jul SHELL BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps)23-25 Aug GRAN PREMIO D'ITALIA 2013 (Monza) 06 - 08 Sep SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore) 20 - 22 Sep KOREAN GRAND PRIX (Yeongam) 04 - 06 Oct JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka) 11 - 13 Oct AIRTEL INDIAN GRAND PRIX (New Delhi) 25 - 27 Oct ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina) 01-03 Nov UNITED STATES GRAND PRIX (Austin) 15 - 17 Nov GRANDE PRĘMIO DO BRASIL 2013 (Săo Paulo) 22 - 24 Nov |
Re: Formula 1 2013
9 Attachment(s)
"2013 este inceputul celei de a 2 ere pentru Sagetile Argintii" a declarat Ross Brown
Mercedes F1 W04. |
Re: Formula 1 2013
Timpi neoficiali Jerez Spania, in prima zi
1. Jenson Button, McLaren, 1:18.861, 37 laps 2. Mark Webber, Red Bull, 1:19.709, 73 laps 3. Romain Grosjean, Lotus, 1:19.796, 54 laps 4. Paul di Resta, Force India, 1:20.343, 89 laps 5. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:20.401, 70 laps 6. Felipe Massa, Ferrari, 1:20.536, 64 laps 7. Nico Hulkenberg, Sauber, 1:20.699, 79 laps 8. Nico Rosberg, Mercedes, 1:20.846, 14 laps 9. Pastor Maldonado, Williams, 1:20.864, 84 laps * 10. Giedo van der Garde, Caterham, 1:21.915, 64 laps 11. Max Chilton, Marussia, 1:24.176, 29 laps * Using 2012 car Rezultate teste Jerez Spania, a 2 zi. 1. Romain Grosjean, Lotus, 1:18.218, 95 laps 2. Paul di Resta, Force India, 1:19.003, 95 laps 3. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:19.134, 83 laps 4. Mark Webber, Red Bull, 1:19.338, 101 laps 5. Nico Hulkenberg, Sauber, 1:19.502, 99 laps 6. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:19.519, 15 laps 7. Sergio Perez, McLaren, 1:19.572, 81 laps 8. Felipe Massa, Ferrari, 1:19.914, 78 laps 9. Pastor Maldonado, Williams, 1:20.693, 71 laps* 10. James Rossiter, Force India, 1:21.273, 19 laps 11. Giedo van der Garde, Caterham, 1:21.311, 88 laps 12. Luiz Razia, Marussia, 1:23.537, 31 laps * Using 2012 car |
Re: Formula 1 2013
Dar Sutil cina a concurat cu Red Bull in prima zi sau a doua
|
Re: Formula 1 2013
dar aceste rezultate sunt inregistrate pe site`ul oficial.....
|
Re: Formula 1 2013
Quote:
|
Re: Formula 1 2013
Unofficial Friday test times from Jerez:
1. Kimi Raikkonen, Lotus, 1:18.148, 83 laps 2. Jules Bianchi, Force India, 1:18.175, 56 laps 3. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:18.565, 96 laps 4. Esteban Gutierrez, Sauber, 1:18.669, 142 laps 5. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, 1:18.760, 92 laps 6. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:18.905, 145 laps 7. Sergio Perez, McLaren, 1:18.944, 98 laps 8. Valtteri Bottas, Williams, 1:19.851, 92 laps * 9. Pedro de la Rosa, Ferrari, 1:20.316, 51 laps 10. Charles Pic, Caterham, 1:21.105, 109 laps 11. Luiz Razia, Marussia, 1:21.226, 82 laps 12. Paul di Resta, Force India, 1:23.435, 49 laps * Using 2012 car This weeks’ unofficial aggregate test times from Jerez: 1. Felipe Massa, Ferrari, 1:17.879, 227 laps 2. Kimi Raikkonen, Lotus, 1:18.148, 123 laps 3. Jules Bianchi, Force India, 1:18.175, 56 laps 4. Romain Grosjean, Lotus, 1:18.218, 149 laps 5. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:18.565, 198 laps 6. Esteban Gutierrez, Sauber, 1:18.669, 252 laps 7. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, 1:18.760, 177 laps 8. Nico Rosberg, Mercedes, 1:18.766, 162 laps 9. Jenson Button, McLaren, 1:18.861, 120 laps 10. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:18.905, 160 laps 11. Sergio Perez, McLaren, 1:18.944, 179 laps 12. Paul di Resta, Force India, 1:19.003, 240 laps 13. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:19.134, 153 laps 14. James Rossiter, Force India, 1:19.303, 61 laps 15. Mark Webber, Red Bull, 1:19.338, 174 laps 16. Nico Hulkenberg, Sauber, 1:19.502, 178 laps 17. Valtteri Bottas, Williams, 1:19.851, 178 laps * 18. Pedro de la Rosa, Ferrari, 1:20.316, 51 laps 19. Pastor Maldonado, Williams, 1:20.693, 155 laps* 20. Charles Pic, Caterham, 1:21.105, 166 laps 21. Luiz Razia, Marussia, 1:21.226, 113 laps 22. Max Chilton, Marussia, 1:21.269, 107 laps 23. Giedo van der Garde, Caterham, 1:21.311, 152 laps * Using 2012 car |
Re: Formula 1 2013
Semnificatia cifrelor - din perspectiva echipei Lotus pentru un monopost F1
0 - Timpul în secunde necesar cutiei de viteze a E21-ului pentru a schimba o treaptă (transmiterea puterii motorului nu este pierdută deloc pe durata schimbării) 0,1 - Cu atâtea secunde este mai rapid E21-ul după fiecare tur datorită reducerii greutăţii pe măsură ce maşina consumă combustibil (nu se ia în calcul şi uzura pneurilor) 1,6 - Timpul în secunde necesar frânării de la 100 km/h la 0 km/h 3,0 - Timpul mediu (secunde) necesar echipei de mecanici de la boxe pentru a schimba toate cele 4 roţi şi pneuri la un pit stop 4,9 - Câte secunde are nevoie E21-ul pentru a atinge viteza de 200 km/h cu plecare de pe loc 5 - Numărul curselor consecutive pe care trebuie să le facă o cutie de viteze pentru ca pilotul să nu fie penalizat cu tot atâtea locuri pe grila de start 6 - Câte ore este nevoie pentru o reconstruire completă a unui monopost la circuit, cu 12 mecanici, subasamblarea fiind deja finalizată . De la zero, la fabrică, e nevoie de 7 zile şi 150 de oameni 6,67 - Numărul secundelor pe turul de circuit pentru care KERS-ul poate fi activat la putere maximă 7 - Numărul treptelor de viteze a E21-ului 8 - Numărul motoarelor alocate fiecărui pilot în 2013 10,2 - Greutatea în kilograme a unui pneu spate Pirelli, incluzând şi janta 18,5 - În psi, presiumea medie a unui pneu de monopost F1 30 - Greutatea în kilograme a capului şi a căştii unui pilot pe durata decelerării maxime cu 4,5G (similară cu un geamantan bine încarcat) 42 - Numărul de rotaţii pe secundă a unui pneu când E21-ul are o viteză de 300 km/h 60 - Cantitatea de apă, în litri, dispersată pe secundă de un pneu Pirelli la aceeaşi viteză de 300 km/h 87,75 - Energia de impact măsurată în kilojouli la care trebuie să reziste nasul maşinii în testul de siguranţă efectuat de FIA. Este aceeaşi energie necesară opririi unui elefant de 4 tone care vine spre tine cu o viteză de 25 km/h 90 - Temperatura de funcţionare în grade Celsius pentru fiecare pneu Pirelli 130 - Masurat în decibeli, acesta este zgomotul produs de motorul RS27-2013 la turaţie maximă 400 - Energia măsurată în kilojouli pe care generatorul KERS o poate produce şi trimite la baterii pe durata unui singur tur de pistă 500 - Temperatura în grade Celsius pe care o poate atinge ambreiajul pe durata unei curse 642 - Greutatea minimă a unui monpost în kilograme 900 - Temperatura în grade Celsius a gazelor de evacuare când motorul este turat la maximum 1100 - În grade Celsius, aceasta este temperatura la care poate ajunge un disc de frână pe durata unei curse 1500 - Numărul total de piese/elemente aflate în mişcare în fiecare motor RS27-2013 2500 - Numărul schimbărilor de treaptă de viteză pe care un pilot trebuie să-l facă pe durata unui Grand Prix tipic 4000 - Numărul total de componente care alcătuiesc motorul V8 RS27-2013 10000 - Numărul componentelor aerodinamice testate pe durata unui an în tunelul de vânt 11000 - Numărul desenelor tehnice produse până la construirea E21-ului 30000 - Numărul componentelor individuale care alcătuiesc fiecare monopost E21 250000 - Numărul orelor invesite în proiectarea E21-ului 0 |
Re: Formula 1 2013
Mark Webber castiga prima zi de teste de la Barcelona.
Turele de dimineata nu au adus timpi foarte buni, din cauza ploii care nu a incetat sa cada. Spre dupa amiaza insa, cand a circuitul era uscat, iar pneurile monoposturilor erau soft, australianul Mark Webber a reusit sa stabileasca timpul de referinta. Pe ploaie a avut cel mai bun timp, insa la final Lewis Hamilton (Mercedes GP) s-a clasat pe locul al doilea, in fata lui Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) si Valtteri Bottas (Williams). 1. Mark Webber, Red Bull, 1:22.693 2. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:24.348 3. Jean-Eric Vergne,Toro Rosso, 1:25.017 4. Valtteri Bottas, Williams, 1:26.458 5. Sergio Perez, McLaren, 1:26.538 6. Esteban Gutierrez, Sauber, 1:26.574 7. Paul di Resta, Force India, 1:27.107 8. Felipe Massa, Ferrari, 1:27.541 9. Max Chilton, Marussia, 1:28.166 10. Charles Pic, Caterham, 1:28.644 11. Romain Grosjean, Lotus, 1:34.928 |
Re: Formula 1 2013
Etapa a 2 Malaezia
Vineri 24.03.2013 04:00 Practice 1 08:00 practice 2 Sambata 25.03.2013 07:00 Practice 3 10:00 Calificari Duminica 10:00 Cursa |
Re: Formula 1 2013
practice 2
Kimi Raikkonen 1m 36.569s Sebastian Vettel 1m 36.588s Felipe Massa 1m 36.661s Fernando Alonso Ferrari F138 1m 36.985s, Mark Webber Red Bull 1m 37.026s, Romain Grosjean Lotus 1m 36.206s, Nico Rosberg for Mercedes on 1m 37.448s Paul di Resta Force India on 1m 37.571s, Lewis Hamilton Mercedes on 1m 37.574s, Adrian Sutil Force India on 1m 37.788s Sergio Perez & Jenson Button on 1m 37.838s and 1m 37.865s |
Re: Formula 1 2013
ncepând de vineri, britanicul Jenson Button este noul director al Asociației Piloților de Grand Prix (GPDA).
Campionul mondial din 2009 a fost ales într-o ședință a piloților și l-a înlocuit în această poziție pe Felipe Massa, de la Ferrari. Lângă pilotul lui McLaren, campionul Sebastian Vettel a rămas în poziție, pe celălalt post de director GPDA, după cum anunță Autosport. Președintele Asociației rămâne Pedro de la Rossa, în ciuda faptului că a dat meseria de pilot la HRT pe un loc în echipa de dezvoltare a celor de la Ferrari. "E bine pentru GPDA să avem doi campioni mondiali ca directori", a spus de la Rosa. Discuția privind taxele și penalizările pe care le au de plătit piloții a fost și ea pe ordinea de zi la ședința de vineri, din Malaezia. Nemulțumirile lor au fost cauzate de faptul că au apărut din nou sancțiuni pentru depășirea limitei de viteză la boxe, deși credeau că nu mai e cazul, odată cu creșterea costurilor taxei pentru super licența de activare în Formula 1. Au fost lăsat această problemă în seama Federației Internaționale de Automobilism (FIA) Grila de start a Marelui Premiu al Malaeziei: 1. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull) 1:49.674; 2. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) 1:50.587; 3. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 1:50.727; 4. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 1:51.699; 5. Mark Webber (Australia/Red Bull) 1:52.244; 6. Nico Rosberg (Germania/Mercedes) 1:52.519; 7. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:53.175; 8. Adrian Sutil (Germania/Force India) 1:53.439; 9. Sergio Perez (Mexic/McLaren-Mercedes) 1:54.136; 10. Kimi Raikkonen (Finlanda/Lotus-Renault) 1:52.970; * penalizat 3 poziţii (detalii AICI) 11. Romain Grosjean (Franţa/Lotus-Renault) 1:37.636; 12. Niko Hulkenberg (Germania/Sauber) 1:38.125; 13. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso) 1:38.822; 14. Esteban Gutierrez (Mexic/Sauber) 1:39.221; 15. Paul Di Resta (Marea Britanie/Force India) 1:44.509; 16. Pastro Maldonado (Venezuela/Williams) 1:37.867 (timp din Q1); 17. Jean-Eric Vergne (Franţa/Toro Rosso) 1:38.157; 18. Valtteri Bottas (Finlanda/Williams) 1:38.207; 19. Jules Bianchi (Franţa/Marussia) 1:38.434; 20. Charles Pic (Franţa/Caterham) 1:39.314; 21. Max Chilton (Marea Britanie/Marussia) 1:39.672; 22. Giedo van der Garde (Olanda/Caterham) 1:39.932 |
Re: Formula 1 2013
Scandal între Vettel și Mark Webber! Germanul a ignorat ordinele
Finalul cursei de la Sepang, din Malaezia, a avut parte de un moment care nu va fi uitat prea curând de iubitorii Formulei 1, dar care va și rămâne consemnat în istoria Formulei 1. Sebastian Vettel s-a luptat pentru primul loc cu coechipierul său de la Red Bull, Mark Webber până pe ultimii metri ai circuitului de la Sepang. Rând pe rând, cei doi au fost în frunte, dar, până la urmă, germanul s-a impus. A existat însă un moment, pe finalul cursei, când Webber deși se afla în poziție bună, a fost depășit la mare luptă de Vettel. A fost un moment care se putea termina dezastruos pentru Red Bull, pentru că ambele mașini puteau ieși din circuit. Australianul a fost foc și pară pe faptul că Vettel a făcut apel la propria echipă pentru a-i cere lui Webber să-l lase să treacă pe prima poziție. “Trebuie să-l scoatem din drum, este prea lent. Să mă lase să trec“, le-a transmis Vettel, în turul 28, celor din staff. Deși la început, cei din boxa lui Red Bull au părut că sunt de acord, cu un tur înainte de final aceștia i-au transmis lui Webber să-și mențină poziția până la final. Mesajul a ajuns, evident, și la urechile lui Vettel, care l-a ignorat însă și a continuat să lupte pentru prima poziție. Până la urmă a reușit, dar cu riscul declanșării unui scandal uriaș. Imediat cum s-a încheiat cursa, atât în drum spre vestiare, cât și acolo Webber nici nu s-a uitat la Vettel, care avea și el urme de regrete pe față. "Felicitări! Se pare că ai vrut neapărat să câştigi. Totuşi, ai de dat nişte explicaţii", a tunat Webber. La flash-interviul acordat chiar pe podiumul de premiere, Webber a declarat: “La ultima oprire la boxe, cei din staff mi-au transmis să o lăsăm mai moale, cursa fiind încheiată, și să protejez motorul, pentru că oricum cursa s-a terminat. Dar, n-a fost așa. Echipa a luat o decizie, dar Sebastian a făcut ce-a vrut şi va fi protejat ca şi până acum“. Vettel i-a cerut scuze lui Webber Câștigătorul Mareului Premiu de la Sepang, Sebastian Vettel, n-a avut puterea să savureze succesul din Malaezia. Germanul și-a recunoscut vina și a spus că va regla totul într-o discuție privată cu australianul. "Am realizat ce am făcut după sosire, când mi-am scos casca şi Mark (n.r. - Webber) mi-a vorbit. Vom discuta pe plan intern. Nu este o situaţie uşoară pentru mine. Îi cer scuze, este dificil de explicat totul. Când l-am depăşit nu era loc mult pentru noi doi şi eram presat să depăşesc, din cauza pneurilor mele noi, care îmi permiteau să fiu mai rapid. El încerca să îşi menajeze pneurile şi eu mi-am asumat un risc mare depăşindu-l. N-am vrut să ignor indicaţiile, nu a fost ceva deliberat. Pur şi simplu am făcut o greşeală. Vreau să discut cu Mark în particular. Relaţia noastră este profesională, deşi toată lumea ştie că nu suntem cei mai buni prieteni din lume. Ne respectăm. Ne complicăm puţin viaţa la fiecare cursă, dar colaborăm bine şi diferenţa nu este atât de mare între noi. Nu sunt mândru că am greşit şi data viitoare voi proceda altfel. Vreau să îi explic totul lui Mark, în linişte", a spus Vettel. 1 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing 40 2 Kimi Räikkönen Lotus Racing 31 3 Mark Webber Infiniti Red Bull Racing 26 4 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 25 5 Felipe Massa Scuderia Ferrari 22 6 Fernando Alonso Scuderia Ferrari 18 7 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 12 8 Romain Grosjean Lotus Racing 9 9 Adrian Sutil Sahara Force India F1 Team 6 10 Nico Hülkenberg Sauber F1 Team 4 11 Paul Di Resta Sahara Force India F1 Team 4 12 Sergio Pérez Vodafone McLaren Mercedes 2 13 Jenson Button Vodafone McLaren Mercedes 2 14 Jean–Éric Vergne Scuderia Toro Rosso 1 15 Valeri Bottas Williams F1 Team 0 16 Esteban Gutiérrez Sauber F1 Team 0 17 Jules Bianchi Marussia 0 18 Charles Pic Caterham 0 19 Giedo van der Garde Caterham 0 20 Max Chilton Marussia 0 21 Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso 0 22 Pastor Maldonado Williams F1 Team 0 |
Re: Formula 1 2013
|
All times are GMT +2. The time now is 21:59. |
- Copyright 2024 4Tuning