Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 28-05-13, 12:56   #31
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Hyundai a efectuat primul test intensiv cu modelul i20 WRC pentru 2014

Hyundai, constructorul sud-coreean care va concura în WRC de anul viitor, a efectuat primul test intensiv cu modelul i20 în specificaţie tehnică pentru 2014.

560 de kilometri a parcurs Hyundai i20 WRC in primul test intensiv pentru WRC
Hyundai a accelerat programul de dezvoltare şi pregătire pentru participarea în Campionatul Mondial de Raliuri începând din sezonul 2014.

Constructorul sud-coreean a efectuat săptămâna trecută în Franţa o primă sesiune de teste intensivă, în care a evaluat modelul i20 WRC pe parcursul a aproximativ 560 de kilometri. Evaluarea a avut loc exclusiv pe asfalt, iar echipa a refuzat să dezvăluie identitatea pilotului care s-a ocupat de test.



Hanninen şi Ketomaa pilotii în campania Hyundai Motorsport in WRC ?

Jari Ketomaa şi Juho Hanninen sunt creditaţi cu cele mai mari şanse să concureze pentru Hyundai în sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri.
Hyundai va reveni în Campionatul Mondial de Raliuri în sezonul 2014 cu o maşină bazată pe modelul de serie i20, iar sud-coreenii încep deja să-şi facă planuri şi în privinţa liniei de piloţi.

În condiţiile în care au nevoie de piloţi cât mai repede pentru ca aceştia să aibă timp să dezvolte noua maşină, constructorul asiatic nu poate spera la recrutarea unui pilot de top din WRC.

Tocmai de aceea, presa internaţională speculează de mai mult timp că unul dintre piloţi va fi Jari Ketomaa, iar la începutul acestei săptămâni a apărut un nou nume: conaţionalul său Juho Hanninen.

Acesta şi-a câştigat reputaţia după ce a câştigat titlul în Intercontinental Rally Challenge (2010) şi cel de la clasa S2000 din Campionatul Mondial de Raliuri în 2011. În acest sezon, finlandezul a participat la primele două etape de WRC cu un Ford Fiesta RS WRC şi urmează să-şi facă apariţia şi în Raliul Portugaliei, însă presa internaţională susţine că acesta va dezvolta în paralel şi noul Hyundai i20.

"Am avut câteva luni pline la Hyundai Motorsport în cadrul pregătirilor pentru programul de teste pentru a fi gata pentru sezonul 2014. După ce am început de la zero operaţiunile la fabrica de la Alzenau (Germania) la începutul lunii ianuarie, am dezvoltat maşina, iar acum putem pune teoria în practică. Maşina este pe drum şi trebuie să admit că a fost emoţionant să vedem pentru prima oară în acţiune ultimă specificaţie a lui i20", a declarat Michel Nandan, şeful Hyundai.

"Maşina este pe drum şi trebuie să admit că a fost emoţionant să vedem pentru prima oară în acţiune ultimă specificaţie a lui i20." Michel Nandan Sef Hyundai
Constructorul şi-a stabilit deja un program intensiv de teste pentru ca noua maşină să fie într-o formă cât mai bună cu ocazia debutului oficial programat pentru Raliul Monte Carlo din luna ianuarie.

"Avem un program intensiv de teste pentru restul anului 2013 în diverse locuri din Europa pentru a evalua i20 în condiţii diferite şi pe suprafeţe diferite care să reflecte varietatea circumstanţelor pe care le vom întâlni anul viitor în WRC", a adăugat el.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	157204l-610x390-b-f009ada6.jpg
Views:	85
Size:	50.6 KB
ID:	2785202  
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "

Last edited by Daniel_DRV; 28-05-13 at 12:59.
Daniel_DRV is offline  
Old 30-05-13, 09:41   #32
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Latvala: "Sunt pregătit să lupt pentru victorie în Raliul Greciei"
Raliu Greciei mai este si denumit "Raliul Zeilor"
Jari-Matti Latvala susţine că este capabil să lupte pentru victorie în Raliul Greciei şi ştie ce are de făcut pentru a-l învinge pe coechipierul său de la Volkswagen, Sebastien Ogier.

49 de puncte a obtinut Latvala in primele cinci etape de WRC
Cele cinci etape de până acum din sezonul 2013 al Campionatul Mondial de Raliuri au avut doar doi învingători, Sebastien Ogier şi Sebastien Loeb.

Pilotul echipei Volkswagen este considerat deja marele favorit să câştige titlul mondial, însă coechipierul său Jari-Matti Latvala avertizează că este pregătit să lupte pentru victorie după un debut modest de sezon în care a obţinut doar 49 de puncte, comparativ cu cele 122 ale lui Ogier.

"Pentru prima oară nu voi mai merge la un raliu gândindu-mă cum se va comporta maşina sau cum să pilotez. Pentru prima oară în acest an, voi merge la un raliu gândindu-mă la pilotaj şi la luptă. Acum merg la raliuri pentru a le câştiga şi sper ca în Raliul Greciei pot face un pas înainte", a declarat finlandezul.

Latvala a admis că Ogier este principalul său rival în lupta pentru victorie, însă crede că ştie ce are de făcut pentru a-l învinge după ce a câştigat toate probele speciale din ultima zi a etapei precedente din Argentina.

"Este un pic că lupta cu Loeb: pentru a-i învinge trebuie ca totul să se potrivească. Practic, pentru a-l învinge pe Ogier, trebuie să am acelaşi spirit pe care l-am avut în ultima zi din Argentina pe tot parcursul raliului. Asta este singura metodă prin care poţi câştiga împotriva lor, trebuie să fii constant la cel mai bun nivel", a declarat el.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	581735_511870455516914_1534896410_n.png
Views:	78
Size:	48.8 KB
ID:	2786868   Click image for larger version

Name:	964271_510327782337848_1207146605_o.jpg
Views:	76
Size:	92.7 KB
ID:	2786869  
Daniel_DRV is offline  
Old 02-06-13, 10:32   #33
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Latvala lider in Raliul Acropolis.

Jari-Matti Latvala are un avans de peste un minut la capatul zilei secunde din Raliul Acropolis, dupa doua zile cu multe evenimente. Dani Sordo si Thierry Neuville completeaza podiumul provizoriu, in timp ce Evgeny Novikov, primul lider, este doar al noualea, dupa o pana de cauciuc in dimineata zilei de sambata. Rusul a reusit insa o revenire buna, bifand doua victorii de proba si are peste doua minute in fata lui Sebastien Ogier, revenit in Rally2, dupa abandonul de ieri.

Nasser Al-Attiyah a reusit sa-si apere locul al patrulea, in fata lui Andreas Mikkelsen, fie prin forte proprii sau prin probleme ale norvegianului, cum s-a intamplat in ultima proba a zilei, cand acesta a avut o pana de cauciuc.

Robert Kubica se mentine in fruntea WRC2, unde are un avans important, chiar daca a iesit din top10, fiind surclasat de Sebastien Ogier.

Clasament:
1. Jari-Matti Latvala VW 2:32:42.8
2. Dani Sordo Citroen +1:04.1
3. Thierry Neuville M-Sport Ford +1:43.1
4. Nasser Al-Attiyah M-Sport Ford +3:46.1
5. Andreas Mikkelsen VW +4:11.8
6. Mads Ostberg M-Sport Ford +5:26.3
7. Martin Prokop Czech Ford +5:50.3
8. Mikko Hirvonen Citroen +7:52.2
9. Evgeny Novikov M-Sport Ford +8:16.1
10. Sebastien Ogier VW +10:29.5
Daniel_DRV is offline  
Old 02-06-13, 10:40   #34
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

200 de cereri de inscriere pentru Eifel Rallye Festival

Eifel Rallye Festival este o competitie istorica ce se desfasoara la Daun, in provincia germana Vulkaneifel. Editia din acest an, programata pentru perioada 25-27 iulie, celebreaza 40 de ani de WRC. Acest lucru se pare ca a atras un numar mult mai mare de cereri de inscrieri decat numarul maxim de locuri alocate, fiind 200 de cereri pentru cele 130 de locuri disponibile.
Organizatorii au decis sa acorde prioritate masinilor care reprezinta istoria WRC. La eveniment vor participa insa si masini care nu au legatura cu Campionatul Mondial de Raliuri deoarece este permisa inscrierea doar a cate unui singur exemplar din fiecare model.
"Programul foarte strans si spatiul limitat din centrul orasului Daun sunt motivele pentru care nu putem permite participarea mai multor masini." a declarat organizatorul evenimentului, Peter Schlomer.
40 de mii de spectatori sunt asteptati sa ii incurajeze de pe margine pe participanti.
Daniel_DRV is offline  
Old 08-06-13, 09:59   #35
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Latvala a câştigat Raliul Greciei, Kubica a triumfat la clasa WRC2

Jari Matti Latvala a câştigat Raliul Greciei după ce a profitat de abandonul lui Sebastien Ogier în prima probă şi a scăpat de un protest intentat de Citroen. Robert Kubica a câştigat la clasa WRC2.

"Dedic victoria întregii echipe Volkswagen. Înseamnă mult pentru mine să câştigat Raliul Greciei pentru că este extrem de dificil şi este o etapă clasică."
Jari Matti Latvala Pilot Volkswagen
Raliul Greciei şi-a respectat reputaţia de una dintre cele mai dificile etape din Campionatul Mondial de Raliuri şi a făcut câteva victime celebre care au schimbat radical rezultatele finale.

Considerat principalul favorit la victorie, Sebastien Ogier a abandonat în prima probă specială din cauza unei defecţiuni tehnice la sistemul de alimentare cu combustibil al maşinii Volkswagen Polo R WRC. Francezul a revenit a doua zi pe traseu sub regula Rally 2, însă nu a putut recupera decât un loc 10 în clasamentul final.

Abandonul său i-a deschis calea spre victorie coechipierului său Jari-Matti Latvala. Finlandezul a traversat un debut modest de sezon şi a ocupat locul trei la finalul primei zile, însă în dimineaţa celei de-a două zile l-a depăşit pe Dani Sordo şi a urcat pe prima poziţie după ce Evgeny Novikov a suferit o pană care a generat defecţiuni inclusiv la suspensii.

Ulterior, Latvala şi-a construit un avans liniştitor de peste un minut şi a pilotat cu calm spre prima sa victorie de la sosirea la Volkswagen. Dani Sordo şi-a asigurat locul doi pentru Citroen, în timp ce Thierry Neuville a completat podiumul la volanul unui Ford Fiesta RS WRC al echipei M-Sport. Clasamentul a fost completat de Andreas Mikkelsen (Volkswagen 2), Nasser Al-Attiyah (M-Sport), Mads Ostberg (M-Sport), în timp ce Mikko Hirvonen a ocupat un dezamăgitor loc şapte pentru Citroen în urma unor defecţiuni la direcţie în PS 1.
CITROEN A CONTESTAT VICTORIA VOLKSWAGEN

La scurt timp după finalul raliului, Citroen a depus o contestaţie împotriva celor trei piloţi Volkswagen, întrucât aceştia au avut pe maşini o a doua baterie. Regulamentul tehnic interzice utilizarea a două baterii, însă piloţii au posibilitatea de a avea o baterie de rezervă, cu condiţia ca aceasta să nu fie conectată. Comisarii de cursă au respins protestul constructorului francez după ce au decis ca Volkswagen nu a utilizat a doua baterie.

"Volkswagen a explicat că bateria instalată în partea dreapta-spate a maşinii nu este conectată şi poate fi conectată numai după deconectarea bateriei în uz. De asemenea, au susţinut că au clarificat utilizarea bateriei de rezeerva anul trecut cu delegatul tehnic al FIA", au explicat comisarii motivele pentru care nu au sancţionat Volkswagen.
KUBICA A CÂŞTIGAT RALIUL GRECIEI LA CLASA WRC2

După dezamăgirile generate de greşelile mele şi defecţiunile maşinii, aceasta este o zi grozavă. Robert Kubica Pilot WRC2
Robert Kubica a participat la Raliul Greciei la clasa WRC2 cu un Citroen DS3 RRC şi şi-a demonstrat din nou valoarea prin stabilirea celor mai buni timpi în această clasă. Spre deosebire de etapele precedente în care a abandonat, polonezul nu a mai greşit şi nu a mai avut defecţiuni tehnice, astfel că şi-a adjudecat victoria după ce a dominat autoritar la această clasă, obţinând astfel cel mai bun rezultat din cariera în lumea raliurilor.

"În sfârşit, după dezamăgirile generate de greşelile mele şi defecţiunile maşinii, aceasta este o zi grozavă. Am făcut un pas înainte. Aceste condiţii au fost complet diferit de cele cu care am fost obişnuit în ultimii 20 de ani, dar am venit aici şi am obţinut performanţe bune", a declarat el.

Kubica a terminat pe locul 11 în clasamentul general al raliului, după ce la un moment dat a ocupat poziţia a nouă.
RALIUL GRECIEI - CLASAMENT FINAL

1. Jari-Matti Latvala VW 3h31m01.2s
2. Dani Sordo Citroen + 1m50.0s
3. Thierry Neuville M-Sport Ford + 2m14.1s
4. Andreas Mikkelsen VW + 3m55.1s
5. Nasser Al-Attiyah M-Sport Ford + 4m12.6s
6. Mads Ostberg M-Sport Ford + 5m48.7s
7. Mikko Hirvonen Citroen + 8m00.7s
8. Martin Prokop Czech Ford + 8m01.2s
9. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 8m11.8s
10. Sebastien Ogier VW + 10m10.3s

WRC retirements:

Khalid Al Qassimi Citroen SS8

Leading powerstage results:

1. Sebastien Ogier VW 20m38.5s
2. Evgeny Novikov M-Sport Ford +9.9s
3. Andreas Mikkelsen VW +11.6s
4. Jari-Matti Latvala VW +13.2s
5. Mikko Hirvonen Citroen +13.4s
Daniel_DRV is offline  
Old 08-06-13, 10:01   #36
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Ogier vrea să testeze monopostul Red Bull de Formula 1

Sebastien Ogier şi-a exprimat dorinţa de a efectua un test cu un monopost Red Bull de Formula 1, urmând să-i propună la schimb lui Sebastian Vettel să evalueze un Volkswagen Polo R WRC.

"Orice pilot ar dori să simtă experienţa de a pilota un monopost de Formula 1 şi sigur că şi eu vreau. Sebastien Ogier Pilot Volkswagen WRC
Sebastien Ogier a avut oportunitatea să se urce în cockpitul unui monopost Red Bull de Formula 1 cu ocazia Marelui Premiu al statului Monaco, atunci când francezul a participat la cursa suport din competiţia Porsche Supercup.

După ce a prins gustul Formulei 1, francezul este determinat să testeze pe circuit un astfel de monopost şi a găsit deja soluţia pentru a obţine o astfel de aprobare: îi va oferi lui Sebastian Vettel oportunitatea de a testa un Volkswagen Polo R WRC cu speranţa că germanul îi va întoarce favoarea.

"Şi lui Vettel îi plac raliurile şi este foarte interesat să încerce Polo. Orice pilot ar dori să simtă experienţa de a pilota un monopost de Formula 1 şi sigur că şi eu vreau. Când am stat în monopost a fost foarte strâmt, cockpitul era conceput pentru Vettel, iar el este un pic mai mic decât mine. Voi încerca să organizez un test cu un monopost de Formula 3 pentru a face un pas înainte, apoi vom vedea", a declarat el.

În cazul în care Vettel va accepta provocarea de a testa un Volkswagen Polo R WRC, Ogier îi recomandă să concureze pe macadam. "Nu ştiu dacă ar prefera să concureze pe asfalt sau macadam, dar probabil că s-ar simţi mai bine pe macadam", a mai precizat el
Daniel_DRV is offline  
Old 25-10-13, 19:52   #37
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Citroen a confirmat vineri că Mikko Hirvonen, Dani Sordo, Kris Meeke, Robert Kubica şi Mads Ostberg luptă pentru cele două locuri disponibile la echipă pentru sezonul 2014 al WRC.

5 este numarul pilotilor care lupta pentru cele doua locuri disponibile la Citroen in 2014
Citroen va aborda sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri cu numai trei maşini de uzină, dintre care una este rezervată pentru Khalid Al Qassimi ca parte a contractului de sponsorizare cu Abu Dhabi.
Pentru celelalte două locuri se luptă însă alţi cinci piloţi, Mads Ostberg, Robert Kubica şi Kriss Meeke fiind pe lista scurtă alături de piloţii titulari din acest an, Mikko Hirvonen şi Dani Sordo.

Şeful Yves Matton a admis însă că nu ştie exact când va lua o decizie finală în privinţa liniei de piloţi şi nu crede că aceasta va fi stabilită integral înainte de finalul sezonului.

"Sper să am un pilot înainte de Raliul Marii Britanii, dar nu cred că voi avea un răspuns final în privinţa ambilor piloţi până la finalul acelui raliu." Yves Matton Sef Citroen Racing
"Niciun contract nu a fost semnat, dar vă pot spune că avem o listă scurtă de cinci piloţi: Ostberg, Meeke şi Kubica, pe lângă Sordo şi Hirvonen. În acest moment nu am luat o decizie finală. Lucrăm la asta, dar sper să am un pilot înainte de Raliul Marii Britanii (n.r - ultima etapă a sezonului, din 17 noiembrie). Dar nu cred că voi avea un răspuns final în privinţa ambilor piloţi până la finalul acelui raliu", a precizat francezul pentru site-ul oficial al Campionatului Mondial de Raliuri.
Matton a exclus posibilitatea de a semna un contract cu Thierry Neuville, întrucât belgianul a declinat oferta în mijlocul speculaţiilor că a semnat cu Hyundai.

"Managerii lui Neuville mi-au spus că nu sunt interesaţi de ofertă. Nu vă voi explica natura ofertei, dar se pare că nu sunt interesaţi să negocieze", a adăugat el.
Daniel_DRV is offline  
Old 28-10-13, 18:27   #38
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Kubica a devenit campion la clasa WRC2 după victoria din Raliul Spaniei

Robert Kubica a obţinut victoria la clasa WRC2 în Raliul Spaniei, care i-a asigurat matematic titlul la această categorie cu o etapă înainte de final.

5 victorii a obtinut Kubica la clasa WRC2 in cele sapte etape in care a luat startul
Robert Kubica a obţinut duminică cea mai mare performanţă în sporturile cu motor de după accidentul suferit în raliuri în februarie 2011.
La volanul unui Citroen DS3 RRC, polonezul a câştigat Raliul Spaniei la clasa WRC2 cu un avans de peste patru minute în faţa rivalilor. Performanţa i-a permis să devină matematic campion în WRC2 înainte de etapa programată în Marea Britanie la care nici nu va lua parte la această clasă.

"Obiectivul a fost diferit, dar într-un fel am ştiut că, dacă voi fi capabil să învăţ rapid să concurez pe macadam, voi putea obţine un rezultat bun. Am fost destul de sigur că pe asfalt voi fi competitiv, dar este diferit să concurezi în Campionatul Mondial de Raliuri", a declarat el.

"Nu este niciun secret că într-o zi mi-aş dori să revin în monoposturi." Robert Kubica Pilot de raliuri
Cele cinci victorii obţinute în şapte runde de WRC2 i-au determinat pe cei de la Citroen să-l ia în calcul pentru un sezon complet în 2014 la clasa principală. Pentru a-i testa abilităţile în DS3 WRC, Kubica va concura în Raliul Marii Britanii la clasa principală, urmând astfel să debuteze oficial în WRC.
Chiar dacă are şanse bune să câştige un loc la Citroen, polonezul a admis că planul său pe termen lung este revenirea în competiţiile de monoposturi pe circuit.

"Sunt fericit, dar mai este mult din programul meu de recuperare. Am folosit acest an ca sezon de recuperare, pentru a căpăta experienţă. Nu este niciun secret că într-o zi mi-aş dori să revin în monoposturi, dar cred că raliurile m-au ajutat foarte mult în acest an, nu numai pentru recuperare, dar şi pentru a mă ţine ocupat", a mai precizat el.
Daniel_DRV is offline  
Old 01-11-13, 17:00   #39
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

M-Sport încearcă să-l readucă la echipă pe Hirvonen

Malcolm Wilson a confirmat interesul pentru a-l readuce la M-Sport pe Mikko Hirvonen, însă finlandezul vrea să concureze doar pentru o echipă cu care să lupte pentru victorii.

6 ani a concurat Hirvonen pentru M-Sport in epoca Ford
Mikko Hirvonen traversează unul dintre cele mai modeste sezoane din ultimii ani, întrucât ocupă doar locul cinci în clasamentul general înaintea ultimei etape fără să fi obţinut vreo victorie.
Pilotul echipei Citroen este pe lista de cinci candidaţi a constructorului francez pentru sezonul următor, însă a primit o ofertă şi din partea celor de la M-Sport.

Hirvonen a concurat pentru M-Sport în perioada 2006-2011, pe vremea când echipa era sprijinită de constructorul Ford, aducându-şi contribuţia la două titluri mondiale la constructori. Malcolm Wilson, şeful M-Sport a admis că speră să-l convingă pe Hirvonen să revină la echipă.

"Aceasta a fost a doua lui casă şi ar fi grozav să-l aducem înapoi." Malcolm Wilson Sef M-Sport
"Aceasta a fost a doua lui casă şi ar fi grozav să-l aducem înapoi. A făcut o treabă fantastică pentru noi când a fost aici şi ne-a ajutat să câştigăm titluri mondiale. S-a bucurat să facă parte din echipă şi m-am bucurat să-l am şi eu", a declarat el.
În schimb, Hirvonen pare interesat să continue alături de Citroen, în ciuda faptului că este îngrijorat că programul francezilor pentru WTCC ar putea reduce interesul pentru raliuri.

"Principalul obiectiv pentru Citroen în anul următor sunt cursele pe circuit, aşa că trebuie să mă gândesc ce fel de program va fi. Vreau să fiu în cea mai bună poziţie pentru campionat în anul următor şi în viitor. Nu vreau doar să fiu prin zonă, vreau să fiu competitiv şi să lupt mai mult pentru victorie decât în acest an", a precizat finlandezul.

Interesul celor de la M-Sport pentru Hirvonen vine în contextul apariţiei speculaţiilor potrivit cărora Thierry Neuville, ocupantul locului doi în clasamentul general, va pleca de la echipă, urmând să semneze un contract cu Hyundai.

Via Autosport
Daniel_DRV is offline  
Old 06-11-13, 10:37   #40
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Neuville va fi confirmat la Hyundai pentru sezonul 2014 din WRC

Thierry Neuville va fi confirmat oficial marţi ca unul dintre piloţii Hyundai pentru sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri, lucru confirmat indirect de managerul său.

2014 este sezonul in care va debuta Hyundai in WRC cu modelul i20 WRC
2 este locul ocupat de Neuville in clasamentul general din WRC cu o etapa inainte de finalul sezonului
Presa internaţională speculează de mai mult timp că Thierry Neuville a ajuns la un acord cu Hyundai pentru pentru sezonul 2014.
Potrivit speculaţiilor, belgianul va părăsi M-Sport şi va semna un contract pe trei ani cu constructorul sud-coreean, care va participa de anul viitor în Campionatul Mondial de Raliuri cu modelul i20 WRC.

Potrivit unor informaţii citate de publicaţia franceză L'Equipe, Hyundai va anunţa oficial marţi dimineaţă semnarea contractului cu Neuville. Vestea a fost deja confirmată indirect de Geoffroy Theunis, managerul pilotului belgian, care a afirmat că sezonul 2014 va fi unul de tranziţie pentru Neuville, aluzie la faptul că Hyundai va avea unicul rol de debutant în competiţia cu Citroen, Volkswagen şi M-Sport.

2014 va fi un an de învăţare, aşa cum a avut Volkswagen în 2012.
Geoffroy Theunis Manager Thierry Neuville
"2014 va fi un an de învăţare, aşa cum a avut Volkswagen în 2012 (n.r - când germanii au concurat la clasa S2000). Lucrurile vor începe să conteze începând de la Raliul Monte Carlo din 2015 cu o nouă maşină", a precizat el.
Între timp, Hyundai a anunţat că în luna octombrie a efectuat 1000 de kilometri de teste pe parcursul a 15 zile cu ajutorul celor trei piloţi de teste pe care îi are, Juno Hanninen, Bryan Bouffier şi Chris Atkinson.

"Am testat i20 WRC pe asfalt şi macadam mai mult de o jumătate de luna cu toţi cei trei piloţi de teste pe care îi avem. Am reuşit să testăm piese noi, am încercat noi soluţii pentru setări şi am făcut mulţi kilometri de probă", a declarat Michel Nandan, şeful echipei Hyundai.

Via L'Equipe
Daniel_DRV is offline  
Old 09-11-13, 14:19   #41
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Kubica: "Nu voi lupta pentru primele şase poziţii în Raliul Marii Britanii"

Robert Kubica a exclus posibilitatea de a lupta pentru primele şase poziţii în Raliul Marii Britanii, atunci când va debuta la clasa principală a Campionatului Mondial de Raliuri.
Va fi imposibil să am ritmul sau să fiu aproape de ritmul primilor cinci sau şase, altfel ar fi ceva greşit în sistem, având în vedere experienţa celorlalţi. Robert Kubica Pilot Citroen
Robert Kubica a câştigat titlul la clasa WRC2 din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri la volanul unui Citroen DS3 RRC, iar constructorul francez i-a oferit drept recompensă o participare la clasa principală în ultima etapă a sezonului, care va avea loc în Marea Britanie la sfârşitul săptămânii viitoare.
Polonezul va debuta astfel la clasa principală cu un Citroen DS3 WRC, însă a exclus posibilitatea de a lupta pentru primele şase poziţii cu piloţii deja consacraţi de la Volkswagen, M-Sport sau Citroen.

"Ştiu că mulţi oameni ar vrea să fiu foarte rapid în Marea Britanie, dar cred că va fi foarte dificil. Va fi imposibil să am ritmul sau să fiu aproape de ritmul primilor cinci sau şase, altfel ar fi ceva greşit în sistem, având în vedere experienţa celorlalţi. După 20 de ani petrecuţi pe circuit, nu pot să ajung pe o probă specială la sfârşitul lui martie, iar în şase luni să lupt cu cei mai buni din lume. Trebuie să ne păstrăm calmul, iar eu sunt foarte calm", a declarat el.

"Raliul reprezintă o oportunitate grozavă să învăţ un nou raliu şi noi probe speciale. Acesta este obiectivul meu." Robert Kubica Pilot Citroen
În acest context, Kubica priveşte Raliul Marii Britanii ca pe un nou eveniment din care poate învăţa lucruri noi despre raliuri.
"Raliul reprezintă o oportunitate grozavă să învăţ un nou raliu şi noi probe speciale. Acesta este obiectivul meu. Este un bonus pentru mine, în mod normal sezonul meu s-ar fi încheiat deja şi trebuie să le mulţumesc celor de la Citroen, Abu Dhabi (n.r - sponsorul Citroen) şi Lotos (n.r - sponsorul polonezului) pentru această oportunitate. Dacă un tip ca mine are şansa să piloteze maşina de uzină după şase luni, atunci este bine", a adăugat el.

Kubica va efectua un test în 11 noiembrie pentru a se acomoda la Citroen DS3 WRC înainte de începerea raliului propriu-zis.

Via WRC
Daniel_DRV is offline  
Old 13-11-13, 19:28   #42
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Al-Attiyah nu va concura în Raliul Marii Britanii,

M-Sport a anunţat că Nasser Al-Attyah nu va putea concura în ultima etapă de WRC din Marea Britanie din cauza unei accidentări la mână.

Sezonul 2013 al Campionatul Mondial de Raliuri s-a încheiat în Spania pentru Nasser Al-Attyah, întrucât qatarianul nu va lua startul în etapa finală programată în Marea Britanie la sfârşitul acestei săptămâni.
Pilotul echipei M-Sport nu a primit acordul medicilor de a urca la volanul lui Ford Fiesta RS WRC, întrucât are probleme la o mână după accidentul suferit în Raliul Spaniei.

Între timp, Robert Kubica a efectuat un test intensiv cu Citroen DS3 WRC pe două dintre probele speciale ale raliului, lucru care a generat nemulţumiri în rândul lui Mikko Hirvonen. Finlandezul este nemulţumit că din acest motiv nu a mai putut testa maşina, într-o situaţie similară fiind şi coechipierul său Dani Sordo.

"Kubica nu a pilotat niciodată maşina, aşa că are sens pentru el să aibă maşina ceva timp, dar această situaţie nu este ideală pentru noi. Am doar două parcurgeri în shakedown şi apoi urmează o foarte importantă sesiune de calificări. Nu este deloc ideal, mai ales că Volkswagen a efectuat un test lung şi vor veni pregătiţi la raliu", a declarat el.

Via M-Sport
Daniel_DRV is offline  
Old 13-11-13, 19:31   #43
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Toyota GT86 va avea şi o versiune de raliu, capabilă să concureze în WRC

Toyota pregăteşte o versiune de raliu a actualului GT86. Coupe-ul japonez va putea să alerge chiar şi în WRC şi va fi gata pentru primele probe începând cu 2015.

Toyota va profita de succesul de care se bucură GT86 pentru a introduce în viitorul apropiat o versiune dedicată raliurilor. Ea se va numi GT-86 CS-R3 şi, după cum o sugerează şi numele, se va supune reglementărilor R3.
Dezvoltată de divizia Toyota Motorsport, versiunea pentru raliu va fi disponibilă pentru echipele private şi va putea concura chiar şi în WRC. Nu mai devreme însă de 2015. Printre modificările aduse se vor număra transmisia secvenţială cu şase trepte, diferenţialul cu alunecare limitată, un motor boxer îmbunătăţit şi un nou set de frâne.

"Cu propulsie spate ne putem aştepta la scene dramatice, perfecte pentru fani şi pentru piloţi." Nico Elhert director Toyota Motorsport
Nico Ehlert, şeful diviziei Toyota Motorsport, a declarat: „Avem în sânge dorinţa de a concura într-un raliu, deci anunţul că ne vom extinde operaţiunile nu ne putea bucura mai mult. GT86 CS-R3 promite să fie o maşină incitantă în etapele de raliu. Cu propulsie spate ne putem aştepta la scene dramatice, perfecte pentru fani şi pentru piloţi. De-a lungul competiţiilor, experienţa noastră va sta la dispoziţia tuturor ca suport tehnic. Performanţele maşinii noastre vor fi de top, ceea ce înseamnă că ne aşteptăm să vedem cât mai multe exemplare GT86 CS-R3 pe probele de raliu, începând cu 2015.”
via autocar
Daniel_DRV is offline  
Old 15-11-13, 09:47   #44
26WRC

Stage 5
 
26WRC's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,159
Member of:
[Moderators]
[Opel]
[4Rally]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: W.R.C. 2013

Napoca Rally Academy in WRC GB

Marco Tempestini si Simone Tempestini iau startul in ultima etapa a Campionatului Mondial de Raliuri, Wales Rally GB, desfasurata la sfarsitul saptamanii in Tara Galilor. Dupa ce au castigat impreuna cu echipa NRA titlul continental rezervat masinilor de productie, cei doi incheie sezonul cu o participare la cel mai inalt nivel,un test util pentru tata si fiu, in care Marco spune ca este curios cine va fi mai rapid.

Dupa un sezon reusit, in care si-au atins majoritatea obiectivelor stabilite, cele doua echipaje se pregatesc sa dea piept cu probele alunecoase din Tara Galilor, intr-un raliu despre care Marco spune ca trebuie sa-l parcurgi macar odata ca pilot. „NRA a castigat titlul european anul acesta si tinand cont ca ne-am atins acest obiectiv am vrut sa avem si o participare in Campionatul Mondial. Etapa din Marea Britanie este una dintre cele la care trebuie sa participi macar o data.”

Tempesta a luat startul deja o data in intrecerea din Insula Britanica si spune ca este curios sa vada ritmul fiului sau Simone, care a progresat foarte mult in 2013. El a mai spus: „Simone a demonstrat ca merge foarte tare pe macadam si de abia astept sa vad cum stam in duelul direct. Eu cred ca va fi mai rapid decat mine pentru ca suprafata este mai alunecoasa si el a demonstrat ca poate sa mearga tare in aceste conditii, dar vom vedea. Nu avem nicio miza aici si sunt sigur ca ne vom distra pe probele din Tara Galilor”.

Simone, aflat la a doua prezenta in mondial din sezon, dupa ce a luat startul si in Finlanda, se pregateste pentru un sezon 2014 care programeaza mai multe "iesiri" de acest gen pentru tanarul pilot NRA. „Dupa experienta din Finlanda, cu o masina de la clasa R2, astept acum cu nerabdare startul in etapa din Tara Galilor. Probele sunt tipic britanice si cred ca ne vom acomoda rapid cu ele. Este dificil sa obtii un rezultat de top la prima participare intr-o astfel de etapa, dar, asa cum am facut si pana acum, suntem aici ca sa adunam experienta. Anul acesta a fost un an in care am invatat multe si acest lucru s-a vazut in timpii pe probe ceea ce pentru noi este cel mai important” a spus Simone.

Cei doi vor pilota masini Subaru Impreza, varianta R4 pentru Marco, respectiv cea de grupa N pentru Simone.

http://www.wrc.com/results/2013/wale...b/stage-times/
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	13035_3.jpg
Views:	69
Size:	410.8 KB
ID:	2891694   Click image for larger version

Name:	526543_556911564353609_760856410_n_318.jpg
Views:	74
Size:	54.9 KB
ID:	2891695   Click image for larger version

Name:	l22.jpg
Views:	68
Size:	455.7 KB
ID:	2891696  

Click image for larger version

Name:	Simone-Tempestini.Raliul-Aradului.Stiri-auto-Copy.jpg
Views:	69
Size:	312.5 KB
ID:	2891697   Click image for larger version

Name:	Simone-Tempestini2.jpg
Views:	74
Size:	82.8 KB
ID:	2891698   Click image for larger version

Name:	simone-tempestini-Copy.jpg
Views:	72
Size:	250.8 KB
ID:	2891699  

Click image for larger version

Name:	Tempestini_Ita_43_300bdd078a.jpg
Views:	72
Size:	135.6 KB
ID:	2891700   Click image for larger version

Name:	tempestini-simone-pulpea-dorin-raliul-deltei-2013-118.jpg
Views:	72
Size:	393.4 KB
ID:	2891701   Click image for larger version

Name:	Tempestini_Croatia_1380526469.jpg
Views:	66
Size:	110.5 KB
ID:	2891702  

26WRC is offline  
Old 15-11-13, 12:07   #45
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2013

Hirvonen, creditat cu mari şanse să semneze cu M-Sport pentru 2014

Mikko Hirvonen va reveni la M-Sport în sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri, după numai doi ani petrecuţi la Citroen, potrivit presei internaţionale.

11 victorii a obtinut Hirvonen pentru Ford (M-Sport) in perioada 2006-2011
Mikko Hirvonen este foarte aproape să semneze un contract cu M-Sport pentru sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri.
Potrivit unor surse citate de publicaţia Autosport, finlandezul are de stabilit doar ultimele detalii ale înţelegerii înainte de a-şi pune semnătura pe contract. Acesta va deveni practic pilotul de referinţă al echipei după ce Thierry Neuville, care ocupă locul doi în clasamentul general înaintea ultimei etape din Marea Britanie, a ales să semneze cu Hyundai.

Hirvonen a mai concurat pentru M-Sport timp de şase sezoane complete intre 2006-2011, pe vremea când echipă era sprijinită de constructorul Ford. Ulterior, el a plecat la Citroen din dorinţa de a câştiga titlul mondial, însă a obţinut o singură victorie în cei doi ani petrecuţi la echipă.

"Aşa cum ne aşteptam, lucrurile încep să se clarifice acum, după ce înţelegerea lui Neuville a fost confirmată. Revenirea lui Hirvonen la M-Sport este logică, am văzut cât de puternică poate fi o astfel de combinaţie în trecut şi poate fi la fel şi în viitor", a declarat sursă pentru Autosport.
Informaţiile au fost negate de Hirvonen, care susţine că nu ştie ce se va întâmpla după Raliul Marii Britanii de la sfârşitul acestei săptămâni.

"Încă nu ştiu nimic despre anul viitor, dar ar fi bine să ştiu în curând, pentru a cunoaşte planurile pentru teste şi alte lucruri de acest gen de după Raliul Marii Britanii", a precizat el.

Hirvonen era pe lista de cinci candidaţi a celor de la Citroen pentru cele două locuri disponibile la echipa de uzină, alături de Dani Sordo, Kris Meeke, Robert Kubica şi Mads Ostberg.

Via Autosport
Daniel_DRV is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -